BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2012 => Topic gestart door: Gert1 op 22 January 2011, 14:39:02
-
NPE 2011: http://www.npe-modellbau.de/images/stories/downloads/NPE%20Neuheiten%202011%20.pdf
Let vooral even op de graanwagens. Die kennen we natuurlijk al van Burgt Eurotrein.
Ook leuk is het enige model ooit uitgebracht dat inzetbaar is in tijdperk 1, 2, 3, 4, 5 en 6.
Kijk maar even bij de belading op de wagon bij referentie "NW 22050". :D
mvg,
Gert
-
en hier zijn de graanwagens van Makette nu weer te vinden ??? Heeft iemand de volledige story behind?
-
Volgens mij werken Makette en NPE nauw samen.
mvg,
Gert
-
Stoer. De DeLorean DMC-12 uit 'Back to the Future'
-
Ik ben benieuwd of deze graan wagens wel gaan komen :-\
Het voordeel hier is dat je per set 3 dezelfde hebt (y)
-
Ha, die Delorean Back to the Future is leuk ! 1:87 en gemotoriseerd :)
-
Zal wel geen decoderaansluiting in die delorean zitten denk ik ;D. Tof modelletje.
-
Hoi
Ik heb toch liever de ongemotoriseerde normale versie.
En die VT92 is een 'must have' (y)
bart
-
Ha, die Delorean Back to the Future is leuk ! 1:87 en gemotoriseerd :)
Zit er ook een tijd-reis functie op?
-
Ik vraag dat op Neurenberg gelijk even.
-
Een ongemotoriseerde versie zou ik ook nog wel kopen, zou leuk zijn in een setje met Marty mc Fly en de Professor erbij ;D.
-
Ik vraag dat op Neurenberg gelijk even.
Kun je dan gelijk even naar de Spielwarenmesse 2012 reizen, dan weten we meteen ook wat er dan uit komt! :D
mvg,
Gert
-
Ik denk dat het modelletje het niet overleeft als je er 1,21 gigawatt doorheen jast.
-
waarom snapt er nou niemand dat een besteleend op rails veel gaver is?
-
Tja er gaat nou eenmaal niets boven jeugdsentiment.
-
ik vind wel dat die besteleend heel hard moet kunnen, dan is ie helemaal vervelend.
-
Ja die wil ik ook dan kan ik mijn spruiten er in vervoeren.
wil.
-
graanwagens van Makette ??? Heeft iemand de volledige story behind?
Graanwagens van Makette??? Bedoel je de door jou bestelde 4-assige wagens?
Dan is de volledige story de volgende:
De 4-assige graanwagens worden door Eurotrein uitgegeven. NPE is de vertegenwoordiging in Duitsland en Makette vooralsnog voor Frankrijk.
Het samenwerkingsverband schuilt hierin, dat de diverse ontwerpen en technische uitvoering van NPE komt (dus ook voor Makette en Eurotrein) en de produktie door NPE begeleid wordt (dus ook voor Makette en Eurotrein).
De 4-assige graanwagens zijn dus 100% Nederlandse opdracht, uitvoering en produktie.
Samenwerking heeft zo zijn voordelen (maar ook nadelen).
Maarten.
(van Eurotrein).
-
Voer voor Neuffen-Swartzburg ;D
Wel leuke nieuwigheidjes.
Zie dat ze ook kortgekoppelde beugels verkopen.
Die "Delorean" is ook gaaf (y)
Gr Koen
-
bedankt voor de informatie, Maarten!
-
De graanwagens zijn sinds enige tijd te bewonderen in Oss en omgeving industrie terrein.
Weatheringcursus voor gevorderden geen een wagen ziet er hetzelfde uit. D'r wordt daar in Oss volop gerangeerd.
Gr Koen
-
Goede avond,
ben zeer benieuwd naar de Uagpps'en, die zouden mooi in me graantrein passen. (y)
Alleen hier kan ik zo 1 2 3 even niks van maken:
NW 22031 Wagenset Getreidewagen DC 2L
109,50 €
NW 33031 Wagenset Getreidewagen DC 3L
109,50 €
NW 44031 Wagenset Getreidewagen AC 3L
109,50 €
Projektzeichnung. Änderungen vorbehalten.
Wagenset, okee, dus ze worden per 3(?) verkocht?
Maar wat houd DC 2L en DC 3L dan in?
En is het dan per 3 verschillende in een set of gewoon per bedrukking een set van 3 dezelfde?
Of is het gewoon tijd voor mij om naar bed te gaan en er morgen weer even opnieuw naar te kijken?
Mvg,
Romar
-
Romar ik gok DC = Direct Current (Gelijkstroom) en 2L/3L 2-leiter/3-leiter of te wel 2 of 3 rail uitvoering
Gr,
Bart
-
en hier zijn de graanwagens van Makette nu weer te vinden ??? Heeft iemand de volledige story behind?
En aan het eind Bemo 624 alleen in wisselstroomversies (die ook in het Bemo-programma staan)... Wat is dit voor tent?
-
En aan het eind Bemo 624 alleen in wisselstroomversies (die ook in het Bemo-programma staan)... Wat is dit voor tent?
