BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Jeronimos op 23 November 2010, 14:25:09
-
Ik weet niet of er belangstelling is voor zo'n topic, maar wil het toch proberen.
Plaats hier dus een foto of foto's van bijv een loc of treinstel, etc dat jij lelijk vind.
(Ik besef dat er wel eens eerder foto's hierover geplaatst zijn maar wil hiermee een soort verzameltopic maken. Je kan misschien linken naar een foto in een ander topic.)
Een voorschot
van de class 58 naar de class 66 naar de class 70 (Powerhaul)
class 58 (die gele)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/POD22_04_09.jpg)
en
class 66
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/POD01_04_09.jpg)
bron (www.therailwaycentre.com)
class 70
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/locos.jpg)
Powerhaul (bron www.freightliner.co.uk)
-
Ik weet niet of er belangstelling is voor zo'n topic
Jawel! ;D
-
Die reactie had ik al van jouw verwacht, @mispoes! (y)
Maarten
-
Sommigen zijn dan weer gewoon mooi van lelijkheid ...
Gr, Marc
-
..en sommigen zijn lelijk van lelijkheid. Deze slaat wat mij betreft echt alles, de kleur alleen al.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,21953.msg328013.html#msg328013
Ja, er is dus draagvlak voor zo'n topic ;D
-
En natuurlijk deze:
(http://www.zelpage.cz/news_n/extra_voith_maxima5_web.jpg)
Koen
-
beter gezegd
alles word tegenwoordig lelijk >:(
net zoals die nieuwe SLT's
TJ
-
en sommige zijn zo mooi van lelijkheid, dat ze weer lelijk zijn
Ik zal de plaatjes besparen, kan moelijk alle soorten, maten en smaken van na 1990 gaan plaatsten ;D
-
Alles waar geen stoomketel op zit? ;D
-
en sommige zijn zo mooi van lelijkheid, dat ze weer lelijk zijn
Ik zal de plaatjes besparen, kan moelijk alle soorten, maten en smaken van na 1990 gaan plaatsten ;D
Plaats er dan in ieder geval 1
En Johan, er waren vast ook lelijke stoomlokomotieven. (ideetje voor nieuw topic :P)
even zoeken, op een ander forum praat men over lelijke stomers: http://cs.trains.com/trccs/forums/t/160737.aspx
-
Die Voith is de 'Darth Vader' onder de loc's, wat een ding!
-
Plaats er dan in ieder geval 1
Want anders... ?? ::)
ok ok, jij je zin
(http://images.retecool.com/uploads/BasTaart-trein3.jpg)
-
Gelukt! ;D
Deze is ook wel erg:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uggly.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uggly.jpg)
-
Ja sorry,maar deze verdient ook niet echt de schoonheidsprijs. :-X
(http://de.academic.ru/pictures/dewiki/86/Vossloh_G2000-1BB.jpg)
-
Tsja, smaken verschillen. Die Voith Maxima vind ik dus wel apart.
En ondanks Besselspoors' waarschuwing ging zojuist bijkans toch nog over mijn nek bij het aanschouwen van dat gedrocht van Ansaldo Breda...
mvg,
Gert
-
Mooi of lelijk is een kwestie van smaak. Maar nou heb ik nog niemand gehoord die de Fyra van Ansaldo mooi vindt ;) .
Ik vind eigenlijk het meeste spoorwegmaterieel niet mooi. Sommige zijn meer of minder karakteristiek of bijzonder. Enigzins mooi is de 1300 e-lok en het plan T en V materieel. De 1100 is maar raar kort, de 1000 vreemd bol, de 1200 te bonkig en de 1600 heeft een lelijke zaagtand voorkant, de hondekop kan ik ook niet fraai vinden (lijkt op de Fyra ;D ), net zo min als de 2600 Beel met het rare hoge bolle dak. Mat '46 is dan weer wel mooi, mat '40 raar en mat '36 enigzins luguber.
Vrijwel alles zit in mijn modelspoor verzameling en ik kijk meer naar of het een goed lijkend model is, dan of het mooi of lelijk is.
En alle kwalificaties die ik hierboven geef zijn subjectief en heel persoonlijk.
En dan het moderne materieel? Daar geldt waarschijnlijk na enige gewenning hetzelfde voor. Over 20 jaar vinden we dat weer heel erg mooi ten opzichte van het dan verschijnende materieel.
mvg,
Ivo
-
Tot mijn verbazing vind ik de Spurt van Arriva mooier dan de Wadlopers. Dus het hoeft niet automatisch zo te werken
-
De Maxima is wel opvallend hoe je het ook bekijkt. Daarnaast is de G2000 echt sowieso een gaaf ding alleen jammer dat die in het begin een erg hoge defecte stand kende. Vandaar dat er destijds de bijnaam tena lady gold :P. Verder is het vooral een kwestie waar je mee opgroeit ik vind modern matrieel over het algemeen wel fraai vooral de electrische locomotieven van tegenwoordig. Het is meestal even wennen als er iets nieuws komt zoals bij de Vectron maar ook die zal na een tijdje wel wennen en uiteindelijk wel fraai worden.
