BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Chris op 19 June 2006, 02:50:56
-
Het complete 8 delige model te vinden op
http://www.os-powersale.com/html/iceiii_0.html
-
Letterlijk en figuurlijk een plaatje :o :P
Geweldig !!!!!
Groetjes,
René
-
Kan ik eigenlijk nog weinig van zeggen zo...ben wel benieuwd naar foto's van wat dichterbij.
groet,
Julius
-
Volgens de advertentie van Rocky Rail in het nieuwste nummer van Modelspoormagazine is het treinstel volledig 1:87.
Dat zou dan betekenen dat je het niet naast een Trix/Märklin of Piko model kunt inzetten (tenzij de firma Dreft op jouw modelbaan een soort vergelijkende reclame uitvoert).
mvg,
Gert
-
Ben inderdaad ook benieuwd naar de foto's van dichtbij.
You lucky bastards.... ;)
Weet er iemand een mooie ICE 3 in schaal N? Die van Minitrix is werkelijk een afknapper....
-
Maar de Piko is toch ook gewoon 1:87 ?
-
Wat Gert waarschijnlijk bedoelt is dat de Piko welzeker 1:87 is, maar dat de lengtemaat van het model 1:100 is. Het 8-delige treinstel is dan dus een stuk korter......
-
Dan maar een piko ipv mehano past kwa schaal dan beter bij de rest en mijn ICE 1 van marklin ;D
mvg,
Matthijs
-
Oef, dus de Mehano is NOG langer ? ;D
Hmmm...eerst de boel maar eens echt binnen hebben en naast elkaar zetten.
-
Hoe lang is de 4 delige van piko eigenlijk, 8 delig is iets te lang voor op mijn modelbaan.
mvg,
Matthijs
-
Net opgemeten,
1 meter en 14 centimeter.
Marcel
-
Ben inderdaad ook benieuwd naar de foto's van dichtbij.
You lucky bastards.... ;)
Weet er iemand een mooie ICE 3 in schaal N? Die van Minitrix is werkelijk een afknapper....
Kan je op dat laatste nog heel even ingaan want ik sta nu ook op het punt een minitix ice te kopen.
Dus vertel vertel (desnoods in een Persoonlijk Mailtje)
Met vriendelijke groet,
Mark
-
Ik heb 'm natuurlijk nog niet gezien, maar Rocky Rail vermeld nogal stellig dat de Mehano-versie 1:87 is. Die van Trix/Märklin en Piko zijn beide in Dreft (of was het nou juist dat andere wasmiddel) gewassen en kwamen eruit als 1:93.
mvg,
Gert
-
Kan je op dat laatste nog heel even ingaan want ik sta nu ook op het punt een minitix ice te kopen.
Dus vertel vertel (desnoods in een Persoonlijk Mailtje)
Met vriendelijke groet,
Mark
Tja, het gaat hier wel om de HO-ICE, maar misschien zijn er ook meerdere N-rijders....dus toch maar zo :)
Tjah, die van Minitrix kost niks, en je hebt een trein. Via een startset kost hij 99 eur, een tussenwagen (2 verschillende types) kost 19,95. Voor 200 eur heb je dus de complete trein.
Waarom ik hem niet heb gekocht: weliswaar is de vorm van de trein mijns inziens goed getroffen. De neus klopt, etc. Verder is de (kort)koppeling tussen de wagens ook voldoende. De vouwbalgen (volgens mij heten die zo, die rubber dingen tussen de wagons) bestaan uit een wit stuk plastic. Er is alleen een witte en rode verflaag over het model gegaan. Dus rode streep en het logo DB. Verder staat de registratie erop en 1e/2e klas-aanduiding+ BordBistro o.i.d.. And that's it. De detaillering is dus erg slecht, maar wat wil je voor die prijs. Er zit een aardige motor in (met vliegwiel) maar geen verlichting, dus laat staan rood/wit-wissel verlichting. Ik vond hem er al met al echt TE goedkoop uitzien, en dan geef ik liever 200 eur uit aan een betere. Dus vandaar ook de vraag of iemand wist of er een mooiere ICE 3 was op de markt in N......
Succes met de keuze! Ga even in de winkel kijken, ruiken, proeven....dat is toch beter om een goede overweging te maken. Bovengenoemde prijzen zijn van Wentink in Arnhem.
Groetjes,
J
-
Off topic: Arnold had de ICE3 in een 4 delige NS uitvoering in N, die is nu ongeveer even duur als een 8 delige Minitrix (die op mijn lijstje staat). Tussenrijtuigen zijn er nooit voor uitgebracht, naar mijn weten.
On topic: Die ziet er heel goed uit, ik wil er ook eentje hebben :(
-
Ik heb 'm natuurlijk nog niet gezien, maar Rocky Rail vermeld nogal stellig dat de Mehano-versie 1:87 is. Die van Trix/Märklin en Piko zijn beide in Dreft (of was het nou juist dat andere wasmiddel) gewassen en kwamen eruit als 1:93.
mvg,
Gert
Ik heb net even de lengte van m'n Trix/Märklin ICE 3 opgemten en die heeft een lengte van 2,25 meter.
De lengte van het werkelijke 1:1 stel is 200,87 meter.
Dit opelkaar delen geeft een modelschaallengte van 1:89,3 hetgeen dus aanzienlijk dichter bij 1:87 ligt dan de eerder aangegeven 1:93, ben benieuwd wie dit gemeten heeft?
Gegevens lengte 1:1 gevonden op de volgende site:
URL (http://www.ice-fanpage.de/ice_info/typen_technik/ice3_techdaten.htm)
Groet Gerrit
-
Van zo'n plaatje is niet echt veel te zien hoe hij eruit ziet. Dus net als een paar andere graag een paar detail foto's :)
Groeten,
Herman
-
Is dit een foto van een handmodel van Mehano of zijn we al aan de roduktie toe? Benieuwd wanneer dit in de winkel ligt. Ff smikkelen, smullen en mijn spaarvarken slachten.....
-
De lengte van het werkelijke 1:1 stel is 200,87 meter.
Dit opelkaar delen geeft een modelschaallengte van 1:89,3 hetgeen dus aanzienlijk dichter bij 1:87 ligt dan de eerder aangegeven 1:93, ben benieuwd wie dit gemeten heeft?
Ik niet hoor. Die 1:93 had ik waarschijnlijk in mijn geheugen omdat Fleischmann soms rijtuigen in die lengteschaal uitbrengt. Blijft het feit dat als het Mehano-model werkelijk 1:87 is, het net iets langer is dan de modellen van Märklin/Trix en Piko.
mvg,
Gert
-
Gert ik dacht al zoiets vandaar m'n vraag.
Je maakte me echter wel nieuwsgierig wat de schaal nu wel is, ik kom dus 5 cm tekort. (kan nooit aan de prijs gelegen hebben ;D).
Groet Gerrit
-
Gaat die ice veel in prijs schelen tussen als je hem nu koopt of als je hem koopt als hij uitgebracht word. Aangezien het nu een intekenprijs is?
Marcel.
-
;D deze wil ik ook ;D
-
bah, wat een (veel te) moderne gladde witte rommel (en nog veel te lang ook)... :P ;)
Maar hij is wel mooi; ik vermoed dat dit Matrix weer klanten gaat kosten...
-
benieuwd of het weer zo'n kopie van de Matrix is net als de Piko. Zou wel een stunt wezen, zul je meemaken dat Roco m volgend jaar ook heeft ;D
-
Ik vrees dus van niet.
Ze is 1:87 en dat zijn alle andere ICE tjes niet.
Dus past ze niet mooi naast de Piko.
jammer.
Ik zal ze dus beide appart moeten inzetten, want ik hou ze wel beide.
Ben net klaar met de eerste motorwagen te pimpen :)
-
Das wel grappig. Als je ze dan naast elkaar zet is er een groter.
Marcel.
-
Nou, ik vind er weinig grappigs aan.
Ik zou blij zijn met een maatregel dat 1:87 fabrikanten vanaf nu alleen maar 1:87 mogen uitbrengen en niet iedere keer met maten goochelen. :P
-
Dat is waar. Daarom denk ik dat ik mijn piko ice ga verkopen dan heb je geen problemen meer. 8)
Marcel.
-
Mehano maakt alleen maar 1:87, Dus die ICE komt er bij mij ook bij ook wat betreft perron lengte geen probleem.
Een 17/1800 met 8 exakte 1:87 wagens kan er ook staan.
Cor
-
Welke merken hebben eigelijk icr wagonnen precies op schaal 1:87?
Marcel.
-
LS models levert ze dit jaar uit als het goed is...
Gr,
Bart
-
Ok bedankt voor de info.
Marcel.
-
Toch merk ik dat diverse modellen van diverse fabrikanten, die beweren dat hun wagens exakt 1:87 zijn, roch nog van elkaar verschillen. Zo heb ik een aantal CityNightLine wagens die toch een stukje korter zijn dan bijvoorbeeld de DB IC rijtuigen van Roco.
Maargoed... terug on-topic...
Ik ben zeer benieuwd naar deze ICE. Ik heb bewust gewacht met de tussenwagens van Piko. Eerst maar eens het verschil bekijken.
Op zich is het verschil tussen deze twee, wat de lengte betreft, niet zo erg... Zolang je ze maar niet naast elkaar stil zet. Bij ons op de clubbaan zou het zowiezo niet opvallen, omdat ze daar niet naast elkaar komen te staan. Wel mooi, zeker als je een Duitse baan hebt, om zowel een ICE3 als een ICE3-M rond te laten rijden. Twee dezelfde stellen, die toch onderling duidelijk verschillen.
