BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Herwim Frank op 05 May 2011, 18:48:15
-
Hallo allemaal
Vandaag mijn nieuwe aanwinst ontvangen de twee kleurige ROCO NS Blokkendoos.
Om te zien een geweldig beeld en direct komen de nostalgische gedachten van vroeger bij mij op.
Maar o we wat schrok ik toen ik de motor wagen op mijn testbank liet lopen.
Schokkend en brommend ging hij aan de gang en na ± 10 minuten draaiende schokt en bromt hij nog steeds heb wel het idee dat als hij nu langer blijft draaien het brommen en schokken wel minder wordt maar het is nog niet weg.
De andere kant uit geeft het zelfde beeld maar dan toch wat minder heftig.
Hoe kan zo iets het lijkt wel of de lok een 10 jaar heeft stil gestaan.
Aan jullie allen met veel ervaring de volgende vragen.
1 Is dit normaal en komt dit vanzelf goed als ik de lok maar een uur
laat draaien ? het klinkt momenteel beslist niet zo.
2 Of moet de lok direct olie hebben ?
3 Hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt ?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/p1000897.jpg)
Graag zo mogelijk wat antwoorden.
Met vriendelijke groeten,
Herwim Frank
-
Hoi,
Een nieuwe lok moet gewoon vlekkeloos lopen, zoniet dan zou ik direct teruggaan naar de winkel.
-
Zit er geen handleiding in de doos? Daar staat toch in dat je een druppeltje olie moet gebruiken, of de lok nou nieuw of oud is? En hoe lang er ingelopen moet worden? Als je nou die geluiden nog hoort na gebruik van olie, ja, dan terug naar de winkel.
Jeroen
-
Daar staat toch in dat je een druppeltje olie moet gebruiken, of de lok nou nieuw of oud is?
In de nieuwere Roco handleidingen staat niet dat je de lok direct moet smeren, in de oudere handleidingen staat dat je moet smeren als hij herrie gaat maken. (maar dan ben je wel erg laat met smeren)
-
Hallo
Daar ben ik weer aller eerst bedankt voor de suggesties.
Loopt als een zonnetje nu.
Ik heb de kap eraf gehaald wat trouwens een fluitje van een cent is echt geweldig de wiel assen een druppeltje en de zeer lange motor as op verschillende plekken een drupje en alles loopt weer.
Was wel even schrikken deed eerst niets meer maar dat komt omdat als je de kap eraf gehaald hebt moed je de printplaat verwijderen anders kom je niet bij de motor en daar zit de truuk.
Aan de printplaat zitten twee koperen stripjes die de toevoer zijn van de twee anker aansluitingen van de motor, zitten deze dus niet goed op hun plaats dan werkt het spul niet.
Ik vind het wel slecht dat van de fabriek uit de lok dus niet was gesmeerd en in de beschrijving kan ik ook niks vinden.
Maar goed het draait weer zoals gezegd nu als een zonnetje achter m'n rug op de test bank.
Dus Swiss_fan niet te snel lopen naar de winkel even met je broeders overleggen plus een gezond stukje verstand kom je een heel eind.
JJHS Je had gelijk zit inderdaad een handleiding bij maar die gaf geen advies over olie wel dat je een half uur moest inlopen maar de olie was wel nodig.
Tot hoors allemaal
Herwim Frank
-
Toch mooi dat het gelukt is, alleen wel vreemd dat de lok af-fabriek niet gesmeerd is.
Is toch een missertje van Roco denk ik.
Veel plezier ermee!!