BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Menno 1846 op 01 June 2011, 09:43:08
-
Afgelopen maandag is de laatste Leeuwarder Shuttle trein door HUSA gereden middels de 1606.
Wat gaat er nu met de Leeuwarder Overslag Terminal gebeuren?!
Greetz:Menno
_____________________________________________________________________________________________
Wat ik dôch? Wat kin dei dat skele?!
-
Een Treinenshop Leeuwarden ¿¿¿¿¿ ;D ;D ;D
Groenten Rob
-
Wat gaat er nu met de Leeuwarder Overslag Terminal gebeuren?!
Dat wordt een opvangkamp voor ontevreden Friezen! ;)
mvg,
Gert (En voor ik nu heel Friesland over me heen krijg: Ik ben nota bene getrouwd met een echte Friezin.)
-
Daar kwam toch het wadloper-museum? ;)
-
Is dat dan niet hetzelfde als mijn antwoord Hubertus? ;D
mvg,
Gert
-
;D ;D
-
En dan te bedenken dat de terminal daar vrij recent nog helemaal is gerenoveerd.....
-
Hopen dat het scheepvaart binnenkort ernstig hinder ondervindt van lage waterstanden....
Jeroen
-
Kunnen we Friesland eindelijk afsteken...
-
Hopen dat het scheepvaart binnenkort ernstig hinder ondervindt van lage waterstanden....
En dan? Friesland droogleggen? :P
mvg,
Gert
-
1 shuttle was blijkbaar niet levensvatbaar genoeg ;)
-
Welke? De Endeavour? ;D
mvg,
Gert
-
En dan? Friesland droogleggen?
Friesland droog leggen dat kan toch niet. Moet de volgende elfstedentocht op de rolschaats worden gereden.
-
Met droogleggen bedoelde ik (ook) de tweede betekenis van het woord volgens van Dale:
droog·leg·gen legde -, h -gelegd 1 droogmalen 2 alcoholische dranken verbieden
;D
mvg,
Gert
-
Friesland droog leggen dat kan toch niet. Moet de volgende elfstedentocht op de rolschaats worden gereden.
Ach, dan zal die vaker gereden kunnen worden dan nu het geval is. ;D
Groeten,
Christoph
-
;) Opslag/rangeerterrein Friese Stoommaatschappij ;)
Marc
-
Dat wordt een opvangkamp voor ontevreden Friezen! ;)
mvg,
Gert (En voor ik nu heel Friesland over me heen krijg: Ik ben nota bene getrouwd met een echte Friezin.)
Gert,
Daar is die terminal veel te klein voor ;D ;D ;D
Groenten Rob
-
Ha ja. We maken er een wadlopermuseum (y) van met als gast de Stfm :P, en steken het af (net als Griekenland (y)) en laten het varen ;D.
Zijn we van al dat geneuzel af. :-*
Er is veel geld in de terminal gestoken, maar opbrengst, ho maar. Nu willen ze een insteekhaven. Dus niet. Eerst maar eens de terminal rendabel maken.
Goed weekend,
Noppie.
-
Hoe gaan de containers nu van Lw naar Rotterdam? Hele stuk met de vrachtwagen!?
En wat gaat er met de 6702 die in Lw staat gebeuren?
Groeten Jordy
-
Die gaan nu met een bootje :-\
-
De 6702 ook met een bootje? Dat doet 'ie dan goed ;D
-
Het is wel jammer, nu ben ik mijn maandagochtend-uitje kwijt. Wil ik nu een goederentrein zien moet ik terug naar mijn geboortegrond nabij Zevenaar... Vroeger was alles beter toch?! :'(
Groeten Willem,
ps de foto (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,27792.msg568418.html#msg568418).
-
Nu is ook de laatste reden om Friesland nog te bezoeken weg ;D
De 6702 zal eerdaags wel naar het Rotterdamse gesleept worden, of wie weet gaat dat barrel rechtstreeks naar Hoeben (y)
-
Welnee. Harlingen is nog steeds heel apart met dat station bij de haven. En ook Stavoren moet je eens gezien hebben.
Verder heeft Friesland nog altijd het enige echte modelspoormuseum in Sneek. Dus Fryslan Boppe!
mvg,
Gert
-
Nu is ook de laatste reden om Friesland nog te bezoeken weg ;D
De 6702 zal eerdaags wel naar het Rotterdamse gesleept worden, of wie weet gaat dat barrel rechtstreeks naar Hoeben (y)
Barrel?! :o Hoe durf je! ;D ;D
Hij blijft een super loc. (y)
Gr. Steef
-
Nu is ook de laatste reden om Friesland nog te bezoeken weg ;D
De 6702 zal eerdaags wel naar het Rotterdamse gesleept worden, of wie weet gaat dat barrel rechtstreeks naar Hoeben (y)
Je kan altijd nog een bezoekje brengen aan de FMC. You are invited. En dat vieze lor zal binnenkort wel retour gaan. Zal wel even een hengel uitgooien.
Gretz,
Noppie.
-
Nou de optie voor een Wadloper stichting daar te vestigen is nog niet zo'n gek idee!! (gaat ie weer....ja hij gaat weer...) Hahahaha!! ;D
De 6702 staat momenteel nog met een stuk of wat wagens langs het oude PTT(TPG/TNT/Postnl) gebouw gestald en zal wel afgevoerd worden?!
Ik hoop dat er weer wat betere tijden aanbreken voor het goederenvervoer hier.
Anders is er weer een stuk werkgelegenheid & nostalgie weg!!
Greetz:Menno
_____________________________________________________________________________________________________
Provincie varen...over de baren...over de zee... ;D ;)
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_1076_1.jpg)
the end.
