BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Railhopper op 21 January 2011, 10:20:56
-
we zaten laatst in de auto naar Lingen,op een gegeven moment kwamen we op de 189 van de railion, nu kwamen we bij het blauwe blokje, de ene keer staat het blauwe blokje bij de R en de andere keer bij de N, wat is hier de reden van ?
ik zelf dacht dat als het blauwe blokje bij de R staat komt de loc uit Nederland,
en staat het blauwe blokje bij de N komt hij uit Duitsland, of omgekeerd natuurlijk..
Gr Railhopper
-
De plaats van het blauwe blokje is een keer veranderd. Oorspronkelijk zat het bij de R en later is die verplaatst naar de N.
-
NS
NS Goederen
NS Cargo
Railion Benelux (blokje bij de R)
Railion Nederland (blokje bij de N)
Railion DB Logistics (blokje pleite)
DB Schenker
DB Schenker Rail Nederland (alleen DB logo op de loc's)
Gr, Silvester
-
mist er niet nog Railion Duitsland in de list?
-
NS
NS Goederen
NS Cargo
Railion Benelux (blokje bij de R)
Railion Nederland (blokje bij de N)
Railion DB Logistics (blokje pleite)
DB Schenker
DB Schenker Rail Nederland (alleen DB logo op de loc's)
Gr, Silvester
Amaai, je moet een handleiding meehebben om als buitenstaander (of als niet-Nederlander) daar aan uit te kunnen ! ???
Groetne Peter ;)
-
mist er niet nog Railion Duitsland in de list?
Nee, want dit zijn de namen van de Nederlandse tak van het goederenvervoer wat ooit tot de NS behoorde.
-
Amaai, je moet een handleiding meehebben om als buitenstaander (of als niet-Nederlander) daar aan uit te kunnen ! ???
Ach, het beste is gewoon elke week even te checken hoe die goederenvervoerder deze week weer heet ;D.
-
(y)
-
Ach, het beste is gewoon elke week even te checken hoe die goederenvervoerder deze week weer heet ;D.
Geldt dat niet voor andere vervoerders dan :P? (Rail4Chem werd Veolia Cargo, na de overname door SNCF (die eerst weer even ITL hadden overgenomen, tsja een staatsbedrijf heeft geld genoeg) weer Captrain Benelux.)
Groeten Erwin ;)
-
In zekere zin geldt dat voor meerdere (maar niet alle) vervoerders inderdaad. Ik ken er echter niet één die zodanig elke 14 dagen van naam wisselt als de DB-goederentak ;D.
Ja, elke twee weken is overdreven... maar toch wel tamelijk vaak
-
Ze zijn idd wel recordhouder naamverwisselingen :-\.
Groeten Erwin
-
Geldt dat niet voor andere vervoerders dan :P? (Rail4Chem werd Veolia Cargo, na de overname door SNCF (die eerst weer even ITL hadden overgenomen, tsja een staatsbedrijf heeft geld genoeg) weer Captrain Benelux.)
Groeten Erwin ;)
En dan nog te bedenken dat Rail4Chem al het materieel en activiteiten van Shortlines overnam toen deze failliet ging ;)
-
Maar dat is anders... als een tent failliet gaat en door een andere tent opgekocht wordt, is het min of meer logisch dat de naam verandert. Tussen twee haakjes, daarom is het Veolia-voorbeeld ook niet zo'n erg goed voorbeeld 8)...