BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Sander op 24 October 2010, 21:08:33
-
Is deze loc alleen in te zetten voor containertreinen of zijn er ook andere wagens achter te koppelen?
Ik heb 1 containtertrein waar ik een BR189 ERS voor heb hangen, de class66 moet derhalve een ander treintje trekken, maar ja! Welke?
mvg,
Sander
-
ERS heeft ook nog korte tijd een Ewalsshuttle gereden naar Stein wel altijd met E-Loc. Verder zijn de 6601 t/m 6603 verhuurd geweest aan SNCF waar ze in het begin nog zonder SNCF sticker reden. Voor SNCF reden ze de cellulosetrein, kolentrein en bubbly. Daarnaast heeft ERS volgens mij een keer een gipstrein gereden naar het hoge Noorden. Ook is er een ERS loc actief geweest bij NVBS 75 jaar en heeft met blokkendozen over de VSM lijn gereden. Maar eigelijk rijden ze voor 99,9% alleen maar containertreinen.
-
Een van de blauwe class 66's van ERS is een keer op de Noordelijke Nevenlijnen geweest met een gipsplatentrein, zo uit mijn hoofd naar Delfzijl. Trein reed met allemaal schuifwandwagens. ;)
Edit: Marcel was me voor...
-
ERS is een "containeroperator". rijdt 999 van de 1000x met containers. Dit omdat de maatschappij is opgericht door P&O, mearsk, sealand en nedloyd
Op dit moment zijn alle aandelen in handen van Mearsk, dat zegt genoeg lijkt me ;)
-
ik was er al bang voor...
mvg,
Sander
-
Oja, ze zijn ook een keer met een/enkele Herikrail rijtuigen in het Rotterdamse Havengebied geweest!
-
Laurent heeft bijna geheel gelijk, was een trein met gipsplaten, geladen in schuifwandwagens. Was naar de Eemshaven. Om precies te zijn, was met loc 6608 op 23 februari 2008.
-
Je kan er ook nog koninklijke rijtuigen (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4965209840/?edited=1) achter hangen ;D
-
Ook leuk natuurlijk: een class66 van ERS met een Lint (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5111884796/) er achter.... met een Fleischmann Lint prima te realiseren! (y)
-
Hier doet hij idd dienst als zijnde containertransport......
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/mijn%20baan/treinen114.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/mijn%20baan/treinen112.jpg)
-
Hier (Aarschot) komt een Rail 4 Chem al eens door met auto belading wagens aan de haak.
Soms ook met schuifwandwagens van Opel.
Dit is meestal een zwarte 66 zonder belettering op de zijkant.
Mvg.
Matheus.
-
ERS reed ook eens een trein met ketelwagens.
ERS 6613 werd lang verhuurd aan Veolia die er de kolentreinen mee reed.
-
Maar toen hij verhuurd was aan de SNCF zaten er extra logo's op toch?
-
Nee in het begin niet. Later hebben ze er logo's opgeplaatst.
-
Owja sry lees het nu in je eerder getypte bericht. (y)
-
Ergens in een RM staat een foto van een ERS Class 66 met Railpro zelflossers, dat moet makkelijk te maken zijn in H0.
-
@Rik,
noem even het nummer + jaargang van RM, wie weet kan iemand die foto even inscannen?
@allen
Kreeg vandaag wat foto's in mijn mailbox van een ERS machinist! Een class66 met T(d)gs'en, met een lint op sleeptouw (2x) en met grote schuifwandwagens.
mvg,
Sander
-
Kreeg vandaag wat foto's in mijn mailbox van een ERS machinist!
Inclusief 'spons' :-X
-
@Rick,
noem even het nummer + jaargang van RM, wie weet kan iemand die foto even inscannen?
Als ik die had geweten had ik ze wel vermeld, het zal een RM van een jaar of 5 terug zijn.
-
@Brigitte
;) ;D
@Rik
argh....;) jammer!!!
mvg,
Sander
-
Helaas uit het "dia-tijdperk" en dus geen plaatje, maar er heeft ook nog een keer een ERS-class gereden met een sleep klmos'en via de boogjes......
-
goed geheugen Rik.
RM nummer 226 jaargang 2005 juli/augustus
Dankzij Matthijs van Heijningen.
mvg,
Sander
-
Goed gegokt, zo goed is mijn geheugen niet.
Er mag trouwens een c in mijn naam bij. ;)
-
Was ff bladeren in mn collectie van RailMagazines maar toch uiteindelijk gevonden ;D 8)
-
In dezelfde tijd (midden 2005) reed ERS ook nog een infratrein met Fas-en en Res-en van Leeuwarden naar Cmb en/of Awhv.