De provincie stimuleert ook nog eens de containeroverslag per schip; het project voor een overslag aan het Van Harinxmakanaal staat voor 1,4 miljoen in de boeken...
-
Weer zo'n nutteloos Stadsproject in Leeuwarden!!
Leeuwarden is niet geschikt voor dergelijke havens,daarvoor wijk je uit naar Sneek of Harlingen.
Leeuwarden heeft meer te bieden op Spoorgebied maar het is hier altijd reactie na actie.
We kennen het verhaal van Chris Rijf allemaal wel (voor wie niet:http://www.gra-cv.com/NFLS/index_dokkumer_lokaaltje.htm (http://www.gra-cv.com/NFLS/index_dokkumer_lokaaltje.htm)) .
Eerst de boel van het Lokaaltje opbreken en weggeven aan een andere stichting in het zuiden vd provincie & daarna iemand die er in investeren wil nog eens gelijk geven dat er mogelijkheden genoeg liggen.
Dat noemen we achter de feiten aanlopen.
Daar zijn we heel erg goed in, in Friesland, en daar kan ik me sommige uitspraken van overige NLers wel bij voorstellen!!
Maar de Terminal blijft dan gewoon aanwezig voor bepaalde uitwijkingen of noodgevallen?!
Greetz:Menno
___________________________________________________________________________________________________________
Uitspraken als achtergesteld gebied of domme Friezen. Hurd wurkje kinne wij wôl goed!!
-
Gezocht: Foto(s) van de Laatste Leeuwarder
Naamsvermelding & uiteraard ©!!
Greetz:Menno
-
heb je deze link al geprobeerd??
http://webwinkel.lc.nl/fotowinkel
::)
Groet,
Michel
-
dat vieze lor
Kijk dat bedoel ik :P
Kom op, die kar stond tijdens mijn (zeer korte) tijd bij ACTS al op instorten... en dat was al bijna tien jaar geleden 8)
-
Dat zou iets kunnen zeggen over jou waarnemingsvermogen, als de loc het dan toch nog 10 jaar uit heeft gehouden.
Harm
-
't ding maakte minimale kilometers als rangeerloc, dan hou je het wel vol. Qua uiterlijk is het niet bepaald een visitekaartje meer...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_1067_2.jpg)
-
Heb je gelijk in Wim, ze ziet er niet meer uit, maar rangeren kan ze wel.
Harm
-
Die 2 die op de Kijfhoek staan zien er nog beter uit als deze!
-
zo stonden 6705 en 6703 er in oktober 2009 bij op de Kfh;
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0138.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0139.jpg)
staan ze daar nog steeds?
De terminal in Lw zal trouwens naar alle waarschijnlijkheid worden opgeofferd voor kantorenbouw :-\
-
Die Belgen zijn inmiddels naar de Waalhaven verhuist, kunnen ze daar verder wegroesten :-\
-
Laat die Wadloper maar zitten, bewaar de 6702 ! Is zeker makkelijker aan te komen, en waarschijnlijk minder duur....... :D
-
Gezocht: Foto(s) van de Laatste Leeuwarder
Naamsvermelding & uiteraard ©!!
Greetz:Menno
Flickr staan wel wat peppie plaatjes van. Ik zou zeggen zoeken maar.
Wat mij betreft gaat dat binnenvaartgeneuzel een fiasco worden. Net als zo veel projecten in deze mooi stad. Zal wel weer iemand op afgestudeerd zijn.....
Greetz,
Noppie.
-
Gezocht: Foto(s) van de Laatste Leeuwarder
Naamsvermelding & uiteraard ©!!
Greetz:Menno
Zie ook alhier: http://www.spoorforum.com/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=63&t=2909
-
Nou ben de beroerdste ook niet, dus hier wat plaatjes. Wel even een doekje pakken voor het kwijlen, please!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/5777017518_202cd6589a.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/5777017518_202cd6589a.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/5775762227_925c718eb3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/5775762227_925c718eb3.jpg)
Nou genoeg over die zooi. Over naar de modelspoor hobby.
Reeds!
Greetz,
Noppie.
-
Maarja, hoewel we niet weten wat er met de 6702 in 1:1 gaat gebeuren, weten we wel dat ie van mij nog steeds in dienst is ;D ;D
(http://img12.imageshack.us/img12/2923/p1004111455.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/12/p1004111455.jpg/)
Gr. Steef
-
Ik blijf 6700en mooie apparaten vinden, even roest, vuil
en grafitti wegdenken :P dus hopelijk dat de een of andere
museumclub zo'n lok nog wil opnemen als werkloc....
Enkele reis pietje de sloper zou wel jammer zijn...
-
Ik hoop het ook, het liefste zegt Husa dat ze ze gaan reviseren en weer terug in dienst stellen, maarja, kans is klein.
Gr. Steef
-
Nou dan stationeren we de St.Wadloper hier & nemen we de 6702 er bij!!
Ruimte zat,onderhoud in overleg bij de buren (Voith).
Beetje aan de eis destijds voldoen en rolle maar!!
Ja ok,ok, ik weet dat er heel wat bijkijken komt maar even een beknopte snelle omschrijving.
Greetz:Menno
-
Voor mijn item Rail Terminal Friesland ben ik opzoek naar ook wat oudere foto's van hoe het vroegah ging.
Een aantal plaatjes zijn al reeds geplaatst op mijn site....
Alvast bedankt!!
Greetz:Menno
-
Er gaan stemmen op om de 6702 in Blerick te stallen zodat de treinen Blerick-Maasvlakte tot de kijfhoek met een 1600 gereden kunnen worden.
-
Dat zou nog helemaal geen gek idee zijn!!
