BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2012 => Topic gestart door: spotterke op 13 January 2011, 14:11:48
-
Hallo,
Op de website van B-models zijn al de eerste nieuwigheden voor 2011 te vinden. Ten eerste weer enkele nieuwe varianten van de graanwagens:
45308 - set met 2 graanwagens "CITA", beige, groot CITA logo
45309 - als 45308, maar met andere wagennummers
45310 - set met 2 graanwagens "CITA", grijs, klein geel CITA logo
45311 - als 45310, maar met andere wagennummers
45312 - set met 2 graanwagens "Amylum/CITA", beige, groot Amylum logo, klein CITA logo
45313 - als 45312, maar met andere wagennummers
45314 - set met 2 graanwagens "CITA", beige, groot CITA logo + klein logo
45315 - als 45314, maar met andere wagennummers
Verder als echte nieuwe ontwikkelingen nog de volgende types goederenwagens:
Res
Regs
Rils
Glms
Gkklms
Uitvoeringen en beladingen van bovenstaande wagens zijn nog niet bekend, zullen de komende tijd stap voor stap op de website verschijnen.
Daarnaast wordt het assortiment containers, die los verkrijgbaar zijn en op de containerwagens geleverd worden, uitgebreid met tankcontainers.
Bron van deze info is deels de B-models website en deels een E-mail die ik van B-models heb ontvangen.
Mvg, Sander
-
Goede avond,
op de site is van elke variant een fotootje te zien.
http://www.b-models.be/prod-graanwagon.html
Heb wel twee vraagjes over de nieuw aangekondigde wagons.
- In welke periode zijn deze inzetbaar?
- Zijn deze varianten te combineren met de reeds uitgeleverde TMF CITA (http://www.b-models.nl/pict/453/45302-b-800.JPG) wagons?
Mvg,
Romar
-
laat ik het even anders vragen:
Zijn deze wagons tussen, laten we zeggen, 2000 en 2011 in te zetten in graantreinen?
Zo ja, zijn deze dan ook te combineren met de sinds kort uitgeleverde versie van de TMF CITA wagon?
Mvg,
Romar
-
Hallo,
CITA en TMF zijn een tijd geleden samen gegaan tot TMF CITA. Toen kwam er ook een nieuw logo, zoals dat op de al eerder geleverde wagens van B-Models zit. De omstickerig ging niet van de een op de andere dag. Vaak vond dit pas plaats bij de eerstvolgende revisie. Ik heb geen precieze data. Ik weet wel dat ik in 2004 nog een graantrein gezien in de Antwerpse haven, waarin zowel de beige wagens met groot CITA logo als de grijze variant met klein geel logo te zien waren. Ook wagens met het nieuwe grote wit/blauwe logo zaten in die trein. Dus ze zijn zeker na 2000 inzetbaar. Een foto kan ik je nu helaas niet bieden. In die tijd fotografeerde ik nog niet digitaal. De negatieven zitten ergens in een verhuisdoos...
Ik hoop je een beetje geholpen te hebben.
Mvg, Sander
-
Hoi Sander,
foto is niet zo zeer nodig, met deze info ben ik goed geholpen. (y)
Dan kan ik met een gerust hart enkele van deze setjes aanschaffen. :)
Mvg,
Romar
-
In de nieuwste modelspoormagazine is de G2000 aangekondigd.
Voorlopig alleen in de kleuren van Belgische spoorwegmaatschappijen, maar in een later stadium volgen meer uitvoeringen.
Nu maar hopen dat er ook een RRF uitvoering komt, die is echt prachtig.
Verbaast me, dat na Mehano geen enkele modelspoorfabrikant in dit gat gesprongen is, net zoals bij de class 66 in H0 ::)
-
Hello.
I'm a little bit surprised. Has Paul Vandersteen buyed the old Mehano moulds or is it a complete new model? Which versions are announced exactly? Could anybody write the loco-numbers? When should the locos arrive in the shops?
Could anybody send me a scan of the announcement in the Modelspoormagazine (mail-adress via "personlijke berichten")? It's not available in Germany so I'm not able to buy it here.
I'm very pleased that there would be a "new" model of the G 2000. There are plenty of interesting versions at different railway-companies. The ECR version looks very nice with that white colour. And the RRF is very coulorfull but looks very interesting.
Thank you for answeres.
greetings
Ralf Wittkamp
In de nieuwste modelspoormagazine is de G2000 aangekondigd.
Voorlopig alleen in de kleuren van Belgische spoorwegmaatschappijen, maar in een later stadium volgen meer uitvoeringen.
Nu maar hopen dat er ook een RRF uitvoering komt, die is echt prachtig.
Verbaast me, dat na Mehano geen enkele modelspoorfabrikant in dit gat gesprongen is, net zoals bij de class 66 in H0 ::)
-
het verbaast mij ook dat er geen class66 meer uitgebracht wordt.
zo nu en dan zie je ze nog wel 2ehands..
maar daar ben ik nogal huiverig voor om die aan te schaffen.
gr.theo
-
Could anybody send me a scan of the announcement in the Modelspoormagazine (mail-adress via "personlijke berichten")? It's not available in Germany so I'm not able to buy it here.
Ralf, a scan of the announcement will be in your email-box within 5 minutes from now.
Kind Regards,
Gert
-
Ik dacht dat ze compleet nieuw ontwikkeld waren, maar ze komen ook met de reeks 51...
-
Is er dan nog zoveel vraag naar een G2000? Ik heb er zelf 8 of 9 stuks en vond het toch redelijk zaai ze te verzamelen...
