BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Nico Hoogerwerf op 30 January 2007, 10:15:07
-
Vandaag is het zover: de spa gaat in de klei:
Zie http://www.nu.nl/news/960112/10/Startsein_voor_aanleg_Hanzelijn.html (http://www.nu.nl/news/960112/10/Startsein_voor_aanleg_Hanzelijn.html)
Over 10 jaar en enkele parlementaire enquetes komt men er toch achter dat de spoorlijn beter naar Groningen had kunnen lopen dan naar Kampen....
Nico
-
Mooi.
Ik denk eigenlijk dat er parlementaire enquetes zijn voorkomen met deze beslissing. ;D We moeten investeren waar het verkeersinfarct dreigt en dat is niet tussen Lelystad en Groningen.
-
ik weet dat de weg Lelystad-Kampen-Zwolle dramatisch is. Ook openbaar vervoer bestaat alleen uit een bus (als modeltrein hobbyist is dat GEEN openbaar vervoer ;) ). Het is echter de vraag of je voor dat regionaal vervoer 900miljoen Euri moet uittrekken, terwijl er iook behoefte was aan een landelijke verbinding: Randstad-Groningen. Dit is door onze politiek gepolderd als alternatief, en dat is het natuurlijk niet.
Nico
-
Ik bedoelde het eigenlijk nog eerder op de route Nico. De grootste verkeersproblemen spelen zich af tussen Amsterdam/Utrecht en Almere/Lelystad. Daar kan verbetering van het railvervoer ook een bijdrage leveren aan de oplossing van de verkeersproblemen. Dat geldt ook voor andere plekken in de Randstad en misschien in Brabant. Daarbuiten meestal niet en op de verdere route naar het Noorden zeker niet.
Voor de mobiliteit tussen Kampen en Zwolle is verbetering van het wegennet veel effectiever en doelmatiger dan die spoorlijn. Die lijn is er ook alleen maar gekomen om het Noorden nog iets te geven. Laat het Noorden lekker verder investeren in het regionale railvervoer. Dat verbetert in ieder geval de situatie voor mensen die daar van het OV afhankelijk zijn. De huidige verbinding tussen het Noorden en de Randstad is volgens mij prima. Ik maak er bij tijd en wijle met veel genoegen gebruik van.