BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: piksov op 28 September 2010, 20:34:03
-
Wie kan mij vertellen welke decoder dit (https://images.beneluxspoor.net/bnls/esu52687.jpg) is ?
Ik weet zeker dat het een ESU lokpilot micro is, maar daarna weet ik het niet meer...
Lokpilot micro v2.0 ?
Lokpilot micro v3.0 ?
Lokpilot micro v3.0 dcc ?
Op internet heb ik gevonden ESU 52687 (zo heet het plaatje ook), maar daar zijn ook andere plaatjes van te vinden.
groet,
Guus
-
Helaas de foto is niet zichtbaar.
willem.
-
bij mij wel gewoon, alleen heb ik geen idee welke decoder dit is
-
Volgens mij v2.0, weet niet helemaal zeker.
Gr. Steef
-
Hoi,
Zeker geen 3.0. Althans de huidige / meest recente versie van de 3.0 decoder.
Grtzz,
Karst
-
Heb dezelfde decoder, zit af fabriek in een 2200 uit de bekende startset van Roco. Volgens mij is het een LP 2.0
-
Ik zal ESU dan maar eens contacten ...
Dank voor het meedenken.
Guus
-
Even de Miba digitaal specials erbij gezocht en het is behoorlijk verwarrend. Uiterlijk is het de eerste LokPilot Micro. Die verscheen ten tijde van de LP2 en zal dus wel een paar vergelijkbare eigenschappen hebben (mulitprotocol volgens het bijschrift), maar aan de Micro werd aanvankelijk geen nummer gekoppeld. Er staat een plaatje in de special van 2006 en dat is overduidelijk dezelfde decoder.
Een jaar later ziet de decoder er hetzelfde uit, maar heet opeens Micro V 3.0 DCC. Weer een jaar later zijn er twee Micros's, dezelfde V 3.0 DCC en een uiterlijk anders ogende multiprotocol Micro 2.0 met bijvoorbeeld een lagere motorstroom. In 2009 staan ze er nog beide in, maar heten ze opeens allebei versie 3.0 respectievelijk DCC en multiprotocol. Volgens de site is dat nog steeds zo.
Ook Miba is niet foutloos, maar het lijkt erop dat deze eerste versie van de Micro bij de doorontwikkeling van de gewone LP in één keer is meegenummerd naar 3.0 maar dan met software die alleen DCC ondersteunde. De Micro 2.0 en huidige Micro 3.0 multiprotocol is een andere decoder.
-
hmm. Miba Digitaal - daar had ik nog niet aan gedacht, ik zal ze er eens bijzoeken.
Dank voor de tip, Henk!
groet,
Guus
-
Geen dank, het is best leuk om ze door te nemen.
Maar dit is dus de oorspronkelijke Micro (nog zonder extensie) al of niet in de gedaante van de huidige Micro 3.0 DCC. Zelfde decoder, andere software.
De latere Micro 2.0, doorontwikkeld naar de huidige Micro 3.0 is een andere decoder.
-
heb je een programmer van esu?
laat je loksound kijken wat voor decoder het is.
-
Die zegt 'ESU lokpilot micro', geen versie nummer
Een Lokpilot micro v3 wordt 'ESU lokpilot micro v3' genoemt.
Ik heb dus of een micro v1 of een micro v2 ..
groet,
Guus
-
Waar heb je eigenlijk die informatie voor nodig?
-
en de winnaar is ....
Der LokPilot micro V2.0 ist in zwei Varianten erhältlich:
Mit separatem Schnittstellenstecker nach 6-poliger NEM 651 Norm oder mit sechs direkt am Decoder angebrachten Anschlusspins.
http://catalog.lokshop.de/ESU/Prospekt_2007_ESUKG_DE_Auflage_1_01-56_eBook.pdf (http://catalog.lokshop.de/ESU/Prospekt_2007_ESUKG_DE_Auflage_1_01-56_eBook.pdf)
@Henk:
ik heb een Lux wielenreiniger, daar zit een faulhaber motor in, en dat soort motoren moet je hoge frequentie aansturen.
Volgens mij kunnen deze decoders een 32Khz / 40Khz frequentie aansturen.
En waarom een nieuwe decoder kopen als je er nog in je rommelbak hebt liggen?
Dank voor het meezoeken allemaal!
groet,
Guus
-
Wie kan mij vertellen van welk type / merk decoder deze is?
Van deze decoder zijn de meeste CV niet uit te lezen (decoder is gedeeltelijk ook defect):
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMGP2787.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMGP2788.jpg)
-
Ziet er uit als een niet al te ingewikkelde decoder.
En als hij toch defect is, kan je er sowieso niks mee.
Als je ook een groot deel van de cv's niet kan uitlezen, waarschijnlijk defecte cellen in de microcontroller.
---> Wegmikken dat ding!
Gerard
-
Waarom wegmikken dat ding?
heb ook wel decoders die niet meer helemaal zijn wat ze waren, maar die zijn nog wel te gebruiken als functiedecoders.
Of als alleen de motor aansturing het nog doet, in de loks die geen verlichting hebben. Of aansturing van een motor die ergens op de baan iets aanstuurd, molen b.v.
Als niets het meer doet, ja dan kun je hem net zo goed weggooien, maar als er nog wat uitgangen te gebruiken zijn is er ook nog wel een functie voor te verzinnen en is wegmikken dus zonde.
Roelco
-
Nog even een aanvulling
De motoruitgangen zijn nog wel te gebruiken 14/28 rijtrappen, doet het overigens analoog niet (meer), verlichting blijft altijd brand, niet meer schakelbaar dus.
-
Zoals ik eerder had al aangegeven had ik ook nog contact gezocht met de support site van ESU en ik heb zowaar een reactie ontvangen, een antwoord op mijn vraag wil ik dit niet echt noemen:
"Sehr geehrter Herr Weggemans, vielen Dank für Ihre E-Mail.
Auf unserer WebSite finden Sie zu sämtlichen Produkten aus unserem Hause eine Abblidung.
Mit freundlichen Grüßen
Best regards
Ihr ESU Technischer Support"
Het enige positieve hieraan is dat ze uberhaupt reageren, maar inhoudelijk heb je echt NIETS aan zo'n antwoord.
Ik heb als reactie een stekelig mailtje terug gestuurd dat ik zelf ondertussen een oplossing had gevonden, en dat ik hun antwoord het woord support niet echt waardig vind ...
Guus