Of dat ding gewoon aan een museum organisatie schenken (Wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren)
-
Dan moet je ze alledrie aan een museumclub schenken, dan kun je in de loop der jaren uit drie stuks één maken (hoewel ACTS / HUSA dat ook al gedaan heeft, dat is de enige reden waarom dat ding het zolang heeft volgehouden ;-))
Of alledrie verschroten en van de opbrengst een 2400 kopen :P
-
de 670x rood-zwart is er toch ook nog?
-
Klopt, de zwarte is de 6701. Staat in Waalhaven Zuid. Is wel geplukt, plukloc.
Gr. Rick
-
Dat ding lag al half uit elkaar toen ie jaaaaaren geleden nog in Veendam stond...
Volgens mij is er de laatste jaren trouwens ook veel met draaistellen gewisseld om nieuwe wielbanden uit te sparen. Ook in dat opzicht is het einde waarschijnlijk niet zo heel ver weg mee.
-
Maak van het terrein daar maar het depot voor de komende locs voor het '' Dockumer Lokaelstje'' ;D
-
Woehahahahaha, het Dok lokje!!
Nee gemeente Leeuwarden heeft zich na de onderzoeken van dhr. Rijfs nog even achter het oor gescratched en bekend dat ze er achteraf toch wel moesten toegeven dat hij een beter research had gedaan dan hun destijds.
Maar vervolgens doen ze er (waar de meeste gemeente's om bekend staan denk ik) dood leuk helemaal niks mee.
Het is maar goed dat de gemeente Leeuwarderadeel,Ferwerderadiel e.a er wel heil in zag.
We gaan nu eerst Railfietsen van Jelsum naar Stiens om alvast de sfeer te voelen & met de opbrengsten de stichting nog meer smoel geven en hopend op een mooi lokkie om mee te gaan rijden.
Maar dat was even lekker offtopic genoeg!!
Greetz:Menno
-
Het is nooit wat geweest en het zal nooit wat worden. Als je in Leeuwarden geboren bent dan kun je het wel schudden. ;)
-
Robert, nu nog die zin in het stadsfries en het plaatje is compleet ;D:
Ut het noait wat weest
en ut sal noait wat wurde
ast in Liwwarden geboaren bist
kanst ut wel skudde
;D
-
Robert, nu nog die zin in het stadsfries en het plaatje is compleet ;D
Ik ben geen "liwwadder" he... Leeuwarders kunnen het stadsfries heel goed... ;D ;)
-
Zo hoor je:
Zoals het nu staat word de lok (6702) afgevoerd (getrokken) door een 1600.
Welke is onduidelijk.
Klein tipje van de sluier over de toekomst van de terminal:
Er word weer gekeken (door HUSA?) om toch nog iets van een goederen trein (welke vorm dan ook) weer te laten rijden tussen Lw & de Kijfhoek/MvtW. De vergunning loopt nog terwijl & niet(s) veel valt te vervoeren momenteel.
Zo Lees je:
HUSA 6702 staat er nog op dit moment volgens collega's van HUSA. Er staan een aantal containerdraagwagens achter, die gelijk meegenomen worden, en later weer gebruikt worden elders. Deze wagons zijn van RailMotion.
Railterminal Lw wordt ontoegankelijk gemaakt: Sporen gaan buiten dienst en wissels worden verwijderd / geklemd. Hier is deze week al mee gestart, volgens de papieren die ik kan vinden.
Greetz:Menno
-
de loc staat nog te Leeuwarden.
-
Werd binnen 14dgn weggehaald!!
Wie wil platen.....Nu doen!!
Greetz:Menno
-
Wanneer gaat dat ding dan weg?
-
Eeh v.a gister gerekend; Binnen 14dagen daar mist dus nu al 1 van dus dan is het nog 13 dagen om hem te platen!!
Greetz:Menno
-
Binnen 14 dagen kan ook morgen zijn en dan heb je dus geen 13 dagen meer de tijd om hem te fotograferen.
Jeroen
-
Jeroen,
Wil je die Friezen niet al te slim maken. ;) ;D ;D
Groenten Rob
-
De telling is v.a de dag (23-6-2011) dat ik het bericht plaatste gerekend.
Groet:Menno
__________________________________________________________________
De hâldest altied sloeg slimmen ùnder de minsken!!
-
Wanneer gaat dat ding dan weg?
Omdat dat ding daar prima staat, als ze dat ding toch niet ergens anders nodig hebben ?
-
Gistermiddag stond 'ie er tenminste niet meer. Hele terminal is leeg, op 3 kleine containers na.
-
Haaaaaa. ;D
-
Wie neemt zijn fototoestel mee?
ben wel benieuwd naar de lege terminal.....
-
Laurens alias Alf, weet je het zeker?
De lok staat/stond namelijk niet op de terminal, maar naast de Voith werkplaats.
De terminal is idd leeg......
Alex
-
Daar had ik dat mormel nu net niet verwacht. Was ook helemaal niet daar voor die ouwe zooi, moest weer eens geld in m'n aquarium steken ;P
-
En een nieuwe bril I presume?? ;D
-
Neuhh, als je dat ding altijd op dezelfde plaats ziet staan verwacht je niet ineens dat 'ie naast een koploper en wat lichtgewicht plastic staat. Overigens, als die terminal toch weggaat kan d'r wel wat af voor het parkeerterrein van de aangrenzende winkels.
-
De winkels er omheen hebben ruimte zat met parkeerplaats, die loopt vanaf de Aldi/Jumper tot C1000/Voith aan toe!!
De 6702 is af & toe niet goed te zien omdat er wel es een koploper voor staat maar as die er niet staan kan je goede foto's maken.