-
Ik ga hem misschien nog vandaag bestelen die van mehano. En dan verkoop ik de piko start set weer. Weet iemand voor hoeveel ik die complete start set ongeveer kan verkopen.
Marcel.
-
Ja, je kan m aan mij verkopen voor 5 euro! ;)
-
Dat zal ik onthouden :P.
Marcel.
-
Volgens de advertentie van Rocky Rail in het nieuwste nummer van Modelspoormagazine is het treinstel volledig 1:87.
Dat zou dan betekenen dat je het niet naast een Trix/Märklin of Piko model kunt inzetten (tenzij de firma Dreft op jouw modelbaan een soort vergelijkende reclame uitvoert).
mvg,
Gert
Even voor de goede orde de Marklin / Trix versie is gewoon 1 op 87. Dit staat gewoon in de catalogus.
-
Vreemd, want als je er een 8 delige Piko naast zet, zijn ze even lang...
Deze discussie is al op beneluxrail eens geweest, en we zullen nog wel even (jawel het is eind juni en wederom geen enkele reactie van MehaNO) moeten wachten tot de ICE III uitkomt en ik ze naast elkaar zet ;D
Dan pas weten wie er gelijk heeft.
Als ie komt.......ooit......ergens....
-
Zoals ik het begrepen heb op het oude forum, hebben Matrix en Piko de ICE gezamelijk onwikkelt. Dus is het niet verwonderlijk dat ze beide dezelfde maten hebben (er is nog een rel om geweest, weet je nog? ;))
In ieder geval zijn de Matrix en Piko wagens niet helemaal 1:87. Gemiddelt zitten ze rond de 1:88,1 geloof ik. Maarja, da's nog altijd beter dan 1:100 of 1:93.
-
Hij zou toch in juli uitkomen.
Marcel.
-
Zou ja... Maar we weten ondertussen dat Mehano wel vaker iets beloofd en er dan veel te laat mee komt (denk aan de R4C klaasjes).
-
eind JuNi zelfs.
-
Dat is wel raar want tot 30 juni is die speciale inteken prijs.
Marcel.
-
Even voor de goede orde de Marklin / Trix versie is gewoon 1 op 87. Dit staat gewoon in de catalogus.
Wat in de catalogus staat is één ding; wat door iemand is opgemeten is een ander. Opgemeten komt het uit op ongeveer 1:89.
- Peter
-
Dat is wel raar want tot 30 juni is die speciale inteken prijs.
Marcel.
Bij een bepaalde winkelier. Maar Rocky Rail is de importeur en kondigt de ICE III als nieuwtje aan voor JuNi. En dat is morgen voorbij, en ik heb nog nergens een ICE III gezien...
-
Loop je al druk te maken over een model dat een paar dagen of hooguit een paar weken te laat is?
Ik zit al vanaf september 2005 te wachten op de reeks 13 van lsmodels.
Het was eigenlijk de bedoeling dat die toen op de markt gebracht zou worden.
Dus over datum gesproken.
-
Even voor de goede orde de Marklin / Trix versie is gewoon 1 op 87. Dit staat gewoon in de catalogus.
Even voor de goede orde, waar staat het dan, ik zie het nergens op de pagina staan...
Het enige wat er staat, is "lengte op schaal". En nergens staat een schaal gedefinieerd. En aangezien Märklin H0 een schaal heeft tussen de 1:87 en 1:110, weet je het nog niet. Het zou niet de eerste keer zijn dat Marklin iets wat kleiner maakt, omdat de trein anders gelanceerd wordt op wissellantaarns.
Davy, iedereen maakt fouten, zelfs Märklin, wees je daarvan bewust en ga het merk niet blind verdedigen. Kijk goed, reken misschien wat na en geef daarna pas een oordeel. Te vaak gaan mensen zomaar wat roepen en daar schiet niemand eigenlijk wat mee op. En ja, helaas ben ik ook iemand die daar telkens weer in tuint... ::)
Sorry voor deze onderbreking, maar ik wilde het graag even kwijt...
En over die Mehano, ik hoop hem snel in het echt te zien, want het plaatje is me toch nog iets te klein om er een goed beeld over te krijgen.
Groeten Henk, die hem niet gaat kopen, heeft de Trix al en het is een beetje kapitaalvernietiging om die weer te gaan verkopen. Afgezien van het feit dat je niet weet of die beter wordt. Alleen jammer dat de Trix niet zo soepel rijdt hier.
-
Loop je al druk te maken over een model dat een paar dagen of hooguit een paar weken te laat is?
Ik zit al vanaf september 2005 te wachten op de reeks 13 van lsmodels.
Het was eigenlijk de bedoeling dat die toen op de markt gebracht zou worden.
Dus over datum gesproken.
Nee hoor. Hoewel de ICE al in April zou komen maar verschoven is.
-
Ik merk tot mijn verbazing dat er opnieuw over de lengte schaal van Trix/Märklin gespeculeerd wordt. Zie mijn bijdrage eerder in deze draad, antwoord #15, pagina 2.
Groet Gerrit
-
Ik heb echt een probleem ik heb die intekendatum gemist. Ligt die prijs veel hoger als je het model nu gewoon koopt.
Marcel.
-
Marcel, dat is winkel gebonden, dat is niet door mehano zo geregeld, dus grote kans dat je em ergsn anders goedkoper kan vinden.
Waar moest je intekenen dan en hoe duur was ie dan ?
-
Er was nu tot 30 juni een speciale inteken prijs zie de site van mehano. Bij Brekelmansmodelbouw was dat 170 euro. Maar ik neem dus aan dat die prijs nu hoger ligt anders is het geen speciale inteken prijs.
Marcel.
-
Alleen jammer dat de Trix niet zo soepel rijdt hier.
Hé, da's vreemd. De mijne loopt soepel, analoog, op Fleischmann Profi-rails (moet er toch altijd om lachen, dat 'profi') op tegels, niet echt wat je noemt een ideale ondergrond. Goed, de tegels liggen recht, maar toch.
Ik zal die Trix trouwens ook nooit van de hand doen. Sowieso ben ik erg slecht in zaken van de hand doen. Eens heb ik een tweedehands (doe ik ook niet vaak) Yamaha EX5R synthesiser-module verkocht, alleen maar om een EX5 (de toetsenbord-versie) te kopen.
De Trix ICE3m is de eerste trein die ik na een hele lange tijd gekocht heb en die mijn hobby opnieuw heeft opgestart. Daar hangt teveel emotionele waarde aan.
Wat dat betreft is het jammer dat nou pas de Mehano uitkomt, want dat zou een mooi alternatief kunnen zijn geweest, vooral omdat ik nog steeds op tussenrijtuigen wacht. In ieder geval kijk ik met interesse naar dit model uit, hoewel ik de kans gering acht dat ik het daadwerkelijk ga aanschaffen.
- Peter
-
Er was nu tot 30 juni een speciale inteken prijs zie de site van mehano. Bij Brekelmansmodelbouw was dat 170 euro. Maar ik neem dus aan dat die prijs nu hoger ligt anders is het geen speciale inteken prijs.
Marcel.
Ik kan op de site van mehano www.mehano.si echt hier helemaal niets over vinden...
-
Hmmm, ik zit net de nieuwe railhobby te lezen en daar staat het in.
Alleen het mooie is, mijn winkelier weet van niets.....en da's toch een grote jongen in modelspoorland....
-
Chris kijk eens op www.rocky-rail.com (http://www.rocky-rail.com).
Marcel.
-
Chris kijk eens op www.rocky-rail.com (http://www.rocky-rail.com).
Marcel.
Da's heel fijn, maar de winkelier weet van niks....kan ik moeilijk intekenen voor een leuke prijs...
Ik wacht wel op wat komen gaat.
-
Er zit nou ook niks anders meer op :P.
Marcel.
-
Even voor de goede orde, waar staat het dan, ik zie het nergens op de pagina staan...
Het enige wat er staat, is "lengte op schaal". En nergens staat een schaal gedefinieerd. En aangezien Märklin H0 een schaal heeft tussen de 1:87 en 1:110, weet je het nog niet. Het zou niet de eerste keer zijn dat Marklin iets wat kleiner maakt, omdat de trein anders gelanceerd wordt op wissellantaarns.
Davy, iedereen maakt fouten, zelfs Märklin, wees je daarvan bewust en ga het merk niet blind verdedigen. Kijk goed, reken misschien wat na en geef daarna pas een oordeel. Te vaak gaan mensen zomaar wat roepen en daar schiet niemand eigenlijk wat mee op. En ja, helaas ben ik ook iemand die daar telkens weer in tuint... ::)
Sorry voor deze onderbreking, maar ik wilde het graag even kwijt...
En over die Mehano, ik hoop hem snel in het echt te zien, want het plaatje is me toch nog iets te klein om er een goed beeld over te krijgen.
Groeten Henk, die hem niet gaat kopen, heeft de Trix al en het is een beetje kapitaalvernietiging om die weer te gaan verkopen. Afgezien van het feit dat je niet weet of die beter wordt. Alleen jammer dat de Trix niet zo soepel rijdt hier.
Dit is precies het antwoord wat ik hier al had verwacht dus ik heb even verder gekeken en in een catalogus van 2001/2002 staat schaal 1 op 87. ;D
-
Dit is precies het antwoord wat ik hier al had verwacht dus ik heb even verder gekeken en in een catalogus van 2001/2002 staat schaal 1 op 87. ;D
Tja, jouw antwoord viel ook te verwachten. Ik ben maar even mijn Trix ICE3-m op gaan meten. Catalogusnummer 22300.
Een tussenrijtuig is 278 mm, gemeten over de vouwbalgen. Een koprijtuig is 290 mm. Als we dat bij elkaar gaan optellen (zes tussenrijtuigen en twee koprijtuigen) dan kom je uit aan 2248 mm totale lengte.
