BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Donaldus op 15 February 2007, 22:40:34
-
Het valt me op dat sinds het afgelopen weekend de website van Totaltrain niet bereikbaar is. Een bericht over "werkzaamheden" aan de site ben ik niet tegengekomen, hoewel ik vrijwel dagelijks even inlog. Het brengt me op het bange vermoeden dat er wat loos is bij/met Totaltrain. Wie weet er meer over te vertellen?
Vr.gr. Don Arnoldus
-
Ik heb net even geprobeerd op de site te komen: de site zelf werkt gewoon. Is alleen inloggen een probleem? Dat heb ik n.l. niet geprobeerd: ik heb geen account, want ik ga gewoon naar de winkel.
Groeten
Hans
-
Bij mij werkt de site prima.
m.vr.gr. Stephan.
-
Vreemd... zojuist nog geprobeerd met zowel Firefox als IE7. Geeft bij beide een foutmelding. Kan het zijn dat jullie de site krijgen via een proxy server en dat dan niet de actuele versie wordt getoond? Of doet het ertoe van waar je de site benadert? Ik woon zelf zo'n 20 km ten noorden van Castricum, maar ik weet natuurlijk niet waar de server staat van de Totaltrain-site. Ook via Google gaat het bij mij mis! Alle andere sites krijg ik gewoon op m'n computer!
Of zou het mogelijk zijn dat ze bepaalde bezoekers kunnen tegenhouden?
Vr.gr. Don Arnoldus, Oudkarspel.
-
Kan je helemaal niet op de site komen, of alleen niet op je "persoonlijke pagina"? Ik woon er ook niet te ver vandaan en gebruik IE7, de site is bij mij snel te openen. Kijk eens even op welk beveiligingsniveau je IE staat. Soms helpt het e.e.a. lager in te stellen. Toevoegen aan lijst met vertrouwde websites, heb je het juiste adres ingetypt?
Groeten
Hans
-
De site werkt 100%
Inloggen werk ook 100%
Ze kunnen wel mensen weren, maar dat doen ze eerder bij lastpakken heb ik gehoord..
Maar zonder reden weren ze niemand..
Maar wie weet is er wat aan de hand, op emails reageren ze ook niet, ik wacht al tijdje op reactie van ze, blijkbaar ben ik niet te positief geweest over de gang van zaken:P maar dta ter zijde...
De site werkt overigens bij mij in IE6 en IE7!
-
Ik gebruik firefox en de site is actueel, geen problemen tegengekomen.
m.vr.gr. Stephan.
-
Kan je helemaal niet op de site komen, of alleen niet op je "persoonlijke pagina"? Ik woon er ook niet te ver vandaan en gebruik IE7, de site is bij mij snel te openen. Kijk eens even op welk beveiligingsniveau je IE staat. Soms helpt het e.e.a. lager in te stellen. Toevoegen aan lijst met vertrouwde websites, heb je het juiste adres ingetypt?
Groeten
Hans
Ik kom helemaal niet op de site! Het beveiligingsniveau van IE7 staat ingesteld op "Normaal". Ook heb ik zojuist de site opgenomen bij de vertrouwde websites (hoewel ik daartoe een s moest toevoegen aan de http:// in de URL, dus https://). Maar dat mocht niets baten.
Kan het komen door instellingen van Norton Internet Security? Zou wel vreemd zijn, want voor het weekend kreeg ik de site normaal binnen en ik heb aan de instellingen niets veranderd. M'n computer is virusvrij volgens de laatste check van j.l. zaterdag.
Wel heb ik vorige week een erg boos mailtje gestuurd omdat een bepaalde lok nog steeds niet is uitgeleverd, hoewel die bij andere winkels gewoon in de schappen staat.
Maar om je daarom af te sluiten van de website zou toch wel heel klant-onvriendelijk zijn!
Ik vind het een vreemde geschiedenis... ;-(
Vr.gr. Don Arnoldus, Oudkarspel.
