BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Materieel => Topic gestart door: Dennis op 18 January 2007, 11:44:19
-
Eindelijk wat tijd om te modelbouwen ;D
Ben nu bezig om een KleiNSpoor kit in elkaar te zetten.
https://images.beneluxspoor.net/bnls/stalend1.jpg
Het is een redelijk te bouwen kit, goed voor beginners.
De bodemplaats is bijna klaar.
Ik moest wel wat aanpassingen aan het draaistel doen om deze te kunnen laten draaien aan de kant van de kopse treden.
Voor de treden in de draaistellen moest ik wel wat veerpakketten wegsnijden.
https://images.beneluxspoor.net/bnls/stalend2.jpg
De treden in de ``houdgreep`` om te drogen
Als jullie het leuk vinden kan ik het vervolg van de bouw ook wel plaatsen met wat foto`s.
Dit wordt tevens het eerste model dat ik ga spuiten.
Tips altijd welkom ;D
-
foto's kunnen nooit kwaad, toch? ;)
-
foto's kunnen nooit kwaad, toch? ;)
Bij deze dan ;D
De onderzijde is klaar nu de kap verder afwerken
https://images.beneluxspoor.net/bnls/stalend3.jpg
https://images.beneluxspoor.net/bnls/stalend4.jpg
En als laatste een plaatje voor het idee(niet al te beste foto)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/stalend5.jpg
En nu op naar het dak!
Groeten,
Dennis
-
mooie foto's en leuk om te zien hoe het wordt.
-
Ik wil er een variant met vouwbalgen van maken.
KleiNSpoor geeft je eigenlijk een vrijbrief om te doen in de handleiding.
Er staat alleen geen verdere uitleg en of informatie in ???
Weet iemand welke balhen ik hiervoor kan gebruiken?
Ik heb nog wel een zooitje roco plan d balgen liggen, maar zijn die van het zelfde type dat in de jaren`70 op de stalen d`s zaten?
Nu wil ik ook sluitseinen inbouwen, alleen voor de sier ze hoeven niet te werken.
Heeft iemand tips over hoe en wat te doen??
Groeten,
Dennis
-
Leuk om te zien hoe je deze kit maakt.
Ben van plan om deze dit jaar ook aan te schaffen, maar eerst tijd vrij maken ;D
mvg laurens
-
Kijk eens of je een paar balgen van de Roco blokkendoos (nieuwe) op de kop kunt tikken (of misschine zelf wel hebt liggen). Die hebben ook de ophangbeugels bovenaan. Ik zou dan alleen wel de balgen zwart maken....
-
Zijn dit de juiste types?
Of alleen een optie?
Moet ik nadat ik balgen heb geplaatst ook nog de messing strips plaatsen die keinspoor meeleverd voor op de kopsekant?
Groeten en bedankt,
Dennis
-
Ik heb in het verleden ook deze kit gebouwd in de na-oorlogse groene uitvoering met zwarte biezen zonder vouwbalg. Met die nieuwe vacuum getrokken ingezette ramen van KleiNSpoor is het een snoepie en staat ie prachtig in o.a. mijn stammetje turquoise plan D's.
-
Misschine dat het archeif van Railhobby of anders oude nummers van Railmagazine uitkomst kunnen bieden. En bel (of beter:mail!!)info@kleinspoor.nl (http://info@kleinspoor.nl) anders even met Kleinspoor. Ik denk dat hij je wel verder kan helpen met een advies.
-
Dak is gedaan, was wel heel erg makelijk ;D
https://images.beneluxspoor.net/bnls/stalend6.jpg
En hieronder de beide koppen met de plan-d balgen.
vindt het er niet slecht uitzien, maar kan dit ook naar werkelijkheid??
https://images.beneluxspoor.net/bnls/stalend7.jpg
https://images.beneluxspoor.net/bnls/stalend8.jpg
groeten,
Dennis
-
Volgens het boekje "alle stalen getrokken rijtuigen op een rij"van de stibans, heeft de stalen D in de uitvoering van kleinspoor (dus met 4 deuren) nooit een vouwbalg gehad. Alleen de grotere versie (met 6 deuren) Heeft deze gehad.
