BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Chris2412 op 25 May 2011, 20:11:54
-
Dit is de poll voor de stichting die eventueel wordt opgericht voor een wadloper te redden als museumstel Laat maar even weten wat jezelf zou willen bijdragen.Bedragen zijn per jaar.
groetjes Chris (y)
-
ik heb voor een vrijwillig bedrag vanaf 50 gekozen omdat het best wel veel zal kosten om 1 DH1&DH2 te kunnen bewaren en op te knappen.
en op jaarbasis vind ik het niet zo super veel.
dan betaal je ongeveer 5 per maand.
Groet Martijn
-
Ik zou best willen meewerken aan het in de originele staat herstellen van een 1tje... ik zou alleen de keus maken om het bij bijv. twee 1tjes te houden... houd de kosten enigsinds wat beperkter want er zijn denk ik een hoop kosten waarvan er nu nog geen weet is...
Groeten Frank
-
Ik denk eerder aan een tweetje, heeft 2 motoren, als 1 stuk kom je altijd weg.
-
Ik mis de keuze 0 euro.... ;D
-
vrijwillig bedrag tot 50 euro 8)
-
ben nog jong maar mijn vader die geeft wel een tientje ofzo ;D
-
€25 & €50 heb ik gekozen maar....Dan wel naar het Noorden des lands!!
Historisch verantwoorder!!
Eventuele samenwerking met de FStM & st. NFLS
Greetz:Menno
-
gewoon om menno te zieken mogen ze er wel eentje bewaren in blerick, dan een beetje heen en weer keutelen tussen nijmegen en roermond in veolia-kleur en vooral niet in het noorden laten komen! Anders heb ik er geen cent voor over.
-
JAAAH ;D ;D
dat gaan we doen ;)
-
Bloeha bloeha bloeha!!
Greetz:Menno
-
Richt gewoon je eigen Wadloper stichting op. Kun je lekker helemaal zelf bepalen waar je 'm neerzet.
-
Jaa, en wat dacht je van ritjes met de ZLSM naar Vetschau!
Echt mooi terrein voor een Wadloper, ze zijn toch afgeleid van de duitse 628.0, die daar ook nooit gereden heeft. ;D ;D ;D ;D ;D
-
Mag best in het noorden, maar alleen tussen Groningen en Delfzijl of Roodeschool. De lijn tussen Groningen en Leeuwarden is er toch alleen om mensen die per vergissing vanaf Zwolle naar Groningen zijn gereisd alsnog de mogelijkheid te bieden naar huis te komen :P ? Dat soort vervoer is een beetje een spijtlijn, kan dus ook met de bus.
-
Nou Gert, als ik het goed begrijp dan kunnen Hardegarijp, Veenwouden, Zwaagwesteinde, Buitenpost, Grijpskerk en Zuidhorn hun deuren wel sluiten? ;)
mvg,
Gert
-
NStM / VSM / ZLSM ....... Maar waar staat die "S" dan voor ? Dat is dus niet samenwerken, maar meeliften ;)
-
Nou Gert, als ik het goed begrijp dan kunnen Hardegarijp, Veenwouden, Zwaagwesteinde, Buitenpost, Grijpskerk en Zuidhorn hun deuren wel sluiten? ;)
Visvliet moet dan wel weer open voor mensen die zich kort na vertrek hebben bedacht en toch niet naar Lw willen: beter ten halve gekeerd...
-
Ik kwam die koekblikken perongelijk wel eens tegen
toen ik langs de lijn naar Nieuwe-Schans armseinen
fotografeerde.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scannen0008_5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scannen0008_5.jpg)
Ze staan dus niet op de foto :P
Had ik er maar 10 jaar eerder gestaan. :'(
Maar veel plezier er mee ;D (y)
gr Ed.
-
Ik kom al tot ruim 1000 euro. Daar kun je 't stel net van aftanken... ;)
-
Visvliet moet dan wel weer open voor mensen die zich kort na vertrek hebben bedacht en toch niet naar Lw willen: beter ten halve gekeerd...
;D
Harm
-
Ik kom al tot ruim 1000 euro. Daar kun je 't stel net van aftanken... ;)
Alleen een DH-1 , een DH-2 red je er al niet meer mee :)
-
Ik kwam die koekblikken perongelijk wel eens tegen
toen ik langs de lijn naar Nieuwe-Schans armseinen
fotografeerde.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scannen0008_5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scannen0008_5.jpg)
Ze staan dus niet op de foto :P
Had ik er maar 10 jaar eerder gestaan. :'(
Maar veel plezier er mee ;D (y)
gr Ed.
