BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Henk Blaak op 04 December 2010, 17:05:44
-
Begin november heb ik een bestelling gedaan bij een Wim Ros. 8 november heeft hij dit aan mij verzonden. De bestelling is nooit aangekomen :-[.
Vandaag ontving ik als coulance de bestelling alsnog, ondanks wat er in zijn algemene voorwaarden staat.
Hij verdient hiervoor wat mij betreft de WARME DOUCHE !! (y) (y)
Henk Blaak
-
Da's pas service (y)
-
Goeie service idd.
Maar strikt genomen is de afzender er verantwoordelijk voor dat de waren aankomen bij de ontvanger. Ook als hij het niet zelf brengt, maar dit laat doen door TNT-post. (Is TNT ook niet de naam van een explosief?)
Dus als de vervoerder de waren kwijt raakt moet de afzender eer toch voor zorgen dat de ontvanger ze krijgt.
Daarnaast kan de afzender een vergoeding claimen bij de vervoerder. Dat zijn de wettelijke regels en als men zich daaraan houdt: prima, goeie service! (y) (y)
Mvg,
Henk
-
En in aanvulling van wat Henk hierboven schrijft:
Volgens de wet kan de verkoper niet afwijken van zijn wettelijke verplichtingen aan de koper als die afwijking in het nadeel van de koper zou werken.
De bepaling in de algemene voorwaarden dat verzending voor risico van de koper is, stelt dus helemaal niets voor.
Ik ben het er mee eens dat het best netjes is dat de verkoper zijn wettelijke verplichtingen nakomt. Maar als hij beweert dat zoiets "coulance" is, dan mag de temperatuur van die douche best een paar graadjes lager.
Grtz,
Ton
-
Is er navraag gedaan bij TNT? Dingen raken niet zomaar kwijt namelijk. Was er tracktrace informatie voorhanden?
-
Kunnen we volgen tot..........en dan weten we het ook niet meer. Klagen heeft geen zin want je krijg steevast het standaardbriefje met wij doen en hebben ons best gedaan, maar helaas...!
Zuig ik niet zomaar uit mijn duim hoor, helaas teveel mee te maken gehad.
SK
-
Beetje moet houden, een 1 november bestelling van mij, kreeg ik gisteren pas binnen. Niet van Wim Ros, wel via TNT.
een 12 november is nog onderweg.....
en dat hele track en trace werkt niet, als het kwijt is, dan is het namelijk verdwenen en als iets verdwenen is kan je het niet tracken of tracen... ???
Ja, dat verzin ik niet.
-
Wat ik zelf eens heb meegemaakt is dat een bestelling niet geleverd werd.
Verkoper gemaild, is verstuurd zei die op die en die dag.
Nog maar even wachten dus.
Uiteindelijk met track and trace het pakketje kunnen traceren tot het laatste TNT sorteerstation.
Vanaf daar gaat het naar de bezorger en ook TNT had geen idee.
Een (1) week later komt de bezorger aan de deur.
Heel veel excuses, ons pakketje lag dus onderin de bezorgtas.
Dit had ze pas na een week gezien.
Ook daar kan dus nog iets zoekraken.
Mvg Rieks
-
strikt genomen is de afzender er verantwoordelijk voor dat de waren aankomen bij de ontvanger. Ook als hij het niet zelf brengt, maar dit laat doen door TNT-post
Dat klopt, maar wel met 1 uitzondering: als de ontvanger expliciet om een bepaalde verzendmethode of -bedrijf heeft gevraagd, dan is de ontvanger plots zelf verantwoordelijk, zie http://blog.iusmentis.com/2010/04/19/ik-wil-niet-aansprakelijk-zijn-voor-kwijtgeraakte-bestellingen/
-
Beetje moet houden, een 1 november bestelling van mij, kreeg ik gisteren pas binnen. Niet van Wim Ros, wel via TNT.
een 12 november is nog onderweg.....
Moet er toch met een dag of 3 kunnen zijn, of niet soms ?
Wat een onzin dat het zo lang onderweg is, is gewoon niet verstuurd (denk ik)
-
3/4 dagen, tenzij je inklaar pech hebt. dan moet het drie weken op iemand zijn bureau liggen..
-
Daarom laat ik altijd de pakjes versturen/ontvangen als Zeker pakket. Verschil is nog geen € 2.-- en is verzekerd tot € 500.--, dus nooit problemen voor wie dan ook.
met vriendelijke groet,
Bernhard
-
Ik ook, Bernard. Zeker, iets duurder, maar iig geen geouwehoer over geld. ;)
Wat een geweldige vent is die Wim toch, is het niet? Oke, het geschreven woord was wel eens twijfelachtig, maar iig is het een man van zijn woord :)
-
Beste mensen,
Klopt allemaal wat jullie schrijven over de wettelijke plicht van Wim Ros. Echter kan het heel makkelijk op een welles nietes verhaal uitkomen. Derhalve vind ik nog steeds dat hij, omdat hij zonder gezeur de bestelling voor de tweede maal toezond, de warme douche verdient. (y)
Groet,
Henk Blaak
-
Ik sluit mij hierbij aan jammer dat hij hier weinig van zich laat horen een specialist en betrouwbaar voor de hobby toepassingen.
wil.
-
kan je nagaan hoe de gemiddelde verwachting is van het gemiddelde bedrijfsleven.... het is al een goede sevice als iemand zich aan de wet houd ::), een nieuw soort gedoogbeleid van de doorsnee afnemer ??