(http://www.frieslandrail.nl/images/Lw/DSC_1914.JPG)
Greetz:Menno
-
Oh ja, wat een beauty! Hiervoor trekken we allemaal massaal naar Leeuwarden! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Jeroen
-
Yeah, die loc zit al jaren onder de grafitti, en werd zeker "nooit" geplaat en nu
omdat ie dreigt weg te gaan uit Lw moet er ineens massaal? geplaat worden....
Was de loc het eerder niet waard ofzo? ik zie d'r toch liever met een sleep volle
containerwagens en een volle terminal om 5 á 6 uur 's ochtens!
Dat is pas een plaat, i.p.v. nu op een zijspoor wachtende op wat komen gaat.
Gr.
Robbert Jan.
-
Zij zijn hier allemaal bang omdat er een lok gekaapt wordt uit hun hoge noorden ;)
Zijn geen veranderingen gewend daar natuurlijk ;)
-
Euh, ik heb daar bijna 3 jaar mogen rangeren, ook op de 6702 en zijn
zusjes de 03 en 05 en al het andere wat er kwam.
Dat het nu verleden tijd is, tja als de grootste klant (3/4 van de treinlading)
zijn product(en) via de weg richting Meppel wil vervoeren en aldaar wil overladen
naar de binnenvaart en vervolgens naar Rotterdam/Amsterdam laat varen.....
dan is 1 + 1 = 2, dus dat houd simpelweg in dat er te weinig werk is danwel
aanbod en het dus gewoon niet meer uitkan, je kan er wel geld bij blijven doen
maar wie wordt daar beter van?
Gr.
Robbert Jan.
-
Ze willen daar nog goedkoper uit zijn straks....Een investering van 1.4mil voor een aanlegplaats aldaar.
Onder het mom van:oude tijden herleven!!
Ik was er zelf nog niet maar deze beelden staan de meesten nog wel in het geheugen:
(http://www.frieslandrail.nl/images/Rail%20terminal%20Fr/Leeuwarden_beladen_Fricowagens.jpg)
Greetz:Menno
________________________________________________________________________________________________________________________
Hoge Noorden? Friesland & Groningen liggen ook helemaal in Zweden nou?!
Veranderingen niet gewend? Man hier gebeurt niks anders....Alleen niet altijd ten goede van.....
Waar blijft de Wadloper (stichting) nou?!
Ruimte zat hier nu!!
-
Oh ja, wat een beauty! Hiervoor trekken we allemaal massaal naar Leeuwarden!
lamudurbij verdikkeme!
-
Waar blijft de Wadloper nou?!
Zie je wel dat ze in het Noorden niet tegen veranderingen kunnen? :P :P :P
Jeroen
-
pagina's volblère over zo'n ouwe loc die staat weg te kwijnen :-\
Weliswaar worden locs zeer zeldzaam in Lw, maar toen er nog vervoer was kon je mooiere platen maken, zeker als 'Smokey de huurbelg' voor de trein stond.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_66.jpg)
Je zou denken dat ACTS met deze 5517 de stoomtractie van stal had gehaald ;D
Misschien dat de terminal weer plaats kan maken voor een spoorhaven.
Kan Menno daar mooi samen met de TROS een aflevering van "Ter land, ter zee en in de Wadloper" opnemen ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Lw_empl_rond_1962_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Lw_empl_rond_1962_2.jpg)
Hoe de omgeving in 40 jaar kan veranderen tonen bovenstaande plaatjes uit 2002 en 1962.
grtz,
Wim
-
DAt grote gebouw links... Wat is dat? Volgens mij niet de centrale... Ik zie FrieslandCampina ook nergens...
-
Dat is de CAF veevoederfabriek. Enige jaren later werden er nog 5 grote silo's naastgezet die op 25-11-1992 werden opgeblazen.
Je ziet deze megakeukenrollen op deze foto:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Leeuwarden_10101980_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Leeuwarden_10101980_2.jpg)
De CAF had een spooraansluiting aan de achterzijde en eentje op het kadespoor langs Marshallweg en Snekertrekweg :P
Frico staat er naast en dat is wat anders dan de vroegere CCF (Coöperatieve Condensfabriek Friesland), later opgegaan in Friesland Campina aan de spoorlijn naar Groningen.
En beste mensen, excuses voor het enigzins afdwalen van het spoor der topic...
grtz,
Wim
-
Wim zolang dat afdwalen met zulke geweldige platen gepaard gaat denk ik dat er weinig mensen zullen klagen ;D
-
Wim zolang dat afdwalen met zulke geweldige platen gepaard gaat denk ik dat er weinig mensen zullen klagen ;D
1e klacht bij deze, waar blijven meer van zulke mooie platen?
Gr.
-
2e klacht: Waarom zijn deze foto's niet beschikbaar voor de FMC¿¿¿ ;D ;D ;D
Groenten Rob, die denkt dat Snits wel een server vol aan mooie nostalgische trein plaatjes heeft.
-
Wat een drukte allemaal om zo een vies lor. Het is het niet eens waard om er platen van te maken. Een schande voor het spoor!
Greetz,
Noppie.
-
Beetje respect graag voor dit uniek stukje spoorweghistorie! Als jij oud, versleten en door het leven getekend op leeftijd raakt gaan we je toch ook geen schande voor de mensheid noemen?
Als we nog even wachten komt de oude NMBS-outfit weer helemaal tevoorschijn... ;D
-
Als jij oud, versleten en door het leven getekend op leeftijd raakt gaan we je toch ook geen schande voor de mensheid noemen?
Ik vermoed dat sommige mensen dat al doen ;D ;)
-
@ Sneek: Zou meneer van Heumen nog als scheids willen functioneren? ;D ;)
Ik vernam gister van een maatje van mij dat er een Werkgroep Spoor Friesland zou zijn?!
Deze wil zich ontvermen over de Terminal & weer een goederentrein laten rijden.
