BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: henk op 13 April 2011, 21:11:43
-
Ik heb het modellen-van-het-jaar-gebeuren in Railhobby altijd al met enige verbazing bekenen met al die categorieën en voorgeprogrammeerde keuzes, maar dit jaar is het echt geweldig.
Zowel de Artitec als de Rivarossi dubbeldekkers hebben gewonnen. De eerste dus geheel ongezien en de tweede een jaar of 15 jaar na productie (het gaat om de categorie tractievoertuigen ofwel de motorwagen en die komen uit voorraad). (y) ;D
-
Henk, laat ik het zo zeggen: Als jij gelooft dat dit een echte weergave is van de stemmen zoals die zijn uitgebracht door de lezers van Railhobby, dan kun je net goed in de weken voor 5 december weer je schoen zetten en een liedje zingen...
Met andere woorden: Ik heb er flink spijt van dat ik mijn stem heb uitgebracht en zal dat in het vervolg nooit meer doen. Die hele verkiezing is een farce en Railhobby heeft hiermee zijn geloofwaardigheid op het spel gezet. Hoe dom kun je als redactie zijn?
mvg,
Gert
-
Hallo Henk,
Wat het verhaal nog gekker maakt is dat Artitec met getrokken stammen komt die achter bijvoorbeeld Roco 1600 moeten komen...dus dat heeft niks met tractie te maken.
Groeten Ruud B.
-
Hoe dom kun je als redactie zijn?
Nou zo dom dus he ;D
Niet van die inkopper-vragen hoor Gert ;D
Gr. Remco.
-
Ter verduidelijking Ruud, Artitec heeft gewonnen in de categorie rijtuigen en Rivarossi in de categorie tractievoertuigen.
Het zou zomaar kunnen dat het mDDM motorrijtuig pakweg 15 jaar geleden ook al heeft gewonnen. ;D
-
Hoi Henk,
Dank je dit maakt jouw verhaal weer wat duidelijker. Maar het blijft inderdaad wel raar dat modellen al prijzen kunnen winnen voor ze uitgeleverd zijn. Ik had er niets van meegekregen omdat ik definitief gestopt ben met het kopen van Railhobby. Mocht ik een keer gekleurd papier nodig hebben voor confetti ofzo kan ik altijd nog naar de boekhandel lopen voor de RH ;D
Groeten Ruud B.
-
Begin jaren 80 verbaasde ik mij er al over dat iedere keer Philotrainmodellen "model van het jaar het jaar" werden die door vrijwel iedereen onbereikbaar waren. De oor(smeer)konde werd dus vaak aan dezelfde persoon uitgereikt...
-
Je kan ook even op de site kijken Ruud.
http://www.railhobby.nl/awards (http://www.railhobby.nl/awards)
Ik ga dit unieke document echt kopen hoor.
Maar misschien meer vanwege dat artikel over het Groothandelsgebouw.
-
Hoi Henk,
Dank je dit maakt jouw verhaal weer wat duidelijker. Maar het blijft inderdaad wel raar dat modellen al prijzen kunnen winnen voor ze uitgeleverd zijn. Ik had er niets van meegekregen omdat ik definitief gestopt ben met het kopen van Railhobby. Mocht ik een keer gekleurd papier nodig hebben voor confetti ofzo kan ik altijd nog naar de boekhandel lopen voor de RH ;D
Groeten Ruud B.
Sjoh je haalt me de woorden uit m'n mond... Allemaal artikelen van het niveau net-niet zeg maar... En dat stemmen? Laat de VN daar maar eens waarnemers naartoe sturen...
-
Ze noemen zichzelf niet voor niets railhobby!
Hobby blaadje dus.. :'(
Tinus.
-
Modelspoorverkiezingen..... ::)
Buiten deze wat vreemde Modelspoorverkiezingen uitslag staan er genoeg andere artikelen in de Railhobby die wel de moeite waard zijn.
Het Groothandelsgebouw is b.v. al genoemd.
Dus om het blad ongelezen gelijk te veranderen in confetti.....
-
Naar mij weten bestaat deze ook al een tijdje:
Railhobby Tractie (N)
van het Jaar 2010-2011
Startrain:
60131 / 60141 NS1300 in blauw en turkooizen kleurstelling
-
Gisteren een mailtje gestuurd over de verkiezing, daarin uitgelegd dat ik het niet eens was met de uitslag. Dit was hun uitleg verhelderend een kijkje in de verkiezings keuken. Wel vreemd dat de redactie een model goed keurt die nog niet op de markt is en mensen een model kiezen die ze nog nooit hebben gezien. Laten ik maar zwijgen over de verkiezing van de Rivarossi set (de rijtuigen waren ooit modellen van het jaar)
Geachte meneer Van Zeijl,
Gisteren heeft u ons een bericht gestuurd via het contactformulier op de website van Railhobby. U geeft aan dat u het niet eens bent met de uitslag van de Railhobby Awards. Wij willen u kort een uitleg geven over de gehanteerde procedure.
