BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Maik4701 op 30 October 2010, 16:54:15

Titel: Nederlandse Handleiding Lenz LK200
Bericht door: Maik4701 op 30 October 2010, 16:54:15
Beste Beneluxers,

Kan iemand mij vertellen waar ik een Nederlandstalige handleiding van de Lenz LK200 kan vinden?

Ik hoor graag,

Alvast bedankt,
Groet,
Maikel
Titel: Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
Bericht door: Remunj op 01 November 2010, 20:36:42
Niet gevonden maar hier (http://www.digital-plus.de/pdf/b_12200_def.pdf) vindt je de gecombineerde Duitse/Englse/Franse versie.

Plaatjes spreken voor zich. Vrij rechtoe rechtaan qua aansluiten. Kan haast niet fout gaan.
Anders horen we wel wat het probleem is.

Gr.
Eric
Titel: Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
Bericht door: erik1 op 01 November 2010, 20:48:30
heb ook 2 weken terug zo'n ding gekocht en met de plaatjes moet het goed komen met aan sluiten.
Titel: Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
Bericht door: henk op 23 January 2011, 20:44:51
Aansluiten lijkt een fluitje van een cent, maar toch doet het ding raar.
Ik heb de LK200 dus aangesloten op de baan van Maikel. Keerlus is zeer ruim bemeten, het geheel wordt digitaal aangestuurd met een Multimaus.

Bij het passeren van de tegengesteld gepoolde baanvakken gaat het soms goed, soms houdt de lok even in, soms staat de lok stil en gaat de led op de LK200 van groen naar geel.
Het sneller de lok rijdt, hoe groter de kans dat het goed gaat.
Wat kan het zijn?
Titel: Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
Bericht door: C_Jabaaij op 23 January 2011, 20:55:29
Henk,

Omdat het nog steeds werkt op detectie van kortsluiting en dat is nooit goed.

Koos Jabaaij.
Titel: Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
Bericht door: henk op 23 January 2011, 20:57:44
Jawel, en dan kan ik me voorstellen dat een lok even inhoudt, maar waarom slaat zo'n ding op tilt? De LK200 is misschien gebaseerd op een primitief uitgangspunt, maar ik heb vaak genoeg gezien dat ze wel werkten.
Titel: Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
Bericht door: Klaas Zondervan op 23 January 2011, 21:04:47
Het probleem met zo'n kortsluitkeerlusding is dat hij maar één kans krijgt.
Omdat bij de kortsluiting in principe de spanning in elkaar stort moet de module voor het omschakelen putten uit zijn eigen energiereserve, te weten de lading in een elco. Als de omschakeling niet lukt, dan is die elco ook leeg en heeft hij niks meer om op te teren. Einde verhaal.
Titel: Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
Bericht door: henk op 23 January 2011, 21:08:45
Ah ja, bedankt.

Los daarvan, maakt het voor het functioneren misschien uit hoe de LK200 met de railuitgangen J en K is verbonden of kun je dat ongestraft omdraaien? Bij de Multimaus zie je niet wat J en K is en ik ben natuurlijk vergeten het even te proberen.
Titel: Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
Bericht door: Klaas Zondervan op 23 January 2011, 21:26:09
Volgens mij maakt dat niet uit. Ik ken de LK200 niet, maar indertijd heb ik de LK100 uitgeplozen, en die is naar de voeding toe symmetrisch.
Titel: Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
Bericht door: henk op 25 January 2011, 21:28:31
Nog een open-deur-vraag. Kun je met de LK200 een keerlus in twee richtingen berijden?
Titel: Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
Bericht door: C_Jabaaij op 25 January 2011, 21:43:54
Henk,

Waarom zou het niet kunnen? Van welke kant je erin rijdt maakt niet uit, als de polariteit niet goed is wordt er geschakeld.

Koos Jabaaij.