-
dat is interressant.
Ik zal het boekje eens raadplegen.
Dat had ik nog niet gedaan omdat ik er eigenlijk van uitging dat ook de vierdeurs varianten vouwbalgen hadden.
Groeten,
Dennis
-
Er is een klein aantal van de 4 deurs stalen D's omgebouwd voor internationaal verkeer; ze hebben toen dus ook vouwbalgen gekregen.
Staat in het boekje van van Wijk - Jurriaanse.
Mocht je meer info willen dan kan ik het vanavond wel even opzoeken.
Of heeft iemand dat boekje bij de hand?
groeten,
Jan Willem
-
Heb het zelf even opgezocht, heb beide boekjes thuis.
Er zijn in de winterdiens van 1937 6 wagens geschikt gemaakt voor de internatinaledienst op Zwitserland
d6095-d6100 vernemmerd in-7601-7606, en die kregen vouwbalgen.
1 daarvan7603 is thans eigendom van de SGBzie ook http://www.destoomtrein.nl/ )
Met vouwbalgen dus!
En volgens mij zitten de metalen profielen met gaten hier niet op de kop wand!, weet iemand hier meer over
Maar nu het type??
Weet iemand dat???
Groeten,
Dennis
-
Het type vouwbalg was denk ik zo'n hongaars ding, met ophangraam. Veel materieel uit die tijd kreeg zo'n balg, o. a. ook de ovaalramers.
http://www.hetutrechtsarchief.nl/hua_online_images/atlantis/high/234/164234.jpg
De bolkoprijtuigen kregen een iets andere versie, met het draagraam binnen de balg omdat het erbuiten niet paste vanwege de vorm van het rijtuig:
http://www.hetutrechtsarchief.nl/hua_online_images/atlantis/high/971/161971.jpg
Ik denk dat de stalen D's het oude type gekregen hadden, met buitenliggend draagraam. De profielen op de wand zijn juist om een vouwbalg aan te bevestigen, veel materieel uit die tijd (ook de C12c's bijvoorbeeld) was namelijk voorbereid voor de inbouw van een vouwbalg. Lekker laten zitten dus!
EDIT: ok, op de SGB-site staat ie met ding met binnenliggend draagraam zoals bij een bolkop. Scheelt weer moeite. De profielen op de kopwand zitten er in elk geval wel op!
-
Enkele 'kleine stalen D's' hebben inderdaad vouwbalgen gekend. Eind jaren '30 werden de D6095-6100 voorzien van vouwbalgen type 1934 met verende ophanging aan de binnenzijde van de balgen en vaste leuningen. En eind jaren '50 werden de D7611-7617 voorzien van een vouwbalg van het type 1954, waarvan ook plan E is voorzien.
Bij het plaatsen van de vouwbalgen bleven de profielen op de kopwanden van de wagens zitten. De vouwbalgen zijn binnen deze profielen geplaatst.
Voor veel informatie en foto's over deze bagagewagens kan ik je verder twee artikelen aanbevelen:
- A. van der Donk en R. van Mourik, 'Stalen rijtuigen in Nederland deel 6: Alle stalen bagagewagens van NS'. In: Spoorwegjournaal, jaargang 2005, nummer 147, blz. 28-39.
- A. van der Donk en R. van Mourik, 'Stalen rijtuigen in Nederland deel 7: Levensloop Stalen D's en verbouwing tot hersporingswagens'. In: Spoorwegjournaal, jaargang 2005, nummer 148, blz. 30-43.
Nog even een idee om de bagagewagen wat te pimpen: breng de diverse handgrepen aan. Foto's van mijn DIV in wording:
(http://www.home.zonnet.nl/m.haman/bagagewagenDIV_foto01.jpg) (http://www.home.zonnet.nl/m.haman/bagagewagenDIV_foto03.jpg)
Met vriendelijke groet,
Martijn Haman
_________________________________________________________
Bezoek nu ook de website over de stalen rijtuigen van de
Nederlandse Spoorwegen op www.MartijnHaman.nl
-
Floris, Martijn,
Bedankt voor de informatie.
