BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: hein.wiegmans@casema.nl op 14 February 2007, 21:59:28
-
Omdat Hornby de genoemde decoder met cruisecontrol tegen een zeer concurerende prijs levert (via de tussenhandel € 14,99, via Ebay kan het voor minder) heb ik er één aangeschaft en in een Mehano Blue Tiger gezet. Hij wordt gloeiend heet (hoewel de lampen voor het eerst branden). Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Vereist de verlichting van de loc mogelijk teveel ampères?
Groet
-
Wat is de stroom die die decoder aan kan?
Staat als het goed is in de beschrijving.
mvg,
Sander
-
Er is inmiddels al in andere draadjes besproken maar je kan deze decoder
maar tot 300 ma belasten. dus geen bleu tiger.
Maar ik denk dat je decoder inmiddels is overleden een goede decoder maar geen stroombegrending controlle voor deze prijs.
Je kan hem nog even testen in een een ns 600 b.v.
willem.
-
Sander,
De gebruiksaanwijzing geeft aan dat de decoder een "maximum current carrying capacity" heeft van 1A. De Lenz Silver decoder gaat dacht ik van 1,1A tot kortstondig 1,8A.
Ik denk dat het probleem in de belasting van de verlichting zit.
Groet
-
Hier Sander de juiste informatie.
Goed lezen de technical specification.
Voor de totale stroom afname motor is dit 500ma (rated continuous current
output in sum)
Continuous motor output current 500ma.
Funcion output current 100 ma each.
Dus het stroom verbruik moter moet rond de 300 ma blijven en bij zware belasting nooit boven 500 ma komen.
Let nog wel op het verbruik van lampjes kop en sluitlicht.
De som van alle stroom afname van deze decoder mag 1AMP bedragen.
willem.
-
Sander,
De gebruiksaanwijzing geeft aan dat de decoder een "maximum current carrying capacity" heeft van 1A. De Lenz Silver decoder gaat dacht ik van 1,1A tot kortstondig 1,8A.
Ik denk dat het probleem in de belasting van de verlichting zit.
Je zou dat natuurlijk 's kunnen testen door de F0 uit te gooien (verlichting dus uit). Als ie dan ook (te) heet wordt, moet je het dus simpel in de motorbelasting zoeken. Aannemende dat er in die Blue Tiger ongeveer net zo'n motor hangt als in een Cl 66 zou die wel eens te hoog kunnen zijn. Als je een DC-circuitje kunt maken (12 V direkt op de motor met een amperemeter erin, decoder loshalen en 12V op de grijze en oranje draad zetten) kun je de onbelaste-loop stroom meten. Leg dan je vinger maar eens als friktie tegen de wielen, dan zie je die meter ook rap oplopen. Wedden dat ie dan boven de 600 mA uitkomt?
-
Heren,
De Hornby-decoder is inmidels overleden. Hij is niet meer te programmeren op een lokadres. Goedkoop is duurkoop. Toch niet zo'n goeie Wim.
Groet