-
Mooi of lelijk is een kwestie van smaak. Maar nou heb ik nog niemand gehoord die de Fyra van Ansaldo mooi vindt ;) .
IK ! (y)
Maar verder is er veel lelijk, oerlelijk de Blokkendozen en de Wadloper, gewoon lelijk NS 1000, NS 2600 en Sprinter, maar die zijn niet echt modern meer te noemen.
Het meeste moderne spul lijkt niet gemaakt om mooi of lelijk te zijn maar om er gewoon te zijn, dus heb ik daar niet echt een mening over.
Stephan.
-
De 1200 te bonkig
mvg,
Ivo
Hallo..... De 1200 is voor mij toch echt de mooiste Elok die er in dit land ooit heeft rondgereden...
Michael
Die de SLT ook mooi vindt..
-
Deze heb ik gevonden via google is een italiaanse trein.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/taiwan.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/taiwan.jpg)
-
SLT heeft de cabine veel te hoog t.o.v. de reizigersruimte. Beetje een waterhoofd, da's jammer.
-
Deze heb ik gevonden via google is een italiaanse trein.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/taiwan.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/taiwan.jpg)
Das' best een mooie trein! Volgens mij is het een Japanse hoor:)
-
De afbeelding heet Taiwan.jpg
-
Dan ben ik verkeerd zeker verkeerd gelezen op internet.
Maar hij is wel lelijk vind ik.
-
en wat vinden jullie van de Protos ?
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6b/Protos_Barneveld_23-09-2007.jpg/800px-Protos_Barneveld_23-09-2007.jpg)
fotograaf: Richard Krol
-
1200 is een geweldige loc!
ik vind eigenlijk op nederlandse grond alles wel mooi.
vooral DE-1 DE-3 mat 46 hondekop blokkendoos 2400.
en de SGM vlaflip. dat zijn mn liefelingetjes.
gr,
mathyn
die de fyra wel apart en leuk vind.
-
Voor mij maar 2 machines mooi.
De 1200 en BR189 ;D.
-
De afbeelding heet Taiwan.jpg
En op de trein staat JR500.
Persoonlijk vind ik de Fyra zeer lelijk (zie mijn onderschrift), de Protos is ook niet moeders mooiste maar gaat nog wel in dat lichtblauw, een Spurt is matig en de SLT vind ik dan weer wel mooi.
In de laatste RM staat op pagina 108/109 een verzameling lelijke treinstellen.
-
Sommigen zijn dan weer gewoon mooi van lelijkheid ...
Gr, Marc
Jup, dat klopt.
bv. De railion 1600,- in graffiti en in viese zwarte kleuren, zijn zo lelijk dat ze er mooi van geworden zijn.
Groetjes.
-
en wat vinden jullie van de Protos ?
Blijft één van mijn favoriete treinstellen om in te zitten en om op de foto te zetten. De GTW's vindt ik dan ook 3x niks. Komen ook niet veel voor in de foto verzameling. Maar ach smaken verschillen. De één vindt dat mooi en de ander totaal iets anders.
-
En op de trein staat JR500.
Het rijdt dus waarschijnlijk in Japan, maar is hoogstwaarschijnlijk getekend door een Italiaan (Pininfarina deed toch ook in treinen?)
Het gaat vast heel hard 8)
-
en de 1600 heeft een lelijke zaagtand voorkant
GRRRRRRRR.... Hoe durf je.... ;D
Ik laat mij favoriete loc niet zomaar voor lelijk uitgemaakt worden
Gr. Rick
-
Die zaagtand is nog maar een laf aftreksel van het origineel; de CC 40100, silhouet van een atleet in actie.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6b/Locomotive_CC-40110.jpg/290px-Locomotive_CC-40110.jpg)
foto wikipedia
-
Dit draadje begon met o.a. de Engelse class 58. Inderdaad een vrij matig ontwerp maar wát een mooi geluid zit er in die locs.
De Engelsen zijn wat mij betreft koploper lelijke treinstellen bouwen. Ter illustratie deze class 455, waar zelfs de spoorwegpers in Engeland schande van sprak.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Class_455_at_clapham_junction_station.jpg)
Foto van Wikipedia
Maar ja, ik vind ze wel leuk, die rare Engelse treinstellen in rare kleurencombinaties ;D
-
Leukkkk :D
Ik kijk al jaren verlekkerd en met afschuw naar (spoorweg-)voertuigen uit het Verenigd Koninkrijk: zoiets kan alleen daar gebouwd worden. Engelse bussen, trams en treinen lijken op Hun Honden: ook de Engelse Bulldog ( en dan zéker die van mij ;) ) zijn Functioneel en Bruikbaar en gelukkig ook Mooi van Lelijkheid...
Inderdaad: ik Houd Van Engeland, Engelse Bulldogs en treintjes, busjes en trammetjes-in-model
Frans
-
De Engelsen zijn wat mij betreft koploper lelijke treinstellen bouwen.