Is er iemand die van deze groepering op de hoogte is?!
Greetz:Menno
-
Nog even 2 oldies:
(http://www.frieslandrail.nl/images/Rail%20terminal%20Fr/114.10_BH04-00-02_S50.jpg)
NS nog vollop aanwezig!!
En de bouwput die 2mil koste:
(http://www.frieslandrail.nl/images/Rail%20terminal%20Fr/025.jpg)
Greetz:Menno
Gezocht: Oude foto's van de Railterminal Leeuwarden/Friesland!!
-
nog eentje dan....
Edit: foto verwijderd in verband met de schending van de intellectuele eigendomsrechten van derden
-
Uit de oude doos...
(http://img94.imageshack.us/img94/4541/1214vertrektlwmetcontsh.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/1214vertrektlwmetcontsh.png/)
1214 vertrekt met de shuttel richting Rotterdam van Leeuwarden.
(http://img844.imageshack.us/img844/5422/1214staatvertrekgereedl.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/844/1214staatvertrekgereedl.png/)
1214 staat klaar voor vertrek, kan me nog herinneren dat de machinist de krant zat te lezen op het seintje.
(http://img198.imageshack.us/img198/9080/1601looptlwbinnen.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/198/1601looptlwbinnen.png/)
Er stond geen trein om te vertrekken, lichtelijk teleurgesteld liepen we de brug af toen in eens.....
de 1601 met een trein binnen kwam op Leeuwarden.
(http://img198.imageshack.us/img198/4898/1601trekttreinbinnentel.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/198/1601trekttreinbinnentel.png/)
Nogmaals maar dan met lw op de achtergrond.
Ik zou ook nog ergens foto's moeten hebben van de ACTS trein 1200 en 6700...
Gr. Silvester
-
ACTS periode...
(http://img807.imageshack.us/img807/4637/actsvertrekger1200.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/807/actsvertrekger1200.png/)
(http://img828.imageshack.us/img828/189/1252telw.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/828/1252telw.png/)
(http://img9.imageshack.us/img9/7565/6700telw.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/9/6700telw.png/)
(http://img833.imageshack.us/img833/7103/voorzijdeactsschuttel.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/833/voorzijdeactsschuttel.png/)
(http://img16.imageshack.us/img16/1403/12006700shuttel.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/16/12006700shuttel.png/)
Foto's gemaakt omstreeks Oktober 2001
Gr. Silvester
-
nog eentje dan....
Die is FRAAI!
(had ik toch in februari op Ljauwert de 113 moeten kieken, die stond toen een spoortje naar rechts... wie weet nog een keer in de herhaling)
-
In de jaren dat alles nog beter was..... ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/TopBMP_2_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1_8.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1_7.jpg)
Greetz,
Noppie.
-
:P (y) zo te zien te dateren op eind april 1999 Noppie.
De 1253 maakte haar eerste maidentrip in ACTS-dienst op 7 april 1999 naar Lw. De Belg reed vanaf eind april mee als achterste voertuig bij binnenkomst in Lw, dit was handig bij het uithalen van de wagens. De VSM V100 konden daarmee gemist worden. De V100 was al op 22 maart 1999 naar Leeuwarden overgebracht en verdween op 6 mei 1999 uit Leeuwarden.
Leuk weetje: in de allerlaatste dagen waarin NS Cargo de containertrein reed, werd op 18 maart 1999 de shuttle gereden door de Cargorode 1637. Iemand die daar toevallig een plaatje van heeft?
-
Die ouwe lekkere lor (6702) staat er nog steeds!!
Reden dat de afhaal afgelopen zaterdag niet door ging: Reden onbekend!! (aldus een plaatselijk rondlopende werknemer)
De Mamoet heftrucks zijn al in beweging geweest met een stuk of wat mannekes eromheen te zien....ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen.
Greetz:Menno
______________________________________________________________________________________________________________________________
P.s: Wie o wie kent de Werkgroep Spoor Friesland die bezig zou zijn met behoud van de Terminal Leeuwarden??
Google geeft tot opheden weinig/geen info hierover!!
-
Vandaag ben ik even met de camera richting station/spoorbrug gegaan. Het is er erg rustig, maar de foto's vertellen het beter:
(http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_01.jpg) (http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_01.jpg)
(http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_02.jpg) (http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_02.jpg)
(http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_03.jpg) (http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_03.jpg)
(http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_04.jpg) (http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_04.jpg)
(http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_05.jpg) (http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_05.jpg)
(http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_06.jpg) (http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_06.jpg)
(http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_07.jpg) (http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_07.jpg)
En ja vandaag staat de 6702 er ook nog:
(http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_08.jpg) (http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_08.jpg)
Groeten Willem,
-
Misschien helpt het als bekend wordt hoe niet millieubewust die firma in Leeuwarden is (al die vrachtauto's richting Meppel).
-
Maar ja, 1 machinist of 20 vrachtwagenchauffeurs aan het werk.
't Is maar net hoe je het bekijkt. ;D.
Tinus.
-
Mooi terrein op eens stoomtreindepot te bouwen en te sporen naar stiens.... :P
-
Ja, de waarschuwingsborden staan er al ;D
http://www.willemscholten.nl/foto/laatste/Leeuwarden_12_juli_03.jpg
-
Ja jôh, ze doen zich zo milieu bewust voor daar maar zo sugger zijn ze dus niet....En daar heb je nou een HBO diploma voor nodig!!
Er is ook een lijn daar dicht gegaan & over geplaatst naar België.
Nou mogen de vrachtwagens elke dag heen en weer om de producten te brengen voor verwerking en terug te halen voor consument gebruik.
Greetz:Menno
_______________________________________________________________________________
Sloeg Slimmen blieuwe ûnder ûûs!!
