BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: nscargo op 16 April 2011, 12:51:05
-
In de Roco catalogus 2011 staat een blauwe 1100 zonder botsneus maar wel met de NS emblemen.
De loc heeft 3 frontseinen.
Mijn vraag is of de loc in het blauw en emblemen ook met 2 seinen heeft gereden, en in welke periode kan ik ze beide inzetten.
Harm
-
1968-1977, Harm
-
Frank
Bedankt, wist niet dat de loc met twee frontseinen nog zo lang heeft gereden.
Weer wat geleerd (y)
Harm
-
Dan kunnen ze niet tegelijk hebben gereden met hun collega's met botsneus toch?
Maar een geel/gijze zonder botsneus?
Harm
-
Botsneuzen kwamen pas begin jaren '80.
Alleen huisstijl kan wel.
-
ze droegen dan wel omgekeerde L-sein natuurlijk, dus niet alleen 2 frontseinen...
-
Botsneuzen kwamen pas begin jaren '80.
Eerste (1129 in gg) in september 1978.
-
Ah, het is me nu duidelijk hoop ik
De blauwe uitvoering met en zonder 3e frontsein kan niet tegelijk hebben gereden met hun botsneus collega's
De botsneus komt voor het eerst voor in september 1978, terwijl de loc's zonder botsneus inzetbaar zijn tussen 1968 en 1977.
De grijze zonder botsneus vanaf 1970?
Deze kan wel tegelijk hebben gereden met de botsneus loc's
De uitvoeringen met twee frontseinen hadden er eigenijk 3, het 3e als een omgekeerde L sein.
Als ik weer begin met een modelbaan wil ik me concentreren op een bepaalde periode, vandaar deze vragen
Het is alleen erg jammer dat ik de 1500 niet kan inzetten.
Niet vanwegen het tijdperk, maar vanwege het feit dat degene die hem voor mij zou bouwen de kit al meer dan 2 jaar in huis heeft en ik taal noch teken hoor.
Er wordt niet gereageerd op pv's of mails, helemaal niets
Harm
-
Dat klopt niet Harm, 1100'en zonder neus kwamen tot in 1981 voor....
Overigens moet de 3e frontseinloze periode met 1 jaar uitgebreid worden: ik heb een foto gevonden in het 1100-boek van de gg 1144 zonder neus en zonder 3e frontsen in 1978. Of dat ook voor een blauwe gezegd kan worden weet ik niet.
-
ok Frank bedankt, ik had je eerder bericht niet goed gelezen :-[
Wordt al weer wat duidelijker allemaal
Harm
-
Ben net lid geworden. heb ook een 1100 (de 1134 roco) maar weet niet wat
de digitale functies zijn van dit model. Behalve het schakelen van de verlichting en rangeergang F3
heeft deze loc geen andere functies? In de catalogus stond deze 1100 met 3e frontsein afgebeeld
in de startset zat (gelukkig) een exemplaar zonder 3e frontsein.
Ik ben in 1990 noodgedwongen gestopt met modelspoor maar inmiddels weer begonnen.
Het digitale bedrijf is echter uiterst ingewikkeld.
Ik zou graag eens samen met iemand wat willen bouwen maar heb daar zelf geen ruimte ect voor.
Kom uit Amsterdam.
Groeten matmeester.
-
Hallo matmeester, welkom op het forum
Ik weet niet welke decoder je hebt, maar meestal kun je de volgende zaken instellen.
Maximale snelheid
Minimale snelheid
Optrekvertraging
Afremvertraging
Verlichting aan/uit
Verlichting dimmen
Ik weet niet de juiste volgorde, maat er zijn mensen op het forum die je dat haarfijn kunnen uitleggen.
Harm
-
Harm,
er wordt gesproken over functies de meeste dingen die jij aan geeft zijn CV's die men kan instellen. Heeft mi. niets met de vraag te maken.
Standaard heeft deze loc nagenoeg geen extra functies als alleen front- en sluitseinen schakelen.
Bij een eventuele sounddecoder is er wat meer aan functies te bedienen maar die zit er niet standaard in.
mvg,
sander
-
Hierbij twee foto's van een blauwe 1100 bij de grensovergang ten oosten van Oldenzaal (door mij aangeduid als De Poppe) nog zonder derde frontsein. Nu zaten deze twee dia's in een magazijn met uitsluitend dia's uit 1979. Wellicht is er iemand die aan de hand van het Formvorsignal dat op de tweede dia is te zien met de aflossing in de vorm van het vervangende lichtsignaal er pal achter de dia kan duiden qua datum. Voor de goede orde: (Bad) Bentheim was toen al omgebouwd, dat was met de electrificatie al gebeurd. Helaas ken ik de locnummers niet.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/De_Poppe___1100_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/De_Poppe___1100_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/De_Poppe___1100_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/De_Poppe___1100_1.jpg)
-
In het 1100 boek staat een foto van de nog blauwe 1141 met omgekeerd L-frontsein in 1978 (blz. 264)
(Edit) Er staat ook nog een foto in van de blauwe 1135 met omgekeerd L-frontsein in 1978.
Groeten, Yuri
-
Uit een foto van de 1106 van 30 april 1979 blijkt dat een blauwe 1100 met omgekeerd L-frontsein ook mogelijk is in 1979.
Voor de liefhebbers, de foto staat op pagina 57, de 1106 op de spoorbrug in Deventer.
Groeten, Yuri
-
Pagina 57 van wat, Yuri? In ieder geval niet van het 1100-boek.
-
Het boek elektrische locomotieven in NL.
Hiermee kunnen we vaststellen dat in elk geval het 3e frontsein kon ontbreken tot in 1979.
Ik waag mij maar eens aan een overzichtje:
Blauwe 1100 zonder neus, zonder vignetten en zonder 3e frontsein:
1954-1969 (wellicht tot 1970?)
Blauwe 1100 zonder neus, met vignetten en zonder 3e frontsein:
1968-1979
Blauwe 1100 zonder neus, met vignetten met 3e frontsein:
1977-1981
Blauwe 1100 met gele neus:
1979-1982
Blauwe 1100 met blauwe neus met geel vlak:
1980-1986*
Geel/grijze 1100 zonder neus, zonder 3e frontsein:
1971-1978 (wellicht tot 1979?)
Geel/grijze 1100 zonder neus, met 3e frontsein:
1977-1981
Geel/grijze 1100 met neus:
1978-1999*
*in NS-dienst