In schaal 1:1 is een ICE3 200 meter lang, oftewel 200.000 mm. Deel je dat getal door 2248, dan kom je uit op...
1:88,97, wat we voor het gemak zullen afronden naar 1:89.
Dus ofwel DB heeft haar treinen dik vier meter te lang gemaakt, ofwel jouw catalogus klopt niet.
- Peter
-
Ik keek in de catalogus bij Lokshop.de en daar staat het er in geen enkele taal erbij. :) Die van 2001-2002 hebben ze niet.
En in een oude papieren catalogus opzoeken gaat hier moeilijk. Niet omdat ik ze bij de oude kranten zou hebben gegooid, maar omdat de laatste hier aangeschaft is van 1997 is of zo, of was het nou toch 1993... ::) Boeie.
"Op schaal" is iig wat eerlijker dan "1:87". Niet dat het mij kan schelen, op de totale lengte zie je dat kleine verschil toch niet.
Kijk op school wordt mij aangeleerd om te kijken naar de resultaten en die vervolgens even snel te interpreteren/controleren, een goede zaak. En wetende dat de schaal mogelijk 1:89 is ipv 1:87, kan je dat snel controleren of wat in de catalogus ook staat, klopt. Daar ging het mij om.
Davy, je enthousiasme over Marklin is bewonderingswaardig, echt er zijn weinig mensen zo trots op hun merk. En dat laat je zien, op meerdere fora, je bent wel een soort en met verslaggever. Alleen hoop ik wel dat je een verslaggever van een kwaliteitskrant wilt zijn, zijn toegeleverde informatie controlerend, en niet een verslaggever van Pravda.
Met vriendelijke groeten,
Henk
Edit: Dat weet ik ook wel Peter, alleen wiens waarheid? Alle godsdiensten verklaren ook dat zij de waarheid vertellen en toch zijn ze het lang niet altijd met elkaar eens... Het is dus maar een relatief begrip.
En de waarheid van de USSR kwam soms ook niet helemaal overeen met werkelijkheid... ::)(Hoezo een understatement.)
-
De grap is, het woord 'pravda' betekent 'waarheid'. :D
- Peter
-
Tja, jouw antwoord viel ook te verwachten. Ik ben maar even mijn Trix ICE3-m op gaan meten. Catalogusnummer 22300.
Een tussenrijtuig is 278 mm, gemeten over de vouwbalgen. Een koprijtuig is 290 mm. Als we dat bij elkaar gaan optellen (zes tussenrijtuigen en twee koprijtuigen) dan kom je uit aan 2248 mm totale lengte.
In schaal 1:1 is een ICE3 200 meter lang, oftewel 200.000 mm. Deel je dat getal door 2248, dan kom je uit op...
1:88,97, wat we voor het gemak zullen afronden naar 1:89.
Dus ofwel DB heeft haar treinen dik vier meter te lang gemaakt, ofwel jouw catalogus klopt niet.
- Peter
Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen en als je deze moeite ook nam om het Mehano model zo te meten en uit te rekenen. Dan kunnen we zien of hij precies 1 op 87 is. Hoe dan ook het Marklin model is niet 1 op 93, wat sommigen hier beweren, maar 1 op 89.
-
Zodra ik em heb laat ik het weten :P
-
Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen en als je deze moeite ook nam om het Mehano model zo te meten en uit te rekenen. Dan kunnen we zien of hij precies 1 op 87 is. Hoe dan ook het Marklin model is niet 1 op 93, wat sommigen hier beweren, maar 1 op 89.
Ik heb een Trix (oftewel een Märklin) en ben daar erg tevreden mee. Ik ga dan ook geen Mehano aanschaffen.
Alleen beweerde jij nogal stellig dat het ding 1:87 was, zonder er zelf een te hebben en dat had naar mijn idee enige nuancering nodig.
- Peter
-
Heren, kunnen jullie dit geneuzel over wel of niet 1:87 verder per privé bericht afhandelen? dan kunnen we hier gewoon weer verder speculeren over dat ding van Mehano ;)
-
In Duitsland is OS Powersale inmiddels begonnen met de uitlevering van de ICE3 van de DB. De productierun van de NS ICE3 Amsterdam volgt op de DB uitvoering. Volgens mijn bron PvdS is de productie al opgestart.
Greetz,
Willem
-
Mooi. :D
-
Link naar foto's gezien op Drehscheibe-online.
Detail foto's, klik hier. (http://www.modelleisenbahn-haertner.de/start.htm?mehano_wechselstrom_loks_ice_3_typ_406_wechselstrom.htm)
Groeten
-
Link naar foto's gezien op Drehscheibe-online.
Detail foto's, klik hier. (http://www.modelleisenbahn-haertner.de/start.htm?mehano_wechselstrom_loks_ice_3_typ_406_wechselstrom.htm)
Groeten
Het geeft mij in elk geval een ""Deja Vu"" gevoel maw,
ik hou het bij mijn Pikotje ;D
-
ziet er aardig mooi uit ;D fijn dat je hem als kompleet 8 delig stel kunt kopen
-
Welk één verschrikkelijke baal plastic.
Over de afwerking van het motorcompartiment zullen we het maar niet hebben.
Sorry hoor jongens, maar ik ben meer voor dezelfde prijs-prestatieverhouding, maar dan in een wat hogere prijsklasse.
-
Vindt hem er niet zo heel spannend uitzien. Veel plastic, en dan de machinist :-|
Wel nette ingezette raampjes.
Jammer genoeg geen binnenverlichting...
Hou het toch maar bij mijn MaTrix ;)
Gr,
Bart
-
Ik vind het net of de kap en het onderstel niet goed sluiten (zie bijvoorbeeld foto 4), ook kijk je zo langs de raampartij in de kap..............Of betreft het hier misschien een handmonster?
Als dit het productiemodel is gebruik ik denk ik de centjes toch maar voor een ICE-T van F*. Wel wat duurder, maar betere afwerking.
Groetjes,
Marc
-
Brrrr....
De piko heeft tenminste :
Mooiere dakopbouw
Komt minder plastic achtig over
Kap en onderstel sluiten beter aan
aandrijving in bistro (wat een misser mehano)
losse spoiler op kop
mooiere en betere koppelingen tussen de bakken
geheel dichte bak
details op spoilers
mehano heeft dan weer wel betere dakopbouw (die bulten)
echter
open bak, dus lichtlekkage
aandrijving in de stuurstand (misser)
ziet er erg plasticachtig uit.
weer wel magneetremmen op de wielstellen.
en een zilveren rand rond de ramen van de deuren.
Voor ik em koop, moet ik em toch eerst in het echt zien....
ps thanx for the link ;D
-
Het eerste wat mij opviel is dat alle wielstellen hetzelfde zijn, dit hoort niet het geval te zijn. Ik zie alleen maar wielstellen met magneetrem, dit hebben alleen de niet aangedreven wagons. De wagons met aangedreven wielstellen hebben schijfremmen en geen magneetrem.
Hoe dit bij de Piko is weet ik niet, maar bij mijn Trix/Märklin combi is dit wel volgens de werkelijkheid uitgevoerd.
Is ie toch niet voor niets duurder ;D ;D ;D
Groet Gerrit
-
Piko mist juist alle magneet remmen ;D
swap, swap ;D
-
Nou Chris dat wordt dan ook magneetremmen aanbrengen ;D
Groet Gerrit
P.S zal een fotootje maken
-
Ja graag.
In ieder geval, als ik em neem, ook weer remschijven bestellen en de dakunits opnieuw grijs spuiten, want dit ziet er niet uit...
-
Fotootje(s) zal ik morgen even maken.
Ze houden je wel lekker van de straat he ;D ;D
Groet Gerrit
-
Nogal ;D
-
Is er ook nog wat op de Mätrix aan te merken? Want tot nu toe ben ik niet rouwig om de mijne. :)
Ik hoop dat de G1206 toch wat mooier wordt dan deze...
- Peter
-
Alleen dat er nog restaurant op staat en dat ze ook geen remschijven heeft.
Voor de rest, toppie, en euh, ja, ze is duurrrrrrr ;)
ps, als Mehano hier prestige opplakt...is het een belediging voor de andere prestige modellen.
-
mehano heeft dan weer wel betere dakopbouw (die bulten)
echter
Die bulten zijn de vernieuwde (en betere) airco units... Een paar jaar geleden hebben de oude het massaal begeven, waardoor er meer ICE's stilstonden dan reden...
-
Aha, goed om te weten ;D
-
Ai, vind hem een beetje tegenvallen. :'(
Zo de detailfoto's te hebben beken :(
-
hmm..ik weet niet....ik wil hem toch graag eerst in het echie zien...zeker in combi met de prijs vind ik dat nu wel belangrijk, nu ik de foto's heb gezien.
valt iig nog wat aan te pimpen ::)
-
De ICE van Mehano zoals te zien op de foto's vond ik niet echt super. ::)
Als ik een vergelijk moet trekken met de Piko, denk ik dat de Piko toch een mooiere weergave geeft.
Ik zal ze sowieso beide naast elkaar in het echt moeten bekijken, voordat ik een oordeel erover kan uitspreken.
-
Zie ik het trouwens goed dat de deurindeling ook bij deze Mehano niet klopt?
Maar hopen dat ze beter hun best gaan doen op plan E. :-|
-
@Chris,
Hieronder de beloofde foto's van de Trix wielstellen.
Origineel aangedreven stel (http://i72.photobucket.com/albums/i166/GerritM/Wielstel-met-aandrT.jpg)
Dus met schijfremmen.
Origineel niet aangedreven stel (http://i72.photobucket.com/albums/i166/GerritM/Wielstel-zonder-aandrT.jpg)
Dus met magneetremmen.
