BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: roadster36 op 06 February 2011, 11:29:36
-
Nog niks over gelezen hier, maar ik zie hier een leuke 6500 in
aan passen van voetplaat , dom en achterwand en je bent volgens mij al een heel eind
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WOAGNS4P-D.jpg)
wat vinden jullie ervan ?
Gr Jan
-
een 6500 is nog een maatje kleiner, dit zit ergens tussen een 6900 en een 6500 in zo op t oog. Ik ben wel benieuwd naar het drijfwerkje straks.
-
L.O.B 6260 mm NS6500 idd as afstand iets te ver uit elkaar
L.O.B 7475 mm NS8000 as afstand beter maar vergt meer ombouw
gr jan
-
8000 is ook niet echt zo'n NS-loc, gewoon een overgenomen aannemerslocje... Ik had ooit een idee voor een 6500 dat geloof ik aardig werkt, namelijk een fleischmann-T3 achter de middenas afzagen, kleinere motor erop (dunne mashima) en zelf een kap versieren. Ben nooit verder gekomen dan frame mollen en motor erop tapen en het reed prima.
-
nou ja op EDE-WAGENINGEN reed gewoon een 8000 ;D
-
dat ding heeft nooit in de lijndienst gezeten, alleen n beetje rondkeutelen bij werkplaatsen... De lagers waren niet goed genoeg om de hoofdlijn op te mogen ofzoiets.
-
van EDE naar WAGENINGEN was ook geen hoofdlijn he.
de 8100 komt toch ook in de buurt, ik zie toch wel leuke mogelijkheden met dit tiefje.
jan
-
8100 heeft walschaert-stoomverdeling en enkele leibaan...