BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Noppie. op 24 May 2011, 09:47:30
-
Hallo allemaal.
Opmerkelijk bericht vindt ik op nu.nl : http://www.nu.nl/binnenland/2522520/station-zwolle-in-2012-maand-dicht.html Geen reizigersvervoer. Ben benieuwd hoe ze met de goederenmeuk omgaan.... Kopmaken en dan via Deventer, Apeldoorn en verder....
Greetz,
Noppie.
-
Welk goederenvervoer?
En je kan altijd via Duitsland.
-
Oehw, ik dacht dat er wel goederenvervoer was hier in het noorden. Heb er eigenlijk nooit zo op gelet de laatste 29 jaar. En via Duitsland is een leuk ommetje.
Greetz,
Noppie.
-
op de lijn Amersfoort Zwolle rijd wel degelijk goederen vervoer. Gister avond zat ik vrij dicht langs het spoor en in elk geval 2 lange goederen treinen langs zien komen, geloof zelfs dat het er 3 waren. Dat was vlak voor Zwolle, dus de hadden geen uitwijk mogelijkheden meer.
-
Het containervervoer naar Leeuwarden zou binnen 2 weken over zijn. (Men gaat de boot in/nemem)
-
Veendam wordt in ieder geval nog regelmatig bediend. Ik neem aan Delfzijl ook.
Van Roodeschool en Eemshaven weet ik de actuele status niet.
-
1 was inderdaad container vervoer. De andere(n) niet.
Roelco
-
Er is redelijk wat goederenvervoer in het noorden, de Veendammer, Leeuwarder shuttle waar
de laatste echt niet over 2 weken stopt, daar heeft voor zover ik weet de provincie een
stokje voor gestoken. Gezien daarvoor een nieuwe containerhaven zou moeten worden
aangelegd, en dat doen ze niet omdat er geinvesteerd is in de opknapbeurt van de railterminal.
Daarnaast is Delfzijl nog regematig 2 á 3 keer in de week bediend, Roodeschool ook op
regelmatige basis, 4 keer per week dacht ik? Eemshaven is echt spo(o)radisch.
Nedmag, komt ook nog wel eens.....
De afvoer gaat toch allemaal via Zwolle dus ja er zal wel het één en ander omgeleid
moeten worden of via een ander vervoersmiddel richting het noorden moeten.
Gr.
Robbert Jan.
-
Vergeet daarnaast ook niet het afvalvervoer naar Wijster.
Het is in ieder geval goed dat het station in de vakantiemaanden wordt gesloten. Maar toch ben ik wel benieuwd hoe het station, maar vooral ook de dienstregeling eruit gaat zien na ingebruikname van de Hanzelijn. Zal combineren en splitsen nog aan de orde van de dag zijn bijvoorbeeld.
Mvgr Jan Wiebrand
-
Ja, die was ik vergeten zelfs, ondanks dat ik daar toch heel wat keren geweest ben.
Een leuke logistieke operatie, hoewel het huisvuil ook wel naar de Moerdijk of AEB amsterdam kan.
Gr.
Robbert Jan.
-
Welk goederenvervoer? En je kan altijd via Duitsland.
Er is redelijk wat goederenvervoer in het noorden,
Gr.Robbert Jan.
Dat wist ik natuurlijk zelf ook wel, maar als je niet de moeite neemt om te vragen, welk goederen vervoer dan ??? ,krijg je zo een antwoord. Ben zeer benieuwd. Denk persoonlijk niet dat omleiden wordt. Dit kost klauwen vol met geld, en dat hebben ze er denk ik niet voor over. Ik vermoed dat ze 1 spoor open houden voor dit soort vervoer op Zwolle.
Greetz,
Noppie.
-
Ik denk het niet. Ze zouden niet eens kunnen rijden vanwege de verbouwingen. Geen bovenleiding en zo.
Mogelijk niet eens beveiliging. Maar dat is koffie dik kijken.
-
Mogelijkheid om kop te maken voor treinen vanuit de richting Deventer naar de richting Meppel.
Goederenvervoer in Noord loopt wel steeds verder terug...
- Lw-shuttle diverse keren per week, maar hoe lang nog?? niet geheel duidelijk
- Containershuttle Veendam, inmiddels nog maar 3x in de week
- Dolime voor Nedmag Veendam, stabiel (meestal) 2x per week
- afvoer DBM vanaf Nedmag, plm 1x per maand
- houtafval vanaf Veendam, onregelmatig, diverse keren per jaar
- Aardgascondensaat vanaf Roodeschool, werkdagelijks nog steeds?