-
Ik hoor van een kennis dat het zeker is dat er weer treinen naar Leeuwarden gaan rijden! kan iemand dit bevestigen?
-
Ik zag vandaag wel een HUSA van het type 1500 ( zag zo snel niet welk serienummer) staan aan het begin van de voormalige overslag. ook de 6700 staat er nog.
Groeten Willem,
-
@ willem: staan er ook wagens dan of alleen locs???
-
Volgens mijn 'bron' stond de 1600 er Zaterdag ook al en stonden er ook wagens!
-
Dat zou gaaf zijn!!!! Had ik bij de laatste Leeuwarder een bord op de foto gezet met Adieu Lw-shuttle, kan ik nu weer een bord maken met Welcome back! Nu maar hopen dat we kunnen achterhalen wanneer de trein weer vastrijden.
Jeroen
-
Zag zaterdag ook lege containerwagens en die ouwe rangeer loc
Maar kan ook wezen dat die er al stonden.
Zal morgenavond er eens op letten of er wat meer staat dan behalve Speno.
Gr. Klaas
-
Ik zag vandaag wel een HUSA van het type 1500 ( zag zo snel niet welk serienummer) staan aan het begin van de voormalige overslag. ook de 6700 staat er nog.
Het type(nummer) is juist het serienummer, je bedoelt waarschijnlijk volgnummer, en dan hebben we het waarschijnlijk over een serie 1600....
De HUSA-loc staat te Lw na wat werk voor een extra trein en voor het ophalen van wat materieel (juist, de 6700 en wagens die er al maanden staan), ik mag toch hopen dat niet puur en alleen door het feit dat er een loc staat het als 'zeker' wordt verondersteld dat er weer reguliere containertreinen gaan rijden?
Voor de duidelijkheid: hiervan is vooralsnog dus helemaal geen sprake.
-
zie bericht Sicco hierboven.
De hekken van de terminal zijn en blijven nog steeds degelijk vergrendeld.
grtz,
Wim
-
De HUSA-loc staat te Lw na wat werk voor een extra trein en voor het ophalen van wat materieel (juist, de 6700 en wagens die er al maanden staan), ik mag toch hopen dat niet puur en alleen door het feit dat er een loc staat het als 'zeker' wordt verondersteld dat er weer reguliere containertreinen gaan rijden?
Voor de duidelijkheid: hiervan is vooralsnog dus helemaal geen sprake.
is het dan al bekend wanneer die trein weer uit Lw vertrekt?
-
Ben een paar daagjes vrij geweest, dus helaas geen idee, anders had ik het wel verteld. Ik gok dat dit 's nachts (vannacht?) zal gebeuren i.v.m. de loopvaardigheid van het materieel.
-
Het type(nummer) is juist het serienummer, je bedoelt waarschijnlijk volgnummer, en dan hebben we het waarschijnlijk over een serie 1600....
Of niet (al is dit geen Leeuwarden):
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8067_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8067_1.jpg)
-
Dan is het type G1206 (was vroeger serie 7100, maar een aantal locs hebben hun fabrieksnummers nu als nummer om het er *kuch* duidelijker op te maken).
-
Maar het is wel een serie 1500 geworden en ik neem aan dat deze bedoeld word. ;)
-
De G1206 zal vanavond naar Rotterdam gaan en de 6702 en laatste wagens meenemen.
-
Rick,
Dat is dus ook Leeuwarden niet!!
de 1798 staat op de Terminal en daar zijn geen bovenleidingen!!
Ik heb m gister weten vast te leggen op plaat rond de klok van 19.00u
Zal de foto's vanmiddag uppen na mijn Cursus!!
De geruchten dat er eer een treintje gaat rijden worden telkens sterker & zou mij niks verbazen dat in dezere dagen gewoon weer treinen worden ingelegd vanuit Lw.
Werkgroep Spoor Noord Intermodaal is hier hard mee bezig om ook vanuit Harlingen weer goederen vervoer te realiseren!
Greetz:Menno
-
En waar zouden goederenwagens in Harlingen moeten worden behandeld? De havensporen zijn al een tijdje verdwenen.
-
Helaas erg loos alarm dus :( :( :(
Jeroen
-
Er ligt nog wel een stukje kadespoor, inclusief wissels, te Harlingen maar dat sluit nergens meer op aan. Buiten dit gegeven, waar willen ze de goederen op/in laden, ik kan het niet bedenken.
@ Menno 1846: Als er rook is waar is dan het vuur, want dit verhaal heeft een oorsprong.
Greetz,
Noppie.
-
Ja even googelen leerd dat er inderdaad zo'n groepje luitjes bezig
is om te kijken wat er nog te halen valt in het noorden, nou ik denk
toch echt dat je het dan niet gaat redden tegen de vrachtauto of
binnenvaart vanwege het te kleine aanbod.
Kleinschalig vervoer, danwel samengevoegd vervoer is absuluut niet haalbaar
voor een bedrijf dat zijn goederen niet over een week pas op bestemming wil
hebben maar gelijk wil transporteren en het er binnen 2 dagen is.
Klinkt allemaal leuk, maar een musicus is per definitie niet iemand die
verstand heeft van spoor, hooguit een hoop noten op zang.... misschien kan
ie wel goed regisseren?
Het gaat allemaal weer een hoop geld kosten met waarschijnlijk een bekende
uitkomst, nee heb je en ja kan je krijgen door alles te subsidieren.
Gr.
Robbert Jan.
-
Eeh die Musicus heb ik een gesprek mee gehad & dat zal soon te lezen zijn achter de bekende wereldbol.
Deze man is niet bepaald slecht geschoold hoor!! Moge dat even duidelijk zijn.