-
Beste Don,
zelf draait bij mij IE7 en NIS 2007 vrolijk bij mij op de lap en ik heb bij het bezoeken van de TT-site helemaal geen problemen.
Ik weet niet of je 'trammelant' hebt gehad met TT, want dan zouden ze je kunnen weren.
Groeten Harry (die ook regelmatig even op de TT-site kijkt)
-
Jongens, jongens, geen speculaas over trammelant met Total Train. Naar alle waarschijnlijkheid heeft Don Arnoldus een probleem met de DNS-server van zijn internet-aanbieder. Daar kun je niets aan doen en je kunt het beste de zaak afwachten. Of je belt je aanbieder, hoewel de hulpdienst (ik weiger dat helpdesk te noemen, nieuwerwets Engels geneuzel allemaal) er niets aan zal kunnen doen en de technische dienst er ook niets aan zal doen.
Het ligt niet aan je browser, besturingssysteem, geïnstalleerde software, stand van de maan, achternaam van je buurman of de server van Total Train. De site is lekker vlot, ook hier in Malta.
Afsluiten vanuit de kant van Total Train lijkt me zeer onwaarschijnlijk, omdat je niet weet welk IP-adres een gebruiker zal hebben.
Dit soort vragen komt overigens met enige regelmaat voorbij, dus kennelijk wordt er niet goed gelezen.
Om van alle onzekerheid af te zijn moet je eens een DOS-prompt openen en 'nslookup www.totaltrain.nl' intypen. Als je een antwoord krijgt in de trend van 'niet gevonden', dan is het zeker een probleem met de DNS.
- Peter
-
Waarom wel Browser, software, server en, en dat stoort mij nu, Total Train voor een puur Nederlands bedrijf!!!
SK
-
omdat daar geen goede nederlandse termen voor zijn...? En de naamkeuze van totaaltrein is niet Peter's schuld. ;)
-
Afsluiten vanuit de kant van Total Train lijkt me zeer onwaarschijnlijk, omdat je niet weet welk IP-adres een gebruiker zal hebben.
Nou... dat betwijfel ik. Ik heb als ADSL-gebruiker een eigen IP-adres. De server van Totaltrain kan dat dus precies weten.
Om van alle onzekerheid af te zijn moet je eens een DOS-prompt openen en 'nslookup www.totaltrain.nl' intypen. Als je een antwoord krijgt in de trend van 'niet gevonden', dan is het zeker een probleem met de DNS.
Heb ik gedaan. Het antwoord was:
Server: my.router
Address: ###.###.#.# [ingevuld is mijn IP-adres]
Non-authoritative answer:
Name: www.totaltrain.nl
Address: 213.193.212.66 (het IP-adres van Totaltrain, neem ik aan)
Nou weet ik eigenlijk nog niets, maar ik denk dat het technisch mogelijk is dat Totaltrain mij van hun server kan weren.
Zeker in combinatie van de moeilijkheden die ik heb bij de uitlevering van een lokje dat allang geleverd zou moeten zijn en kan zijn...
Afijn, ik heb navraag gedaan per E-mail bij Totaltrain. Ben benieuwd of er een antwoord komt...
Vr.gr. Don Arnoldus, Oudkarspel.
-
Hebben ze geen telefoonnummer ofzo, want email is zo vrijblijvend...
-
Hebben ze geen telefoonnummer ofzo, want email is zo vrijblijvend...
Met nummerherkenning wordt telefoon ook zo vrijblijvend ;D
-
Ik kan de site gewoon openen.
Maar het kan best zijn dat ze jou geblokkeerd hebben.
Ben dat vroeger ook wel eens geweest,omdat ik ze boze mailtjes stuurde.
Bertus
-
De vorige 2 berichten verwijderd.
Dit waren meningen en ervaringen over een winkelier en die mag je neerzetten maar alleen hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=48).
Op het forum houden we geen discussies over winkeliers.
Dit gaat over de bereikbaarheid van de site van TT.
