BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: knar46 op 03 November 2010, 11:32:38
-
Ric Bogart beschrijft en illustreert met foto's in
http://www.tcsdcc.com/Customer_Content/Installation_Pictures/HO_Scale/Fleischmann/4375_BR_103/fleischman_BR_103%20electric.htm
het digitaliseren van een BR 103. Wat mij opvalt is dat het bestaande motorschild niet wordt vervangen. Ik ben geen technicus maar heb uit vele draadjes begrepen dat bij oude Fl modellen bij het digitaliseren het motorschild moet worden vervangen door een geïsoleerd exemplaar. Waarom hoeft dat bij deze loc niet te gebeuren?
Hij gebruikt een TCS T 1 decoder. Is dat relevant?
Dank bij voorbaat voor uitleg.
Knar46
-
Hoi Knar,
Als ik deze foto:
(http://www.tcsdcc.com/Customer_Content/Installation_Pictures/HO_Scale/Fleischmann/4375_BR_103/fleisc2.jpg) (http://www.tcsdcc.com/Customer_Content/Installation_Pictures/HO_Scale/Fleischmann/4375_BR_103/fleisc2.jpg)
bekijk, lijkt het me dat op dit motorschild beide borstelhouders geisoleerd zijn ( witte, halftransparante 'ring' onde de borstelhouder aan de linker zijde ). Wederom een nieuwe variant, ook niet bij mij bekend ;)
Grtzz,
Karst
-
Karst,
bedankt voor je uitleg. Sedert afgelopen zondag (Utrecht) heb ik nu een gezicht bij je naam (je noemde het "aapjes kijken" terwijl je bezig was met knutselen in de BNLS stand).
Knar46
-
Hoi.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Digitaal_008_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Digitaal_008_1.jpg)
Hier valt ook niet te merken, op een paar krasjes na, dat de motor voor digitaal is aangepast, echter is de linker koolborstel hier ook van het motorschild geisoleerd.
Mischien is dat nog elders op de Engelse site vermeld.
Mvg.
Matheus.