BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: racer op 24 January 2011, 18:01:40
-
Hoi allen
Ik ben op het moment bezig met servo aansturing en nu ben ik begonnen met een Hornbywissel in het shaduwstation en dat is dus geen enkel probleem. Gaatje in het schuifbalkje op de wisseltong, gat eronder in het hout, servo eronder, afstellen en klaar.
Nu had ik nog niet nagedacht over de profirail want daar kan je niet zomaar een gaatje in het schuifbalkje boren dus nu vraag ik me af hoe anderen dat hier hebben gedaan of heeft nog niemand deze combinatie gebruikt?
Ik heb wel al 1 wissel gedaan door een gaatje in het hendeltje van de handbediening te maken en dat werkt wel maar het zou mooier zijn als het nog onzichtbaarder kan.
Iemand een idee?
b.v.d.
Gr Bob
-
Als je met profi rails de rails van flm bedoeld, dan hierbij wat opmerkingen:
- Wissel: Ik heb geexperimenteerd met deze wissels. Uiteindelijk het gehele binnen werk verwijderd inclusief de metalen onderplaat. Hierna kun je een gaatje boren in de balk die de beide tongen bedient.
- Engelswissel: Ik heb ook geeperimeenteerd met dit soort wissels. Hier ben ik op voor mij onoverkomelijke problemen gestuit door de voor dit wissel benodigde schaarbeweging.
Ik heb daarna besloten om naar een ander railsysteem te gaan (in mijn geval peco).
Groet,
Gerard van der Sel.
-
Uiteindelijk het gehele binnen werk verwijderd inclusief de metalen onderplaat.
Volgens mij zit in dat binnenwerk ook de schakelaar voor de puntstukpolarisatie. Die ben dan ook kwijt.
-
Niet expliciet vermeld, maar het waren wissels met kunststof hartstukken.
@Klaas: Bedankt voor de opmerking. Hier heb je een punt. Aan de andere kant met wat relais bij de servo sturing (vaak standaard aanwezig) kun je deze weer herstellen.
-
hoi Bob.
Niet dat ik er ervaring mee heb, maar heb eens ergens op een website gezien dat de bouwer een hol kastje over de aandrijving geplaatst had.
Deze had het zo gemaakt dat het net de motor leek van de wisselaandrijving.
Jammer genoeg weet ik de site niet meer ,maar mogelijk is het een ideetje voor jou.
Johan.
-
Volgens mij zit in dat binnenwerk ook de schakelaar voor de puntstukpolarisatie. Die ben dan ook kwijt.
Idd. Ik had al een oude boogwissel open gemaakt en zag daar al die stripjes uitvallen dus dat leek me al geen goed plan
-
hoi Bob.
Niet dat ik er ervaring mee heb, maar heb eens ergens op een website gezien dat de bouwer een hol kastje over de aandrijving geplaatst had.
Deze had het zo gemaakt dat het net de motor leek van de wisselaandrijving.
Jammer genoeg weet ik de site niet meer ,maar mogelijk is het een ideetje voor jou.
Johan.
Daar zat ik zelf ook ala over te denken om met styreen gewoon een plat klein kastje te maken als een soort kabelgoot. Goed dat jij ook met dat idee komt aangezien ik zo mijn beste opties eruit kan filteren (y)
Misschien is er nog iemand anders met het eivan Columbus ;)
Gr Bob