Zoiets als deze afbeelding bij hetzelfde armsein van Scheemda?
(http://www3.picturepush.com/photo/a/2879166/640/2879166.jpg) (http://nl.picturepush.com/public/2879166)
-
Nou Gert, als ik het goed begrijp dan kunnen Hardegarijp, Veenwouden, Zwaagwesteinde, Buitenpost, Grijpskerk en Zuidhorn hun deuren wel sluiten? ;)
Zuidhorn en Grijpskerk zijn Stad-georienteerde forensenplaatsen, lui die daar wonen gingen al met de auto. En hoe ze 't in Frrrrrl oplossen mogen ze zelf weten, dat willen ze anders ook zo graag. En Visvliet zo je inderdaad graag als station behouden, maar dan meer als eind-markering ;D .
-
De lijn tussen Groningen en Leeuwarden is er toch alleen om mensen die per vergissing vanaf Zwolle naar Groningen zijn gereisd alsnog de mogelijkheid te bieden naar huis te komen :P ?
Zo is het maar net, daar ga je toch niet expres heen? :D
En Visvliet zo je inderdaad graag als station behouden, maar dan meer als eind-markering ;D .
Daar waar de wereld ophoudt, vanuit westelijke richting bekeken. ;)
-
Ehhh... de wereld houd redelijk op boven Zwolle hoor, daarom ligt de greppel ook bij Meppel :P
-
Ik hoop dat veel mensen het met je stelling eens zijn, dan blijft het tenminste lekker rustig in Scandinavië! ;)
mvg,
Gert
-
En ook hier in Dokkum Dat redelijk boven Zwolle ligt ;D
-
Zo is het maar net, daar ga je toch niet expres heen? :D
Daar waar de wereld ophoudt, vanuit westelijke richting bekeken. ;)
Fokke,
ad 1: Groningers vergissen zich niet zo gauw als het erom gaat de trein naar hun thuishaven te nemen
ad 2: Die (kortzichtige) visie was reeds bekend in de oostelijk (en zuidelijk) liggende streken, dat hoef je niet te herhalen. De rest van Nederland weet wel beter, we hebben het dan over 'daar waar de beschaving ophoudt'. :P
-
Niet zo gauw, is: dus wel eens :D
Daar waar de beschaving even ophoudt en in Duitsland weer verder gaat? Bedoel je dat? :P
-
In het fries heeft het inderdaad die betekenis. Vergeef me dat ik me aan de Groninger uitleg houd: nooit, maar we zijn ruimhartig genoeg om de mogelijkheid open te houden dat dat iemand door ongelukkige omstandigheden zou kunnen overkomen.
Umm, als de wereld volgens de friezen bij de grens al ophoudt (zie jouw vorige post), waarom moet je dan ook nog roepen dat de beschaving ophoudt? Kwestie van dubbele oogkleppen op in plaats van enkele?
-
Voor zowel de Friezen als de Groningers is de Wadloper belangrijk geweest
Het is namelijk een soort van tijdmachine.
Voor de Friezen, want ze kunnen in Groningen zien hoe Friesland er 300 jaar geleden uitzag. ;D
Voor de Groningers, als ze naar Friesland reizen gaan ze 300 jaar vooruit in de tijd. (y)
Harm
-
In het fries heeft het inderdaad die betekenis. Vergeef me dat ik me aan de Groninger uitleg houd
Hmm, groninger uitleg, dat heb je met dialecten; voor velerlei uitleg vatbaar ;)
Umm, als de wereld volgens de friezen bij de grens al ophoudt (zie jouw vorige post), waarom moet je dan ook nog roepen dat de beschaving ophoudt? Kwestie van dubbele oogkleppen op in plaats van enkele?
Ik had het over de grens, jij over de beschaving. Bovendien is een grens geen punt, maar een lijn, die doorloopt om een gebied ;D
-
Ooooooow bah,daar gaan we weer!!!!!!!!!
Mag ik er nog even op wijzen dat we met z'n allen onder dezelfde vlag leven: Rood,Wit,Blauw.
En dat ik het voor zowel de Grunners als de Fryske minsken op neem,of te wel: Noordelingen.
@ Harm: 300 jaar terug in Friesland & 300 jaar vooruit in Groningen? Faute opmering voor een Liwwader!!
