BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: MB6400 op 30 December 2010, 22:19:33
-
Voor inspiratie ben ik op zoek naar foto's van köf 2 (achtige) rangeerlocjes welke in eigendom en gebruik zijn van "privé" ondernemingen om op bv eigen terrein te rangeren. Of misschien wordt er ergens nog wel één gebruikt ?! :P
Zo heb ik op kleine foto's in tijdschriften wel eens een gele (graan overslag rotterdam?) en groene köf 2 gezien maar deze foto's waren te klein om er echte details uit te halen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gr,
Marc
-
Hallo
Kijk eens op www.rangierdiesel.de
Groet
Jeff
-
Deze hebben we bij de ZLSM:
http://www.zlsm.nl/mat_nl_diesel.php?matnr=DI01
-
Op www.deutsche-kleinloks.de (http://www.deutsche-kleinloks.de/index.php?nav=1402213&lang=1) staat ook vast wel iets wat je zoekt.
Groeten,
Gertjan.
-
Ha, de goeie oude Lommaert ;D
Da's lang geleden dat ik die gezien heb...
Verder dacht ik dat heb bedrijf Shunter een of meerdere köfjes in de verhuur had...
Ze zijn in ieder geval ook hier in Nederland gebruikt door prive bedrijven,
en waarschijnlijk nog steeds (y)
Mvg,
tis
-
Shunter heeft (bijna) alleen O&K's en geen Köf
Maar her en der is zeer incidenteel wel wat te vinden. In Rail Magazine staat ook weleens wat.
-
Bedankt voor de reacties en links.
In Rail Magazine staat ook weleens wat.
Als ik me niet vergis heb ik in RM wel eens een foto van een groene Köf 2 gezien bij ... de firma Recticel ?! Weet iemand of dit kan kloppen ?
Ik heb uiteraard al wat met google gezocht maar daar nog niets kunnen vinden.
Gr,
Marc
-
Hallo Marc,
Bedoel je deze ??
Groeten,
Ferry
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/recticel.jpg)
( plaatje gevonden op Flickr....... )
-
De WLE heeft/had een köf II. :)
-
Kijk hier (http://www.industriespoor.nl/index.htm) anders even, misschien dat er wat opstaat.
En in het boek over rangeerlocomotieven staat ook wel eea als ik me niet vergis.
Groeten,
Oscar
-
Geen privé Köfs maar museum Köfs:
(http://lh4.ggpht.com/_1xwYpAX1dlk/TKD_QhM5sOI/AAAAAAAAEVU/6PeM9FibFXc/s640/P1010295.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_1xwYpAX1dlk/TKD_RoU8GWI/AAAAAAAAEVY/4ERoCf2CKTY/s640/P1010296.JPG)
(http://home.tiscali.nl/dollyscavia/lycos/west.jpg)
(http://home.tiscali.nl/~amibo/rail/neuritnul.jpg)
(http://home.tiscali.nl/~amibo/rail/bochum8.jpg)
Industrie allerlei:
(http://lh5.ggpht.com/_P5T7UHbn-Yw/RofC4IjVacI/AAAAAAAAFSA/rvfjHfaXizE/IMG_0367.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_P5T7UHbn-Yw/SQ3ZjPViFUI/AAAAAAAAQLw/g_ZN7BGHb70/s720/IMG_7708.JPG)
-
Hallo Marc,
Bedoel je deze ??
Groeten,
Ferry
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/recticel.jpg)
( plaatje gevonden op Flickr....... )
Dat is degene die ik inderdaad bedoelde. Heb je misschien de link op Flickr ook zodat ik kan kijken of er nog meer foto's staan.
Bij het goed bekijken van de foto viel me trouwens op dat de indeling van de reservoir bovenop de motorhuif anders is (2 kleine) vergeleken met de meeste foto's (1 grote en dwars geplaatst).
Iemand enig idee waarom en wat het verschil is ??
