BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Patrick Beentjes op 25 January 2011, 21:25:22
-
Hallo,
Vandaag was ik op het station van Maastricht, en toen kwam de IC-O binnen. Normaal wordt deze gereden met I11 rijtuigen, alleen hij werd nu gereden met 2 treinstellen van het type AM80 (Break).
Is dit tegenwoordig gebruikelijk of is dit incidenteel??
Groet,
Patrick
-
Bij uitval of vertraging van de IC uit Brussel wil men deze wel eens vervangen door ander materieel.
-
Dat klopt wat Taigagaai zegt.
Incidentieel wordt er ander materieel gebruikt, waaronder Ook wel eens de klassieke motorstellen.
Ook komt het voor dat er diverse I10 rijtuigen tussen de I11 rijtuigen meerijdt.
Maar in de jaren 90 was het heel normaal dat de Break in Maastricht kwam.
Deze reden dan naar Knokke.
Jos
-
Er is één trein die standaard met twee Breaks hoort te rijden, dit zijn de treinen 482 en 485 (a Mt 13:51 en v 14:09). Deze treinen doen ook zo'n 20 minuten langer over de reis omdat ze over de oude lijn rijden.
Zoals gezegd rijdt er af en toe eentje in een vervangende trein tussen Luik en Maastricht, maar de meeste treinen die een grotere vertraging hebben rijden gewoon niet verder dan Luik of Visé (laat de reizigers daar maar een uurtje kleumen)...
-
Zoals gezegd rijdt er af en toe eentje in een vervangende trein tussen Luik en Maastricht, maar de meeste treinen die een grotere vertraging hebben rijden gewoon niet verder dan Luik of Visé (laat de reizigers daar maar een uurtje kleumen)...
Ja dat "genoegen" heb ik ook al een keertje mogen smaken. :'(
Zeker in de wintermaanden is het dan echt een uurtje kleumen. Die wachthuisjes op Visé bieden nou ook niet echt bescherming.
Gr.
Eric
-
Oke oke!
Ik zag ineens die trein aankomen, maar ik had dat inderdaad helemala niet verwacht. De paar keren dat ik per jaar in Maastricht kom zie ik over het algemeen alleen maar I11 treinen, en in het weekend Klassiekskes.