BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: arentjan op 09 October 2010, 15:22:38
-
Op de dumpert: een filmpje over de British Rail tijdens de winter in 1963!
http://www.dumpert.nl/mediabase/1149491/12edc28a/andere_tijden.html
-
kijk, zo hoort het, hier maar piepen als er ook maar een blaadje op de rails ligt, en voor de nederlandse gedetineerde zie ik ook een mooie taak weggelegd, 6 man met een ketting aan de
poten enkels en blaadjes vegen...hoppa.
eric
-
Als ik zo eens kijk rijden de stoomlocomotieven lekker door bij al die sneeuw. Misschien een idee om op kosten van ProRail al de beschikbare stoomlokomotiven te voorzien van een sneeuwschuiver? Als eerste trein kunnen deze dan de baanvakken schoon schuiven. Waarom komen die stoomlokomotiven wel door de sneeuw? De groten aandrijfwielen? Als dat zo is meteen alle nog beschikbare 1000den ook weer rijvaardig maken. (y)
Zo het sneeuwt nog niet, maar ga vanavond lekker verder dromen bij de open haard. ;D
-
Iets te lang achter elkaar dezelfde beelden van sneeuw-scheppende kerels.
Da's voor mij het zap-moment. :P
-
Typisch die Engelsen weer. Eerst mannetjes de baan schoon laten scheppen en er dan een sneeuwschuiver doorheen laten rijden...
-
Iets te lang achter elkaar dezelfde beelden van sneeuw-scheppende kerels.
Da's voor mij het zap-moment. :P
Van die site ga ik al van zappen.
-
Als ik zo eens kijk rijden de stoomlocomotieven lekker door bij al die sneeuw. Misschien een idee om op kosten van ProRail al de beschikbare stoomlokomotiven te voorzien van een sneeuwschuiver? Als eerste trein kunnen deze dan de baanvakken schoon schuiven. Waarom komen die stoomlokomotiven wel door de sneeuw? De groten aandrijfwielen? Als dat zo is meteen alle nog beschikbare 1000den ook weer rijvaardig maken. (y)
Zo het sneeuwt nog niet, maar ga vanavond lekker verder dromen bij de open haard. ;D
Het kost denk ik iets te veel tijd om een grote stoomloc op te stoken zodat ie kan rijden. Daarbij komt nog dat natuurlijk ook het personeel eerst naar die stoomloc moet zien te komen door de sneeuw. Van de beschikbare 1000'den zijn er nog wel één over en die is verre van rijvaardig. Hopelijk heb ik nu niet met een flinke sneeuwbal je droom in duigen gegooid... :)
-
stoomlocs doen het dan nog, omdat ze een stuk minder gevoelig zijn. Electra zit er vaak niet eens op, de ergste ellende die je ermee krijgen kan in de winter is een bevroren leiding, die je dan wel weer kunt ontdooien met een slang aan de stoomverwarmingskoppeling of een brandende poetslap.