Hij weet waar hij over praat & het is i.s.m met KvK Noord & een Universiteit waar hij een onderzoek mee is gestart.
De vorderingen waren aardig verbluffend.
Greetz:Menno
-
Klinkt allemaal leuk, maar een musicus is per definitie niet iemand die
verstand heeft van spoor
Volgens mij moet dat zijn: maar een musicus is niet per definitie iemand die verstand heeft van spoor. Vergis je niet dat mensen soms een heel andere kant kunnen hebben, dan waar je iemand van kent of waar hij/zij bekend mee is.
-
Daar gaat het ook niet om, het is wel leuk alle mogelijkheden maar
enige realiteitszin is ook wel belangrijk en ik denk liever niet alleen maar
in nummers en cijfers maar ook als bijvoorbeeld klant of transporteur.
Het is allemaal heel leuk enzo, maar als het achteraf niks opleverd of er moet
gewoon constant geld bij, zoals in het verleden, dan leverd het niks op.
Zeker in de huidige situatie kan zoiets gewoon nooit uit en zal de klant het
goedkope (vrachtwagen) snellere alternatief kiezen.
Spoorvervoer is een zeer lastige en complexe zaak en er zijn nog veel te veel
hordes om te overwinnen, reken alleen maar de extra infra die nodig zou wezen
welke in de afgelopen 30 jaar is weggehaald of juist nooit is aangelegd.
Gr.
Robbert Jan.
-
Aha, je bedoelt dat je denkt dat het onhaalbaar is, wie zich er ook voor in zou spannen, tenzij die persoon gaat over of spreekt namens een belangrijke vervoerder of industrie in het Friesland natuurlijk
-
Ik denk dat hij dat jammerlijk genoeg bedoeld ja....
Greetz:Menno
-
Spoorvervoer is nou eenmaal hardstikke duur, per kilometer
kost het rijden van een trein heel wat meer dan een vrachtwagen.
Hoe kan je het anders verklaren dat het wel uitkan voor een producent om zijn
containertjes via de vrachtwagen naar meppel te brengen en vanuit daar
via de binnenvaart naar amsterdam of rotterdam?
Dan zit er toch iets structureel niet goed lijkt mij, wellicht kan daar niet eerst eens
naar gekeken worden i.p.v. te pijlen te richten op heractivering etc....
Gr.
Robbert Jan.
-
Dan zit er toch iets structureel niet goed lijkt mij, wellicht kan daar niet eerst eens
naar gekeken worden i.p.v. te pijlen te richten op heractivering etc....
Heb je een idee wat dat "iets" concreet kan zijn?
-
Rick,
Dat is dus ook Leeuwarden niet!!
de 1798 staat op de Terminal en daar zijn geen bovenleidingen!!
Ik heb m gister weten vast te leggen op plaat rond de klok van 19.00u
Zal de foto's vanmiddag uppen na mijn Cursus!!
De geruchten dat er eer een treintje gaat rijden worden telkens sterker & zou mij niks verbazen dat in dezere dagen gewoon weer treinen worden ingelegd vanuit Lw.
Werkgroep Spoor Noord Intermodaal is hier hard mee bezig om ook vanuit Harlingen weer goederen vervoer te realiseren!
Greetz:Menno
Het nog in Leeuwarden opgestelde materieel zal met beperkte snelheid naar Rotterdam worden gereden. Goederenvervoer per spoor in Friesland is nu echt ten einde.......
-
Ik heb een aantal berichten geleden al gepost dat het materieel gisteren zou worden afgevoerd en dat is ook gebeurd.
-
Spoorvervoer is nou eenmaal hardstikke duur, per kilometer
kost het rijden van een trein heel wat meer dan een vrachtwagen.
Hoe kan je het anders verklaren dat het wel uitkan voor een producent om zijn
containertjes via de vrachtwagen naar meppel te brengen en vanuit daar
via de binnenvaart naar amsterdam of rotterdam?
Dan zit er toch iets structureel niet goed lijkt mij, wellicht kan daar niet eerst eens
naar gekeken worden i.p.v. te pijlen te richten op heractivering etc....
Gr.
Robbert Jan.
En je denkt echt dat iemand 's ochtends wakker werd en dacht 'laten we het eens over de weg en het water doen'? Er is echt wel nagedacht en weloverwogen een beslissing genomen.
-
Laat ze dat "iets" maar eens gaan uitzoeken, het "iets" is wel
hetgeen dat de prijzen op het spoor doet bepalen en dat is wel
de prijs die wordt doorberekend aan de klant, en de consument.
Je kan alles heel mooi plannen en het kan heel goed leiden tot
een reactivering, maar als daarna blijkt dat er teveel betaald moet
worden om je vrachtje te krijgen waar het moet wezen, wat schiet
je er dan mee op. Geld bijleggen is niet erg, maar het moet geen
"constante" factor wezen want dat gaat op den duur niet goed wanneer
de "constante" factor opgedroogd is.
Ik bedoel, mooie ideeën zijn nooit weg, maar verdiep jezelf ook in
de geschiedenis, waarom is het dat andere vervoeren over tijd gestopt
zijn, is het financieel, of is het volume niet groot genoeg en kiest men
voor de andere vervoermiddelen.
Ik bekijk het door de realistische bril, ik wil ook niet het gras voor iemand zijn
voeten wegmaaien maar zo'n discussie wordt al gauw overheerst door alle
voordelen en oeh's en ah's maar de nadelen en de dingen die moeten worden
overkomen worden maar zeer sporadisch genoemd.
En dan begint één ieder direct te blazen omdat er iemand is die het van de ande kant bekijkt.
Gr.
Robbert Jan.
-
Er ligt nog wel een stukje kadespoor, inclusief wissels, te Harlingen maar dat sluit nergens meer op aan. Buiten dit gegeven, waar willen ze de goederen op/in laden, ik kan het niet bedenken.
