BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Chris op 14 June 2011, 22:20:20
-
Nu te lezen op nu.nl
Iemand al meer nieuws ?
-
Hier (http://www.omroepbrabant.nl/?news/156731782/Ongeluk+op+A2+snelweg+ter+hoogte+van+Valkenswaard+tot+middernacht+afgesloten.aspx) en hier (http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2011.165.07) nog meer over dit ongeluk.
-
Als het maar geen modeltreinonderdelen zijn :-X
-
Misschien de onderdelen toch maar weer via spoor gaan vervoeren?
Gr. Rick
-
de bestuurder van de personenauto had ook zn bescherm engeltje mee vandaag
-
Als modeltreinonderdelen net zo zwaar zouden zijn als die bij de gekantelde vrachtwagen, dan bevatte de rubriek
"dat overkomt mij niet" tientallen meer draadjes dan nu.
Gerard
-
De vrachtwagen vervoerde twee draaistellen VIRM en enkele losse wielstellen VIRM en mat'64 van Maastricht naar Haarlem (en zag ik eerder op de middag nog uit Maastricht vertrekken...)
-
Hier een foto van een draaistel
http://www.omroepbrabant.nl/Graphics/Image.aspx?object=Picture&type=large&image=ongeluka2_valkenswaard_720_sq.jpg
-
Zo blijkt maar weer dat je met een beladen vrachtwagen niet moet sollen. Gelukkig kwamen ze er goed vanaf.
Gr Koen
-
Vast een treinenhater geweest die die vrachtwagen in de slip heeft doen raken...
-
en dan vind ik net nog knap dat je die auto zo over de weg krijgt.
lijkt mij een plate wagen.
-
Heftig zeg! Zo'n draaistel wil je niet op het dak van je middenklassertje krijgen...
mvg,
Gert
-
Misscchien had men toch de trein moeten nemen met die onderdelen? ;D
André
-
Heftig zeg! Zo'n draaistel wil je niet op het dak van je middenklassertje krijgen...
mvg,
Gert
Zelfs niet op de cabine van je vrachtwagen. Zo'n draaistel weegt gauw 20 ton.
Sterk dak dat dat kan hebben.
Groet,
Gerard van der Sel
-
Op een vrachtwagencabine? Met 20 ton zie ik zo'n draaistel dan ook niet zo gauw omhoog vallen. ;)
mvg,
Gert
-
Zo'n draaistel weegt gauw 20 ton.
20 ton? Volgens mij houdt het bij 6 à 7 ton al snel op. Zou ook erg zwaar worden voor een trailer als er twee stuks plus nog wat losse wielstellen op liggen (totaalgewicht max. 50 ton).
Overigens nog steeds te zwaar om op je dak te willen hebben...
Groet,
Robert
-
Maar zoals je op de foto's kon zien , lag de vrachtwagen op z'n dak , en als dan alsnog dat draaistel langs komt (hoe zwaar dan ook .....)
-
Bij hulpdiensten online (http://www.hulpdienstenonline.nl/zwaarbeladen-vrachtwagen-kantelt-op-a2-bij-valkenswaard) iets meer over de oorzaak.
Dit zijn zgn vliedende krachten. Zwaar spul weegt dan ineens niks meer en gaat als een veertje en telt als het ware dubbel, je doet er niks meer tegen. Zo raakte een kraanwagen op z'n kop op de A15 bij Tiel 1,5 jr geleden. Een band raakte de vangrail. Liep minder prettig af. Maar dat is een verhaal wat niet relevant is aan dit draadje.
Denk eens in voor hoeveel tonnen kosten er op de weg liggen.
Gr Koen
-
Ik vind het belangrijker dat er niemand letsel aan over gehouden heeft, dat het tonnen kost zou me rotzorg zijn als je het niet erg vind.... ::)
-
20 ton? Volgens mij houdt het bij 6 à 7 ton al snel op.
Een draaistel van een personenrijtuig zit inderdaad rond de 6 à 7 ton.
Maar de foto laat een motordraaistel zien en dat is aanzienlijk zwaarder. Geen 20 ton, maar zeker meer dan 10 ton.
Hoe dan ook, je moet niet in de weg staan als zo'n ding met 80 km/u voorbij komt suizen.
-
Heb ook niet de intentie het weg proberen te koppen... ;D
-
20 ton goeiedag. En dan te bedenken dat mijn draaistelletjes pas via de post zijn verstuurd (Wel HO natuurlijk). Dat zal bij het echte spul maar niet proberen. Je mag inderdaad blij zijn dat er geen zwaardere ongelukken gebeurd zijn.
Andre
-
Is het gekomen door spoorvorming? ;D
-
Oorzaak gevonden: Draaistellen kregen heimwee bij het zien van de sporen.
Bij hun actie om de sporen te bereiken werd een vrachtwagen vernield. ;D ;D ;D ;D
Vandalisme dus.
Groet,
Gerard van der Sel.
-
Is het gekomen door spoorvorming? ;D
Ze waren eerder het spoor bijster. ;)
Groet,
Michel