BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: NS 1100 op 30 September 2010, 10:51:15
-
Ik zag op hetgroterdamproject.nl (http://hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=629:riv-ns-cont&catid=78:rivarossi&Itemid=118) dat Rivarossi een containerwagensetje heeft uitgeleverd. Het ziet er allemaal mooi uit, maar ik vraag mij af of de containers die er op zitten wel in de jaren '80 ook op deze wagens zaten.
Wie kan hier meer over vertellen?
-
Ja het klopt alle drie de containers zijn correct. Ik heb ze vele malen bij mij achter zien langs komen vooral de Bell container kwam met honderde (leek het) langs denderen.
P&O en NedLloyd waren nog lang niet samen gegaan (bestaan nu ook niet meer)
Groetjes Ben.
-
Ja ja, vooral die Bell containers geven een tijdsbeeld waar geen tijdperk IV baan omheen kan. Ze zijn alleen lastig te vinden in model.
-
Op de site van MTE gekeken maar daar staan ze nog niet op....of ik heb m,n brilletje niet op, of moeten ze nog uitkomen??
eric
-
Geen idee van MTE, maar elders staan ze wel als leverbaar. In ieder geval bij MCH en Kuijpers en verder heb ik niet gekeken.
-
hoe komt die chris daar dan weer aan...?? zeker weer connecties... ;) ;D
eric
-
Ze staan al op marktplaats ???
-
Op de site van MTE gekeken maar daar staan ze nog niet op....of ik heb m,n brilletje niet op, of moeten ze nog uitkomen??
eric
euh, jawel hoor.
Gewoon te koop (in iedere winkel dus he) ;D
-
Komen die wagons ook zonder containers beschikbaar?
-
euh, geen idee.
-
Ik wil wel de containers zonder wagons hebben :)
Heb alleen momenteel geen budget...
-
Toch jammer van de nederlandse opschriften op rongenwagens met zwenkrongen. Die had de NS niet. Maar ja JoueElectroRossiBy heeft nu eenmaal alleen zwenkrongenwagens in het pakket. Losse containers zou dus mooier zijn, vooral de Bell en dan liefst de 20' erbij.
Dirkjan
-
En al die restanten van meegespoten borden op de kleppen klopt ook van geen kanten.
Spoorfan
-
Dus in feite leuke containers, maar totaal niet kloppende wagens? :-\
Zijn er trouwens ook ooit eens beter kloppende containerwagens die in NL in de jaren '80 hebben rondgekart (liefst met rongen) uitgebracht?
-
Zijn er trouwens ook ooit eens beter kloppende containerwagens die in NL in de jaren '80 hebben rondgekart (liefst met rongen) uitgebracht?
Ja hoor, Roco heeft vaker hun rongenwagens met NS opschriften uitgebracht. Een twee jaar terug heeft Roco deze rongenwagen uit een nieuwe vorm opnieuw uitgebracht. Volgens mij is deze echter nog niet in NS uitvoering aangeboden. Over de Märklin variant zal ik t maar niet hebben, die klopt qua maatvoering echnie.
Dirkjan
-
Tja, wat is totaal niet kloppend ;)? Ik heb jaren aan de spoorlijn Leeuwarden - Groningen gewoond. Morgens om 9.30 uur en 's avonds om 18.30 uur reed er praktisch in mijn achtertuin een goederentrein voorbij met als hoofdzaak containers. De trein bestond uit een bonte stoet platte wagens van diverse maatschappijen. Een belangrijk deel van deze wagens bestond uit 2 assige en 4 assige rongenwagens. De rongen van de 2 assige wagens stonden niet omhoog (zwenkbare versie) respectievelijk waren niet ingestoken. Reden hiervan was het feit dat tijdens het beladen van de wagens de rongen beschadigd konden worden als zij omhoog stonden. (Vanuit het kantoor van mijn werkgever (sinds 1984) heb ik zicht op de containerterminal in Leeuwarden en ik kom daar enkele malen per jaar buurten) Wat dat betreft zou ik de rongen niet plaatsen bij deze wagens.
Het setje van Rivarossi geeft een prima sfeerbeeld van een containertrein zoals deze in de jaren 80 op het spoor rond reed.
Grtz,
Willem
-
Totaal niet kloppend is dat deze wagen nooit in NS uitvoering heeft bestaan en dat het een Ks is en geen Kbs.
In hoeverre je je daar druk om moet maken, moet ieder voor zich weten, maar persoonlijk vind ik dit storender dan een verkeerde kleur van de voetplaat van een 2200 of verkeerde treden onder de deuren van ICK rijtuigen, waar hier uitgebreide discussies over zijn geweest en waar de stemming toch was dat de betreffende fabrikant een enorme blunder had gemaakt.
Zonder iets af te doen aan die foutjes, vind ik het wat merkwaardig dat het bij goederenwagens blijkbaar allemaal wat minder strikt hoeft te zijn.
En zoals Dirkjan al aangaf, het juiste type wagen heeft Roco in het assortiment gehad.
