BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: Roeltje! op 12 June 2011, 21:09:55
-
Nu op BBC 1 James may gaat opnieuw proberen 10 mijl af te leggen met modeltreinen
-
Kleine verbetering; het is op BBC 2.
Groeten Willem,
-
was er ook al achter
-
Die track-o-matic is geweldig!
Ik wil hem ook!
vrgr Steef
-
Ze zegenen zelfs een modeltrein ;D
-
Bedankt!!! volg toy stories al vanaf het begin. (y)
-
2-1 ;D
-
Voor de Chinezen. ;D
-
En, wie heeft er al een waterstof trein thuis? (y)
-
Hallo Allemaal,
Sorry voor foutje BBC1/BBC2 :-[
Ben blij dat er toch nog een paar mensen van genoten hebben!
Was puur toeval dat ik het zelf zag, kwam namelijk na Top Gear.
Heel snel berichtje getypt.
Weet iemand welke treinen er gebruikt zijn? merk/type?
Mvg. Roelof
-
Goede vraag. Het leek eigenlijk een wedstrijdje tussen Hornby UK en Hornby International.
Van 'Duitse' zijde in ieder geval een BR58 en een ET 403 Donald Duck (Rivarossi?). Als uitsmijter eerst een treintje met verbrandingsmotor die op den duur ontplofte, daarna een treintje met accu's.
De Britten een Flying Scotsman en de APT van Hornby. Als uitsmijter het treintje met waterstofcel en ook iets daarvoor dat kaduuk ging, maar dat ben ik vergeten.
-
Aan de Engelse waarschijnlijk Hornby. Ik vond het eigenlijk wel lachen, een race tussen twee landen (England against Germany) waarbij dus the United Kingdom won.
Martijn
-
Heuj vrinden,
dinsdag avond een herhaling op BBC 2. 00:20 - 01:20 (Dat is dan dinsdag avond op woensdag....)
Video recorder weer uit de mottenballen dus.
Grt
Frans
-
Van 'Duitse' zijde in ieder geval een BR58 en een ET 403 Donald Duck (Rivarossi?).
Ja, ik heb het al gezien. Zowel de BR58 als de ET403 zijn van Rivarossi (die ET403 is een geupgrade Lima). Dus niks geen Engeland-Duitsland, maar allemaal Hornby (International) ofwel made in China.
Beetje laf, een meting met de Duitse fabrikanten was wel leuk geweest.
Nog bedankt voor de tip Roelof. (y)
-
Hmm..Dus niet echt Engeland versus Duitsland :-\
Misschien willen "ze Germans" een rematch waarbij ze echte Duitse treinen gaan gebruiken.
Ik hoop het!
Mvg. Roelof
-
Of hoewel German trains British made ;D
Martijn
-
Waarom dagen we James niet uit door het het idee aan te dragen Horby vs Marklin of Fleischman ?
-
Gemist. Iemand een link?
Groeten,
Edsko
-
Hmm..Dus niet echt Engeland versus Duitsland :-\
Misschien willen "ze Germans" een rematch waarbij ze echte Duitse treinen gaan gebruiken.
Ik hoop het!
Mvg. Roelof
De echte duitse treinen komen ook uit china. ;D
Groeten, Alexander
-
Hallo Alexander,
Fleischmann wird gebaut in die Heimat!
Rudolf
-
roeltje, de bevelen van het Obercomando komen uit Oostenrijk.
En de tandwielen en motoren uit ??
En dan is er nog de officiele / marketing versie en de werkelijkheid.
Zie Marklin, in een ander draadje.
groeten, Alexander
-
De Flying Scotsman was uit 1972, en ging 1x kapot maar reed verder perfect. Hoezo oude Hornby modellen slecht....... Het viel helemaal op dat het Europese spul slechter deed dan dat van het moeder merk zelf die HST125 deed gewoon zijn ding en bleef gaan.
Was wel weer leuk, ook ik ben benieuwd hoe het zou gaan als ze bv tegen Roco zouden moeten strijden.
Groetjes Ben.
-
Als uitsmijter het treintje met waterstofcel en ook iets daarvoor dat kaduuk ging, maar dat ben ik vergeten.
Dat was een treintje aangedreven door een propellor/fan
gr Jan
-
Blijkbaar ie ie vanavond nog eens te zien, 1900 uur UK time..
http://www.bbc.co.uk/bbctwo/programmes/schedules/england
Robert
-
opzich ook niet zo gek dat die Duitsers panne hadden, ze zetten er veel meer stroom op dan de bedoeling was, puur om hem sneller te laten rijden...
Daarnaast... zoals dat spoor er bij lag :... Ik weet dat het 10 mile was, maar als het spoor steeds zo instabiel ligt dat alles eruit dondert is het gewoon wachten tot het stuk gaat...