Ik heb ook getest , deze is bereikbaar. Bij bijna alle andere gebruikers ook dus ik denk dat Don Arnoldus op zijn IP geblokt wordt.
-
Dat zou kunnen. Maar Don heeft nog steeds niet verteld wat voor foutmelding hij krijgt in zijn browser.
- Peter
-
Dat zou kunnen. Maar Don heeft nog steeds niet verteld wat voor foutmelding hij krijgt in zijn browser.
Nou, da's niet zo bijzonder:
De webpagina kan niet worden weergegeven
Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen
Meer informatie
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:
De internetverbinding is verbroken.
De website is tijdelijk niet beschikbaar.
De DNS-server is niet bereikbaar.
De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.
Voor offline gebruikers
U kunt nog steeds geabonneerde feeds en sommige onlangs bekeken webpagina's weergeven.
Geabonneerde feeds weergeven
Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Feeds en vervolgens op de feed die u wilt weergeven.
Onlangs bezochte webpagina's weergeven (werkt mogelijk niet voor alle pagina's)
Klik op Extra en vervolgens op Offline werken.
Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Geschiedenis en vervolgens op de webpagina die u wilt weergeven.
Vr. gr. Don Arnoldus, Oudkarspel
-
Hallo Don,
Heb je het al eens geprobeerd via google?
Als dat ook niet lukt dan weet je zeker dat je geblokeerd bent.
Bertus
-
Die foutmelding zegt niets, het is alleen maar een pagina die er een beetje leuk uitziet voor de argeloze gebruiker, om te voorkomen dat die '404 Not found' voor zijn kiezen krijgt.
Maar TotalTrain heeft hun site op een gedeelde server (plesk.wiq.nl). Doorgaans heb je daar niet zoveel zeggenschap over dat je IP-adressen kunt blokkeren.
Desnoods zou je een belletje naar wiq.nl kunnen wagen, indien je van TotalTrain geen antwoord zou krijgen. Ik twijfel er namelijk nog steeds aan dat ze je IP-adres geblokkeerd hebben. Niets wijst er namelijk op dat je bij wiq.nl die mogelijkheid hebt.
- Peter
-
@Peter: ip-blocking is toch vrij algemeen tegenwoordig?
Ik kan heet ook bij mijn hosting provider en ik heb echt maar een standaard pakketje...
Koen
-
Dit gaat over de bereikbaarheid van de site van TT.
Ik vind de titel van dit draadje helemaal fout.
Het lijkt net of er met TT als treinenzaak iets aan de hand is en het gaat slechts over de internetverbinding.
De titel suggereert voor mijn gevoel veel meer dan er werkelijk aan de hand is.
-
ALS iemand, omdat hij een kritische of "lastige" klant is in de internetwinkel wordt geweerd, is er als je het mij vraagt toch ook iets mis met de winkel. De toegang tot een winkel wordt tegenwoordig wel geweigerd aan figuren die bij herhaling "de vingers iets te lang hebben" .
Als ik als klant geweigerd zou worden zou ik daar ook helemaal geen klant meer willen zijn. Er zijn immers meer leveranciers.
-
Beste Don
Ik zou zeggen kijk even op deze link http://www.opendns.com/
Gebruik de IP adressen van deze dns server
Sinds ik deze dns server gebruik heb ik geen problemen met het benaderen van site's,of ik moet een fout maken
Maar dat is een ander verhaal
Mvg
Henk
-
Ik vind de titel van dit draadje helemaal fout.
Het lijkt net of er met TT als treinenzaak iets aan de hand is en het gaat slechts over de internetverbinding.
De titel suggereert voor mijn gevoel veel meer dan er werkelijk aan de hand is.
100% mee eens.
-
Verder wil ik (als moderator van ditjes en datjes)er een eind aan breien.
Ik zou zeggen, volg de adviezen hier op, of bel,mail,fax of ga lang bij TT.
-
Don heeft aangegeven dat hij genoeg advies heeft gekregen.
Daarmee draadje definitief gesloten.