BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: henk op 19 December 2010, 21:28:11
-
Vandaag maar eens de LP4 nader aan de tand gevoeld.
Ik heb een Sprinter 3 en die had een LP1 aan boord. Daarmee reed het model soepel, alleen bij het optrekken kreeg ik het eventjes schokken met geen mogelijkheid weg. Niet heel erg, maar wel een geschikte kandidaat voor de LP4 met de nieuwe mogelijkheden.
Ingebouwd en eerst maar eens de die automatische programmerfunctie voor de motorregeling geprobeerd. Een paar keer gedaan, bij koude en warme start, maar het leverde alleen maar slechtere rijeigenschappen op dan met de goede oude LP1.
Daarna maar de aanbevolen standen voor de Fleischmann rondmotor geprogrammeerd en ik had weer dezelfde rijeigenschappen als met de LP1, incusief het schokkerig optrekken.
Maar ziet, het nieuwe CV52 ingesteld zoals ESU aanbeveelt - 10 hoger dan CV54 - en het wonder was daar. Supertraag zal de Sprinter nooit rijden, maar het schokkerige optrekken is eruit. (y) Ik heb er wel een licht doedelzakgeluid voor teruggekregen, maar dat hindert bij zo'n electrisch treinstel minder.
Vervolgens is er nog een uur zelfstudie nodig om het functies programmeren te doorgronden, maar nu branden zelfs de frontverlichting en binnenverlichting (Hufing) naar wens.