-
Dat deden ze alleen bij de ET403 en die won van de APT.
De BR 58 sukkelde gezellig op schaalsnelheid over het spoor, zoals een hedendaags model betaamt. De Flying Scotsman had de raketsnelheid van een model van 40 jaar terug en moest ongeveer elke 100 meter worden herspoord.
-
Op Youtube heb je ook een afspeellijst van de uitzending ;D
http://www.youtube.com/playlist?p=PL72561C4AAB77C02C (http://www.youtube.com/playlist?p=PL72561C4AAB77C02C)
-
Wordt de worldrecordpoging misschien gesponsord door Hornby?
Andre
-
Op Youtube heb je ook een afspeellijst van de uitzending ;D
http://www.youtube.com/playlist?p=PL72561C4AAB77C02C (http://www.youtube.com/playlist?p=PL72561C4AAB77C02C)
Dit is dus de oude uit 2009, de nieuwe is online nog niet te vinden.
-
Waarom dagen we James niet uit door het het idee aan te dragen Horby vs Marklin of Fleischman ?
Waarom zo bescheiden... Waarom niet eea oppakken vanuit BNLS?
Stel dat we een geschikt traject vinden in Nederland- en sponsoren.
Doen we het meteen ietsjes groter.
Universiteit Twente - Delft en Eindhoven?
Ik heb buitengewoon genoten van het programma van James May.
Een Nederlandse variant zal vast ook heel beste TV opleveren.
Indien belangstelling, kunnen we het eens aankaarten in Hilversum.
Grzz,
Hans van de Burgt
-
Dit is dus de oude uit 2009, de nieuwe is online nog niet te vinden.
Is gewoon te downloaden via de bekende torrent sites.
-
Ik heb de aflevering op mijn computer staan, zal hem een keer op YouTube zetten.
-
Voor hen die het legaal willen doen :)
http://www.bol.com/nl/p/dvd/james-may-s-toy-stories/1002004007112106/index.html
Indien belangstelling, kunnen we het eens aankaarten in Hilversum.
Bel effe met SBS, die zitten verlegen om klappers op de zaterdagavond:)
Robert
-
@Robert, dat is seizoen 1 waar train race part 2 niet op staat.
-
Bel effe met SBS, die zitten verlegen om klappers op de zaterdagavond:)
De Stichting heeft wel contacten bij de omroepen, maar eerst wil ik weten of we er in eigen kring handen voor op elkaar kunnen krijgen.
Misschien kunnen we in het kader van ons vijfjarig bestaan ook een beroep doen op onze 'prominenten'.
Het lijkt me geweldig om de hobby op die manier eens wat steviger en professioneler neer te zetten.
In lijn met Eurospoor maar dan voor een heel breed publiek.
Grzz,
Hans
-
Hopenlijk wordt deze poging ook op DVD uitgebracht. Ik vind het wel grappig al die recordpogingen met speelgoed. Ik heb weer gesmuld van de nieuwe recordpoging met modeltreinen.
Andre
-
Hallo,
Sneeuwtrein heeft gelijk, De eerste aflevering staat op Youtube.
Maar in zes delen, Als je nu gaat zoeken op Toy Stories part 2, krijg je dus deel 2 van deze show te zien.
Toen ik het Topic opende was het programma reeds begonnen. Heb toen snel een titel bedacht, vandaar.
Dacht zelf eerst ook dat het een herhaling was ;D
Mvg. Roelof
-
Alsnog een spoorbaan op de Afsluitdijk. Wel met windje mee natuurlijk.
-
Als je meedenkt vanuit een programma-maker, moet het een historisch verantwoord traject zijn, dat bovendien landschappelijk en toeristisch veel te bieden heeft.
Met andere woorden om aardige TV te maken, moet het traject wel 'smoel' hebben. Dat boeit de kijkers waarschijnlijk meer dan de afsluitdijk.
Suggesties?
Grzz,
Hans
-
Dat zal wel iets extra's geven Hans, maar zoveel kregen we niet ook weer niet mee van de omgeving. De kern van de lol voor de kijker was toch het gedoe met de sporen en de modeltreintjes, deze keer nog wat aangedikt met het Brits-Duitse gebeuren. Het voordeel van de Afsluitdijk is dat je alleen met Rijkswaterstaat hebt te maken en dat er een goede kans op succes is. Wel erg saai, dat wel.
Er staat me trouwens bij dat er weleens zoiets in Nederland is gedaan. Een of andere museumlijn of een modelspoorclub, of in samenwerking, zoiets.
-
Hallo,
Dit hele idee van een Nederlandse uitvoering van dit programma lijkt mij een ontzettend leuk!
Wil zeker meehelpen!