Als je de Mehano ook aanschaft kun je misschien onderling uitwissel.
@Peter
We komen 5 centimeter tekort.
@Henk
Dat van die deuren dacht ik ook al te zien.
Groet Gerrit
-
Ik vind hem niet zo slecht hoor. Maar ik zal dit materiaal toch nooit kopen.
En dat Piko er misschien beter uitziet. Dat is heel makkelijk te begrijpen. Want ik weet wat Piko heeft gedaan?
-
Ik vind hem niet zo slecht hoor. Maar ik zal dit materiaal toch nooit kopen.
Ik ook niet denk ik
Want ik weet wat Piko heeft gedaan?.
Wat dan, je maakt me nieuwsgierig, of heb je het over die vermeende kopieeractie van M* misschien
-
Die waarvan de rechter heeft gezegd dat Märklin alle beschuldigingen terug moest nemen. Die bedoel je Robkop?
-
Je bedoelt zeker de rechtzaak die nog moet gaan beginnen. Dan zien we wel weer wie gelijk heeft.
http://stummi.foren-city.de/topic,5443,-maerklin-zieht-wegen-ice-modell-vor-gericht.html
-
Oh ja, dat is waar, het was de 'Verein Plagiarius' die van de rechter niet meer mag zeggen dat het plagiaat betreft.
-
Je bedoelt zeker de rechtzaak die nog moet gaan beginnen. Dan zien we wel weer wie gelijk heeft.
http://stummi.foren-city.de/topic,5443,-maerklin-zieht-wegen-ice-modell-vor-gericht.html
-
Je bedoelt zeker de rechtzaak die nog moet gaan beginnen. Dan zien we wel weer wie gelijk heeft.
http://stummi.foren-city.de/topic,5443,-maerklin-zieht-wegen-ice-modell-vor-gericht.html
Davy, Jij schrijft dat jij weet wat Piko heeft gedaan, ik vroeg, "wat dan?"
Ik dacht inderdaad dat je bovenstaand bedoelde. Maar het zou natuurlijk ook iets anders kunnen zijn.
Wil ik alleen nog even kwijt dat het ik het jammer vind dat zoveel verschillende fabrikanten, identieke modellen menen te moeten uitbrengen.
Vroegah! had je dat ook wel natuurlijk maar toen had je voor H0 nog niet de mogelijkheid om van één merk alle mogelijke systemen te krijgen van hetzelfde model.
-
Terug to topic
Wat een afknapper :( .
Wat een gepruts eerste klas in het moterhuis,... kon dat echt niet netter gemaakt worden,.. ???
Verder is, zoals al eerder gemeld hier, de uitstraling wel erg plastic-achtig... Nee,... mijn prijs kwaliteit verhouding is het echt niet,... geef mij maar één prijsklasse hoger...
Groeten,
Herman
-
Dus we hebben een Mätrix die iets te klein is, 'Restaurant' op de zijkant heeft en aan de dure kant is; een Piko die helemaal geen 406 maar een 403 is (en trouwens ook iets te klein); en een Mehano die misschien wel op schaal is, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Daar zijn we mooi klaar mee. :)
Ga ik nou verrot gescholden worden indien ik vraag wanneer er nou iemand met een mooie ICE3m op de markt komt? ;)
- Peter
-
Ga ik nou verrot gescholden worden indien ik vraag wanneer er nou iemand met een
Een makohano (mix van de ICE3m van marklin, piko en mehano) :D ;D
mvg,
Matthijs
-
Maar, of ligt het aan mij, (bijna) iedereen vindt de Piko mooier. Voor €220,- heb je een 8-delige ICE3 (hier zitten dan nog geen remschijven bij geloof ik, en anders Chris, verbeter me maar ;D). En voor de Mehano versie betalen we €279,90 terwijl we die lelijker vinden... Sowieso is het een behoorlijk prijsverschil vind ik. Misschien dat ik wat over hte hoofd zie of... :o ::)
pep ;) 8)
-
Ik wordt steeds blijer met m'n MaTrix ICE 3. :D
Stukje korter (5cm verdeelt over 8 rijtuigen), maar veel meer kloppende zaken zoals wielstellen en deur indeling. Daar komt nog bij dat in de tijd hij uitgebracht werd het inderdaad nog een restaurant was. Het werd later bistro.
Groet Gerrit
-
5cm over 8 rijtuigen, dat is per rijtuig 5/8=0,625cm oftwel 6,3mm. Om daar nou over te mierenn**ken... ::)(of scheld ik nu?? Zo ja, pas maar aan dan ;D)
pep ;)
-
? Zo ja, pas maar aan dan ;D)
pep ;)
Bij deze. ;D
-
Jaja... 8)
-
Maar, of ligt het aan mij, (bijna) iedereen vindt de Piko mooier. Voor €220,- heb je een 8-delige ICE3 (hier zitten dan nog geen remschijven bij geloof ik, en anders Chris, verbeter me maar ;D). En voor de Mehano versie betalen we €279,90 terwijl we die lelijker vinden... Sowieso is het een behoorlijk prijsverschil vind ik. Misschien dat ik wat over hte hoofd zie of... :o ::)
Inderdaad. :)
Zoals ik al zei, de Piko is een BR 403, oftewel een ICE 3 voor 15kV~. De versie van NSR is de BR 406, de ICE 3M, die weliswaar heel erg veel op de BR 403 lijkt, maar ook nog eens voor 25kV~, 3kV= en 1.5kV= (Nederland) geschikt is. Daarom heeft die meer stroomafnemers van verschillende types.
Dus dat Piko er een NS-etiket opplakt, wil nog niet zeggen dat het ding ook correct is en dat is het dus ook niet. Nou zijn er mensen (zoals Chris) die het ding zijn gaan aanpassen zodat het wel een BR 406 is, maar dat kost toch ook weer tijd en moeite.
Dat beperkt zich overigens niet tot de stroomafnemers, want de draaistellen zijn ook niet correct: de echte trein heeft verschillende draaistellen voor de aangedreven en niet aangedreven draaistellen, bij de Piko zijn ze allemaal gelijk.
Oftewel, het blijft een afweging. De Mätrix is veruit de duurste, maar is correcter dan de Piko. De Mehano ziet er (op het eerste gezicht) niet zo mooi uit.
Zelf heb ik de Trix en ik denk nog steeds dat dat een goede keuze was. Ik wacht dus braaf op de uitbreidingset van drie bakken die Trix nou écht eens van mij op de markt mag gooien ;) en besteed mijn zuurverdiende Lira's aan andere modellen - zoals de G1206 van Mehano, of de DE-1 van Artitec.
- Peter
-
Dus dat Piko er een NS-etiket opplakt, wil nog niet zeggen dat het ding ook correct is en dat is het dus ook niet. Nou zijn er mensen (zoals Chris) die het ding zijn gaan aanpassen zodat het wel een BR 406 is, maar dat kost toch ook weer tijd en moeite.
Dat kost zeker tijd en moeite... Maar dat is toch ook onderdeel van onze hobby, of niet? Ik vind het supereren en aanpassen er wel bij horen. Als je kant-en-klare modelbouwbanen zou kunnen kopen, is er ook geen lol meer aan (behalve het rijden dan).
peps ;D
-
Ik denk dat Chris die mehano maar moet kopen, de airco's er af moet slopen en die op de Piko moet zetten, en de Mehano voor schroot neer moet zetten...
Je kan die Mehano ook giga vervuilen natuurlijk.. Net als ik met een aantal Märklin tankwagens gedaan heb...
(http://i68.photobucket.com/albums/i33/hcut/spoor%20diversen/P5240884.jpg)
Valt het lelijke ook niet meer op ;D
-
Nou nou, Ad, als gezicht van de spoorwegen maak je nou geen goede reclame voor je werkgever. ;)
Wat was eigenlijk de oorspronkelijke kleur? Want deze is écht vervuild, ja.
- Peter
-
Mijn werkgever is NS-R, niet VTG ;)
Hier zie je de originele wagen, welke van de fabriek uit ook al een beetje vervuilt is.. KLIK (http://euro-trains.com/Marklin/temp.asp?item=47522)
Overigens... In het echt rijden er nog wel vuilere tankwagens rond ;)
-
Ik denk dat Chris die mehano maar moet kopen, de airco's er af moet slopen en die op de Piko moet zetten, en de Mehano voor schroot neer moet zetten...
Tja, Piko als basis, 4 extra wagens + 1 voor de stroomafnemer, Mehano slopen voor de airco units, een Marklin voor de draaistellen met magneetrem erbij, maar wel hiervoor gelijkstroomwielen, Sommerfeldt panto's, remschijven, toch maar overspuiten en Kleinspoor transfers voor de juiste wagennummers.......
€€€€€€.........
Leest Philotrain toevallig mee? ;) ::) :P
Albert, je weet wel, die met dat pimpen begonnen is door het Bistro rijtuig om te bouwen (waar blijft de galerie, kan m'n verhaal er weer in :D )
-
uh, die mehano had toch alleen magneetremdraaistellen en de piko helemaal niet? Koop je een mehano en een piko en wissel je de helft van de draaistellen. Of je koopt ze gewoon allebei niet omdat het lelijke lintwormen zijn en je gaat gewoon HSM-lokaalspoorrijtuigjes frutten. Nemen ook een stuk minder plaats in trouwens. ;D
grtz
Floris
-
Ik ben blij dat ik hem niet bestelt heb. Ik denk dat ik hem niet ga kopen wat een afknapper.
Marcel.
-
Ik weet niet of jullie deze al kennen..
Een aantal detailfoto's van de Mehano..
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?10,2966840,2968863#msg-2968863
-
Aaiiii, das niet zo mooi......