Huub
-
Heeft toevallig iemand artikelnummers van de juiste Roco wagen? :)
-
Heeft toevallig iemand artikelnummers van de juiste Roco wagen? :)
Roco 46310
-
Lima Hondekop en DKM DE-2 zijn dan nog specifiek als NL-modellen gemaakt. In de vergelijking met deze wagentjes zit ik meer te denken aan de NS 1983 van Roco, een op zich goed model van een buitenlandse loc waar we een ander kleurtje en een NS-vignet op plakken en dan stug beweren dat het een NS loc is... ;D
Huub
-
Ik wist niet dat het zo erg was...(http://www.mitropa.nl/forum/images/smiles/joker495.gif)
-
Lima Hondekop en DKM DE-2 zijn dan nog specifiek als NL-modellen gemaakt. In de vergelijking met deze wagentjes zit ik meer te denken aan de NS 1983 van Roco, een op zich goed model van een buitenlandse loc waar we een ander kleurtje en een NS-vignet op plakken en dan stug beweren dat het een NS loc is... ;D
Huub
Roco heeft nooit beweerd dat het een NS loc was. Dat 1983 op de zijkant van de lok sloeg op het jaartal waarin Reyne en Roco hun samenwerking waren begonnen (of zoiets)
Ik wil hier trouwens niet mee aangeven dat de mensen hier nu zeiken op de riva set. Ieder kijkt op zijn manier tegen zijn hobby aan, en dus tegen modellen en hun eventuele tekortkomingen.
Dat mag natuurlijk hier besproken worden en we hoeven niet te doen of alles ja en amen is.
-
Dat mag natuurlijk hier besproken worden en we hoeven niet te doen of alles ja en amen is.
Hulde!
Uitzondering op de regel 8)
Dat zal dan wel wat zeggen over de modellen die wij voorgeschoteld hebben gekregen...
-
Ja, dat zal het vast zijn.
-
Roco heeft nooit beweerd dat het een NS loc was.
Hiermee impliceer je dat de Riva set eigenlijk nog veel erger is, want zij beweren wel dat het NS wagens zijn. :P
Had er gewoon Belgische, Franse, Oostenrijkse wagens van gemaakt, dan had het wel (nagenoeg) geklopt. Ik zie de meerwaarde niet zo om er een NS beschrifting op te drukken. Je hebt best mooie wagens en dat ga je dan vernaggelen door er onzinnige opschriften op te drukken. Vandaar de vergelijking met de 1983 (waarvan ik weet dat die vanuit een heel ander oogpunt en voor een heel andere doelgroep is gemaakt).
Huub
-
Wat je wil Huub, wat je wil.
-
Beetje flauwe reactie van je Chris, inhoudelijk ga je er niet op in...
-
Nee, daar komen we toch verder niet uit ? Waarom zou ik er dan op in gaan ?
Ik vind het een leuke set, ookal weet ik nu dat ze niet klopt (wist ik bij de bespreking niet), en ben er toch blij mee dat ze is uitgebracht)
En Huub ziet er het nut niet van in en had liever dat ze het niet gedaan hadden.
Punt.
Kan ik wel roepen dat ik vind dat Huub er naast zit, roept hij weer dat ik niet lekker ben en zo gaan we dan nog 4 pagina's door. (zie commentaar richting Huub grappig aub)
-
Waarom zou ik er dan op in gaan ?
Geef dan geen reactie, nu doe je net of hij onzin uitkraamt... Maar goed, kritisch een model bekijken is niet je sterkste kant. Wij komen elkaar wel vaker op dit punt tegen...
En Huub ziet er het nut niet van in en had liever dat ze het niet gedaan hadden.
Dat zegt ie niet, hij geeft aan dat ie liever een kloppend model had gehad, zij het met buitenlandse opschriften.
-
Nog even een tip, de wagens zijn natuurlijk niet een total loss (hoewel het model een spaanse Ks is). Maar je kunt de wagens natuurlijk ook omnummeren naar een Belg, Fransoos, Deen, Luxemburger die wel zwenkrongen had.
Dirkjan
-
Tja, wat is totaal niet kloppend ;)? Ik heb jaren aan de spoorlijn Leeuwarden - Groningen gewoond. Morgens om 9.30 uur en 's avonds om 18.30 uur reed er praktisch in mijn achtertuin een goederentrein voorbij met als hoofdzaak containers. De trein bestond uit een bonte stoet platte wagens van diverse maatschappijen. Een belangrijk deel van deze wagens bestond uit 2 assige en 4 assige rongenwagens. De rongen van de 2 assige wagens stonden niet omhoog (zwenkbare versie) respectievelijk waren niet ingestoken. Reden hiervan was het feit dat tijdens het beladen van de wagens de rongen beschadigd konden worden als zij omhoog stonden. (Vanuit het kantoor van mijn werkgever (sinds 1984) heb ik zicht op de containerterminal in Leeuwarden en ik kom daar enkele malen per jaar buurten) Wat dat betreft zou ik de rongen niet plaatsen bij deze wagens.
Het setje van Rivarossi geeft een prima sfeerbeeld van een containertrein zoals deze in de jaren 80 op het spoor rond reed.
Grtz,
Willem
inderdaad een allegaartje in die tijd:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/file932.jpg)
en voor vertrek werden de rongen toen nog keurig opgezet...
grtz,
Wim
-
En Huub ziet er het nut niet van in en had liever dat ze het niet gedaan hadden.
@Huub : Inderdaad, iets te snel gereageerd, mijn excuus aan jou, dat heb je niet gezegd.
-
Ja hoor, Roco heeft vaker hun rongenwagens met NS opschriften uitgebracht. Een twee jaar terug heeft Roco deze rongenwagen uit een nieuwe vorm opnieuw uitgebracht. Volgens mij is deze echter nog niet in NS uitvoering aangeboden. Over de Märklin variant zal ik t maar niet hebben, die klopt qua maatvoering echnie.
En de Roco 4378C (oud nr.) , 84 NS 333-0078-9 Kbs?
Stephan.
-
En de Roco 4378C (oud nr.) , 84 NS 333-0078-9 Kbs?
Als dat er eentje is met steekrongen is dat een correct nummer.
Dirkjan