Kan me nog herinneren dat bij de eerste editie van Domino D_day Otto Simon, de toenmalige importeur van Fleischmann, treintjes beschikbaar stelde om tussen de steentjes te zetten.
Op de dag zelf werden deze treintjes er tussenweg gereden.
Mvg. Roelof
-
Er staat me trouwens bij dat er weleens zoiets in Nederland is gedaan. Een of andere museumlijn of een modelspoorclub, of in samenwerking, zoiets.
Lijkt me so wie so goed om zoiets op te zetten i.s.m. een museumlijn, modelspoorclubs en een organisatie als Railz.
En natuurlijk met de leveranciers en fabrikanten. Bijvoorbeeld als sponsoren.
Maar nogmaals,... eerst de belangstelling hier peilen.
Grzz,
Hans
-
Grappig idee dit!
Ik zou in ieder geval niet zulke rails gebruiken, volgens mij kom je met marklin/trix c of m rail een heel eind verder op zo'n ondergrond... leggen gaat ook nog een stuk sneller.
Gr. Xander
-
Om ons te meten met de Engelsen, het gaat om 10 Engelse mijl dubbel aangelegd. Dus pak hem beet 32 km. H0-track.
Leuke lead voor de modelspoorfabrikanten. Tenzij een van hen wil sponsoren natuurlijk.
Grzz,
Hans
-
Een Nederlandse variant zal vast ook heel beste TV opleveren.
Vast en zeker. De uitzending van SBS6 over de 10km houten rails recordpoging staat mij nog voor ogen. Echt kwaliteitstelevisie met een hoog opa Floddergehalte.
-
@Hans, in deze aflevering zeggen ze dat iets meer dan 45000 stukken rechte rails gebruikten. De rails was denk ik van hornby en was ongeveer de lengte 2x een normale G1 van roco. Dus voor rechte rails zijn de kosten al 45000x2x1,55=€139.500. :o
-
Ja, ambitieus nietwaar... De vraag is of we dat in Nederland echt willen? En zo ja, dan gaat dat lukken.
Grzz,
Hans
-
Op zich denk ik dat zoiets in Nederland wel zou kunnen lukken, maar het wordt lastig er een goede presentator voor te vinden... James May, met z'n onvervalste Britse humor is niet in een Nederlandse vorm te vinden, en moet je ook niet willen imiteren.
Wat betreft interessante trajecten zou ik meteen de IJmuiderlijn kiezen, maar daar rails leggen is een godsonmogelijke taak: je zult een stuk moeten vinden waar zo goed als alle rails is vervangen door asfalt.
-
@Menno, Als we dit (http://doodspoor.arthurkamminga.nl/nieuws.php?page=vislijnijmuiden) bericht mogen geloven kan dat laatste gebeuren op de lijn naar Ijmuiden. ;D
-
Je zou kunnen proberen zoiets te maken in nederland... wordt dan wel een tenenkrommend onleuk gebeuren, vol ingetrapte open deuren en elke minuut 17 gemiste kansen, want het aantal pruimbare programma's op de nederlandse TV is uh... 2 ofzo? Als ze dat al halen... Dan maakt t in belgie meer kans, daar is de algehele TV-debilisering iets minder ver doorgedrongen. Wie weleens de TV aanzet weet hopelijk wat ik bedoel...
-
Nee, nog maar één sinds het verdwijnen van Holland Sport. Welke over is staat me ook niet onmiddelijk bij, maar er is er vast nog wel eentje.
James May en het bijbehorende team zijn sowieso de kern van dat programma, bijna ongeacht het onderwerp. Dat is de magneet voor sponsors, gemeenten, vrijwilligers en niet te vergeten kijkers. Moet je inderdaad niet willen imiteren. De belangrijkste les die je eruit kan trekken is dat je zoiets moet doen omdat je het zelf leuk vindt. De rest komt dan wel.
Over de Oosterspoorlijn van Lunetten naar Blauwkapel en weer terug naar het Spoorwegmuseum.
Oh nee, gaat niet lukken, teveel verkeershinder. Dat brengt de mogelijkheden sowieso terug tot afgelegen negorijen (zoals in Engeland) en de Afsluitdijk, bedenk ik nu.
-
Ik heb deze uitzending gisteren via BBC iPlayer bekeken, maar dat kunnen jullie in NL geloof ik niet zien. Prachtig stukje werk weer, alleen jammer dat ik (weer) niet wist dat ie dit aan het doen was, want ik had er graag bij willen zijn. Aan de grootte van het publiek te zien wisten er niet veel mensen van.