Dat wordt voor mij echt de Piko, hoeven we niet meer over na te denken.
Best wel jammer !!!
-
Heee wat ajmmer nou, Mehano laat ons in de steek na de class 66-en en G2000-en. Wordt toch een mooie Piko verbouwen.
Hopen dat de G1206 van Mehano net zo mooi wordt als de Class 66 en G2000. ;)
-
Nou, ik hoop dat ze van de Plan-E's, toch ook een paar plaatjes van modellen maken.
We wachten wel af....
Groetjes,
René
-
Hopen dat de G1206 van Mehano net zo mooi wordt als de Class 66 en G2000. ;)
Dat hoop ik ook anders hebben we wel echt een probleem.
Marcel.
-
Mwaa, of wij een probleem hebben? Ik denk eerder dat Mehano een probleem heeft dan, het verkoopt dan niet als warme broodjes over de toonbank ;D
-
Uiteinderlijk hebben WIJ het probleem hoor, we weten dat ze het kunnen....
En als Mehano het bijltje er bij neerlegt, mowaaah moet er niet aan denken.
-
Mwaa, of wij een probleem hebben? Ik denk eerder dat Mehano een probleem heeft dan, het verkoopt dan niet als warme broodjes over de toonbank ;D
Maar dan heb ik geen mak 1206 en die wil ik toch wel graag hebben.
Marcel.
-
Uiteraard wil ik die ook, ik heb er een stuk of 3 op mijn lijst staan. Maar laten we eerst alles in het echt bekijken, misschien valt het nog wel reuze mee.
-
Dat hoop ik wel ja.
Marcel.
-
Ik weet wel dat ik even de kat uit de boom kijk met de G1206'en. Want dit is namelijk echt beroerd.
- Peter (steeds blijer met zijn Trix)
-
Heb lang getwijfeld, maar pas een vrijwel nieuwe Trix gekocht. En daar ben ik erg blij mee. ;D
-
Ik snap nu ook waarom rocky-rail een zogenaamde spectaculaire aanbieding deed tot 30 juni voordat er foto's waren. :P
Marcel.
-
Gelukkig ;D vorig jaar een piko digitale startset op de kop kunnen tikken bij Brekelmans voor 145 euri. Dit jaar twee lossen tussenbakken gekocht.
-
Onbegrijpelijk dat Mehano de naam die het de laatste jaren zorgvuldig heeft opgebouwd nu zo te grabbel gooit.
Deze actie doet me een beetje denken aan de kopstoot van Zidane afgelopen zondag tijdens de WK-finale: Dom en nergens voor nodig.
mvg,
Gert
-
Lang heb ik gewacht met het geven van een mening over het treinstel, omdat ik wat (detail)foto's wilde zien, maar nu het zover is moet ik ook zeggen dat ik op een aantal punten enigszins teleurgesteld ben.
Voor de gevraagde prijs kun je uiteraard geen super gedetailleerd model verwachten, maar wat ik op de foto's zie is dit een model in de categorie 'net niet'. De afwerkingsfouten kunnen exemplarisch zijn natuurlijk, maar dat buiten beschouwing gelaten vind ik bijvoorbeeld de koppelafstand een constructiefout die helemaal niet nodig is.
Uiteraard wil ik het model ook nog wel een keer in het echt zien, wellicht valt het dan allemaal erg mee, maar ik denk dat een aantal kritiekpunten zonder veel problemen voorkomen had kunnen worden.
Voor toekomstige modellen als de G1206 kun je er alleen op hopen dat die in de goede kwaliteit van de G2000 en class66 gemaakt worden en het geen modellen worden van de Eurosprinter-categorie. Dat het maken van modellen van goede kwaliteit nog steeds tot de mogelijkheden behoort heeft Mehano laten zien bij de recent uitgebrachte reeks 51, die ik er op foto's zeer fraai uit vind zien.
Groet,
Julius
-
Op het Duitse forum werd gesuggereerd dat het een maandagochtendmodel zou kunnen zijn, maar dat verklaart nog niet - inderdaad - die koppelafstand, of het draaipunt van de draaistellen dat niet in het midden zit. Vooral dat laatste vind ik ronduit raar.
- Peter
-
Brrr. Na de extra foto's ben ik om, ik hou het bij mijn Piko....
-
Ik volg de discussie alweer een poosje. De discussie geeft mij een deja vu gevoel. Mehano volg ik sinds Eurospoor 2004 op de voet, nadat ik kennis heb gemaakt met de importeur. Wat opvalt is dat de Class 66, de BB1700 Vossloh, G2000 Vossloh en de NMBS serie 51 uitstekende producten zijn die het predikaat Prestige meer dan waard zijn.
De kritiek op de producten van Mehano richt zich met name op de Eurosprinter en op de ICE3. Dit zijn ontwikkelingen die geïnitieerd zijn door OS-Powersale.
De productie van de Eurosprinter is in 1e instantie ook niet goed gevallen. Veel misdrukken en niet optimaal gefabriceerde locomotieven.
Op basis van de contacten met de importeur heb ik het idee dat met name de kwaliteitsbewaking tijdens het ontwikkelingsproces door de importeur van Duitsland niet optimaal verloopt. Een aantal modellen voor de Beneluxmarkt is vertraagd uitgeleverd, omdat de Benelux importeur tijdens de kwaliteitscontrole onvolkomenheden constateerde en hier geen genoegen meenam. Dit kan ook een verklaring zijn waarom de geplande uitlevertermijnen voor de Benelux over het algemeen niet worden gehaald. Op zich heb ik hier geen moeite mee, omdat kwaliteit voor alles gaat.
Overigens heb ik PvdS geattendeerd op de discussie die gevoerd worden op de diverse fora in Europa over de ICE3. Paul heeft inmiddels contact gezocht met OS-POwersale en met Mehano hierover. Laat onverlet dat de tekortkomingen in de mallen en techniek niet van de ene op de andere dag opgelost kunnen worden.
Het is spijtig voor ons als modelspoorliefhebber dat de verwachtingen die wij met zijn allen hadden niet is uitgekomen. Gelukkig zijn er alternatieven voorhanden waaruit gekozen kan worden.
Voor de Plan E rijtuigen blijf ik echter ten aanzien van de te leveren kwaliteit optimistisch. Paul heeft in het verleden bewezen dat de kwaliteitsbewaking tijdens het ontwikkeltraject bij hem in goede handen is.
Greetz,
Willem
-
Hallo Willem,
Fantastische uitleg. Dat stelt mij gerust voor de toekomst.
Ik kon het ook al niet begrijpen, waarom de 7700 serie, de 51, en de class 66 en G2000 juweeltjes waren en de Mehano ICE zo'n misser.
Nu snap ik dat dus wel, en hoop dat Paul er bovenop blijft zitten !!!
Want Mehano is een merk wat we nodig hebben, als we nog meer NL materiaal willen hebben, en nu blijkt dat we daar Paul ook hard bij nodig hebben !
Groeten
Chris
-
Vanavond kreeg van Paul een mailbericht. Hij gaf aan dat het NS ICE3 treinstel vertraagd wordt uitgeleverd.
Het stel wordt op een aantal punten verbeterd. De NS uitvoering wordt uitgevoerd met de juiste draaistellen conform het grote voorbeeld.
Kortom het loont om producten positief kritisch te beoordelen. De opmerkingen op de diverse fora in Duitsland en de Benelux hebben hun effect gesorteerd.
Dat het met de kwaliteitszorg bij Rocky-Rail goed zit blijkt uit de vertraging van de Sgns BN in ACTS uitvoering. De geproduceerde wagens waren niet geheel volledig uitgevoerd en op voorspraak van Paul worden er thans extra onderdelen aangemaakt om de modellen conform de werkelijkheid uit te leveren.
Greetz,
Willem
-
Zo ik nu de foto's heb gezien vind ik de airco's echt vantastisch ;)
Verder is het treinstel erg kaal. Maar voor het geld dat die kost kun je er nog eens wat aan doen. Zoals de deuren werwijderen die er niethoren en even een nieuwe spuitlaag erover en even lakken. wordt het al weer heel anders van.
Ik zelf heb nu een achtdelige ICE 3 van trix/marklin. deze heb ik net zelf opgeknapt.
En zit nu te denken op een Mehano er bij te pakken om ook het vernieuwde model te hebben.
http://www.manuelspot.nl/manuelspot_bestanden/Page2453.htm (http://www.manuelspot.nl/manuelspot_bestanden/Page2453.htm)
Manuel
-
Van een Duits forum een eerste indruk rijeigenschappen model.
klik hier (http://stummi.foren-city.de/topic,5655,-ice-3-von-mehano-im-praxistest.html[/url)
-
Van een Duits forum een eerste indruk rijeigenschappen model.
klik hier (http://stummi.foren-city.de/topic,5655,-ice-3-von-mehano-im-praxistest.html[/url)
Davy, bij mij werkt je link niet helemaal...
Kan je anders de link van het filmpje hier neerzetten, in plaats van de link naar het duitse forum?
Ich Sprache nicht gut Deutsch :P
-
Het is geen filmpje gewoon een Duitser die dit model in AC heeft.
Maar om het heel kort te vertalen. Hij is er niet echt over te spreken.
-
Het is geen filmpje gewoon een Duitser die dit model in AC heeft.
Maar om het heel kort te vertalen. Hij is er niet echt over te spreken.
Je bracht het anders over ;)
-
Rocky-Rail zojuist geupdated:
http://www.rocky-rail.com/MEH-ICE3.htm (http://www.rocky-rail.com/MEH-ICE3.htm)
-
Leuke fotos!
Maar hoe zit het nou met de "foutjes" die eerder zijn belicht?