Meneer Poes. Dit is voor 3 rail gelijkstroom. Trix Express dus.(geen wisselstroom)
;-)
-
Oooh... voor mij allemaal hetzelfde dus want alles onbruikbaar... ;D
Maar mij is het nu helder! (y)
-
Romar ik gok DC = Direct Current (Gelijkstroom) en 2L/3L 2-leiter/3-leiter of te wel 2 of 3 rail uitvoering
DC en AC snap ik wel, maar ging mij meer om dadt 2L en 3L :P
-
Alleen hier kan ik zo 1 2 3 even niks van maken:
Wagenset, okee, dus ze worden per 3(?) verkocht?
Maar wat houd DC 2L en DC 3L dan in?
En is het dan per 3 verschillende in een set of gewoon per bedrukking een set van 3 dezelfde?
Sets van 3 verschillende wagens: zie www.eurotrein.eu (http://www.eurotrein.eu)
DC 2L = 2-rail gelijkstroom
DC 3L = 3-rail gelijkstroom, ook wel Trix Express genaamd
AC 3L = 3-rail wisselstroom, ook wel M* genoemd
Maarten
-
En aan het eind Bemo 624 alleen in wisselstroomversies (die ook in het Bemo-programma staan)... Wat is dit voor tent?
Mispoes, wat ben jij voor tent ?
Zoals al opgemerkt kun je niet lezen.
En over tent gesproken: NPE is de officieel door Bemo erkende ombouwer van Bemo-materiaal naar 3-rail gelijkstroom, de enige ter wereld die dat mag en kan.
Dus laat voortaan je ongefundeerde denigrerende benamingen svp achterwege. Tent.
Maarten.
-
Sets van 3 verschillende wagens: zie www.eurotrein.eu (http://www.eurotrein.eu)
Kijk, goed om te horen dat het sets van 3 verschillende wagons gaan worden.
Dan heb ik aan een setje van 3 genoeg aangezien ik ze dan ga combineren met B models Uapps'en. (y)
set van 3 verschillende wagens, verschijnt in najaar 2010.
Kunnen we ze -als alles goed gaat- dit jaar in de schappen verwachten? :)
DC 3L = 3-rail gelijkstroom, ook wel Trix Express genaamd
Grappig dat daar rekening mee wordt gehouden.
Ten minste, dit is voor het eerst dat ik zie dat er ook een aparte set voor trix express wordt aangekondigd.
Zit er dan veel verschil in DC 2 rail en DC 3 rail? (as afstanden/isolatie wel niet of zo)
AC 3L = 3-rail wisselstroom, ook wel M* genoemd
;D
Mvg,
Romar
-
Kunnen we ze -als alles goed gaat- dit jaar in de schappen verwachten? :)
Grappig dat daar rekening mee wordt gehouden.
Ten minste, dit is voor het eerst dat ik zie dat er ook een aparte set voor trix express wordt aangekondigd.
Zit er dan veel verschil in DC 2 rail en DC 3 rail? (as afstanden/isolatie wel niet of zo)
Wordt helaas 2011, mogelijk nog in het 2e kwartaal, maar hou het maar op het 3e, ook ivm vakanties.
We houden rekening met de 3 verschillende uitgaven, dwz. assen/wielen, koppelingen en andere verschillen.
Zo worden buffers meegeleverd (op de AC uitvoering gemonteerd) voor het rijden met de M* kortkoppeling, omdat die hoger is dan de normale kortkoppelingen. Dus om in elkaar haken te voorkomen worden de buffers hiervoor "hoger" gemonteerd.
Het belangrijkste verschil tussen DC-2 en DC-3 zijn de wielen en de koppelingen.
Maarten.
-
Kunnen we ze -als alles goed gaat- dit jaar in de schappen verwachten? :)
Wordt helaas 2011, mogelijk nog in het 2e kwartaal, maar hou het maar op het 3e, ook ivm vakanties.
Leef jij nog in 2010 Maarten? ;)
We kijken uit naar die prachtige graanwagens!
In 2012 een vervolg-setje?
mvg,
Gert
-
Ik ga er wel vanuit dat er nog veel meer varianten van de graanwagens komen. Ze zullen de mal niet ontwikkeld hebben voor dit ene setje ;-) Er zijn in het echt zoveel varianten van deze wagens, dat komt wel goed. Bij mij zijn ze meer dan welkom. Kan ik mooi combineren met de TMF-CITA wagens van B-Models en nog wat losse van andere merken om zo'n lekkere bonte rommelige R4C/Veolia/Captrain graantrein te maken. De Mehano Class 66 staat al te wachten ;-)
-
In 2012 een vervolg-setje?
Als de eerste set er eenmaal is kan het vervolg sneller gaan. Alle varianten zijn al in de vormen voorbereid.
Maarten.
-
(y)
-
Als de eerste set er eenmaal is kan het vervolg sneller gaan.
Mooi. We zien ze graag komen!
mvg,
Gert
-
Weet iemand waar de 1:87 Delorean Back to the future is te verkrijgen ?
Als ie al uit is ?
-
Op de website staan alleen tekeningen, nog geen foto's, dus denk ik dat het model nog niet verschenen is:
http://www.npe-modellbau.de/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=45&Itemid=71
mvg,
Gert