BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Rob46 op 23 March 2011, 16:20:26

Titel: Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Rob46 op 23 March 2011, 16:20:26
Inmiddels is men in de Wgm, naast de sloop van Bs'en, ook gestart met de sloop van een vijftal brand- en schaderijtuigen dubbeldekmaterieel. In de nacht van 18 op 19 maart  zijn de volgende sloopbakken door VR vanuit het Rb Hlm naar de Wgm overgebracht. DDM-1 Bv 26 472 (brandschade Ekz), DD-AR Bvk 270 7040 (bots met 419 Ldd) en Bv 280 7208 (brandschade Ybrzl). Gisteren is Bvk 270 7040 reeds gesloopt zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/5552699810/ en http://www.flickr.com/photos/rob46/5552117165/

Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Richard Snijder op 23 March 2011, 16:28:21
Waar staat VR voor ???
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Jordy op 23 March 2011, 16:31:04
Volker rail
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Rob46 op 25 March 2011, 15:37:22
Vandaag werden de Bvk 26 114, Bv 26 472 en Bvk 270 7079 in de Wgm van hun draaistellen gelicht en op de sloopplaats gezet. zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/5558742236/
Na de sloop van deze drie rijtuigen zal de tijdelijke sloopplaats in de Wgm weer worden opgeheven.
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Mispoes op 25 March 2011, 17:13:20
DD-AR Bvk 270 7040 (bots met 419 Ldd)

Die was toch veel ernstiger beschadigd?
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Maarten.T op 25 March 2011, 17:44:02
Ja, alleen zie je die kant nu net niet op de foto. Zat een beste deuk in aan de voorkant.
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: stig op 25 March 2011, 18:22:58
Hang 'em high... 8)
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Rob46 op 26 March 2011, 09:19:06
Die was toch veel ernstiger beschadigd?
De 270 7040 was ernstig beschadigd maar op de laatste foto staat de 270 7079, schade na botsing Hw op 27-6-2009.
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: rene w. op 26 March 2011, 10:02:59
Denk dat werkplaatsen ff grote schoonmaak houden en alle beschadigde/plukrijtuigen
opruimen om weer ruimte te maken voor nieuwe schadegevallen.
De beschadigde mat64 van de dijksgracht zal er ook wel naar toe gaan.
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Treinhobbijist op 26 March 2011, 10:22:08
De beschadigde mat64 van de dijksgracht zal er ook wel naar toe gaan.

-Welk stel bedoelt u ?
-Dit is slechts een veronderstelling, neem ik aan. Mat 64 mag niet gesloopt worden.
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: laurent op 26 March 2011, 11:55:54
Waarom zou Mat64 niet gesloopt mogen worden?
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Treinhobbijist op 26 March 2011, 12:53:32
Asbest in de grondverf.
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: rene w. op 26 March 2011, 15:03:21
-Welk stel bedoelt u ?
-Dit is slechts een veronderstelling, neem ik aan. Mat 64 mag niet gesloopt worden.

Nummers let ik niet op ben geen nummerfreak..
maar ik zie daar twee stellen met zeer zware neus schade en die gaan niet meer
herstelt worden dus slopen is de beste optie.

grondverf met asbest hmmm  ::)
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Thom op 26 March 2011, 19:42:41
Asbest in de grondverf.
Lol, grondverf met vezels, daar heb ik nog nooit van gehoort  ;D

Mat'64 heeft op sommige plekken antidreun pasta aan de binnenkanten van de stalen casco's, en daar zit inderdaad een asbest vezel in, maar dat is een heel ander product dan grondverf.

En die bakken mag je best slopen, mits je daar de juist verwerkingsmethodes voor gebruikt en de juist vergunningen. En de sloper die het contract voor het slopen van mat'64 heeft, heeft juist daar wat problemen mee.
Het tijdelijke sloopdepot op de Wgm was alleen voorzien voor het slopen van asbest vrije bakken [Of kleine asbest zaken die vooraf apart verwijderd zijn].
Zowieso na het slopen van deze laatste bakken DDAR en DDM-1 word het sloopdepot weer opgeruimd en afgebroken.
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Rick op 26 March 2011, 20:31:39
Denk dat werkplaatsen ff grote schoonmaak houden en alle beschadigde/plukrijtuigen
opruimen om weer ruimte te maken voor nieuwe schadegevallen.
Ik denk dat Nedtrain weinig te zeggen heeft over het slopen van NS materieel.
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Gert Arkema op 26 March 2011, 20:33:26
Werd hoog tijd, lelijke dingen!
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Streamliner op 26 March 2011, 20:56:57
Ik vind het ook niet de mooiste treinen die NS heeft maar ze zijn ondertussen wel even één van de degelijkste materieeltypen als het gaat om winterbestendigheid. Ik hou mijn hart vast als DD-AR straks is verbouwd tot DDZ wat er dan nog over is van de winterbestendigheid.
Mvgr Jan Wiebrand
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Thom op 27 March 2011, 01:03:50
Ik denk dat Nedtrain weinig te zeggen heeft over het slopen van NS materieel.
Ik denk dat het je zal verbazen, Nedtrain onderhoud immers de vloot materieel van NS, en die bakken staan ook op hun terrein.

Nedtrain doet een onderzoek naar de schade en het herstel en adviseert NS daarin wat te doen. Als Nedtrain aan NS adviseert de bakken te slopen vanwege onherstelbare schade is de kans klein dat NS zegt herstel die schade maar  ;)

Daarnaast is Nedtrain een onderdeel van NS en valt de appel tochal niet ver van de boom  ;)
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Nederduitsemeester op 27 March 2011, 16:08:31
Ik vind het ook niet de mooiste treinen die NS heeft maar ze zijn ondertussen wel even één van de degelijkste materieeltypen als het gaat om winterbestendigheid. Ik hou mijn hart vast als DD-AR straks is verbouwd tot DDZ wat er dan nog over is van de winterbestendigheid.
Mvgr Jan Wiebrand

Techniek zal er niet door veranderen (waarschijnlijk), er wordt, volgens mij, alleen interieur verbouwt en airco ingebouwd, er bestaat dus hooguit kans dat je 's winters in een koude trein zit :-X.
Titel: Re:Sloop DDM-1 en DD-AR rijtuigen
Bericht door: Rick op 27 March 2011, 16:36:54
Ik denk dat het je zal verbazen, Nedtrain onderhoud immers de vloot materieel van NS, en die bakken staan ook op hun terrein.

Nedtrain doet een onderzoek naar de schade en het herstel en adviseert NS daarin wat te doen. Als Nedtrain aan NS adviseert de bakken te slopen vanwege onherstelbare schade is de kans klein dat NS zegt herstel die schade maar  ;)

Daarnaast is Nedtrain een onderdeel van NS en valt de appel tochal niet ver van de boom  ;)
Natuurlijk, maar het bericht waar ik oorspronkelijk op reageerde komt op mij over als 'Nedtrain: we hebben te weinig ruimte, stuur die bakken maar naar de sloop', en dat zonder enig overleg met de NS zelf. ;)