-
8 of 9 stuks, dat weet je niet zeker ??? ;D
Er zijn nog zat maatschappijen die er mee rijden.
-
nee, idd ik weet het niet... 3 staan in de vitrine, en de rest zit nog steeds (since 3 jaar :-[) in de ombouw naar warmwitte LEDs(tja, ik weet mijn begonnen projecten... ::))
Groet
Bernd
-
Hello.
Gerd:
Thank you very much for the scan.
This afternoon I had a telephone conversation with Paul Vandersteen :).
B-models would realize a complete new H0-model of the G2000. Nothing from the old Mehano model would be used. The quality of the B-models G200 would be like the B-models SNCB serie 55. Only G2000 locos with symetric cabine would be realized.
First the SNCB Serie 57 with blue and green cabines would be produced. The complete white SNCB Serie 57 and a ECR version would be produced at the same time. Planned deliverey time would be end of 1. quarter 2012.
blue cabines:
http://www.loks-aus-kiel.de/images/basic/vl_5001757_55.jpg
green cabines:
http://www.loks-aus-kiel.de/images/basic/vl_5001603_53.jpg
complete white:
http://www.flickr.com/photos/44322415@N02/5515629356
ECR:
http://www.loks-aus-kiel.de/images/basic/vl_5001640_57.jpg
greetings
Ralf Wittkamp
-
@Ralf no RTB or RRF colored G2000 :( ?
-
Ja wel. Maar eerst de NMBS versie's. En dan zouden alle NL, B, D, F versie's die je maar kan bedenken komen. (Als er vraag naar is.)
-
Ok nou dat wordt knallen dan. RRF, RTB en een R4C gifkikker zijn meer dan welkom.
-
De RTB zou ik wel graag willen, aangezien deze variant nog niet in model is uitgebracht, net als de RRF.
Gr. Rick
-
De RTB zou ik wel graag willen, aangezien deze variant nog niet in model is uitgebracht, net als de RRF.
Gr. Rick
Niet helemaal waar Rick; Een Duitse firma produceert de V204 en V206 met als basis de Mehano locs... Zelf heb ik inmiddels de V204 ;D
-
Dat is het eerste wat ik hoor! Had ik dat nou maar eerder geweten...
Weet je ook toevallig de naam van de firma die deze maakt?
Gr. Rick
-
'k Heb ze nooit erg mooi gevonden, heb ze daarom niet in model. Maar de ECR uitvoering zou me wel eens over de streep kunnen trekken.
-
Hello.
Paul Vandersteen mentioned the RRF. But not for the first run (but plans could change :)). The RRF paint sheme (from my point of view) is complicated. I!! believe they would like to produce "easy" versions for the first run and than (one after another) they would produce the "complicate" versions.
greetings
Ralf
@Ralf no RTB or RRF colored G2000 :( ?
-
RRF is ondertussen ook Belgisch (maar dan als ARF: Antwerpen Rail Feeding).
-
Misschien is deze RTB/Trainsport versie wel iets,
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Trainsport.jpg)
-
Laat die en die blauwe loc van de RTB maar komen. (y)
-
Die blauwe die waren alle drie anders
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/V203_1.jpg)
V203
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/V204.jpg)
V204
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/V206_1.jpg)
V206
Je kan dus nog kiezen :)
-
Zijn die zelfbouw? :o
-
Omdat Daan inmiddels off line is beantwoord ik deze vraag maar even: Niet zelfbouw, maar zelf omgespoten.
Daar is Daan een echte kei in! (y)
mvg,
Gert
-
Zijn er mensen die moeilijkheden hebben met de koppelingen van Bmodels graanwagens ??
Ik bedoel klemzitten en daardoor onsporen
wim
-
Ja,
En dat heb ik al eens gemeld in een ander draadje maar volgens de mede-lezers lag het aan mij. Dat moest ik even kwijt.
De serie graanwagens die jij nu hebt zijn van een vroege serie die ik ook had en die ontspoorde enz.
De sets , ik heb er twee, zijn door Harlaar ingenomen en en uiteindelijk omgeruild door de importeur. Het probleem in het kk-mechanisme zit in het veertje wat te laag gemonteerd zit aan het chassis.
De nieuwe sets, TMF-CITA, rijden nu probleemloos in de rondte.
Succes ermee.
Gr. Frank.
-
Wim en Frank: Dank voor de melding.
Hoe is te controleren bij aanschaf of ik een set van een vroege serie in handen heb (waarbij het mogelijke ontsporingsprobleem aanwezig is) of een latere (die dan wel goed zou moeten zijn)?
Momenteel heb ik geen modelbaan, zou een beetje knullig zijn als je er anderhalf jaar na aanschaf nog achter komt dat het niet goed zit.
Alvast bedankt!
Arjan
-
Arjan,
Als je vanaf de zijkant door het chassis heen kijkt zie je de veertjes van de kortkoppelmechanismen horizontaal lopen. Dit is bij het oude model.
Bij het nieuwe model gaan de veertjes schuin omhoog het chassis in.
Gr. Frank
-
Heldere uitleg Frank, heb het genoteerd!
Nogmaals dank voor de melding!
-
Even samen vatten
Bmodels heeft goed gereageerd op mijn klacht,men erkent de fout.
Ze zelf omruilen heeft men niet aangeboden maar mijn handelaar in rosmalen (nederland)dus wel
Ik zou ieder die met dit zelfde probleem zit dus aanraden u met spoed naar uw winkel te spoeden om het zaakje te ruilen.
Controleer wel eerst of u inderdaad de foute versie heeft
wim