BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Simplex op 07 June 2011, 18:45:24
-
Afgelopen zaterdag ben ik met nog twee trainloenatiks bezig geweest met
baanonderhoud aan het traject van de SSJF. Op twee plaatsen lag er een boom
over het spoor, en in twee bochten moesten er door erosie van het talud
snelheids beperkings borden geplaatst worden. Ook het nodige overhangend
groen werd met de kettingzaag te lijf gegaan. En dat bij een temperatuur van 26 graden.
Aangezien de Z43 198 boven de inspectieput stond met een lekke radiator.
Werd de Y7 1176 genomen om het traject te berijden. Dit niet zonder slag of stoot.
De rälsbuss kampt met een teveel aan vuil in de dieseltank. Op de heen en terugrit
betekende dit dus ook 5x het filter schoonmaken. Na de laatste keer hebben we besloten
met geopende motorkap de rit met een gangetje van 35km. pu af te maken.
Cristoffer bediende de rijhendels, en ik zorgde ervoor dat de Scania Vabis niet
uitviel. Ondanks dat een dag om van te genieten.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Tg_06_2011_012.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Tg_06_2011_015.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Tg_06_2011_017.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Tg_06_2011_021.jpg)
Op mijn You-Tube kanaal staan een viertal filmpjes van het rijden.
http://www.youtube.com/user/steefvd1#p/u/15/E1MYMpBCMj4 (http://www.youtube.com/user/steefvd1#p/u/15/E1MYMpBCMj4)
Steef
-
Mooi verhaal Steef. En wat een fraaie motorwagen is dat!
Heeft Jeco er niet een model van uitgebracht?
mvg,
Gert