Weet iemand of de plan e balgen ook in model te koop zijn?
Martijn,
Volgens mij zitten de profielen bij verkeerd om.
Staat in de bouwbeschrijving dat de kant met drie gaten beneden moet komen.
Of is dit een fout van KleiNSpoor?
Groeten,
Dennis
-
Naar beneden dus.
http://www.destoomtrein.nl/materieel/d142.jpg
-
grappig, foutje bij KleiNSpoor!
Goed dat ik het weet, bedankt!
VERANDERING;
Was een beetje laat denk :-X
Volgende keer beter lezen maar :'( ;D
-
Huh? Als ik op die foto kijk zie ik toch echt de drie gaten beneden zitten zoals kleiNSpoor zegt...
Gr,
Bart
-
Volgens mij zitten de profielen bij verkeerd om. Staat in de bouwbeschrijving dat de kant met drie gaten beneden moet komen. Of is dit een fout van KleiNSpoor?
Je hebt helemaal gelijk. De profielen zitten fout op mijn model. Drie gaten moeten aan de onderzijde zitten.
Overigens in het vorige bericht vergeten te melden dat ook de D7618-7620 een vouwbalg hebben gehad van het type 1954. Een foto van een bagagewagen uit deze laatste nummerserie heb ik bijgevoegd. Door het ontbreken van de vouwbalg zijn de andere onderdelen op de kopwand goed te zien (waaronder de sluitlichten).
(http://www.home.zonnet.nl/m.haman/2004_1349.jpg)
Met vriendelijke groet,
Martijn Haman
_________________________________________________________
Bezoek nu ook de website over de stalen rijtuigen van de
Nederlandse Spoorwegen op www.MartijnHaman.nl
-
Martijn,
Bedankt voor de informatie.
Wat mij opvalt is dat de ``d`` op de laatste foto wel een balg had maar geen raam in de kop, of is dit dicht gelast?
De Roco plan`d balgen zitten er nu tijdelijk op, ziet er wel stoer uit.
Maar kan dit, historisch verantwoord(mijn tijperk is 1970 t/m1980)?
Groeten,
Dennis
-
Wat mij opvalt is dat de ``d`` op de laatste foto wel een balg had maar geen raam in de kop, of is dit dicht gelast?
De deur met raam is inderdaad dichtgezet door er een plaat op te lassen. De wagens hebben aan deze zijde geen andere ramen gehad. Het raam in de kopwand (rechts van de eerder besproken profielen) zit alleen aan de zijde van de conducteursruimte.
De Roco plan`d balgen zitten er nu tijdelijk op, ziet er wel stoer uit. Maar kan dit, historisch verantwoord(mijn tijperk is 1970 t/m1980)?
Het hang er van af in welke uitvoering je de wagen wilt bouwen. Zie mijn eerdere mail met nummers, data en type vouwbalgen. Maar algemeen gesteld bestonden er in de periode 1970-1980 bagagewagens DIV met vouwbalgen. Dat is dus geen probleem.
Met vriendelijke groet,
Martijn Haman
_________________________________________________________
Bezoek nu ook de website over de stalen rijtuigen van de
Nederlandse Spoorwegen op www.MartijnHaman.nl
-
Martijn,
Maar zoals jij eerder schreef dat de ``profielen`` dan naast de balgen bleven zitten, was dat in alle gevallen zo?
-
Ja. De wagens met vouwbalg, zonder vouwbalg en ook de ongevallenwagens hebben allemaal profielen op de kopwanden. Die vouwbalgen zitten overigens wel erg dicht tegen de profielen aan, waardoor ze misschien niet op elke foto direct herkenbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
Martijn Haman
_________________________________________________________
Bezoek nu ook de website over de stalen rijtuigen van de
Nederlandse Spoorwegen op www.MartijnHaman.nl
-
Bedankt voor de informatie!
kan ik weer lekker verder.
