BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: PatB op 12 January 2011, 21:11:58
-
Hallo allemaal,
Ik heb een spoorplan getekend en kom nu tot de conclusie dat er kortsluiting ontstaat op diverse punten. Nu heb ik het bestaan van de keerlusmodule Lenz LK100 of LK200 ontdekt maar ik vraag mij af of de verschillende kortsluitingen op te lossen zijn door één zo'n kastje of dat ik voor ieder 'knelpunt' een aparte module aan moet schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ter informatie: de baan is/wordt gelijkspanning en ik ga digitaal rijden.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
-
...de baan is/wordt gelijkspanning en ik ga digitaal rijden.
Je bedoelt: de baan is 2-rail. Bij digitaal is er geen sprake van gelijkspanning.
Je moet inderdad per knelpunt/keerlus zo'n module hebben.
Laat je sporenplan eens zien. Misschien zie je meer "keerlusberen" dan er in werkelijkheid zijn.
-
Bedankt voor je reactie Klaas. Oké, dan moet ik terug naar de tekentafel want dan heb ik er gelijk twee nodig. Ik zal de tekening eerst in moeten scannen maar ik zal 'm zeker laten zien. Tips zijn altijd welkom natuurlijk.
-
Eerste tip: kijk ook eens naar de Ultieme Keerlusmodule of de eXtreme Keerlusmodule. Die schakelen de keersectie om voordat de kortsluiting ontstaat.
Gewone keerlusmodules zoals de LK100 of LK200 wachten eerst op de kortsluiting en schakelen dan pas om.
-
Gewone keerlusmodules zoals de LK100 of LK200 wachten eerst op de kortsluiting en schakelen dan pas om.
Grootste nadeel: goed af te stellen voor al je treinen op dat moment. Tot je een nieuwe koopt en weer opnieuw kan beginnen. Dan werkt het foutloos en dan weer totaal niet...
Voorkom een teleurstelling en ga kijken naar de opties die Klaas aan geeft.
mvg,
Sander
-
Bedankt voor jullie reacties Klaas en Sander. Ik had de xtreme keerlusmodule ook al gezien op de site van Rosoft (via een ander topic op dit forum) en dat lijkt me ook een mooie optie. Maar ik ga eerst eens kijken of ik mijn baanplan kan wijzigen.