Misschien is er op het stukje tussen de oude vam locatie en de supermarkt(aldi?) nog wel ruimte...
Een stukje uithaalspoor ligt daar nog dacht ik?
altijd blijven dromen/hopen zou ik zeggen ;)
-
Like an American Dream!! ;D
Maar alle geheden op een stokkie....Hier de beloofde foto's!!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0033_5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0033_5.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0037_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0037_3.jpg)
Van het transport heb ik helaas niks kunnen vast leggen!!
Greetz:Menno
_____________________________
Adieu oude lor (6702) !!!! :-\
-
Waarschijnlijk de allerlaatste trein op de terminal! :'( :'( :'( :'( :'( :'( maar wel mooie foto's (y)
-
Tja, deze tijd moest wel eens komen :'( :-\
Gr. Steef
-
Wellicht breken er ooit weer eens nieuwe tijden aan?!
Greetz:Menno
-
Wellicht breken er ooit weer eens nieuwe tijden aan?!
Greetz:Menno
Hopelijk dit jaar nog of anders volgend jaar
-
Rick,
Dat is dus ook Leeuwarden niet!!
Lees je wel een post voor je iets roept? ::)
-
Bij deze: Openbaar excuus....las het te snel in mijn pauze tijdens cursus...dus even met de ... door het stof!!
Greetz:Menno
-
zo dat was het dan met het Friese goederenvervoer. Nu kan met dit draadje hetzelfde gebeuren als met de hekken van het spoordok/terminal: slot er op ;D
voorbij: (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_26_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_26_2.jpg)
grtz,
Wim
-
Ik heb een aantal berichten geleden al gepost dat het materieel gisteren zou worden afgevoerd en dat is ook gebeurd.
De 6702 en goederenwagens zijn inmiddels in Amersfoort waargenomen.
Henk
-
Nu kan met dit draadje hetzelfde gebeuren als met de hekken van het spoordok/terminal: slot er op ;D
Niet saneren? ;D
-
Ben het met Wim eens....
Na ruim 150 jaar is het gebeurt met de goederentreinen uit Friesland.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_1518_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_1518_2.jpg)
Het slot kan erop!!
Greetz:Menno
-
misschien als soort van eer nog wat foto's van vroeger?
Wel gaaf dat het boek 30 jaar treinen in friesland ook een mooi beeld geeft van hoe het ooit is geweest!
Gr. Silvester
-
Ik denk dat je het met de boeken moet doen....
Of eens bij mij op de wereldbol drukken....
Greetz:Menno
-
nee, die tijd komt zo nooit weer terug
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Station_Locomotie_1209_01_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Station_Locomotie_1209_01_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Stationsemplacement_Locomotief_6460_02_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Stationsemplacement_Locomotief_6460_02_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Stationsemplacement_Locomotief_1314_04.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Stationsemplacement_Locomotief_1314_04.jpg)
grtz,
Wim
-
Zeg nooit nooit! Misschien zijn er over 15 of 20 jaar wel heel andere milieuwetten en wordt goederenvervoer over de weg beperkt tot lokale ritten van spoordistributiecentra tot aan de eindverbruiker. You may say I'm a dreamer... ;)
mvg,
Gert
-
But youre not the only one!!
Greetz:Menno
_______________________
John Lennon (y)
-
Sneek, weer een aantal prachtige foto's (y)!
Gr. Silvester
-
Wat doet die fiets daar eigenlijk tussen het spoor bij die 1314 ::)???
Uitbreiding van de fietsenstalling :P?
-
Dat is uit een tijd dat je nog kon spoorlopen/fietsen.....(foute opmerking!! Mocht toen ook niet!!) ;D
Greetz:Menno
-
Ach oude tijden herleven niet meer, maar er komen altijd weer nieuwe tijden met nieuwe leuke dingen
Andre ;)
-
Mannen,
Ik zoek nog wat foto's van de Leeuwarder shuttel in NS tijd. Met name van de containers.
Graag bouw ik de trein in model na, en moet dus de juiste containers hebben.
Gr. Silvester
-
http://www.youtube.com/watch?v=uBAxijMxoK4
De Lw shuttle schuif in dit filmpje voorbij.
Greetz,
Noppie.
-
Noppie,
Prachtig, maar jij hebt al zoveel gave filmpjes gemaakt dat ik ook deze al eens gezien heb!
Hier reden ook de koelwagens nog mee. Dat heb ik nooit gezien in die tijd. Meestal 1200 met een flinke sleep containerdraagwagens. Reden er toen eigenlijk ook al high cube containers mee?
Gr. Silvester
-
Nee, gewone 20 en 40 containers, vaak ook nog op rongenwagens. Toen NS Cargo met de shuttles begon, bestonden de eindwagens uit de vaste 'stam' containerwagens uit vierassige DML-wagens van Defensie, voorzien van een groene PTT-brievenbus aan de zijkant voor de vrachtbrieven!
grtz,
Wim
-
Wim,
Ik heb vroeger de trein regelmatig bekeken toen deze met 12/1300 reed. Ik was toen nog zo jong dat mij nog maar een aantal dingen bijstaat. Bijvoorbeeld de ns logo's op de sgns wagens zoals ze van fleischmann en b models op de markt zijn. Ik begrijp dat ik er dus met de sgns wagens alleen niet ben.
Ook herinner ik mij nog de bruine, rode en grijze containers, triton, genstar, de paarse bell e.d.
Heb jij nog wat type namen of foto's van de wagens waar in deze tijd mee gereden werd?
Zal ik een appart draadje starten? ja dus:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,47317.0.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,47317.0.html)
Gr. Silvester