BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2012 => Topic gestart door: St00mboy op 06 March 2011, 18:03:15
-
Vandaag heeft Bachmann zijn Graham Farish nieuwtjes voor de komende 18 maanden aangekondigd.
In het kort zijn de nieuw te verwachten modellen:
- De LNER J39 stoomlok.
- De BR Standard 5MT stoomlok.
- De War Department Austerity 2-8-0 (NS 4300).
- De Class 08 diesel in originele versie met houten deuren.
- De Class 20 diesel.
- De Class 350 EMU.
- De Midland "Blue" Pullman.
- De British Railways 4-CEP EMU.
- De LNER A1 4-6-2 stoomlok. Dit is het type van de bekende "Tornado" lok.
Voor de NS liefhebbers met spoor N is de War Department waarschijnlijk interessant.
Hierbij de link voor de complete lijst voor 2011 incl. de nieuwtjes incl. rijtuigen en wagons:
http://www.bachmann.co.uk/new_products.php?prod_selected=farish (http://www.bachmann.co.uk/new_products.php?prod_selected=farish)
Leen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/24061006RichardTuplinCowpathwaite.jpeg)
De "Tornado van de Peppercorn A1 Class (foto a1steam.com)
-
Wat wel goed om te weten is, is dat het Class 08 (dus de NS Hippel) model van Graham Farish sinds een jaar of wat vernieuwd is, met meer detail en beter kloppende wielen. Ik heb er een gekocht en het verschil met het oude veel grovere model dat ik ook heb is groot, het model lijkt ook beter te lopen en degelijker te zijn dan vroeger...
-
Heb je foto's?
-
Ik zal wel es vergelijkende fotoos maken en hier neerzetten! Of dat al vanavond is? ;D
-
Nou, bij deze dan:"
Dit zijn de oude en nieuwe uitvoeringen van de Graham Farish Class 08 dus NS Hippel naast elkaar.
De oude versie van de lok is al door veel NS liefhebbers gebruikt om om te spuiten naar NS geel-grijs...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Class08twoLocos.jpg)(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Class08twoFronts.jpg)
Aan de zijkanten is al duidelijk verschil te zien qua detail niveau.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Class08sideOld.jpg)(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Class08sideNew.jpg)
Het grootste verschil is dat de opbouw van het onderstel en de assen bij de nieuwe versie veel beter is.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Class08axlesOld.jpg)(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Class08axlesNew.jpg)
Aan de voorkant valt te zien dat de nieuwe versie een veel hoger detail niveau heeft, er worden ook nog slangetjes bijgeleverd!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Class08frontOld.jpg)(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Class08frontNew.jpg)
Aan de achterkant hetzelfde verhaal en bovendien ingezette raampjes bij het nieuwe model!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Class08backOld.jpg)(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Class08backNew.jpg)
Ik had geen zin ze open te schroeven, maar de oude lok heeft een in het frame geintegreerde 'oude' stijl Graham Farish motor.
Daardoor was het notoir moeilijk het oude model om te bouwen naar digitaal omdat de massa bijna niet van het chassis te scheiden was.
Het nieuwe model heeft een los ingebouwde moderne motor en de tandwielen en aandrijving ziet er ook veel beter uit.
Helaas heeft het model nog steeds geen verlichting en is het ook nog steeds niet digitaal voorbereid...
-
Mooie foto's en duidelijk verhaal, heel erg bedankt (y)