Nou, de Belgen kunnen er ook wat van:
(http://img501.imageshack.us/img501/483/sl550254rw3.jpg)
-
Tsja, de varkensneus... Heb je ook een mooi plaatje van de duikbril. En de treinworsten. Sommigen zien in moderner SNCB materieel nog wat interessanter vormen ;)
mvg,
Ivo
P.S., Draadje over mooi materieel is misschien leuker. Daar is er minder van (duik)
Voorzet: Flying Scotsman
-
Edgar: volgens mij heb je het verkeerde plaatje: die geverherbouwde/gerenoveerde stellen met dat aquariumruit zijn volgens mij vele malen lelijker...
Kijk maar in de draad "tellen tot...."
edit: dat rare front heet dus "duikbril"... dankje Ivo :D
-
italiaanse treinen vind ik helemaal niks. alles wat ik in de 5 jaar heb zien rijden dat ik bij het gardameer zit,
vind ik niks mooi. een voorbeeld de duikbril:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/sfgsdg_3.jpg)
plaatje van mijzelf.
gr,
mathyn
-
Draadje over mooi materieel is misschien leuker. Daar is er minder van (duik)
Voorzet: Flying Scotsman
Jaja ;D een video met FS royaal stomend in de Lowlands en dan een symphonie van Beethoven "daaronder"...
Kunnen we op de bank genieten met een mooi glas bier (of gedestilleerd bier [voor de niet-kenners: Whisky]) in de hand :P :-*
-
@Mathyn: Ik snap wel wat je bedoeld. Die aparte vorm van de Breljovec vond ik vroeger ook maar niks, maar nu vind het wel geinig, zo geinig dat ik de ZSR versie nu in het klein heb ;D.
mvg Bjorn
-
die duikbril is gaaf, protos is gaaf en maxima is gaaf. Idiote vormgeving misschien, maar wel vormgeving.
Fyra is geen vormgeving, das gewoon een trein die heel hard achterop op een 407 coupé geknald is waarna dat ding er zo'n beetje op is blijven hangen. Vergelijk de 407 coupé met de 406 coupé en je weet hoe "positief" dat is. En dan nog heel goedkoop ook met die koppeling zo open vooraan want we hadden geen geld voor een kapje.
qua moderne lelijke zooi zou ik graag DDM/DDAR nomineren, dat is ook geen vormgeving en dan zonder dat gebrek aan vormgeving nog sjeu heeft, de utrechtse sneltram, hoewel die er na de renovatie iets op vooruit ging, maar t blijft zwitsers, en verder dus al het zwitserse moderne spul. Het meeste ouwe ook trouwens.
Oh en de lint is ook lelijk, wat een goedkoop hok is dat. die gtw's laten goed zien hoe t wel moet, mooi strak ontwerp met zowaar nog echt lijnen erin. Oh, wacht is die zwitsers? nouja, deste erger, ze kunnen t wel maar zijn er meestal duidelijk te lamlendig voor.
-
ddm vond ik ook niks,
maar ik begin hem nu toch wel te waarderen... ::)
als artitec ermee uitkomt ben ik bang dat ik hem toch ga kopen.
fyra vind ik ook niks zo.
zwitsers prachtig, db prachtig, niet alles
wat ik ook totaaaaal niet mooi vind is de talent waar piko pas mee
uit is gekomen(maar dan dus in het echt, ik weet niet welk type talent, er zijn er meerdere toch)
gr,
mathyn
-
Het materieeltype wat bij mij op nummer één staat in dit lijstje is toch SLT. Ik weet niet waarom, maar die kopvorm vind ik afschuwelijk. Verder kan ik ook veel Poolse typen afschrijven als het gaat om de schoonheid ervan (als je bijvoorbeeld naar mijn avatar kijkt, zie je wat ik bedoel). Zit vaak nul of weinig design in, maar gaaf zijn ze wel ;D. Ook van die Oost-Duitse dozen zoals de 155 vind ik de uitstraling hebben van een koelkast, maar ik vind ze gewoon gaaf. Maar dat is alleen mijn bescheiden mening.
mvg Bjorn
-
Nou,het varkensneusje van de SNCB ziet er echt niet verkeert uit. ;)
Jos.
-
Verder kan ik ook veel Poolse typen afschrijven als het gaat om de schoonheid ervan (als je bijvoorbeeld naar mijn avatar kijkt, zie je wat ik bedoel). Zit vaak nul of weinig design in, maar gaaf zijn ze wel ;D.
(y)
SU45 zit nog wel enigzins design in. En die SP32 uit je avatar is een Roemeens ontwerp he, dus dat is sowieso kansloos. Het ontwerp wordt nog enigzins 'gered' door de Poolse koplampen.
-
In de SU45 enigszins, maar in een EN57 niet echt..
mvg Bjorn
-
Nee Engeland blinkt niet uit in treindesign.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF0417.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF0417.jpg)
Maar Schoon en zonder gaffiti Alle treinen!!!
Woking 25-07-2010.
gr Ed.
-
In de SU45 enigszins, maar in een EN57 niet echt..
Klopt. Het enige Poolse treinstel waar design in zat was de ED70, en qua diesel heb je het dan over de Luxtorpeda.