-
Even voor je gezocht (http://www.flickr.com/photos/harold_cargo-onder-de-40kmh/4395404447/) ;)
-
Bob was me net voor..... ;D
Gr.
Ferry
-
Voor inspiratie ben ik op zoek naar foto's van köf 2 (achtige) rangeerlocjes welke in eigendom en gebruik zijn van "privé" ondernemingen om op bv eigen terrein te rangeren. Of misschien wordt er ergens nog wel één gebruikt ?! :P
Zo heb ik op kleine foto's in tijdschriften wel eens een gele (graan overslag rotterdam?) en groene köf 2 gezien maar deze foto's waren te klein om er echte details uit te halen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gr,
Marc
staat er een bij de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij, is privebezit van een van mijn mede vrijwilligers. hij heeft ook het persoonlijke rijtuig van Ddr leider Erich Honecker
heb laats nog vele detailfoto's gemaakt... maar van de week flipte mn geheugenkaart toen ik foto's keer en was ie in een keer helemaal leeg... ik had hele mooie foto's gemaakt. ga kijken of ik in het nieuwe jaar nieuwe kan maken
-
Die cylinders bovenop zijn voor de luchtdrukrem, en omdat de Köf
niet echt megalange treinen trekt is de extra cylinder mogelijk bedoeld
voor wat meer remkracht.
Ik weet dat de Köf bij de ZLSM slechts een paar wagens trekt
omdat daar niet van die remcylinders voorhanden zijn.
Niet schieten als ik het fout heb ;) maar ik denk dat die bewuste loc
zo iets meer wagens kan trekken, en ook weer tot stilstand kan brengen ;D
Mvg,
Tis
-
Volgens mij zijn de extra luchtcylinders als voorraadketels bedoelt, zodat een Köf die wagens aankoppelt die geen luchtvoorraad meer hebben, niet zoveel tijd nodig heeft om deze wagens op druk te krijgen. Een Köf mag meer wagens meenemen wanneer deze geremd zijn, in Duitsland reden ze "vroeger" ook wel eens convooien tussen verschillende stations en op nevenlijnen.
Groetjes, Bart
-
De BE heeft er ook een
http://www.nicospilt.com/bentheimer.htm
even naar beneden scrollen
-
De BE heeft er meerdere gehad, in totaal zeker een stuk of zeven. Daarnaast ook nog vier Köf III, waarvan nu enkel nog de D 4 aanwezig is.
De D 13 (Köf II) behoort nu toe aan het museale park van Graf Mec, zie ook www.graf-mec.de (http://www.graf-mec.de).
Groetjes, Bart
-
In de Rotterdamse haven doet deze Köf nog dienst bij Storeship in de Europoort:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04782_doc.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04781_doc.jpg)
Ter vergelijking de Köf II van de ZLSM:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCN8767_doc.jpg)
Van alweer heel wat jaartjes geleden, een Köf II van Van Welzenes Spoorbouw bij de BAM-vestiging in de Dordrechtse Zeehaven:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/imm023.jpg)
De nieuwe stoomclub in Friesland heeft trouwens ook een Köf II.
-
Als ik me niet vergis heb ik in RM wel eens een foto van een groene Köf 2 gezien bij ... de firma Recticel ?! Weet iemand of dit kan kloppen ?
Ik heb uiteraard al wat met google gezocht maar daar nog niets kunnen vinden.
Hier (http://www.rangierdiesel.de/index.php?nav=1406157&id=20757&action=portrait) vind nog wat info en foto's van deze loc.
Gertjan.
-
Bij het goed bekijken van de foto viel me trouwens op dat de indeling van de reservoir bovenop de motorhuif anders is (2 kleine) vergeleken met de meeste foto's (1 grote en dwars geplaatst).
Iemand enig idee waarom en wat het verschil is ??
Volgens mij is de functie hetzelfde maar is de uitvoering met de 2 kleine ketels van Oostduitse, en de grote van Westduitse origine ???