BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Albert.H0 op 12 February 2007, 10:49:22
-
Het lijkt hiermee officieel, Siemens gaat 60 nieuwe E-loks leveren aan de NMBS.
tekst van website ted. europa.eu
B-Brussel: Elektrische spoorlocomotieven
AANKONDIGING VAN EEN GEGUNDE OPDRACHT - NUTSSECTOREN
AFDELING I: AANBESTEDENDE DIENST
I.1) NAAM, ADRESSEN EN CONTACTPUNT(EN):
Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen, Dienst Aankoop & Logistiek, B-AL.441, sectie 13-2, Hallepoortlaan 40, B-1060 Brussel.
Internetadres(sen):
Adres van de aanbestedende dienst: http://www.b-rail.be/akac/N/.
Adres van het kopersprofiel: geen.
I.2) HOOFDACTIVITEIT OF –ACTIVITEITEN VAN DE AANBESTEDENDE DIENST:
Vervoersdiensten per spoor.
AFDELING II: VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1) BESCHRIJVING:
II.1.1) Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Aankoop van 60 elektrische tweespanningslocomotieven (met een optie van 60 bijkomende locomotieven).
II.1.2) Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Leveringen.
Een combinatie van aankoop, leasing, huur en huurkoop.
Belangrijkste plaats van levering NMBS CW Mechelen.
In een onderhoudswerkplaats gelegen op het Belgische spoorwegnetwerk te verspelen door NMBS 6 maanden voor de levering van de 1e locomotief.
NUTS code: BE123.
II.1.3) De aankondiging betreft:
II.1.4) Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
II.1.5) CPV-classificatie (Gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
35211000.
II.1.6) Opdracht valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA):
Ja.
II.2) TOTALE DEFINITIEVE WAARDE VAN DE GEGUNDE OPDRACHT/OPDRACHTEN:
Waarde: 211 200 000,00 EUR.
Zonder BTW.
AFDELING IV: PROCEDURE
IV.1) TYPE PROCEDURE:
IV.1.1) Type procedure:
Onderhandelingsprocedure met een oproep tot mededinging.
IV.2) GUNNINGSCRITERIA:
IV.2.1) Gunningscriteria:
IV.2.2) Er is gebruik gemaakt van een elektronische veiling:
Neen.
IV.3) ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.3.1) Referentienummer van het dossier bij de aanbestedende dienst:
8211.389.
IV.3.2) Eerdere aankondigingen betreffende dezelfde opdracht:
Nummer van de aankondiging in het PB: 2006/S 5-005979 van 10.1.2006.
AFDELING V: GUNNING VAN EEN OPDRACHT
V.1) GUNNING EN WAARDE VAN DE OPDRACHT:
OPDRACHT NR.: 8211.389
TITEL Aankoop van 60 elektrische tweespanningslocomotieven met een optie van 60 bijkomende locomotieven.
V.1.1) Datum van gunning van de opdracht:
28.12.2006.
V.1.2) Aantal ontvangen inschrijvingen:
3.
V.1.3) Naam en adres van de ondernemer aan wie de opdracht is gegund:
Siemens AG, Werner-von-Siemens Strasse 67, D-91052 Erlangen.
V.1.4) Inlichtingen over de waarde van de opdracht:
Aanvankelijke geraamde totale waarde van de opdracht
Waarde: 228 000 000 EUR.
Zonder BTW
Totale definitieve waarde van de opdracht
Waarde: 211 200 000,00 EUR.
Zonder BTW.
V.1.5) De opdracht wordt waarschijnlijk uitbesteed:
Neen.
V.1.6) Prijs die is betaald voor gelegenheidsaankopen:
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.1) OPDRACHT HOUDT VERBAND MET EEN PROJECT EN/OF EEN PROGRAMMA DAT MET MIDDELEN VAN DE GEMEENSCHAP WORDT GEFINANCIERD:
Neen.
VI.2) NADERE INLICHTINGEN:
Gunningscriteria: financiële condities, leveringstermijn en verbintenisen in verband met consignmentstock en herstelling van elektronische componenten.
VI.3) BEROEPSPROCEDURES:
VI.3.1) Voor beroepsprocedures bevoegde instantie:
VI.3.2) Instellen van beroep:
VI.3.3) Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen:
VI.4) DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING:
22.1.2007.
-
Beste Albert,
aan je link heb ik niet veel, ik krijg nl de volgende melding;
TED Session Time Out ???
Mvg Tino
-
Ik krijg ik ook dezelfde melding ???
Erik-Jan
-
Na de time-out nog een keer proberen en dan komt 't ie soms.
Opdracht voor Siemens voor het leveren van 60 tweespannings loc's ter waarede van €211,2 mln.
Groet Erik
-
is al een tijdje bekend:
loks komen in 2009 en gaan personentreinen rijden... er is nog een optie op nogmaals 60 stuks.
http://www.railcolor.net/ES/es64u3/TAURUS14_frame.html (http://www.railcolor.net/ES/es64u3/TAURUS14_frame.html)
De NMBS machines gaan reeks 18 heten. het zijn driespanningsmachines, 3000kV, 1500kV op half vermogen, en 25kV wisselspanning. toelating tot Frankrijk en de Nederlandse grensbaanvakken (tot Roosendaal en Maastricht) moet geregeld zijn bij aflevering.
Siemens gaat ze dus bouwen en de machines zijn gebaseerd op het nieuwste platform, in principe de OBB 1216 met geoptimaliseerde cabines.
-
18? Lijkt me sterk (ondanks dat de website waar jij naar linkt het daar consequent over heeft), ik had begrepen dat het HLE 14 ging worden. Niet dat het nou zo ontzettend veel uitmaakt, maar hergebruik van deze nummers vlakt de herinnering aan de HLE 18 zo uit ;D.
-
nee het is 18
door de slepende procedures is het getal 14 besmet geraakt, en er moeten meer dna 100 nummers inpassen, dat kan niet met 14. De andere optie was nog 17, ook niet dus.
-
Hmmm, da's jammer. Voor mij is en blijft een HLE 18 toch een ander apparaat ;D. Maar goed, zoals ik al zei: zo ontzettend belangrijk is het nummertje ook niet.
-
Dat ontwerp doet me denken aan de reeks 16.
Misschien op gebaseerd?
Of ik ben hartstikke scheel ::)
-
het ontwerp is onstaan als gevolg van de nieuwste TSI richtlijnen op het bebied van crashzones, Siemens vertelde me dat er verder geen achte ontwerpers aan te pas zijn gekomen, form follows function dus. het lijkt ook wel weer een beetje op de oer-eurosprinter, de stamvader van deze loks
-
Dat was wel een achterliggende gedachte van mij ;)