BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Andries op 10 November 2010, 21:01:22
-
Weet iemand of bij messing kits (K.Bay.Sts.B) van het merk Bavaria de vouwlijn aan de binnenkant of de buitenkant moet? De binnenkant (op de foto naar beneden) lijkt me het meest logisch (bij veel fabrikanten het geval), maar als ik dat bij deze kits doe, kan ik de bufferbalken (één geheel met het houtwerk erboven) alleen kwijt als ik ze over de geëtste zijde soldeer. Zie de foto's.
Weet iemand ook wat functie van de gaten (grote en kleine) in de zijschotten is?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bavaria_002.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bavaria_006.jpg)
Andries
-
Normaal gesproken zit er bij de bavaria kits een goede beschrijving/tekening.
De vouwlijnen is niet altijd vouwen naar de binnenkant. Meestal wel, maar als het te vouwen deel helemaal dubbelgevouwen moet worden, is het meestal dat die de andere kant uit gevouwen moet worden. Dus met de geetste vouwlijn aan de buitenkant.
Bij bavaria etsen ze vaak gaten/sleuven, daar waar delen aan/op elkaar gesoldeerd moeten worden.
Ik heb 3 bavaria kits gemaakt, 2 open wagens, een rongen wagen en een gaswagen.
Ik vind ze lastiger dan een philotrain kit te maken, maar wel (veel) mooier en beter gedetaiieerd!!
succes
Edwin