-
ow, het EN57-neusje iets schuin achterover gezet bedoel je? ;D
-
http://flickriver.com/photos/hirosan/2574300808/ (http://flickriver.com/photos/hirosan/2574300808/)
mijn lelijkste eendjes.
voor de rest vind ik het nederlandse materieel over het algemeen wel aardig en de ansaldo, daar wen je aan.
stefan
-
Ik kijk al jaren verlekkerd en met afschuw naar (spoorweg-)voertuigen uit het Verenigd Koninkrijk: zoiets kan alleen daar gebouwd worden.
Terwijl de stoomloks zo mooi waren... :'(
-
...en de ansaldo, daar wen je aan
Ik niet :P
-
De oudere italiaanse elektrische locomotieven...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/636_235_mt.jpg)
Nee Engeland blinkt niet uit in treindesign.
Maar Schoon en zonder gaffiti Alle treinen!!!
Woking 25-07-2010.
gr Ed.
hoewel ze met de Javelin (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Class_395_Javelin_STP_003.jpg) wel weer iets leuks laten zien ( vind ik )
-
Vind je die Italiaan lelijk? ???
-
hooguit een beetje lomp uiterlijk, maar lelijk kan ik niet echt zeggen. ;)
Jos.
-
Vind je die Italiaan lelijk? ???
Hei, ik ben de TS 8)
Het gaat erom wat ik vind. De huidige nieuwere locs zijn m.i. mooier. Zal mede komen door de kleur die ze nu gebruiken.
Voorbeeld:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/249_e464_mt.jpg)
trouwens foto's komen van http://www.michaeltaylor.ca/e464/464247.html
-
Wat huidige treinen mooier??
Vroeger was alles mooier beter schoner ;D
gr Ed.
-
Komop, vroeger is geweest. het leven is NU
-
Gelukkig rijdt veel oude meuk nog 8)
Anyway. Wat is TS?
-
Ja hoor, de moderne (http://www.railpictures.net/images/d1/0/3/1/3031.1286687528.jpg) Italiaanse treinen (http://www.railpictures.net/images/d1/7/5/0/5750.1286319537.jpg) zijn echt mooier :-X . Die laatste heb ik bij het fotograferen afgelopen zomervakantie echt genegeerd bij het foto's nemen.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF0417.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF0417.jpg)
Maar Schoon en zonder gaffiti Alle treinen!!!
Woking 25-07-2010.
gr Ed.
Dat komt omdat er een derde rail met zoveel volt spanning op staat. Werkt gegarandeerd als schrikdraad-plus ;D .
Verder vind ik een heel aantal locs en materieel mooi omdat het een karakteristiek uiterlijk heeft gekregen. Uitzondering is natuurlijk de DD-AR, de eerste generatie dubbeldekkerneus. Dat ziet er aan alle kanten als een compromis uit. Terwijl in dezelfde tijd de stuurstanden voor de Benelux werden gebouwd, die zien er wel spannend uit.
De DD-IRM is nog altijd mooi, de Maxima vind ik echt geslaagd, varkensneus vind ik leuk. Sommige britse produkten (Class 66 geloof ik) vind ik lelijk, ik moet elke keer aan een rollende rioolbuis denken. En de Taurus-familie vind ik een wat over-gestyled standaard-hok.
Kggggg EJ, die laatste, is dat een schoenlepel?
-
TS is topicstarter
EJ
Tja, kleur kan veel doen, maar qua vormgeving is-tie wel mooi en ja ik vind het meeste moderne materieel mooi.
-
Ja hoor, de moderne (http://www.railpictures.net/images/d1/0/3/1/3031.1286687528.jpg) Italiaanse treinen (http://www.railpictures.net/images/d1/7/5/0/5750.1286319537.jpg) zijn echt mooier :-X . Die laatste heb ik bij het fotograferen afgelopen zomervakantie echt genegeerd bij het foto's nemen.
Word je daar dan niet opgepakt als je treinplaatjes probeert te schieten? :o (heb verschillende ervaringen gehoord van trein- en vliegtuigspotters dat men daar niet zo van gediend is in Italië)
-
Kggggg EJ, die laatste, is dat een schoenlepel?
Je zou het haast denken Gert ;D.
En in Italië heb ik tot nu toe nooit problemen gehad met fotograferen, niet op Milaan centraal en ook niet op Roma Termini, wat toch niet de minste stations zijn. En dan loop ik gewoon met mijn camera zichtbaar langs de beveiliging die ook op de stations aanwezig is. En dat is mijn ervaring van meerdere keren vakantie in Italië.
Ernst-Jan
-
Dan zal dat beleid alleen op luchthavens gelden (i.v.m. Maffia ofzo) :)
Ik wil zelf volgend jaar eens naar Venetië om treinen vast te leggen
Als er 1 trein is die ik lelijk vind is het wel de VIRM, zowel qua uiterlijk als het interieur
oja...vooral de rij-eigenschappen
Fyra komt bij mij op de 2e plaats
-
Dan zal dat beleid alleen op luchthavens gelden (i.v.m. Maffia ofzo) :)
Ik wil zelf volgend jaar eens naar Venetië om treinen vast te leggen
Een erg warm welkom krijg je als tourist niet wanneer je op Rimini airport aankomt. Daar staan ze al met geweren in de aanslag wanneer je het vliegtuig uit komt. Je zou eens een foto schieten... Als u schiet schieten wij terug.
