BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => BeneluxSpoor-activiteiten => De rondreizende goederenwagen => Topic gestart door: Rudolfph op 26 January 2011, 14:55:56
-
Pakketje! ;D
Nu snel uitpakken en kijken wat voor een moois ik er van kan maken.
-
O, niet mooi genoeg? Je gaat hem lekker weatheren?
Groet,
Ruud
-
Ja het mag he!
Heeft al wat km.gereden en zou dus al wat stoffig moeten zijn. ;D
Johan.
-
Zullen we dat maar niet doen? Dan moet het ding weer door de wasstraat en voor je het weet ziet hij er zo uit: :P
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Koelwagen.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Koelwagen.jpg)
Fleischmann 8344, plaatje van http://www.spurweite-n.de.
Op een dag tref je opeens een vreemd wagentje aan op je losweg. Het ding zal er wel moeten zijn, want er staat een vrachtwagen bij om te laden. Navraag leert dat de wagen beladen wordt met goederen voor Holland:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_1.jpg)
Omdat er weinig reizigers gebruik maken van deze spoorlijn, rijden er alleen 's ochtends en aan het eind van de dag een paar treinen. Om reizigers overdag nog een extra verbinding te geven, rijdt er in de buurtgoederentrein een personenrijtuig mee (dus een GmP, Güterzug mit Personenbeförderung!), waarbij alleen 2e klasse wordt aangeboden. Zoals is te zien, stelt het goederenvervoer ook niet al te veel voor, de 212 heeft er een makkie aan:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_2.jpg)
Op het eindstation van de GmP wordt de wagen snel door de lokale rangeerloc achterop een goederentrein naar het westen gehangen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_3.jpg)
Even later is de goederentrein op weg richting de Nederlandse grens, waarbij de 220 ook niet moe zal worden van deze 36 assen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_4.jpg)
Bij de grens zullen de douane-formaliteiten wel enige tijd in beslag nemen. Dat is mooi, want dan kan ik even de batterijen van mijn camera opladen. ;) Wordt vanmiddag dus vervolgd!
-
De douane-formaliteiten namen meer tijd in beslag dan voorzien, het is altijd wat met die ambtenaren. :P Nadat de formaliteiten klaar waren, werden de wagons neergezet op een van de stationssporen, wachtend op een Nederlandse loc. Een half uurtje later komt een buurlandtrein, met een plan E RD tot de grens achterop, het grensstation binnen rijden:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_5.jpg)
Aangezien de loc normaal als losse loc terug moet naar Holland, kan die mooi die paar wagentjes meenemen. De machinist vind het wel mooi dat hij zo'n treintje in Duitsland kan ophalen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_6.jpg)
Het achterste wagentje gaat per extra trein naar zijn bestemming. Omdat de loc na terugkomst uit Duitsland niet meer ingepland is, kan die mooi gebruikt worden voor dit klusje:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_7.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plaatje_7.jpg)
Zo, dat was mijn verslag van Rondreizende Goederenwagon. Over een paar jaar nodig ik hem weer uit op mijn nieuwe baan. Deze baan is namelijk mijn oude kindertijd-baan die ik laatst enigszins gereactiveerd heb. Morgen gaat het wagentje op reis naar de volgende deelnemer!
-
Leuk verslag ! :)
m.vr.gr.
Daan Neijenhuis
-
Je verslag is beslist de moeite waard!
Groet,
Ruud