Greetz:Menno
_____________________________________________________________________________________________________
(Och ja voor ik het vergeet: we lopen achter,dus voor de stoom liefhebbers: Komt allen naar hier!! ;) ;D )
-
Daar waar de beschaving even ophoudt en in Duitsland weer verder gaat? Bedoel je dat?
Daarom heb je ook west-friesland, friesland, Groningen en ost-friesland... :)
Er gaat niets boven Groningen...
Erik
-
Deze discussie is eentje waar we nooit uit zullen komen en is ook niet on-topic.
Ben zelf van mening dat er wel een Wadloper bewaard zou moeten worden. Waar precies is mij om het even, maar in het Noorden heeft wel mijn voorkeur. En of dat nu in Groningen of Friesland is, maakt mij niet uit. Als het eentje of tweetje in kwestie maar op een goede plek komt te staan. Maar uiteraard moet één en ander wel haalbaar zijn en daar heb ik in de tegenwoordige tijd wel mijn vraagtekens bij.
Groeten van een Groninger woonachtig in Drenthe,
Robert :)
-
Deze discussie is eentje waar we nooit uit zullen komen en is ook niet on-topic.
Is ook niet serieus bedoelt, wat mij betreft.
Let vooral op de ;) :D ;D :P
-
Off topic: Als Brabander geboren en getogen, tijdlang in Friesland gewoond en nu randje Randstad zeg ik dat er geen verschil tussen de mensen en hun beleving van emotie. Je blijft je geboortegrond trouw zoals Guus Meeuwis (http://youtu.be/mUSuEPyZyyc) hier laat zien in Heereveen.
mvg Marc
ps die liever in Friesland woont dan in Belgie.
-
we lopen achter,dus voor de stoom liefhebbers: Komt allen naar hier!! ;) ;D )
Dat is nou net een verkeerd voorbeeld. Het noorden werd als eerste ontstoomd door de NS... Daarin liep het noorden dus weer voor.
Eelco
-
Ooooooow bah,daar gaan we weer!!!!1!!!!
Dat denk ik ook wel eens...
Vraagje, heb jij een oormerk of een BSN?
-
;D ;D
-
Geen van beide maar wel een lekker klinkende Scheepshoorn!! Oh ja...een MEGAfoon ook nog!!
Greetz:Menno
-
Nu nog een beetje inhoud, wat kennis van zaken en wie weet wordt het nog wat.
-
en wat centjes, want als ik de poll zo bekijk komen we niet verder dan 1000 euro-tjes
(en dat nog maar in 1 jaar ;D)
-
ik denk eigenlijk dat de wil er wel is om een wadloper te bewaren, maar als nu eens even serieus naar de zaak kijkt dan zie je al snel dat het eenvoudig niet haalbaar is.
Aanschaf waarde, stalling, onderhoud en wie kan en mag er op rijden?
Wat is er nodig om een wadloper zowiezo weer zover te krijgen dat ie weer mag rijden.
Em dat allemaal op te brengen door een stichting die nog niet eens bestaat, en dus ook geen rooie cent heeft.
Ik meende ooit eens te hebben gehoord dat een wadloper ééntje zo'n 30.000 euro moest kosten, maar weer echt niet meer waar ik dat heb gehoord.
Overigens was het wel grappig om te lezen dat eerst niemand er eentje wilde bewaren , maar als er toch een exemplaar zou worden bewaard dat wilden een aantal forumgenoten wel dat die beslist in hun regio zou gaan rijden. ::)
Harm
-
O joepie, nog een nieuwe stichting erbij...
- Waar ga je het ding stallen?
- Hoe regel je onderhoud?
- Als je het ding rijklaar en toegelaten krijgt, via welke vervoerder ga je dan rijden?
Het NSM wilde ook een Wadje en kreeg het ook niet omdat de hele zooi verkocht was en een nieuwe stichting zou het ineens lukken...
Ik wens ze veel sterkte maar geef ze weinig kans en geen geld voorlopig!
-
Gaat nog leuk worden voor wie straks bijvoorbeeld een ICM wil bewaren ;D Dan vraag ik me toch wel af hoe al die stichtingen ervoor zorgen dat alles goed loopt en alles ook echt bewaard kan blijven. Het beste voorbeeld is misschien wel de stichting Mat 54.
Het ligt zo te horen niet aan het NSM maar aan de NSFS zelf. Blijft jammer maar ja, je zou kunnen zeggen dat er alles aan is gedaan om er eentje te behouden.
Mvgr Jan Wiebrand
-
En zo is het maar net ;D