BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: T.Spat op 25 December 2010, 00:59:08

Titel: Verschil kopvorm GTW?
Bericht door: T.Spat op 25 December 2010, 00:59:08
Ik vraag mij af of en wat de verschillen zijn bij de GTW-stellen
zoals die in Zwitserland rijden, en de electrische GTW's die
hier in ons land rondrijden, dit ivb N-spoor bouwproject ;D

Met name de kopvorm lijkt me iets verschillen, maar weet niet zeker..

Mvg,

Tis
Titel: Re:Verschil kopvorm GTW?
Bericht door: Bob R. op 25 December 2010, 09:26:46
De Nederlandse GTW's moesten aan hogere veiligheidseisen voldoen en daarom hebben ze een versterkte kopvorm.
Titel: Re:Verschil kopvorm GTW?
Bericht door: Remunj op 25 December 2010, 13:06:52
Met name de kopvorm lijkt me iets verschillen, maar weet niet zeker..

Het "probleem" met al die nieuwe treinstellen is dat de naam vaak alleen maar een soortnaam is, een platform waarop verschillende varianten gebouwd worden, afhankelijk van de klantwensen.

Kijk maar eens op deze (http://www.stadlerrail.com/de/fahrzeuge/gelenktriebwagen-gtw/) pagina voor de verschillende uitvoeringen.
Vooral de Amerikaanse New Jersey Transit, New Jersey versie wijkt nogal af terwijl die toch GTW 2/6 heet net als zijn hollandse broertjes  8)

Gr.
Eric
Titel: Re:Verschil kopvorm GTW?
Bericht door: T.Spat op 26 December 2010, 19:49:40
Bedankt voor de link (y)

Ik heb nu idd vastgesteld dat de "Nederlandse"GTW een langere
kopvorm hebben dan de SBB/Thurbo-uitvoering :P

Net nu ik een model bij Shapeways besteld heb om er een Thurbo-uitvoering
van te maken :-[ :P

Dat wordt dus even puzzelen....
Titel: Re:Verschil kopvorm GTW?
Bericht door: Bouwe op 26 December 2010, 20:03:04
Hallo Tis,

Gewoon beginnen, qua verschil zal het in N allemaal wel meevallen.  :)

mvg Bouwe
Titel: Re:Verschil kopvorm GTW?
Bericht door: T.Spat op 26 December 2010, 20:26:23
Ik zal er tzt wel wat fotoojes over het bouwen plaatsen ;)
Titel: Re:Verschil kopvorm GTW?
Bericht door: T.Spat op 29 December 2010, 22:48:13
Ik heb het setje binnen gekregen, maar een SBB-uitvoering
gaat het niet worden... ik heb meer verschil ontdekt en dat is
dat de lagevloer hoger ligt-en dus ook de instapdeuren :P

Ik denk dat dit treintje een mooie Veolia gaat worden.

Eerst maar een aandrijving gaan zoeken :)

Mvg,

Tis
Titel: Re:Verschil kopvorm GTW?
Bericht door: Bouwe op 30 December 2010, 10:17:51
Je zou de deurnaden tot op de juiste hoogte dicht kunnen plamuren en dan met een decalletje een nieuwe deur maken. En van die vloer, plaatje styreen erop en je hebt dat ook opgelost!

mvg Bouwe