Er heeft eerder een bericht over gestaan, maar wat zijn de ontwikkelingen daarvan verder?
En welke model wordt momenteel mooier bevonden: de PIKO of de MEHANO ICE III NS ?
Greetz Jumboy
-
Leuke fotos!
Maar hoe zit het nou met de "foutjes" die eerder zijn belicht?
Er heeft eerder een bericht over gestaan, maar wat zijn de ontwikkelingen daarvan verder?
En welke model wordt momenteel mooier bevonden: de PIKO of de MEHANO ICE III NS ?
Greetz Jumboy
Nou, volgens dat Duitse forum heeft Piko bewezen dat je voor een schappelijke prijs een goede ICE III kunt leveren, op de stroomafnemers na. De Mehano daarentegen wordt omschreven als een absolute miskoop, vooral vanwege zeer zwaar lopende assen (de motorwagen krijgt de zaak nauwelijks vooruit) en een extreme neiging tot ontsporen. De schrijver was van plan het ding terug naar de winkelier te brengen. Een vernietigende recensie heet zoiets.
Er staan ook nog een paar opmerkingen bij over het verbouwen van de Piko naar wisselstroom, het te pakken krijgen van een originele Piko-sleper schijnt het enige moeilijke punt te zijn...
Arjen.
-
Twijfel, twijfel...
Dit ziet er al wel beter uit....
Ik ga em toch bekijken in de winkel.
De wielstellen zijn zo te zien al aangepast.
Dakopbouw kan ik niet zien, was erg simpel, terwijl die van de Piko erg netjes was (bij de panto's)
Verder, Jumboy, hoe kunnen we nu iets mooier vinden als het andere niet uit is en alleen op foto's is te zien ?
Dan zal je toch echt (als je een reactie wilt) moeten wachten op de mehano...
-
Verder, Jumboy, hoe kunnen we nu iets mooier vinden als het andere niet uit is en alleen op foto's is te zien ?
Dan zal je toch echt (als je een reactie wilt) moeten wachten op de mehano...
Chris, een Davy gaf iets in draadje omhoog al dat ie in Duitsland uit is volgens hem.. dus misschien dat iemand die had gezien ter vergelijking ;)
-
Jaaaa...maar wat lezen we bij jouw vraag..
de PIKO of de MEHANO ICE III NS ?
en in Duitsland is alleen de Mehano DB versie uit. ;D ;D ;D
vandaar mijn opmerking.
Davy en het forum hebben het ook alleen maar over de DB versie.
-
Jaaaa...maar wat lezen we bij jouw vraag..
de PIKO of de MEHANO ICE III NS ?
en in Duitsland is alleen de Mehano DB versie uit. ;D ;D ;D
vandaar mijn opmerking.
Davy en het forum hebben het ook alleen maar over de DB versie.
ok heb je gelijk in haha ;D
Maar van DB maak je NS en die panto :P en klaar..
Zonder dollen ging het meer over hoe het DB stel is? Is die al ok ? of ?
-
Nou, je kan geen vergelijking meer maken, want Paul de importeur van Mehano benelux heeft de boel stop gezet na het zien en horen van het commentaar en de NS versie laten aanpassen.
Zoals ik al eerder zei, de wielstellen zijn duidelijk aangepast en qua bedrukking vind ik em mooier.
Ik kan niets zien over de koppelingen, interieur en dakopbouw.
Dus daarvoor moet je eerst naar de winkel.
-
ik ben blij dat er serieus naar afnemers en importeurs geluisterd wordt ;D
ik wacht net als Chris wel tot ie in de winkel ligt..maar heb goede hoop gekregen ;D
-
Zoals ie hier op foto staat (http://www.rocky-rail.com/Mehano%20ICE3/ICE3%20HO%20NS/ICE3%20NS-01.jpg)
is dat met of zonder kortkoppeling? anders zou t jammer zijn dat daar zo'n groot gapend gat tussen zit in de bochten.
Greetz:Menno
-
uhm.... bochtje, iemand? kortkoppeling of niet, in zo'n bochtje ziet elke ICE er bagger uit. uhm... maak daarvan: elke ICE ziet er bagger uit ;D
-
Misschien nog belangrijker, het is zonder bovenleiding en dus een dieseluitvoering, of middenrail (3rail?) kan ook natuurlijk. Is die vraag over kortkoppelen nou serieus of niet ?
groet,
marco-
-
Denk het wel. Een kritiekpunt op de Duitse forums was dat de koppelafstand zo groot was. Ook op het rechte stuk dus.
-
Als die afstand daadwerkelijk zo groot zo zijn en je vergroot het weer naar de 1:1.......!JUMPE!om van de ene wagon in de andere te komen. ;D
Als je dit allemaal leest die kritiek vraag je je af van model in verhouding prijs......Wat doet dat dan weer.Dan zou je dus beter de Piko kunnen aanschafen.Eeen beste blaam voor Mehano met een (kleine) domper op de NL markt.
Greetz:Menno
-
Kom op Menno......
Die ICE staat in een R3 boog....dan staat de meest kortgekoppelde trein wagenwijd open anders kan ie juist die boog niet maken, dus dit is een wat suffe opmerking.....en een onnodige aanval op Mehano.
Wel een beetje realistisch blijven aub.
Er is inderdaad gesproken over een kortkoppel probleem, maar natuurlijk op rechte stukken, dan schijnt de boel nog iets te wijd gekoppelt te zijn.
Dat kunnen we hier helaas niet goed zien, dus dat blijft afwachten tot ie in de winkel staat.
-
Precies wat Chris zegt. Laten we maar afwachten op het echte model en niet zeiken op foto's ;). Foto's geven vaak gezichtsbedrog.
-
edit : nader onderzoek, wielstellen zijn op de foto's in ieder geval niet aangepast.
-
Ik wil niet vervelend zijn. Maar wat kan er in een paar weken tijd nou helemaal worden aangepast? Wielstellen is een koud kunstje, een enkele dakfrutsel, maar dan houdt het wel op.
-
Ik denk (hoop) dat de foto's op rocky rail niet de foto's zijn van het eind product.
-
En dan te bedenken dat het stel met vertraging word uitgebracht.
Wat kunnen ze in zo'n kort tijds bestek nou echt veranderen?
Als ik zie wat de andere modellen voor toppers zijn is dit gewoon een kleine domper!
Maar goed we houden dan maar de moed erin en we zien het eindresultaat in de winkels wel.
Greetz:Menno
-
Heeft iemand een idee wanneer de set nu uitgebracht gaat worden?? Ondanks alles blijf ik toch wel heel erg benieuwd!
-
is de piko set mooier ? beter ?
ik blijf twijvelen
-
Wederom (staat al ergens in dit draadje) de mehano is er nog niet, dus kunnen we niets vergelijken....
Er zijn nog steeds wat problemen met de set.
Zolang deze niet naar tevredenheid zijn opgelost, komt de set niet uit.
Beter iets te laat omdat men nog wat problemen moet triggeren, dan de boel domweg op de markt tegooien. Gelukkig is het een verstandige importeur.
-
Bovendien wordt Mehano zodadelijk wel de lachende derde.
;D
-
Op de beurs van houten stond een duitser. Die de Duitse versie had liggen.
Marcel.
-
binnen nu en 2 weken moeten ze komen
Railhopper
_________________________________________
class 66 er bij van de ERS
-
deze ice komt volgens mij helemaal niet uit.
-
?
-
Bron???
-
Gezien de manier waarop het geschreven is, is het een eigen mening...
deze ice komt volgens mij helemaal niet uit.
-
idd, ik zie geen vertrouwen meer in dit model.
ik schaf hem pas aan als die beter is dan de piko wat wel te verwachten is vindt ik zelf zon vertraging lol.
-
We zullen zien, we zullen zien.
-
Uitlevering van het model is? (na vertraging?)
Greetz:Menno
-
Model is inmiddels te verkijgen op eBay (http://cgi.ebay.nl/3571-MEHANO-ICE3-NS-DC-8-Delig-Amsterdam_W0QQitemZ200019160380QQihZ010QQcategoryZ9056QQrdZ1QQcmdZViewItem)
Denk dat de uitlevering in NL ook niet zo lang op zich laat wachten dan.
Gr,
Bart
-
Met dezelfde foto's als op rocky rail.
Beetje vreemd.
-
Op het eerste gezicht lijkt het toch een serieuze verkoper.
- Peter
-
Zijn de verbeteringen al reeds afgerond dan?
Greetz:Menno
-
In België kennelijk inmiddels ook geleverd.
Klik (http://cgi.benl.ebay.be/3571-MEHANO-ICE3-NS-DC-8-Delig-Amsterdam_W0QQitemZ200019157340QQihZ010QQcategoryZ9058QQrdZ1QQcmdZViewItem)
-
Precies de zelfde foto's EN tekst van de site van Rocky rail.
Ik wacht gewoon lekker de reguliere winkel af, ik wil em toch eerst zien, en zien rijden.....
-
In het blad Modelspoormagazine nr 51 staat een testverslag van de Mehano ICE3. Hun eindoordeel: het is geen slecht model, maar er zitten net te veel foutjes in.
!OPGELET! de test is uitgevoerd met een pre-productiemodel. Het definitieve model kan op kleine puntjes verschillen.