Terug on-topic... De Fyra vind ik toch wel het lelijkste gedrocht wat ooit in Nederland heeft rondgereden... Ik weet niet wie deze überlelijke trein heeft uitgezocht maar schijnbaar wel iemand met een enorm slechte smaak.
-
Nogal logisch, het design is afkomstig van Pininfarina, welbekend van vele dure auto's :-X
grt, Carlo
-
Maar toen hij de Fyra ontwierp had hij toch echt z'n dag niet...
Koen
-
Meer een kwestie van "schoenmaker blijf bij je (auto)leest". Om met Herman Finkers te spreken; het is een lief treintje.
-
Heeft hij naast de Fyra (http://www.rc-mvw.nl/e107_files/public/1248891693_90_FT10533_fyra1.jpg) soms ook deze (http://image59.webshots.com/159/5/0/75/2816500750090971699dtxonX_ph.jpg) ontworpen?
-
deze (http://image59.webshots.com/159/5/0/75/2816500750090971699dtxonX_ph.jpg)
Forbidden
You don't have permission to access /159/5/0/75/2816500750090971699dtxonX_ph.jpg on this server.
Blijkbaar te lelijk
-
Om met Herman Finkers te spreken; het is een lief treintje.
Een ontzettend lief treintje; dit is het liefste treintje dat ik ooit gezien heb ;D
Koen
-
Nogal logisch, het design is afkomstig van Pininfarina, welbekend van vele dure auto's :-X
grt, Carlo
En de LADA Samara
(http://www.uniquecarsandparts.com.au/images/car_info/large/lada_samara.jpg)
Niet alles is mooi wat Pininfarina ontwerpt heel heel veel niet. Maar op een of andere manier word als het van Pininfarina komt mooi gevonden. De Fyra is nou niet bepaald moeders mooiste. Maar wel een verademing op het (HSL) spoor. Na al die TGV en ICE.
De Belgische duikbrillen en de serie 400 vind ik voorbeelden van niet geslaagd.
(http://www.treinen-info.nl/AM86.JPG)
(http://www.treinen-info.nl/AM96.JPG)
Op het Nederlandse net heb ik altijd Plan V en de Sprinter de mindere treinen gevonden.
Groetjes Ben.
-
Terwijl de stoomloks zo mooi waren... :'(
Deze ook ??? ???:
(http://2.bp.blogspot.com/_MXu96taKq-Y/TALQ_8PiooI/AAAAAAAANNw/sXMiH9h0Vlo/s1600/5.jpg)
Komt van deze site (http://anonymous-generaltopics.blogspot.com/2010/05/southern-railways-q1-class.html),
Dick
-
Zo te zien heeft Pininfarina bij deze treinstellen alleen de voorste halve meter ontworpen. Overigens vind ik de duikbril niet slecht, alleen is de rest van het rijtuig qua maatvoering en materialisatie totaal niet op de kop afgestemd. Die reeks 400, idem, maar daar is van die nood een deugd gemaakt; de kop is gewoon het eind van het rijtuig en door de buisbalg als uitgangspunt te nemen is er een karakteristiek beeld ontstaan. Overigens had de deur in de kop wel iets groter, of; de buisbalg rondom iets slanker gemogen. Maar mislukt vind ik 'm niet.
En de samara was een verademing bij alle kistachtige produkten die we van Lada gewend waren. En hij detoneerde niet eens zo erg in het straatbeeld. Wel duidelijk oosters vormgegeven, det als de Skoda Favourit.
-
De Belgische duikbrillen en de serie 400 vind ik voorbeelden van niet geslaagd.
(http://www.treinen-info.nl/AM86.JPG)
(http://www.treinen-info.nl/AM96.JPG)
Dat is toch geweldig. Functionele ontwerpen kunnen niet lelijk zijn.
Nee, dan zo'n Taurus. Lelijk van alle pretenties met het ontwerp. Bleeeeh.
-
Hier gaan we weer....
De taurus is tenminste nog herkenbaar, daardoor kan ik hem wel waarderen.
Nee dan zo'n 185/189 kloon (en nog vele andere die daar op lijken).
Het begon met de Br 120 van de DB, toen de eurosprinter, toen....
Het lijkt wel een VW Golf III, IV, V, VI, enzovoorts. Gebrek aan fantasie, gebrek aan durf.
En dat heb je wel bij de Taurus, bij de duikbrillen. Die tonen een eigen stijl, een eigen vorm. daar hou ik wel van.
groetjes,
Michel
-
Ik vind de NS 2200 een lelijk ding! :( (de 2400 daarentegen wel mooi. (y))
De Duitse 218 is ook lelijk!
De Arriva Spurt en de nieuwe vergelijkbare Franse Z150 op het ('mijn') traject van het gele treintje van de Cerdagne
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/43_7.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/43_7.jpg)
ook lelijk! :-X
-
ik vind dat gele ding wel leuk.
-
De eerste generatie GTW's van Stadler, da's pas lelijk:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8b/Thurbo_686-1.JPG)
Pica van Wikipedia (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8b/Thurbo_686-1.JPG).
Lomp, totaal uit verhouding en volgens mij geen enkele poging tot vormgeving.