Zet jij ook je vorderingen aan je model in dit topic Martijn?
Lijkt me leuk.
Groeten,
Dennis
-
Project ligt al weer maanden stil vanwege drukte op het werk en andere bezigheden :( . Daarnaast natuurlijk het bijhouden van de website, het kost allemaal tijd. Ik ben bang dat je niet al te veel moet verwachten wat betreft de vorderingen.
Een van de weinige projecten die wel zijn afgerond is het aanpassen van een Liliput koelwagen. Aanbrengen kortkoppeling, opnieuw verven, aanbrengen transfers (GM&S) en weatheren.
(http://www.home.zonnet.nl/m.haman/interfrigo.jpg)
Maar dat is geheel off-topic in dit draadje.
Met vriendelijke groet,
Martijn Haman
_________________________________________________________
Bezoek nu ook de website over de stalen rijtuigen van de
Nederlandse Spoorwegen op www.MartijnHaman.nl
-
Hey,
Wat is eigenlijk de prijs van zo`n bouw pakket?
Wil er wel 1 gaan bouwen, wel een ongevallen stalen D, in de toekomst.
Is zo`n set compleet of moeten er nog diverse dingen voor aangeschaft gaan worden?
Mvg, Marcel
-
Marcel,
Stuur een mail naar Edwin van kleinspoor en je hebt zo het antwoord...
Maar goed..
bouwset van een ongevallen D = €76,-
transfers = €5,35
verf = €6,40
assen = €6,00
draaistellen = €7,00
totaal = €95,75
Gr,
Bart
-
Hey Bart,
Dat had ook gekunnen ja.
Maar evengoed bedankt.
Mvg, Marcel
-
Zo, zijn weer wat verder.
ik ben begonnen om de ramen van de deuren te maken aan de kopse kant van het rijtuig.
Bij toeval ondekte ik dat de ramen wel met strijklicht aan de binnenkant van de kap zichtbaar waren.
Ik heb ze aan de buitenkant zichtbaar gemaakt door met een potlood de kopsekant schuin(en heel dun) vol te kleuren.
En mijn hoop kwam uit, er kwamen (heel licht) wat contouren van een raam naar boven.
ik heb hiervan een foto proberen te maken alleen dat mislukte :(
Ben nu bezig om de profielen aan te brengen en daarna ga ik verder met de handgrepen en ik probeer hem wat verder te pimpen.
Ik wil nog Philotrain rangeer treden bestellen en die erop zetten.
Uiteraard noog een plaatje,
https://images.beneluxspoor.net/bnls/stalend9.jpg
Groeten,
Dennis
-
Zo we zijn weer wat verder;
Het model is op een aantal punten klaar;
-Ik moet nog losse handgrepen monteren
-Spuiten
-ramen en koppelingen monteren.
Plaatjes.
https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0029.jpg
https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0031.jpg
https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0033.jpg
Gebruikt iedereen voor grondverf ook de airbrush??
Of zijn er ook mensen die gronden met een spuitbus?
Zo ja, welk merk en zijn er eventueel nummers van?
-
Voor kunststof modellen gebruik ik een Tamiya spuitbusje grondverf, voor messing (en witmetaal) Alabastine Spuitplamuur op aanbeveling van Maykel Kastelijn.
-
Voor kunststof modellen gebruik ik een Tamiya spuitbusje grondverf, voor messing (en witmetaal) Alabastine Spuitplamuur op aanbeveling van Maykel Kastelijn.
Ik neem aan dat dat gewoon in de beter modelbouw winkel te verkrijgen is?
Groeten,
Dennis
-
Voor de spuitplamuur zul je wellicht naar de Praxis of de Gamma moeten. Mijn vader had tenminste de nodige moeite om een bus voor me te vinden.