Een korte samenvatting:
- Twee van de 6 tussenrijtuigen hebben een verkeerd aantal deuren (2 i.p.v. 1)
- De koppelafstand is te groot (in MSM 51 duidelijk te zien op een recht spoor)
- De ramen zijn perfect ingezet
- De vorm van de bakken is (op de deuren van 2 rijtuigen na) perfect
- de rijtuigen zijn op schaal 87 (en niet op 1/89 zoals Marklin/Piko)
- De draaistellen zijn goed gedetailleerd, maar schijfremmen ontbreken
- Op het gemotoriseerde koprijtuig na zijn alle bakken voorzien van binneninrichting
- De frontlichten lekken naar onder
- De motorwagen heeft moeite het stel op gang te krijgen. Dit wordt nog verbeterd bij het definitieve model
- Stroomafname van de bovenleiding is alleen mogelijk met de eerste duitse stroomafnemer
- De stroomafnemers zijn niet correct weergegeven
- De kleur en bedrukking zijn voortreffelijk
Tot slot: Het model is een initiatief van de duitse Mehano-importeur, die meer gaat voor een lage prijs dan voor kwaliteit. Zeker in vergelijking met de 77 en 51 (beiden een initiatief van Rocky-Rail) is de kwaliteit laag.
Bron: Modelspoor magazine nr 51
-
Als ik dit zo lees ben ik dan toch wel blij met mijn Pikotje!!
Verder zien ik t wel als ie uitgekomen is wat er verbeterd of gebleven is.
Greetz:Menno
-
Ai, ik vrees toch het ergste.
Mede omdat MTE melden (toen ik de piko ging halen) dat hij vreselijk reed. Hij had hem al ergens zien rijden, en het was verschrikkelijk.
Maar wie weet.....
Mocht het allemaal niet beter worden, dan ach... na al die topmodellen 1 missertje.
Op naar de Plan E's dan maar.
-
Het model is inmiddels uitgeleverd.Zie bijvoorbeeld site van Brekelmansmodelbouw.
Ikzelf heb gisteren de Piko gekocht en ik vind hem prachtig rijden. Kan heel netjes langzaam rijden maar ook (veel te) snel.
-
Veel te snel? Een hogesnelheidstrein?
-
;D ;D
Harm
-
Heeft iemand de mehano ice al gekocht.
Marcel.
-
Ik had vernomen van een mede hobbyïst dat het waarschijnlijk om een importje blijkt te gaan. Net als de foute 2201 van Roco die in Dld ook te koop zou zijn en hier niet. Zelf heeft ie er niet een gekocht en zou hij wachten tot er 1 in de winkel zou liggen voor nadere beschouwing etc.
Greetz:Menno
-
En ander even wachten totdat Chris het model op zn site bespreekt.
Harm
-
Ik heb het model gezien toen het in de doos lag. Ik was er niet ondersteboven van en heb al te lang gekeken. Maar goed, het Trixmodel staat hier al thuis, dus interesse heb ik ook niet. Maar hij zal binnenkort zal hij wel overal in de winkel liggen. De belgische importeur bracht hem vrijdagavond bij MTE binnen.
Maar goed, binnenkort kunnen jullie zelf oordelen.
Henk
-
En ander even wachten totdat Chris het model op zn site bespreekt.
Harm
Chris gaat dit model niet kopen. ;D
Ik hou het op de Piko.
-
Dat weet ik Chris ;). Maar je hebt al eens eerder een modelbespreking gemaakt van een model dat je niet aanschafte dus dacht ik dat je er wel een bespreking zou maken van het Mehano verhaal.
Harm
-
Aha, ja van de blauwe electrotren 1300.
Nee, de Mehano is het me niet waard.
En dat is voor het eerst.
Snel deze misser vergeten en op naar de andere modellen die uit moeten komen.
-
En ander even wachten totdat Chris het model op zn site bespreekt.
Harm
Je mag zelf ook een bespreking maken hoor...
-
Zag de NS-versie ('Amsterdam') vanmiddag bij De Wapstad in de vitrine liggen. Wat me opviel: de zilveren randen op de deurramen zijn nog steeds scheef gedrukt.
Ik heb maar niet gevraagd of ze de vitrine wilden openmaken want ik koop 'm toch niet.
Arjen.
-
Stig
Dat zou ik wel willen maar er zijn een paar probleempjes.
Allereerst is mijn baan nog niet klaar dus ik kan het model niet laten rijden. ;)
Bovendien heb ik niet een dusdanige relatie met mijn treinleverancier dat hij me een model zou uitlenen. :-[
Aanschaffen zit er voorlopig niet in, er zijn nog een paar dingen die voorrang hebben. ;D
Harm
-
Wat is nu ongeveer de prijs-kwaliteitsverhouding tussen de 3 genoemde merken: H0 dus:
Wat moet je neertellen (bij benadering) voor
Marklin AC-versie:
Trix:
Piko DC:
Piko AC:
Mehano DC:
en komt deze laatste in AC-versie uit?
Wat ik uit alle reacties begrijp is de Piko qua prijs/kwaliteit de beste keus?
Indien alle modellen beschikbaar zijn: Tijd voor een triotest?
-
De Mehano AC versie is volgens mij ook al uit.
Groeten,
Herman
-
Ben benieuwd hoe ze zullen zijn.. van de week eens kijken bij m'n modeltrein dealer!
-
is dit ding nou uit of ?
ik denk dat ik hem niet neem qua opmerkingen hierover.
-
Ja hij is uit,... allebei de versies. Als mij schooldag morgen niet te lang duurt ga ik de piko en de Mehano bij m'n dealer ff vergelijken,...
Groeten,
Herman
-
Modelspoormagazine heeft em besproken......
Veel negatieve punten...de bakafstand is schrikwekkend.
Vooral de laatste opmerking van het blad, zegt genoeg.... ;D
-
Ja,modelspoormagazine heeft hem idd besproken,maar dit was een prototype,er moeten nog enkele dingen aan verandert worden,wat precies allemaal weet ik niet,maar wat ik wel weet is dat er in de volgende levering,er zijn momenteel 250 stuks van uitgeleverd,een krachtigere moter ingeplaatst zou gaan worden.
Dit is althans wat mijn winkelier mij heeft gezegd,en hij heeft heel goede contacten met de invoerder van Mehano voor Belgie.
Hij word voorzien begin oktober,en dan gaat er naar het schijnt opnieuw een test in modelspoormagazine verschijnen,let wel,ik heb dit allemaal zelf ook maar horen zeggen hé.
In ieder geval wacht ik op de volgende levering,ik heb namelijk het Duitse en Nederlands stel besteld,en dan zou ik wel graag hebben dat die treinen voldoende trekkracht hebben.
Ik heb hem al wel gezien in model,en hij ziet er werkelijk prachtig uit. ;)
-
Ja,modelspoormagazine heeft hem idd besproken,maar dit was een prototype,er moeten nog enkele dingen aan verandert worden,wat precies allemaal weet ik niet,maar wat ik wel weet is dat er in de volgende levering,er zijn momenteel 250 stuks van uitgeleverd,een krachtigere moter ingeplaatst zou gaan worden.
Dit is althans wat mijn winkelier mij heeft gezegd,en hij heeft heel goede contacten met de invoerder van Mehano voor Belgie.
Hij word voorzien begin oktober,en dan gaat er naar het schijnt opnieuw een test in modelspoormagazine verschijnen,let wel,ik heb dit allemaal zelf ook maar horen zeggen hé.
In ieder geval wacht ik op de volgende levering,ik heb namelijk het Duitse en Nederlands stel besteld,en dan zou ik wel graag hebben dat die treinen voldoende trekkracht hebben.
Ik heb hem al wel gezien in model,en hij ziet er werkelijk prachtig uit. ;)
Klopt er zijn een X aantal al geleverd, en komt nog nieuwere versie.
Heb ik ook hier van de winkelier begrepen.
Verder, hoe prachtig is de set Erwin? Is de bakafstand nog steeds zo groot etc?
-
Vandaag wezen kijken,... en wat zal ik zeggen. Het Mehano model heeft een aantal tekortkomingen, maar zeker ook een aantal voordelen t.o.v. de Piko versie. Helaas heb ik ze alleen in de doos bekeken dus kan niets zeggen over de koppelafstand.
+ Airco-units gemonteerd
+ Betere grijze kleur voor de draaistellen
+ Inzetstuk bij pantograaf is donkergrijs gemaakt
- Lelijk ingezette ramen bij de deuren,... de ramen steken uit :-|
- Ramen sluiten minder mooi aan als bij het Piko model
- Indeling van de deuren klopt niet, (maar bij de Piko ook niet als je 2 losse rijtuigen erbij koopt,...)
- De rode leidingen zijn naar mijn idee te donkerrood
Dat waren zo snel de dingen die mij opvielen. Jammer dat Mehano niet heeft geleerd van de fouten die in de Piko zitten en omgekeerd. Bij de één de pluspunt is bij de ander de minpunt.
Groeten,
Herman
-
Ach ja laten we dit model maar snel vergeten.
Marcel.
-
Ik heb hem vandaag ook zien staan in de winkel. Wat mij opviel waren de slecht ingezette ramen in de deuren en de aansluitingen van de raampartijen op de bak die niet zo mooi waren.
Voor de rest oogde het stel mooi. Vooral de airco units zijn mooi!
Groetjes,
Marc
-
Ik heb het vanmiddag ook zien staan.Ik heb de Piko en zou niet willen ruilen, maar zo slecht is het model nou ook weer niet. En het heeft een panto op de bistro.
Harm
-
"Odorex, of anders panto op de bistro..."
Sorry, jeugdsentiment. :)
- Peter
-
Chris,
neem jij deze ice 3 ? of laat je het bij je piko / trix
-
1314:
Chris gaat dit model niet kopen. ;D
Ik hou het op de Piko.
Gr,
Bart
-
"Odorex, of anders panto op de bistro..."