Wat me opviel is dat ze weer (!) geen rails met bedding hebben gebruikt. Elke tapijtrijder weet dat je trein vol haren en stof komt te zitten als ze kale rails rechtstreeks op de grond legt. In de eerste uitzending faalde de treinen ook al omdat ze vol met vuiligheid zaten en nu was dat ook weer een probleem. Ik denk dat dat puur met de sponsoring door Hornby te maken heeft (ook de "bestuurder" van de Engelse dieseltrein was een medewerker van Hornby), want naar mijn weten heeft Hornby geen rails met bedding. Ga je de nieuwe Roco rails gebruiken heb je niet alleen een betere bescherming tegen stof, is het ook nog eens veeeeel en sneller om de rails te leggen en heb je een betrouwbaardere verbinding. Zou er zo zelf een keer een initiatief voor opzetten om hun tijd te breken, met Roco rails en Brawa treinen. Zo ver is Barnstable nu ook weer niet van mij vandaan.
-
Eventueel wat zachtboard eronder, al heb je dan wel een vrachtwagen vol met hout nodig. ;D
-
Als Floris gelijk heeft kunnen ze in Nederland geen serieuze TV meer maken.
De Engelsen hebben daar klaarblijkelijk minder moeite mee.
Daar komt nog bij dat de missie van James met zijn 'toys'-series eigenlijk een heel serieuze ondertoon heeft. Dat oude speelgoed is nog steeds heel uitdagend, en mogelijk erg essentieel voor de ontwikkeling van mensen. In ieder geval dat men er (nog steeds) heel veel plezier aan kan beleven.
Ik krijg niet de indruk dat een Nederlandse variant veel handen op elkaar krijgt.
Dan misschien een record-poging in Engeland? Zoals hierboven wordt betoogd.
Roco? Brawa? Dat van die rails snap ik, maar waarom Brawa?
Wel jammer dat James betoogde volgend jaar niet opnieuw zo'n race te willen presenteren.
Grzz,
Hans
-
Dit soort televisie is in ons land nouwelijks nog te vinden. Het lijkt er meer om dat TV hier iets is om vooral OM een ander te lachen. In Engeland weten ze het nog met een humor te brengen waarbij iemand of een groep mensen niet wordt afgebrand. Het eerder een spiegel voorhouden en er iets leuks van maken. Zoals Floor al opmerkt weten onze zuiderburen wat dat betreft ook beter hoe ze het leuk kunnen houden zonder een ander af te zeiken.
Zo en nu ga ik weer kijken naar de DVD's van Hart van Nederland, Het Blok, de bus en big brother. ;D
-
Voor de trein die op waterstof rijdt ben ik al aan het sparen. Leuk dat ontploffings"feature". ;D
Andre
-
De ontploffing was volgens mij niet met de waterstof trein, maar met de zuurkool trein.
Helaas ontbrak de live steam variant als aandrijving.
Vannacht was de herhaling. Gisternacht naar de japanse bullittrein zitten kijken en maar wachten......
mvg,
Ivo
-
Dit is dus de oude uit 2009, de nieuwe is online nog niet te vinden.
Nu wel! (http://www.youtube.com/watch?v=S9fjrmn1jy0) (y)
-
Wat me opviel is dat ze weer (!) geen rails met bedding hebben gebruikt. Elke tapijtrijder weet dat je trein vol haren en stof komt te zitten als ze kale rails rechtstreeks op de grond legt. In de eerste uitzending faalde de treinen ook al omdat ze vol met vuiligheid zaten en nu was dat ook weer een probleem. Ik denk dat dat puur met de sponsoring door Hornby te maken heeft (ook de "bestuurder" van de Engelse dieseltrein was een medewerker van Hornby), want naar mijn weten heeft Hornby geen rails met bedding. Ga je de nieuwe Roco rails gebruiken heb je niet alleen een betere bescherming tegen stof, is het ook nog eens veeeeel en sneller om de rails te leggen en heb je een betrouwbaardere verbinding. Zou er zo zelf een keer een initiatief voor opzetten om hun tijd te breken, met Roco rails en Brawa treinen. Zo ver is Barnstable nu ook weer niet van mij vandaan.
Weet wel zeker dat het met de sponsoring door Hornby heeft te maken. Vandaar dat er ook geen echt onverstoorbare modellen werden gebruikt. Die heeft de Hornby-groep gewoon niet, terwijl ik er van Fleischmann of Märklin wel een paar ken.
Ik zou als tweerailer voor zoiets zelfs durven pleiten voor Märklin C-rail. Is het toch nog ergens goed voor.
-
@Bob Rodenburg,
Dat zijn de eerste 4 delen van de aflevering. de laatste 2 upload ik vandaag.
-
Beetje off-topic:
Op youtube is er geen beperking meer op de lengte van de filmpjes.
Zo heb ik een filmpje van 90 minuten op youtube staan.
Als het bestand niet te groot is kan je misschien langere afleveringen van maken?