- Peter
-
De automaterialenwinkel heeft ook spuitplamuur, ik weet echter niet of dat geschikt is voor kunsstof.
Stephan.
-
Die alabastine spuitplamuur is goed verkrijgbaar, je hebt ze in twee
kleuren, wit en grijs. Persoonlijk vind ik de grijze variant het prettigst
werken aangezien je de 'foutjes' in je model beter ziet.
Zie ook mijn homepage voor wat voorbeelden.
groet,
marco-
-
Zie ook mijn homepage voor wat voorbeelden.
Wel lang geleden bijgewerkt hoor ;). Worden deze projecten nog een keer bijgewerkt. ziet er namelijk errug goed uit!
Maarten
-
achja, er staat een hele rij te wachten om gespoten te worden en aangezien ik nog niet de moeite genomen heb om een airbrush aan te schaffen valt er nog niet veel meer te laten zien. :-|
-
Ik ben nu bezig om losse handgrepen te monteren.
Deze maak ik van 0,3mm draad.
Is het verstandig om dit voor of na het spuiten te doen?
Ik weet niet of het resultaat mooi is om dit voor het spuiten te doen?
En weet iemand wanneer de sluitseinen zijn gemonteerd op de vierdeurs d`s, ik kan het zo snel niet vinden.
Groeten,
Dennis
-
...Is het verstandig om dit voor of na het spuiten te doen?
Ik weet niet of het resultaat mooi is om dit voor het spuiten te doen?...
Hoi,
Ik zou de hadgrepen los spuiten. Wel alvast de gaatjes boren. 'Achter' de handgrepen goed dekkend spuiten is lastig ivm met wervelingen.
Het deel van de handgrepen dat ik de gaatjes gaat wat langer laten en ze in een stukje piepschuim steken en dan spuiten.
Grtzz,
Karst
-
Hey karst,
Bedankt voor de tip.
Waar ik bang voor was dat ik de geboorde gaatjes van 0,3mm dicht zou spuiten(lees vol)
Maar daar hoef ik dus niet bang voor te zijn.
Groeten,
Dennis
-
Ze zullen wel iets dichtlopen, maar als de handgreepjes er in drukt na ong. 8 uur drogen ( is de verf nog wat zacht )heb je ook geen lijm nodig ;)
Grtzz,
Karst
-
ik spuit zooi altijd met de handgrepen erop (tenzij ze blank moeten blijven). Scheelt moeite en je moet elke wand toch vanuit minstens 2 hoeken spuiten om alle richeltjes mee te pakken, bij handgrepen kun je goed controleren of je dat ook echt gedaan hebt.
-
Een beetje lang geleden, maar we zijn weer wat verder;
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0032.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0032.jpg)
Na een spoedcursus handgrepen boetseren (dank Peter) valt het me toch niet tegen.
Ben nu bezig om de handgrepen langs de goederendeuren te plaatsen.
En dat is een pokkewerk!
Gr,
Dennis
-
Graag gedaan Dennis
Enne... dat pokkewerk.... das is juist een UITDAGING ;D ;D
Ik zie de foto's wel verschijnen...
-
Ik zeg ook niet dat pokkewerk geen leuk werk is ;D
Het ligt nu even stil, wil op Rail een nieuwe tang halen.
Mijn oude bezorgde me de zenuwen, en nee dat is niet leuk ;D
Gr,
Dennis
-
Ik weet niet wat voor tang je nodig hebt, maarre.. soms heeft de lidl wel een setje vor weinig, is het bekkie krom, kan die zo de vuilbak in.
tot nu toe ziet het er mooi uit, ik wil dat ook eens doen, echter moet er wel eerst een compressor met spuit komen, dat heb ik tot nu alleen maar uitgesteld, eigenlijk een vereiste bij zo,n bouwdoos.