-
hij deed toch waarvoor hij gebouwd is.
Mensen van A naar B brengen.
niet mooi zijn
-
Zullen we dan maar alle mooie dingen afschaffen?
-
net als de Skoda Favourit.
Maar dan weer ontworpen door Bertone. Met dat oostblok-ish is weinig mis verder, vind het wel tof. Overigens kon ik nergens bevestiging vinden van het feit dat Pininfarina de Samara deed.
Qua ontwerpen die niet geslaagd zijn heb ik er een die met stipt bovenaan staat: DDM en aanverwanten. Niet representatief qua vormgeving (volstrekt karakterloos) en het interieur is pure droevenis: de banken lijken gericht op een gemiddelde mensen van 1,65, terwijl die toch echt ongeveer 1,80 is.
SLT vind ik wel mooi, lekker coherent en goede kleurstelling. Door die lichtgrijs gelakte schermen boven de bakken lijken de stellen veel lager. Mooi trucje, werkt goed!
-
Qua ontwerpen die niet geslaagd zijn heb ik er een die met stipt bovenaan staat: DDM en aanverwanten. Niet representatief qua vormgeving (volstrekt karakterloos) en het interieur is pure droevenis.
Nee hoor, de Wadloper, anderen zullen zeggen de Fyra
-
SLT is inderdaad wel redelijk te pruimen... Alleen het interieur niet. Ongeveer de uitstraling en kleurstelling van een koelkast, hoewel... in de mijne is tenminste nog bier verkrijgbaar ;D
-
Punt is wel dat de wadlopers intussen niet meer gebruikt worden (geloof ik) en dat er simpelweg véél meer van dat materieel is dan Fyra. Er zijn dus ook meer mensen die er last van hebben ;)
-
Ik zie een aantal keer terugkomen dat de 2200 lelijk is en de 2400 wel mooi is...
Sorry maar ik vind dat juist andersom :-X tevens vind ik de Fyra de meest lelijke hogesnelheidstrein
-
vind je de Fyra lelijk??
http://www.youtube.com/watch?v=IyvOYHeRjJ8
Jos.
-
tevens vind ik de Fyra de meest lelijke hogesnelheidstrein
Het mag dan lelijk zijn er resp. niet mooi uitzien, maar zo'n vogelbekdierachtig uiterlijk hoort er wel bij tegenwoordig. Kijk maar eens de nieuwere typen hogesnelheidstreinen in Japan Spanje Italie (Voorbeelden in dit topic)
en hier een tekening van het nieuwste type
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/new_shinkansen_2_Hatsune.jpg)
genaamd Hatsune
Die neus is laaang
:-X
-
Willen ze de trein voor vrouwen aantrekkelijker maken of zo?
-
Goed, in de herkansing dan maar ;)
"Heeft hij naast de Fyra (http://www.rc-mvw.nl/e107_files/public/1248891693_90_FT10533_fyra1.jpg) soms ook deze (http://www.google.nl/images?hl=nl&rlz=1T4GGLL_nlNL351NL351&q=vw%20crafter%20combi&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1259&bih=587) ontworpen?"
De link is dus aangepast.
-
hij lijkt er wel op hea ::)
maar die vw vind ik echt niet mooi.
nu ik nog eens goed die fyra heb bekeken moet ik zeggen dat
hij eigenlijk inderdaad niet echt geweldig is,,, >:(
gr,
mathyn
-
Lijkt wat op deze (http://www.clivesutton.co.uk/images/american-cars/corvette-roadster-283-v8-1960/corvette_roadster_1_lg.jpg) toch? ;D
Of meer deze (http://gejanne.web-log.nl/gejanne/images/2009/03/26/bild0175.jpg) en deze (http://img.alibaba.com/photo/11155968/Used_Diesel_Postal_Van.jpg)?
-
Het mag dan lelijk zijn er resp. niet mooi uitzien, maar zo'n vogelbekdierachtig uiterlijk hoort er wel bij tegenwoordig. Kijk maar eens de nieuwere typen hogesnelheidstreinen in Japan Spanje Italie (Voorbeelden in dit topic)
en hier een tekening van het nieuwste type
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/new_shinkansen.jpg)
Tja, :-X
Weet iemand waar dat vandaan komt? Is zoiets nog aerodynamischer of stoppen ze allerlei apparatuur in zo'n neus?
-
Lijkt wat op deze (http://www.nacionalnaklasa.com/images/stories/tekstovi/vip/c1roadster1.jpg) toch? ;D
die link doet het niet :-X
-
Lijkt wat op deze (http://www.clivesutton.co.uk/images/american-cars/corvette-roadster-283-v8-1960/corvette_roadster_1_lg.jpg) toch? ;D
Zo?
-
die is gaaf ;D
-
Ik heb eigenlijk niets met modern materieel, dus alles. :D
Gr, Maarten
-
vind je de Fyra lelijk??
http://www.youtube.com/watch?v=IyvOYHeRjJ8
Jos.
Hadden ze maar voor die gekozen....
-
jaah inderdaad.
gr,
mathyn
ps: prutser, die oldtimer is wel gaaf!
de naam zegt het al, old. oud is meestal mooi. al die moderne zooi van die jappen, of die uitgerekte
tampon op wielen(bovenin deze pagina) vind ik toch helemaal niks.