-
Als ik de filmpjes langer dan 15 minuten maak worden ze op één of andere reden samengeperst tot 4:3 formaat.
vandaar dat ik dat niet doe.
-
Dan moet ik deze dag nog maar even geduld hebben.
-
Geloof me, Engelse TV heeft evenveel zo niet nog grotere bagger dan de Nederlandse TV. Je schakelt dan waarschijnlijk speciaal voor de kwaliteit programma's in. Lijkt me typisch een kwestie van het gras is altijd groener...
Brawa om dat dat in mijn ogen, gezien de kwaliteit, de meeste kans maakt om het einde te halen. Maar goed, Roco zal dat vast net zo goed doen. Drie rail zou trouwens voor de zekere stroomafname wellicht een betere optie zijn, al leek de stroomafname op TV niet een probleem te zijn.
-
de engelse tv is grotendeels bagger, natuurlijk, maar er zitten in elk geval nog een paar dingen tussen die de moeite zijn, wat ik hier op de BBC voorbij zie komen is vaak pruimbaar tot redelijk briljant omdat het met een bepaalde sjeu en een aangenaam soort meligheid gemaakt is. Ik noem maar wat dingen als bargain hunters (alleen van de pakken van de presentator, die overigens de ouwehoer van de eeuw is, word je toch al spontaan vrolijk), wandelprogramma's over ouwe spoorlijnen met een hoop aandacht voor ouwe industrie etc, horrible history, top gear etc... in nederland kom ik al niet aan zo'n aantal.
En dan zet je de nederlandse TV aan... krijg je dit:
(http://i620.photobucket.com/albums/tt281/meukemmer_van_floortje/1301923036670.jpg)
-
Ja, maar de Engelse varianten van SBS6 zitten hier goddank ook niet op de kabel.
Wat ik me van mijn eigen Engelse jaren herinner is vooral een vergaande belangstelling voor misdaad, moord- en doodslag - heel vaak de opening van het BBC journaal - die je zelfs heden ten dagen in Nederland alleen bij de lokale omroepen vindt.
-
Voor we verzanden in de discussie over de kwaliteit van de Nederlandse versus de Brits e TV... terug naar het onderwerp.
Als we het programma van James May de moeite waard vinden, krijgen we dan de handen op elkaar om binnen onze gelederen iets dergelijks op te zetten? Dan wel het initiatief te nemen.
Hier of, als challenge, daar in Engeland?
Inzet sneller, betrouwbaarder, slimmer enz.
Grzz,
Hans
-
tja, het journaal... je het nu het jeugdjournaal om kwart voor 7 en het kleuterjournaal om 8 uur...
Maar goed, betrouwbaarheid enzo... pak een paar ouwe lima 1220's met 3 plan E's en bokken met die zooi. Als er een loc is die het gaat halen dan is het dat stomme ding wel.
-
Het grootste probleem van deze race is dat ze de schaalsnelheid over het hoofd zien.
Even realistisch : De afstand is ongeveer 8 mile, dat maakt 12,6 km of in schaal bijna 1100 km. Het Rivarossi (Hornby) br 58 model deed er (hij starte dacht ik om 9 uur 's ochtends en eindigde om half 2 's nachts - wat tijd dat hij stil stond) ruim 16 uur over. Dit geeft een gemiddelde snelheid van 0,78 km/h of in schaal 68,5 km/h. Dit is zeer grof berekend, maar het laat een punt zien.
De enige manier om de treinen enige afstand te laten rijden, is door ze absurd snel te laten rijden. Dit kan op 2 manieren. 1. Je neemt een model dat VER boven zijn schaalsnelheid rijdt (de Flying Scotsman van Mr. May). Of 2, je zet er een heel hoog voltage op (de BR403).
Wel grappig dat ze zich zeer veel zorgen maakte over het doorbranden van motoren, terwijl zowel bij 2 'Duitse' als de Flying Scot er een probleem opdook in de tandwielkasten / Cardanassen (overbrenning is een ruim woord).
Dat gezegd hebbende. Hadden ze (de Duitsers) echt een kwaliteitproduct willen hebben, dan hadden ze de Br218 van Fleischmann moeten hebben. In een test van ModellbauWunderland in Hamburg reed deze gedurende 9 maanden (of was het 14) een equivallente afstand van meer dan 3000 km. En ik citeer 'Als het centrale motorlager het niet had begeven, had de lok op de straat door kunnen rijden. De flenzen waren compleet verdwenen.' en 'Het was een dubbele overwinning. We hadden van elk merk een extra lok klaar staan voor reserve onderdelen. Die van Fl* zat nog ongebruikt in de doos. We hadden geen zin om die weer 9/14 maanden te laten rijden'.