Mijn euromodellen (VAM) heb ik met een autoband en een goedkoop revelletje gedaan, dat ging best goed, maar iedere keer die band vullen, pfoei! succes, wim
-
Ik heb ook nog steeds geen airbrush :-[ :-[ :-[
Met een beetje geluk krijg ik dat van mijn vrouw voor mijn verjaardag aankomende maand ;D
Gr,
Dennis
-
die paar handgreepjes al een pokkewerk? laffe draak ;D
wacht maar tot je aan de coupérijtuigen toe bent die eigenlijk achter zo'n stalen D horen ;D
-
Die heb ik al van Philotrain ;D
Gr,
Dennis
-
kant-en-klaar?
-
Hallo als iemand zoveel moeite heeft met dit soort werkzaamheden.
Denk jij dan dat ie een Philo kit inelkaar soldeert ;D
Ik hoop het ooit te kunnen, maar zover zijn we nog niet.
Dus ja kant en klaar ;D
Gr
-
ik heb ook nog nooit een philo-kit gesoldeerd. Je punt is? ;D
-
Maar bij de dingen waar ik loop te kloten daar draai jij je hand nauwlijks meer voor om ;D
En kom nou niet van, ik moest het ook leren.
Dat klopt, ook ik hoop over een tijdje hierom te lachen ;D
Gr
-
Ja hoor, binnenkort lach je erom. Ik moest het ook leren.
-
Gisteravond nog aan het zoeken geweest in welke RM dat bouwverhaal stond. Het was erg koud op zolder, en nee, nummer niet gevonden.
Ik heb wel gezien dat de boekenplank al aardig aan het doorbuigen is.
En zo,n 1500 als op de eerste foto ligt nog in de doos, bouwkit.
Ik zeg altijd ´tijdgebrek´, beter is schijterd omdat ik het nog niet aandurf.
Eerst maar een trog GUTS verorberen. Wim
-
Gisteravond nog aan het zoeken geweest in welke RM dat bouwverhaal stond. Het was erg koud op zolder, en nee, nummer niet gevonden.
Da's nummer 133 van 3 april 1996. Sowieso een nummer dat de moeite waard is. Een paar pagina's verder een artikel van 'mispoes' over de zelfbouw van een blauwe engel met de ongeevenaarde openingszin: Toen eind 1994 de DE-II van Holland Rail uitkwam stond voor mij vast dat ik definitief op zelfbouw was aangewezen..... just briljant!
Groet, Paul
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0943.jpg)
regenachtig weer buiten dus, ik had zin om wat aan elkaar te plakken ;D en deze had ik nog op de plank liggen.
nou nog spuiten....blauw.
groet
eric
-
Eric,
zie im het nou goed dat de trap onder de bagage deuren doorloopt tot beneden?
Die hoort hoger boven de grond te hangen hoor.
Groeten,
Dennis
-
Overigens zitten de opstappen onder de kopdeuren ook verkeerd. Lopen tot zo'n beetje de bufferschotels. En da's nie goe, eeeh. Dus ff omdraaien en wat aan die treden doen onder de middelste schuifdeuren.
-
maar dan lopen m,n draaistellen tegen de trapjes??
-
Ja wat wil je. een model of speelgoed?
SK
-
De draaistellen blijven ook dan genoeg ruimte geven.
-
Ik heb 'm zelf ook gebouwd en nog even erbij gepakt, "just to be sure". Gewoon de bouwbeschrijving volgen dus, want anders ziet het er niet uit, klopt het niet en da's toch zonde, eeeh?
-
maar dan lopen m,n draaistellen tegen de trapjes??
Als de draaistellen tegen de trapjes aanlopen kan je ook het volgende proberen:
1e: De draaistellen in hoogte afstellen (ringetjes) zodat uitstekende delen van de draaistellen (zoals aspotten) tussen de treden vallen en niet op dezelfde hoogte. Je zou denken dat het rijtuig dan misschien te hoog of te laat "op de poten" komt te staan, maar bij mij pakte het goed uit.
2e: De trapjes aan de binnenkant een klein beetje uitvijlen / -slijpen / -frezen. Geeft meer ruimte, zonder dat het al te veel opvalt.