Fabrikanten nomineren zelf de producten die voor hen belangrijk zijn, vervolgens kijkt de redactie of ze het er mee eens zijn en vult de categorieën waar nodig aan. De uitslag van de stemmen verloopt altijd eerlijk, wordt niet handmatig geteld, maar automatisch door onze website. Er is dit jaar massaal gestemd op de Artitec dubbeldekkers, namelijk 57,12%. Wij veranderen er niets aan dat zoveel mensen dit product zien als hun favoriet ook al hebben ze het nog niet in levende lijven gezien
-
@Kevin. Nee, de Startrain 1300 is keurig in 2010 verschenen.
-
Over de artitec set schrijven ze doodleuk: het model is in een set van 3 rijtuigen uitgebracht.
Niet waar dus, zullen de winkeliers leuk vinden, die krijgen nu allerlei vragen van klanten waar hun bestelde set blijft :-X
Dat hadden ze op zijn minst erbij kunnen melden dat de set nog steeds niet uitgeleverd is.
Snel vergeten dus, deze verkiezing.
-
Ach,die verkiezing doet mij niet zoveel. Voor de rest lees ik het blad al jaren en vind ik het een leuk blad met vaak ook leuke artikelen. Soms neig ik wat meer naar de RM, maar dan omdat er met foto's een bouwverslag van een messing locomotief in staat of zoiets. Tsja, de RM doet wel professioneler aan, maar om nou meteen te zeggen dat de RH confetti materiaal is, is wat mij betreft wat kort door de bocht. Anyway, door die onzin van een verkiezing verliezen ze mij niet meteen...
-
@Kevin. Nee, de Startrain 1300 is keurig in 2010 verschenen.
oh, dan heb ik me vergist. :)
-
effe denken hoe ik dit nu netjes breng, in 1980 ben ik lid geworden van de railh. er waren toen wel eens gesprekken of r.h. geen belangen had bij de fabrikanten, nu lees ik in dit draadje dat de fabrikant de nominatie zelf aanbrengt. Ik moet er wel bij zeggen dat het de laatste jaren al niet meer mijn blad is terwijl ze vaak onderzoeken deden onder de lezers, ik vind bij de grootspoor berichten ook veel grove fouten. Sorry maar ik heb ze afgezegd.
-
Bij zo'n verkiezing is het toch alleen maar logisch dat er voor een groot deel naar de interesse van de kiezer in het voorbeeld wordt geoordeelt i.p.v. naar het niveau van de modelrealisatie.
Wie heeft er nou alle in de verkiezing aanwezige modellen thuis staan om ze met elkaar te vergelijken, ookal zouden ze al een jaar lang leverbaar zijn geweest. Neem nou bijvoorbeeld de catergorie "N tractiemodellen"; als ik het me goed herriner uit de voorgaande jaren van de Railhobby awards heeft de lezer in deze categorie keuze uit ca. vijf modellen. Daar zit dan gemiddeld een stoomlokje bij, een dieselloc uit tijdperk III, een lokje uit tijdperk IV, een supermoderne Traxx uit tijdperk VI, en een ICE 3. Diegenen die in dit geval in tijdperk II rijden hebben maar 1 keus; de stoomlok. Diegenen die een klein diesellijntje nabouwen hebben maar 1 keus; het diesellocje uit tijdperk IV, enzovoorts. Dat model zal dus ook gekozen worden ongeacht hoe goed een model daadwerkelijk is omgezet.
Ik vindt dit persoonlijk ook helemaal niet zo erg. Het gaat er tenslotte toch om, om het model te vinden waar de modellspoorder het meest tevreden over is? Daarbij speelt natuurlijk de omzetting een rol, maar zeker ook de voorbeeldkeuze!
mvg,
Kas
-
Ik ga dit unieke document echt kopen hoor.
Maar misschien meer vanwege dat artikel over het Groothandelsgebouw.
Dat heb ik dus gedaan en de gekkigheid met eigen ogen aanschouwd.
Dat gezegd hebbende, is het verder een prima nummer.
Het verhaal van Floris over het model van het Groothandelsgebouw is goed en er staat nog veel meer lezenswaardig in. (y)
-
Tijdens mijn sanitaire werkzaamheden werkt het blad uitstekend en zo'n artikel van Floris is zeer stimulerend.
Mij houden ze wel als lid, heerlijk.