Wat misschien wel leuk zou zijn is een race 'model vs. 1:1'. Laat bijv. een diesel 6400 een afstand van tussen 2 stations afleggen (bijv 5 km), en laat een bijpassend model (Märklin, Liliput, Piko) eenzelfde afstand in model afleggen, en kijk wie het snelste is. ;D
-
Deze aflevering staat nu volledig op youtube.
Hij is hier (http://www.youtube.com/watch?v=S9fjrmn1jy0) te vinden.
-
die fleischmann heeft gewoon de oude aandrijving zonder wormoverbrenging toch? Daarmee zet je een hoop gedonder overboord want wormoverbrengingen geven veruit t meeste gelazer. Vandaar dat ik het eens zou proberen met een ouwe lima... vooral omdat ik daarvan eigenlijk nooit een echt serieus kapot exemplaar gezien heb, fleischmanns gaan vrij snel door hun motorlagers heen, lima's lijken daar minder last van te hebben. Wat wel ellende kan geven is een klein grindkorreltje tussen de tandwielen ofzo, dat zit natuurlijk allemaal tamelijk open bij die dingen.
-
Het was inderdaad de sauerkrauttrein waar alcohol uitgewonnen was als aandrijvende brandstof.
Andre van Zuijlen
-
Ik heb de serie zojuist geheel bekeken op Youtube, en nadat ik de eerste
serie ook had gezien moet ik zeggen dat ik het echt een prestatie op zich vind
dat je zoiets organiseerd.
Wat betreft het materieel vond ik het wel apart dat alles bij Horby/Lima/Rossi wegkwam
welke dan in mijn ogen ook zo ongeveer alles kwa materiaal gesponsord moet hebben.
Wat niet wegneemd dat je zo wel even kan laten zien dat het materieel het wel vol kan
houden, het is tenslotte niet de afstand die het materieel ooit op een zolder zou afleggen.
Maar dan zou ik als het duitse team toch wel een echte fleischmann met een bomvrije
motor willen inzetten, lekker antiek maar die blijft het gewoon doen en is ook nog eens
heel makkelijk te fixen mocht deze wel problemen krijgen.
Een Roco had ik het ook wel willen zien doen, gewoon om te kijken of de kardanoverbrenging
etc zoiets aankan.
Dit is natuurlijk niet te simuleren op een testbank of modelbaan gezien je buiten toch met
hele andere factoren te maken hebt.
Ik vind het grote klasse en heb met plezier gekeken (y)
Gr.
Robbert Jan.
-
psst... inside-tip... wil je t proberen met een loc met wormoverbrengingen... neem een mehano class 66. Die dingen rijden echt langer dan die fleischmann-218.
-
Voith Maxima duurtest ;D
-
Aargh... ik heb de eerste vijf delen net bekeken, maar deel zes is (in Duitsland) niet te zien vanwege copyrighted music van SME.
Lekkere cliffhanger zeg! Weet er iemand waar de laatste 10 minuten nog te bekijken zijn?
@sneeuwtrein: bedankt voor het uploaden!
mvg,
Kas
-
@Kas,
graag gedaan.
Hier is een link waarop je het kan kijken.
http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b0120z75/James_Mays_Toy_Stories_The_Great_Train_Race/
als het goed is werkt het in Duitsland.
-
Misschien is het mogelijk James May naar nederland uit te nodigen. Al zullen de modeltreinbezigheden op de Nederlandse TV toch wel weer belachelijk gemaakt worden als," de treintjesgekken zijn weer bezig" . Ondanks deze houding zal het wel leuk zijn. Ik vrees alleen dat James May het niet voor niets doet.
Andre ;)
-
@Sneeuwtrein: helaas, "not available in your area"
Duitsland is behoorlijk irritant met dit soort dingen. Ik denk dat ca. 25% van de youtube videos in Duitsland zijn geblokkeerd.
-
Maak er een race van tussen de merken. Zelfde model dat van elk merk te verkrijgen is.
-
Hallo,
In Nederland is er maar één presentator geschikt voor zo'n programma, namelijk Erik de Zwart.
Zoals sommigen wel weten heeft Erik een grote collectie LGB, hiermee heeft hij ook nog een keer in de toenmalige Modelspoorkrant gestaan.
Ook deed hij de stem van Thomas de Trein en volgens mij presenteert hij ook nog de livesteam Thomas dag
Vergeet ook niet dat als je geen TopGear kijkt je James May ook niet kent!
Mvg. Roelof
-
Is dat niet ongelofelijk cliché? En Ed Nijpels voor het startschot zeker? Ik zie Dolf Jansen daar wel een leuke uitzending van maken.
-
Ook hier dezelfde melding not available .............
-
Johnnytrein,
je kan hem ook hier (http://www.youtube.com/watch?v=S9fjrmn1jy0) kijken.