Ton
-
komt ie nou ook nog van Roco, of gaan die voor de D VI, de grote Stalen D (mooi in de Scandex :P)
Wim
-
De bak staat in de spuitplamuur, her en der al bijgewerkt.
Op naar het spuiten.
Moet ik alleen eerst een airbrush kopen.
Gr,
Dennis
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0144.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0144.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0145.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0145.jpg)
-
Hoi,
Ik ben ook voor iemand bezig aan zo'n ding, maar...de kwaliteit vind nogal bedroevend.
De bak is verre van strak. De knik loopt op en neer als een ijsbeer in een dierentuin.
In de schuifdeuren is iets van ramen? te zien. Helaas valt dit pas op zodra je het blauw erop zet.
Is dit exemplarisch?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0003_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/pict0004_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0005_1.jpg)
Bart
-
Ik vindt het een leuk model om te bouwen, zeker als eerste model.
De kwaliteit is daarin tegen niet geweldig.
Hij verliest zeker de concurrentie met de huidige grootserie modellen.
Alleen hij is nog steeds redelijk uniek.
Dus voor de mensen die geen Philotrain kunnen en/ofwillen betalen een mooie optie
De mijne is bijna klaar ;D
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=18646.msg278490#new
grts,
Dennis
-
@ bart en wie dit leest.....ik ben blij met m,n stalen D (y) hij staat in de vitrine hoor bart ;)
eric
-
Bart,
ik heb ook een Stalen D gebouwd, maar wat jij hebt qua kwaliteit heb ik geen last van gehad. Alles is strak en zonder golven. Misschien toch maar even terug naar Edwin?
Gr, Bert
-
komt ie nou ook nog van Roco, of gaan die voor de D VI, de grote Stalen D (mooi in de Scandex :P)
Wim
LS Models brengt hem over een tijd(je?) uit.....
-
ik heb ook een Stalen D gebouwd, maar wat jij hebt qua kwaliteit heb ik geen last van gehad. Alles is strak en zonder golven. Misschien toch maar even terug naar Edwin?
de D van kleinspoor??
ik heb edwin het probleem voorgelegd ( niet strak enz ) maar daar was volgens hem niets aan te doen....oke dan maar :-|
eric
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_5602.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_5602.jpg)
Mooi he ;D ;D ;D
SK
-
HUMPFF >:(
;D eric
-
Hoi.
Stalen D's zijn nooit helemaal strak en derhalve ook niet allemaal exact hetzelfde, nog los van de fabrikant. Ik kan het weten, ik heb de D 7603 (schaal 1:1 wel te verstaan) gespoten. Het was in die tijd nog niet mogelijk zulke grote stukken vlakke plaat echt strak te krijgen. Bij de serie AB 7521 ging het beter.
Groet, Erik.
-
Vroeger casco-revisie aan de stalen D uitgevoerd, de zijwand beplating waren redelijk vlak, maar de schilders maakte hem echt vlak en strak met de nodige kilo's plamuur.
marc.
-
Exact, en juist die kilo's plamuur vielen er op den duur af ;)!
Groet, Erik.
-
Hij is af!! ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC01082_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC01082_2.jpg)
(excuus voor de slechte foto :-[)
Wat heb ik eraan veranderd;
-vouwbalgen
-ramen in de vouwbalgen
-extra handgrepen
-gewicht in het rijtuig geplaatst.
Grts,
Dennis
(wel lachen eerste post 18 jan 2007!!!, nu al af ;D ;D)
-
(excuus voor de slechte foto :-[)
Wat een prachtige achtergrond, zijn daar borden van te koop ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
-ramen in de vouwbalgen
Ramen in de vouwbalgen? ;D ;D ;D
In de kopdeuren dus, hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=3078.30
Het glas is gewoon overhead sheed materiaal.
Omdat de vouwbalgen ervoor zitten zie je het toch niet zo goed.
Grts,
Dennis
-
Wat een prachtige achtergrond, zijn daar borden van te koop ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Alleen live is dit mooi (y) (y) (y) ;D