-
Henk, in de kleinere versie zitten daar de batterijen en het trilding :)
-
Zo?
(y) (y)
-
Henk, in de kleinere versie zitten daar de batterijen en het trilding :)
Ah, dus het model is er al.
-
Nogal logisch, het design is afkomstig van Pininfarina, welbekend van vele dure auto's :-X
grt, Carlo
Dat klinkt als een Italiaans gerecht... De Fyra is daarom dus een spaghetti trein van pisbakkenstaal.
-
Qua lelijk en Engels was is deze vergeten (verdrongen?). De absolute topper qua geen vormgeving.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/British_Rail_class_140.jpg)
Foto van Wikipedia (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/British_Rail_class_140.jpg)
-
Maar wel een doorloopkop. Dat is dan weer aardig
-
Da's meer een vluchtdeur.
-
Het is dus niet net zo'n deurtje als in de kop van OmBC 1904-1910? Dat is dan weer jammer.
-
Ik heb altijd het idee dat ze daar rijtuigen over hebben.
Dan gaan ze een beetje aan het zagen enzo, motortje erin, stuurstand(je) erin en hoppa, weer een treinstel! ;D
Koen
-
Het is nog erger! Het bestaat uit omgebouwde Leyland autobussen. Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_140) en nog een bron (http://www.keith-dufftown-railway.co.uk/stock.php)
-
Ik verbaas me altijd over de lellijke vormgeving van veel modern (lees: van na WOII) Engels materieel. Vaak lijkt het qua vormgeving puur functioneel alsof een trein er totaal niet mooi uit hoeft te zien. Vreemd genoeg zagen Engelse stoomlocs er wel mooi uit.
Ook zo vreemd is dat veel Engelse rijtuigen van de ronde, naar binnenlopende zijwanden hebben zoals diligences van lang geleden.
Maarten
-
Het is nog erger! Het bestaat uit omgebouwde Leyland autobussen. Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_140) en nog een bron (http://www.keith-dufftown-railway.co.uk/stock.php)
Ik lees anders dat er gebruik wordt gemaakt van constructiedelen van Leyland bussen bij de bouw, da's wat anders dan bussen die ombouwt zijn tot een trein ;)
-
spurt, ansaldo breda, protos, G2000 halve cabine, BR 363, reeks 6700 en natuurlijk BR 189 ;-)
-
Het is nog erger! Het bestaat uit omgebouwde Leyland autobussen.
??? ::)
Nou, dat valt wel mee: er wordt gebruik gemaakt van carosseriedelen die bij British Leyland worden gebouwd en identiek zijn aan de carosserie van een BL National (en dat waren en zijn in het Verenigd Koninkrijk Hele Succesvolle Bussen!)
Ik wil je best een beetje gelijk geven: mooi is anders, maar dit is wél Heerlijk Herkenbaar Brits 8)
Ik zou mij heel prettig voelen bij een excursie van Nederlandse anglofiele spoorweghobbyïsten naar the UK, en dan het liefste als bestuurder van een historische Leyland-bus...
@ thom: sorry, ik zie nu pas, dat jij vergelijkbaar hebt gereageerd; maar de waarheid kan niet vaak genoeg gezegd worden...
Frans
(treinenliefhebber, Anglofiel, bushobbyïst en in bezit van busrijbewijs en CCV-B
-
Zo te zien heeft Pininfarina bij deze treinstellen alleen de voorste halve meter ontworpen. Overigens vind ik de duikbril niet slecht, alleen is de rest van het rijtuig qua maatvoering en materialisatie totaal niet op de kop afgestemd. Die reeks 400, idem, maar daar is van die nood een deugd gemaakt; de kop is gewoon het eind van het rijtuig en door de buisbalg als uitgangspunt te nemen is er een karakteristiek beeld ontstaan. Overigens had de deur in de kop wel iets groter, of; de buisbalg rondom iets slanker gemogen. Maar mislukt vind ik 'm niet.
En de samara was een verademing bij alle kistachtige produkten die we van Lada gewend waren. En hij detoneerde niet eens zo erg in het straatbeeld. Wel duidelijk oosters vormgegeven, det als de Skoda Favourit.
Zij hebben dus niet die NMBS treinen ontworpen, ik heb de foto's alleen geplaatst omdat ik deze treinen dus niet mooi vindt.
Met de Skoda Favorite nam Skoda wel een flinke stap voorwaarts. was een leuk autootje mijn buurman heeft er een destijds gekocht en rijd er zonder problemen nog steeds mee. Ziet er nog top uit.
Maar dan weer ontworpen door Bertone. Met dat oostblok-ish is weinig mis verder, vind het wel tof. Overigens kon ik nergens bevestiging vinden van het feit dat Pininfarina de Samara deed.
Het logo stond zelfs op de middenstijl. Volgens mij alleen op de eerste productie modellen. Latere modellen was de naam verdwenen. Humor ook Porche heeft geholpen bij de ontwikkeling.
Groetjes Ben.
-
Humor ook Porche heeft geholpen bij de ontwikkeling.