-
Gelukt bedankt. (y)
-
Ook hier in Oostenrijk dezelfde melding :'( :'( moet ik maar raden hoe het afloopt.
-
OK, tot zover het zoekplaatje naar de complete serie.
Hoe zit het met het commitment aan een eigen challenge binnen BNLS.
Stel voor dat het bestuur eea wil coördineren, wie is er dan voor in om de handen uit de mouwen te steken?
Dus net als eind 2009: 'Wie wil ons helpen?'
Grzz,
Hans
-
Altijd (y)
Moet er wel een sponsor komen voor het rail materiaal lijkt mij.
-
Kan iemand me zeggen hoe het afloopt in deel 6?
-
Kan iemand me zeggen hoe het afloopt in deel 6?
Daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar. Het lieft via pb, zodat het geen spoiler is voor diegenen die het nog niet hebben gezien ;)
-
Kas kan je niet via een anonieme server die youtube benaderen.. ???
http://www.anoniemsurfen.org/
-
Kan iemand me zeggen hoe het afloopt in deel 6?
2 - 1, is al eerder gezegd.
Maar voor wie?
De Dondald Duck won, maar de Flying Scotsman won weer van de BR58. Is eigenlijk ook al gezegd. Dan is het 1 - 1 en het resultaat van de high tech ontwerpen is nu mijn cliffhanger. Dat was me toch spannend. ;D
-
Kan iemand me zeggen hoe het afloopt in deel 6?
Dat kan ik wel, maar doe ik niet 8)
Afgezien daarvan: vragen naar de bekende weg is onbeleefd ;)
'Noisy upstarts against Centuries of Noble Tradition", wie zou dat nou winnen???
Ik heb stomtoevallig de laatste aflevering op TV gezien: GEWELDIG! zéker ook vanwege de manier waarop dit in Engeland is gemaakt...
Eerder was er al een (bedroefde) post: als we dit in NL doen worden we belachelijk gemaakt: daar ben ik ook bang voor, maar excentriek als menig Engelsman moge zijn, dit hééft wel iets...
Inderdaad misschien wel een leuk idee voor BNLS. (y) (Zullen we vast ruziemaken over het traject? )
-
Kas kan je niet via een anonieme server die youtube benaderen.. ???
http://www.anoniemsurfen.org/
Ik heb dit geprobeerd maar de server gooit gelijk mijn verbinding plat :o
-
Misschien kan je de negatieve opmerkingen vermijden met de heren uit miwula erbij te betrekken.
-
Sorry Johnny,
jij bent duidelijk geen fan van Top Gear, James May etcetera?
Ik Wel!!!
Verdere opmerkingen per pb lijken mij zinniger...
Frans
-
Jawel hoor ik kijk elke maandag (y)
-
Dat deden ze alleen bij de ET403 en die won van de APT.
De BR 58 sukkelde gezellig op schaalsnelheid over het spoor, zoals een hedendaags model betaamt. De Flying Scotsman had de raketsnelheid van een model van 40 jaar terug en moest ongeveer elke 100 meter worden herspoord.
De flaying Scotsman is geen een keer ontspoort heb de aflevering 2 maal gezien. Er waren 2 defecten 1 in het begin en ongeveer halve wegen. Maar waren redelijk snel op gelost.
Groetjes Ben.
tja, het journaal... je het nu het jeugdjournaal om kwart voor 7 en het kleuterjournaal om 8 uur...
Maar goed, betrouwbaarheid enzo... pak een paar ouwe lima 1220's met 3 plan E's en bokken met die zooi. Als er een loc is die het gaat halen dan is het dat stomme ding wel.
;D Met de schaal snelheid van de Lima 1220 zeker in een recor tijd.
Groet Ben.
-
Eerder was er al een (bedroefde) post: als we dit in NL doen worden we belachelijk gemaakt: daar ben ik ook bang voor, maar excentriek als menig Engelsman moge zijn, dit hééft wel iets...
Inderdaad misschien wel een leuk idee voor BNLS.
Daar moeten we niet bang voor zijn, laat ze maar lachen dan lachen we gewoon mee ;)
(y) (Zullen we vast ruziemaken over het traject? )
We zullen een traject moeten vinden wat grotendeels een fietspad is geworden.
Santpoort Noord - IJmuiden valt b.v. af.
-
ja, meteen ook maar 18 volt erop, nee, 24, EEN TWEE DRIE GAS MET DIE ZOOI. ding kan t hebben.
-
Tilburg-Turnhout is een fietspad geworden. Tikkeltje lang, maar verder...
mvg Bjorn
-
halvezolenlijn, beetje over de moerputtenbrug bokken enzo... leuke route en ook een heel stuk fietspad in die omgeving geloof ik. Wel meer dan 10 mijl.
