BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: bigboynl op 13 January 2011, 21:25:41
-
Meestal probeer ik op een goede plek op het perron te staan als er een trein aankomt. Maar met een SLT is het lastig, door de korte bakken ???. Ik kan wel naar de perronborden kijken (de blauwe ruitvormige borden langs het spoor die aangeven waar een trein van een bepaalde lengte moet stoppen) maar dat gaat bij een SLT niet op. De bakken zijn veel korter.
Weet iemand hoe dit zit? Bij welk bord moet bijvoorbeeld een trein met 10 bakken SLT stoppen? En wat is de maximale lengte (in bakken) van gekoppelde SLT-stellen?
Hans
-
Een machinist vertelde mij in November dat 10 bakken SLT ongeveer gelijk staat aan 7 bakken normaal materieel. ;)
-
En wat is de maximale lengte (in bakken) van gekoppelde SLT-stellen?
De maximale lengte is 270 meter, wat gelijk staat aan 16 bakken SLT.
-
De stellen heten S70 en S100, voor een viertje en een zesje. Is het aantal meters, dus reken maar uit!
-
Waar ik op de trein sta te wachten (Leiden + Hoofddorp) stopt de trein iedere keer op een ander moment.
Kan tientalle meters schelen.
-
Alle machinisten hebben, als het goed is, een instructie gehad om op de juiste plek te stoppen met de SLT (dus niet met 10 bakken bij een perronbord met een '10' erop).
Mijn ervaring is dat de meesten toch met bijv. 10 bakken doorrijden tot het '10-bord'.
Maarten
-
Ach heeft NS Commercie ook nog steeds dat idee hoor,
er passen toch net zoveel reizigers in een SLT6 als in 6 bakken sprinter
want hij bestaat toch uit 6 'bakken' :-X
Is gewoon ff wennen SLT6 bij de 4 en een SLT4 bij de 3 liefst iets voorbij de 2
want is maar 70meter.
-
Kopbak SLT: 18,67m
Tussenbak SLT: 15,19m
Vouwbalgen: 40cm
:)
-
De maximale lengte is 270 meter, wat gelijk staat aan 16 bakken SLT.
16 bakken kan je op twee manieren maken:
2xS100+1x S70 (in willekeurige volgorde) is 270 meter.
4xS70 is ook 16 bakken maar wel 280 meter. Mag dat dan ook of is dat om een of andere reden net te lang?
-
Ik vermoed dat 4x SLT 4 niet toegestaan is, er wordt bij 270 meter namelijk altijd gesproken over 2x SLT 6 + SLT 4 (in willekeurige volgorde).
-
Inderdaad, maximaal 2x SLT6 + 1x SLT4. Ik kan ook maximaal 3 stellen vanuit de bediende cabine zien op mijn display. 3x SLT4 kan ook dus, maar heb je wel 4 bakken minder.
-
Alle machinisten hebben, als het goed is, een instructie gehad om op de juiste plek te stoppen met de SLT (dus niet met 10 bakken bij een perronbord met een '10' erop).
Mijn ervaring is dat de meesten toch met bijv. 10 bakken doorrijden tot het '10-bord'.
Deze machinisten handelen volgens de voorschriften, dus wat is daar fout aan...... ?
Er is geen "instructie" om op andere dan de voorgescheven plek te stoppen, dus ook niet met SLT.
-
Héérlijk, dat klantgericht handelen.
-
Deze machinisten handelen volgens de voorschriften, dus wat is daar fout aan...... ?
Er is geen "instructie" om op andere dan de voorgescheven plek te stoppen, dus ook niet met SLT.
Misschien moet je even op je standplaats de SLT nieuwsbrief doorlezen. Indien je niet bij NSR werkzaam bent, wil je dan geen uitspraken doen waar je geen weet van hebt? Dank je wel. :-)