Ook met de Opel Zafira
-
Skoda Favorite een stap voorwaarts? Die Skoda's met de motor achterin vind ik een stuk charmanter.
-
IK de franse TGV.
in model veel mooier.
Yen
-
..er wordt gebruik gemaakt van carosseriedelen die bij British Leyland worden gebouwd en identiek zijn aan de carosserie van een BL National.
Een prototype eerder dan de hiervoor door mij geplaatste foto van een class 140 bestond wél uit een buscarosserie op een treinonderstel:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/Lev1nnr.jpg)
(nog herkenbaar als bus en ook niet fraai, foto van Wikipedia (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/Lev1nnr.jpg)
-
Skoda Favorite een stap voorwaarts? Die Skoda's met de motor achterin vind ik een stuk charmanter.
Dat was om je handen te warmen als je 'm weer eens moest aanduwen. Dan liever binnen zitten en de (wel werkende) motor gewoon z'n werk laten doen.
Ontopic again;
Dat van die bussen op rails is niet echt nieuw, in Blackpool zijn ze bezig gegaan om de enkeldekkers te voorzien van een nieuwe opbouw; in plaats van dit uitermate charmante beeld
(http://www.freefoto.com/images/2033/16/2033_16_6---Tram-on-Blackpool-Sea-Front_web.jpg?&k=Tram+on+Blackpool+Sea+Front)
ging men over op een carosseriebouwer die iets met bussen deed;
(http://shorteuropebreaks.co.uk/wp-content/uploads/2009/06/blackpool-tram-number-646.jpg)
Tsja....
-
@ Marc: :o :o :o EEEEK!!
Dit Is Schokkend
-
Rare jongens, die Engelsen ;D
-
Wees gerust, de oude trams gaan in Blackpool in 2011 allemaal weg......
Komt van die "moderne zooi" te rijden, over een paar jaar kwijlt men van foto's van die prachtige oude trams aldaar.
Gelukkig gaan er vele naar musea :)
Gr Treinhobbijist
-
Hier staan nog een aantal voorbeelden van wat in Blackpool rijdt: http://www.tramway.com/fts/fts_liveries.html
Soms...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/liveryrm_sd.jpg)
oeps
-
ik hou niet zo van ronde modellen, ze mogen best wel 'blokkerig' zijn
Gr. Steef
-
Ah! een Cabrio! ;D
-
ik hou niet zo van ronde modellen
Ik ben juist gek op ronde vormen ;)
-
Als we dan toch off-topic gaan (hoewel ik het volledig met Marc eens ben); dit is geen hoofdspoormaterieel, zeker niet modern, maar wél spuuglelijk (en daardoor weer mooi):
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/lillikeloc.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/lillikeloc.jpg)
grt, Carlo
-
@Marc, het is off-topic en dubbelzinnig bedoeld, laat het hier a.u.b. bij.
Verder alles 'mooi' on-topic, want oerlelijk. (y)
Ook die Van Carlo kan ermee door vanwege de lelijkheid. :-X :D
@Steef, het gaat er hier juist om wat je niet mooi vindt, waar je niet van houdt. ;)
-
Ccorrectie: wel dubbelzinnig, niet off-topic.
Blokkendozenvormgeving zoals RET 700/800, Amsterdamse blokkendozentrams en BLS RBDe 565 zijn niet mijn ding. En dan in de categorie lelijk maar niet zo lelijk dat het weer mooi wordt.
Zeg maar laat jaren '70/vroeg jaren '80 design... Dus inclusief DDM enz..
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/liveryrm_sd.jpg)
hebben ze hier van een vw busje tp2 de voorkant eraf gezaagd??
eric
-
Ik kon het niet laten om het toch even te showen, vele kennen deze treinen waarschijnlijk allang
maar dit is toch bijna geen trein meer?
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Nankai_Rapit_at_Namba.jpg)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/Nankai50000Series01.jpg/800px-Nankai50000Series01.jpg)
Niet erg veel ramen bij de volgende,, maar wel luxe interieur:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/JR_East_E26_Suronefu-E26_side.jpg/800px-JR_East_E26_Suronefu-E26_side.jpg)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Cassiopeia-Outlook.JPG)
als je even de cabine van de machinist wegdenkt,, en snel naar het plaatje kijkt,, lijkt het een soort gepimpte ICE3 die verhoogd is ofzo ???
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9c/ODAKYU-ROMANCECAR-VSE-50000.jpg/800px-ODAKYU-ROMANCECAR-VSE-50000.jpg)
Met dank aan wikipedia voor de foto's!
ohja deze nog:
(http://englishrussia.com/images/weird_train.jpg)
deed me beetje denken aan whacky races
-
Bij de eerste 2 foto's hebben de ontwerpers zeker te veel naar transformers gekeken ;D
Gr. Patrick
-
Leuk voor dit topic
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,32500.msg493640.html#msg493640
-
Bij de eerste 2 foto's hebben de ontwerpers zeker te veel naar transformers gekeken ;D
;D ;D
-
Leuk voor dit topic
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,32500.msg493640.html#msg493640
Inderdaad ;)
Maar eerlijk gezegd vind ik deze Japanners prachtig (y)