- Unit Cargovervoer vanaf Veendam, Eemshaven, Delfzijl, allemaal enkele keren per week (kleinschalig)
- inderdaad de VAM
- en de Coevordenshuttle vanaf de BE, meerdere keren per week dacht ik
De echte liefhebber kan de details op Rolandrail vinden
-
hoe gaat het dan met het passagiersvervoer naar bv Utrecht?
Harm
-
Stuk met de bus Harm.
mvg,
Sander
-
Ach ja natuurlijk, had ik moeten weten
even kijken welk stuk dat dan is
Harm
-
Meppel - 't Harde
-
Zie ook hier:
KLIK DOEN (http://www.destentor.nl/regio/zwolle/zwolle/8751089/Station-Zwolle-weken-dicht.ece)
En hier:
OOK KLIKKEN (http://www.destentor.nl/regio/zwolle/8747399/Vier-weken-in-de-bus-wachten-op-de-trein.ece)
Er zijn plannen om het goederenvervoer "om te lussen". Over hoe en wat zal t.z.t. wel bekend worden gemaakt.
@ Tim,
Busvervoer vindt plaats vanuit Zwolle naar Meppel, 't Harde, Wijhe dan wel Olst, Dalfsen en Heino.
Grt, Ronald.
-
Lekker makkelijk maken ze het voor de reiziger. Waarom moet alles dicht, terwijl ze ook tot Zwolle kunnen rijden, bij het overdekte spoor, en dan na een tijdje weer terug naar het Noorden.
-
Erik, gewoon even de links lezen dan weet je waarom het hele station dicht moet.
Grt, Ronald.
-
Waarom nu al direct zo'n probleem hier van maken.
Zoals ProRail zelf al aangeeft 1x 4 weken weten waar je aan toe bent of ruim 20 weekenden
Het lijkt wel of vervangt busvervoer iets engs is.
Zelf al veel busvervoer mee gemaakt. Zeker bij het georganiseerd busvervoer gaat dit meestal goed. Uiteraard heb je nooit alles in de hand maar echt hele positieve ervaringen in het verleden.
Voorbeelden genoeg van grootschalig busvervoer, Arnhem vorig jaar, Amersfoort, Den Haag - Leiden, Eindhoven - Tilburg/Den Bosch en zo kan ik nog wel even door gaan.
-
Er is redelijk wat goederenvervoer in het noorden, de Veendammer, Leeuwarder shuttle waar
de laatste echt niet over 2 weken stopt
Het is inderdaad niet over twee weken....
maar over 1 week :(
-
Dat meen je toch niet Sicco!!!! :'(
-
ik begreep van een oud collega dat ze ruim 400 bussen nodig zijn :o :o, of meer natuurlijk misschien wel het dubbele :o :o
-
Stuk met de bus Harm.
Tja, kennelijk wel: http://www.ns.nl/reizigers/plan-uw-reis/reisinformatie/extra-reisinformatie/station-zwolle.html (http://www.ns.nl/reizigers/plan-uw-reis/reisinformatie/extra-reisinformatie/station-zwolle.html)
Jammer, reis graag (en veel) per trein naar het westen, maar die OV-jaarkaart zal er in 2012 wel niet inzitten, dubbele declaraties. We gaan natuurlijk niet in een bus zitten hobbelen, dat wordt dus weer asfalt vreten.
Enkele foto's van de werkzaamheden. Heb ik eindelijk een camera bij me, is het echt Hollands zomerweer ;D:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/zwolle01.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/zwolle01.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/zwolle02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/zwolle02.jpg)
I.v.m. de werkzaamheden te Zwolle koppelen treinen vanuit het Noorden in Meppel. Bijgaand filmpje is niet helemaal helder. Komt door het weer en onoordeelkundig gebruik van m'n nieuwe camera ;D:
http://www.youtube.com/user/esperopt#p/a/u/0/T5fk0y9rOtI (http://www.youtube.com/user/esperopt#p/a/u/0/T5fk0y9rOtI)
-
Momenteel zijn de werkzaamheden op het Zwolse station te volgen via een webcam.
Zie hiervoor de volgende link:
http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Overijssel/zwollespoort/inbeeld/Pages/Webcam.aspx (http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Overijssel/zwollespoort/inbeeld/Pages/Webcam.aspx)
Tinus.