Sorry, jeugdsentiment. :)
- Peter
Hahahaha ja dat liedje ken ik ook nog ;D
Harm
-
2de serie is nu ook getest in modelspoormagazine. Bak afstand is nog steeds te groot (onbegrijpelijk.... :P) Hij rijd nu wel beter door andere ophanging van de asjes. Te veel ruimte tussen de bakken vind ik het ergste, zie je op bij de thaly's van Mehano en (de oude ???) Lima. Die heb ik dan ook aangepast. Ik heb zelf de ICE 3 van Trix, daarvan vind ik het grootste minpunt de herrie van de stroomafnemers op de wielen, maar voor de rest een prachtig model.
-
Ik heb die ICE van Mehano nu ook eens beter bekeken, en bij het exemplaar wat ik gezien heb zaten de ramen er goed en netjes in. Over rij-eigenschappen en bakafstand kan ik je niets melden omdat ik het model in de doos heb gelaten. Mischien dat iemand hier het model nog eens aanschaft en verbetert, en dit dan op het forum met ons wil delen.
Harm
-
Waarom is deze nergens te koop?
Bv wentink apeldoorn of de wit zwolle.
snap er niks van hoor hoe dat tegenwoordig gaat met uitbrengen van modellen....
-
Misschien zoek je niet zo goed. ;)
Hij staat zelfs ergens op de site van Wentink.
Verder al in verschillende etalages en op verschillende winkelsites gezien.
-
Ja maar dat is hem niet...
overal de zelfde foto...
ik wil de echte fotos eens zien van dichtbij en niet die ik al gezien heb..
-
Waarom is deze nergens te koop?
Bv wentink apeldoorn of de wit zwolle.
snap er niks van hoor hoe dat tegenwoordig gaat met uitbrengen van modellen....
Dit bericht gaat heel ergens anders over dan foto's. ::)
-
ik wil de echte fotos eens zien van dichtbij en niet die ik al gezien heb..
Koop Modelspoormagazine. Daarin stond in het september-nummer een uitvoerige test en in het net verschenen oktober-nummer een toevoeging op die test. Foto's genoeg.
Maar nog beter: hop, naar een winkel en zélf kijken!
mvg,
Gert
-
In Leeuwarden ligt ie gewoon in de winkel.
Harm
-
Techno hobby De Wit (Zwolle)
heeft hem niet...
weet iemand toevalig een reden?
-
Ja maar dat is hem niet...
overal de zelfde foto...
ik wil de echte fotos eens zien van dichtbij en niet die ik al gezien heb..
Op http://stores.benl.ebay.be/ROCO-TREINSHOP (http://stores.benl.ebay.be/ROCO-TREINSHOP) staat er 1 te koop met (en daar gaat het hier even om ) detail foto's
-
NS1314 (Bas), vraag het anders aan de Wit zelf waarom zij hem niet hebben en ga anders bij Wentink ofzo langs. Is voor jou klein ritje.
Succes.
-
Bagger ding
-
Hoezo nou weer bagger ding?
-
Kreten, daar zitten we niet op te wachten.
Onderbouwen aub.
-
heb het artikel ik de rail magazine van oktober ook gelezen, ze zijn niet positief over het model, dus ik ga hem niet halen
-
Hallo jongens, bedoelen jullie deze...
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen302.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen311.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen313.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen317.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen318.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen310-1.jpg)
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen305.jpg)
Indien het deze is die jullie bedoelen, vuur dan je vragen maar af.
-
Mooie airco's ;D :P
-
Erwin, wat gaf voor jou de doorslag de Mehano te kopen en niet de Piko ICE ?
-
Jumboy( john )
Bagger vindt ik gewoon dat ie niet overal verkrijgbaar is en wat erover verteld wordt...
op die fotos is ie wel weer mooi....
Jij vond hem zelf ook oerlelijk...vertel eens :P
ff oftopic: ben je al met je baan begonnen?
-
Bas,
Jij moet beter luisteren/lezen.
Ik heb gezegd dat ik de Piko en de Mehano naast elkaar heb gehad. En de Piko mij beter deed overkomen, ondanks de aircos die mooi zijn.
En op het moment dat jij zegt "baggerding" heeft het er niet mee te maken dat ie niet overal te krijgen is in mijn ogen en vele andere. Dan praat je over het treinstel.
Het is een mooi treinstel, maar heeft een paar zware manco's in mijn ogen!
-
Hoi, waarom Mehano en niet Piko, omdat ik de Piko nog niet gezien heb, maar voor diegene die deze ICE III willen kopen heb ik maar één goede raad, koop die van Piko, ik heb de Mehano niet gekocht, ik heb hem van mijn winkelier meegekregen om hem eens te testen, en testen dat heb ik gedaan, mijn bevindingen zijn de volgende, in en uit de doos ziet hij er heel erg mooi uit, Hij oogt heel erg mooi op mijn baan, maar daar is dan wel alles mee gezegd, éénmaal hij aan het rijden is valt het nogal mee, een echte raket, dat is hij, ook in de krapste bogen gaat hij redelijk soepel, maar dit waren dan ook alle positieve opmerkingen die ik over dit stel kan geven, de negatieve opmerkingen zijn de volgende, wielen van de bakken en van het stuurstand rijtuig zonder motor, draaien slecht of helemaal niet, hij glijd als het ware over de sporen, zelfs met een drupje olie kwam hier geen verbetering in, als hij traag rijdt, bvb.over wisselstraten dan schokt hij en valt soms stil, ik heb verschillende decoders gebruikt, geen verbetering, ook is hij enkele malen ontspoort over de wissels, heel waarschijnlijk te wijten aan de slecht lopende wielen, nu mag je voor 200 euro geen super-model verwachten, maar het had volgens mij toch veel beter gekunnen, als ik hem vergelijk met mijn Thalys,qua rij-eigenschappen,dan moet hij het onderspit delven voor de Thalys, ik heb de Mehano ICE III dan ook wijzelijk terug gebracht naar mijn winkelier en ga nu dus uitkijken naar de Piko.
Alleen weet ik niet of de Piko ook 8 bakken heeft, want dat zou ik toch graag hebben.
Besluit, met een beetje pijn in het hart heb ik dus afstand moeten doen voor de Mehano, ik heb echt alles geprobeert om van dit stel een blikvanger te maken, maar het is mij jammer genoeg niet gelukt. :'(
-
Al eens gekeken op mijn site, verslag van de piko en snelle film :)
-
Ja hoor Chris, lijkt mij een goed stel, en je hebt hem mooi verfraaid, vooral die remschijven vind ik werkelijk prachtig.
Heb jij met dit stel problemen met wisselstraten??Valt hij daar ook op stil of schokt hij als je er langzaam over rijdt??
En zijn die extra bakken ondertussen al uitgekomen??
Een hele hoop vragen, sorry daarvoor. :-[
-
Omdat het stel (in tegenstelling tot de mehano) ook stroom afneemt aan voor en achterkant en dit door de hele trein doorgeeft, kan het model overal mooi stil en langszaam rijden.
Nergens problemen mee, op geen enkel wissel (rocoline)
Ja, de bakken zijn al sinds de zomer uit.
De piko schokt werkelijk nooit, maar rijd net zo soepel als de Trix. :D
-
Een Nederlandse Piko klopt niet helemaal qua indeling en stroomafnemers. Speelt hetzelfde als je de Duitse (DB) versie koopt???
Groetjes,
Marc
-
De stroomafnemer situatie is bij mij opgelost.
Deuren niet, maar de mehano is ook foutief, ookal pronken ze met het feit dat het wel klopt.
Niet dus.
Daarbij, het ding rijd niet...dan is de keuze niet echt moeilijk....
DB versie is dus wel correct. Voor de NS versie heeft men puur de DB logo vervangen voor een NS logo.
-
Nee, de DB versie is ook niet correct. Alle IC3'tjes zijn gelijk qua deurindeling.
-
nu mag je voor 200 euro geen super-model verwachten
Misschien niet maar wel een goed lopend model.
-
@Erwin,
Was jouw model de aangepaste versie met de metalen aslagertjes? Als die versie ook niet goed rijdt, dan houdt het wel op ja.
-
Hoi Henk,
ja hoor, het was de verbeterde versie, en hij liep echt niet goed, jammer vind ik dat wel, want hij zag er verdomd goed uit hoor. :'(
-
Wat ben ik dan blij, dat ik de Piko versie heb gekocht.
-
Hoi Jentje, is hij echt zo goed als men zegt, ik ben van plan om de Piko aan te schaffen.
Thanx,
Erwin.
-
Ik heb hem hier ook 8 delig.. en ben bezig om de panto op de bistro te zetten.
Maar hij is echt top!
Beter dan de Mehano.
En zie anders de site van Chris voor een hele bespreking ervan.
www.hetgroterdamproject.nl (http://www.hetgroterdamproject.nl)
-
Beste mensen ik ben van plan om de Ice 3 aan te schaffen van het merk Mehano nou is mijn vraag heeft iemand ervaring met dit model en wat vind je ervan ? Mvg Mark
-
Dapper. ;D
Inderdaad hebben enkele mensen ervaring met de Mehano ICE3 en die hebben dat ook beschreven op de site. Even de zoekfunctie gebruiken.
-
@ Mark ik heb je vraag in het juiste topic geplaatst.
Lees die maar eens goed door ;)
-
bespreking (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=281:mehano-ice-iii-amsterdam&catid=52:mehano&Itemid=116)
-
Ik heb sinds een tijdje dit Mehano model tot mijn beschikking..
Ik moet zeggen dat ik hem wel erg mooi vind hoor..een indrukwekkende verschijning op de baan.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ice_gezien.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ice_gezien.jpg)
http://youtu.be/r8hEaZGoKfQ (http://youtu.be/r8hEaZGoKfQ)
http://youtu.be/dY6ae1ZLs-s (http://youtu.be/dY6ae1ZLs-s)
mvg,
Martijn.