-
Nog heel kort even over de landenblokkering.
Anoniem surfen werkt helaas niet met youtube, maar met een proxyserver werkt het wel (ben ik net achter gekomen).
Dus Richard, als je de stappen in dit filmpje opvolgt, zou het moeten lukken ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ne2W2jjj6aU
gr,
Kas
-
Even over eerder commentaar. Het tract wat er gekozen wordt maakt mij niet zo veel uit. Zolang dit traject maar langer is dan het traject wat James May aflegde. We moeten natuurlijk wel een record verbreken. Dan heeft het meer nieuwswaarde. Ook goed voor Beneluxrail.net toch? En misschien moeten er nog een aantal spectaculaire features erbij bedacht worden. Ik denk even vluchtig aan een lange spoorbrug die gemaakt moet worden over echt water. (Ik weet dat dat idee niet spectaculair genoeg is, maar misschien heeft iemand anders betere ideeen? Misschien ook op het gebied van tractie? Zolang we James May maar niet gaan kopieren, dan wordt het een slap aftreksel van zijn eigen programma. Het moet orgineel zijn.
Andre
-
Even een aanvulling: Ik dacht over echt water met bruggen van de modeltreinfabrikanten.
-
Even een aanvulling: Ik dacht over echt water met bruggen van de modeltreinfabrikanten.
Ik neem aan dat je daarmee niet de Rijn wilt oversteken?...
-
Als het even kan? ;D. Maar het lijkt me moeilijk al het scheepvaartverkeer ervoor plat te leggen voor zo'n stunt. Ik geloof dat ik nog even door denk.
Andre
-
Hey
Ik heb deze aflevering ook gezien maar ik vond het lego huis toch nog net iets indrukwekkender hoewel het wel off topic is natuurlijk op dit forum .
James laat in die serie zien dat sommig speelgoed nog helemaal niet afgeschreven hoeft te zijn .
Ik zal dit zeker blijven volgen want dit draadje kan nog heel leuk worden :D
groeten
Tom
-
Lijkt me een mooie uitdagin om dit op poten te krijgen.
Het Bels Lijntje vanuit Tilburg is een optie, maar ook vanuit Eindhoven heeft er een naar het zuiden gelopen. Tot Valkenswaard schat ik toch wel op meer dan 10 KM.
-
Is er nergens een confituur lijn betuwe of zo misschien kan het daar wel of is deze reeds ingebruik ?
-
En wat te denken van het Haarlemmermeerspoorwegnet? Op vele plaatsen wél te traceren, ook over vele kilometers geasfalteerd en spektakel is ook wel te realiseren...
Wild Idee 1: vanaf Amsterdam Willemspark ??? naar Bovenkerk (of zelfs Aalsmeer Zijdeweg); dan heb je een aantal brugjes en zéker op het eerste stuk voldoende spanning ;)
Wild Idee 2: vanaf Uithoorn naar Nieuwersluis. Moet iemand alleen even uitvlooien hoelang geleden de overweg in de A2 is gesloopt, want dan herstellen wij die op de ** verjaardag van dat droeve feit als eerbetoon die verbinding even 8)
(Ik zal nu mijn pilletjes netjes innemen en weer proberen iets minder wild te doen...)
Ben benieuwd wat dit oplevert...
Frans
-
Van Nieuwerkerk naar Rotterdam Maas.
Het voormalig trace is volledig geasfalteerd en zeker als je de Maasboulevard hiervoor een dag afsluit, heb je gegarandeerd genoeg publiciteit. ;D
Huub
-
Hierbij een terugblik van een van de belangrijke mensen van dit evenement, in beeld maar vooral achter de schermen: Simon Kohler van Hornby:
"Just to let you know that what you saw on the James May – The Great Race - programme was just the tip of the iceberg of what happened over those 3 – 4 days. Suffice to say that I have never ever been so physically exhausted, mentally tired and emotionally drained in my entire life! And please remember that we failed the first time so the pressure was even greater for the job to get done!
One small thing, after the cameras had stopped filming and everyone had gone home, those of us remaining (and there were only 6 of us) had to walk back from Bideford to Barnstaple picking up all the track!
Emotional, you can bet your life I was!!
Simon Kohler"
(Het citaat is afkomstig van www.mremag.com)
Ze hebben dus blijkbaar na afloop met 6 man lopend alle rails weer afgebroken en opgepikt (Oooh, mijn rug...).
Leen.
-
Ik wil even melden dat de serie James May Toy Stories via Discovery Channel er weer op is. Op de dinsdagavond om 9 uur.
(1e afl. is vermoedelijk al geweest.) http://www.yourdiscovery.com/nl/web/james-may-toy-stories/