BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: rail4marcel op 16 September 2010, 14:38:31
-
Ik vroeg me af of er iemand toevallig ervaring heeft met verzendingen van http://www.modellbahnshop-lippe.com/ (http://www.modellbahnshop-lippe.com/).
Marcel
-
Ik heb zelf een goede ervaring met deze shop, keurige bevestiging en levering
-
Ja hoor, prima service en snelle levering.
Groetjes,
Jos
-
Ik kan me alleen maar aansluiten. Toppie.
Wel laat ik naar een adres in Duitsland sturen, met verzending naar Nederland dus geen ervaring.
Veel van hun prijzen zijn incl. gratis verzending binnen Duitsland.
Wellicht behoef je dan bij verzending naar Nederland alleen het verschil te betalen.
Gr. Romeo !
-
Hallo,
Sluit me bij voorgaande aan, snelle en nette service.
Groeten
-
kun je gerust mee in zee gaan. Goede firma met prima service.Bestel er al jaren en alles komt snel en goed verpakt aan tegen aantrekkelijke prijzen.
Momenteel zitten ze in de verhuizing, waardoor de afwikkeling van bestellingen nu wat langer kan duren. Op hun site staan de termijnen wel.
grtz,
Wim
-
Ik kan me alleen maar aansluiten. Toppie.
Wel laat ik naar een adres in Duitsland sturen, met verzending naar Nederland dus geen ervaring.
Veel van hun prijzen zijn incl. gratis verzending binnen Duitsland.
Wellicht behoef je dan bij verzending naar Nederland alleen het verschil te betalen.
Gr. Romeo !
Bij verzending buiten Duitsland, doch binnen europa komt er €9.50 verzendkosten bij. Tevens is de site in 6 verschillende talen beschikbaar.
Groenten Rob
-
;D Dat bedoel ik ;D
-
Bedankt iedereen voor het advies. Ik heb net de bestelling geplaatst ben benieuwd wanneer ik ze binnen krijg.
-
normaal vrij snel dus. Naar Nederland loopt de verzending via UPS. Als je op dag 1 de mail krijgt met de track-en-trace code dan heb je de volgende dag het UPS-busje al voor de deur.
Dat is bij mij maar 1 keer anders gelopen, toen door een scanfout van 't pakketje een aantal wissels in Milaan terecht kwamen! En ik bouw niet eens een spaghettibaan :-\ hehehe. Maar gelukkig kwamen ze alsnog snel weer binnen.
-
Ja ook goede ervaringen.
Alleen over UPS helemaal niet. Ik woon in Nijmegen. Ze proberen éénmaal te bezorgen en ben je dan niet thuis dan kun je het pakket in Arnhem ophalen >:(
GLS idem, maar die hebben een vestiging in Nijmegen.
En als je ze (via track and trace) belt dan kunnen ze absoluut niet zeggen wanneer ze gaan bezorgen.
Ik heb een keer iets besteld bij http://www.eisenbahntom.de/ en die kwam dus weer dankzij UPS bij hen retour. Kon ik alsnog met de auto naar Botrop. En dat heeft me heeeeeeel veel geld gekost 8)) (erg veel aanbiedingen en tweedehands spul .....)
Als ik iets in NL bestel geef ik al bij voorbaat aan dat ze moeten verzenden via TNT.
-
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen. Overigens vorige week nog wat ontvangen bij de tweede poging van UPS. Ik weet dus daat ze in elk geval meer dan een enkele poging doen.
-
moi marcel.
ik heb goede ervaring met deze webshop,maar kijk ook eens bij andere sites,er zijn vaak winkels die goedkoper zijn !
en kijk goed naar de verzend kosten,dat wil nog wel eens verschillen,of maakt het zelfs duurder .
groet gerbrand.
-
In juni jl. ben ik in de winkel geweest. Dat was nog op het oude adres in Detmold. De eerste indruk was prima; de tweede ook: mijn portemonnee verliet afgeslankt het pand... De winkel ziet er goed uit en men is erg beleefd. Met de webshop zelf heb ik nog geen ervaring opgedaan.
Groet,
Basilicum
-
In juni jl. ben ik in de winkel geweest. Dat was nog op het oude adres in Detmold.
Goedemorgen,
Weet iemand toevallig het nieuwe adres van modellbahnshop -lippe?
Groet Anja
-
Het adres van modellbahnshop-lippe is: www.modellbahnshop-lippe.com (http://www.modellbahnshop-lippe.com)
Heb er 1 keer besteld, was erg tevreden over de snelheid van levering. Als ik daar weer iets vind was ik hier niet of niet meer kan krijgen, bestel ik er weer.
Groeten, Yuri
-
Kan iemand mij vertellen of deze winkelier dezelfde is als degene die vrijwel altijd in Houten aanwezig is?
(Duitse handelaar die ook prima Nederlands spreekt, in de grote hal links, tegen de korte zijwand, vrijwel geheel in de hoek achterin (kijkt min of meer uit op de stand van KleiNSpoor). Heb ik de goede naam bij deze handelaar of is dit totaal iemand anders?
mvg,
Gert
-
ik kan me erbij aansluiten bijna mijn vaste huisleverancier.
-
Nee Gert, dat is een andere.
Modellbahn Koster uit Nüsttal:
http://www.modellbahn-koster.de/
spreekt gewoon Nederlands en heeft vaak leuke aanbiedingen.
Erich
-
Bedankt Erich. Dat was de naam die ik zocht!
mvg,
Gert
-
Neef Eric heeft recent een bestelling via de webshop gedaan voor hem en mij.
Prima afhandeling, snel en in een heleboel dingen heel goedkoop.
Verzendkosten zijn daarbij minimaal, dus goed te doen om nog winst over te houden.
-
top zaak (y)
-
Ben er één maal geweest (per spoor nét te doen in een dag); vriendelijk personeel, ruim assortiment, vooral de dingen die je hier in Nederland niet zo snel in de winkel ziet. En ook de prijs is lager dan gemiddeld; inderdaad een aanrader dus!
-
Heb een bestelling daar gedaan. Prima levering.
Enige minpuntje was, dat ik op het moment van koop (de betaling was toen al gedaan) alleen een gegenereerd bevestiging van ontvangst kreeg, en vervolgens een week niets hoorde. Maar toen kwam het (zoals anderen al schreven) in een stroomversnelling, mail met bevestiging, mail van UPC, en een dag later had ik mijn bestelling in huis.
Goede ervaring dus.
-
Hallo Wim
Heb je de leveringsvoorwaarden wel gelezen en ook bij het artikel gekeken naar geschatte levertijd.
Volgens mij noem jij iets een "minpuntje" wat in hun levertijden wordt genoemd en dat is geen "min-" maar een pluspunt.
Lippe is één van de weinigen die eerlijk aangeeft waar het op staat en over het algemeen kunnen ze zich aan de door hun geschatte levertijd redelijk houden. Veel artikelen staan op een levertijd van 5 - 10 dagen en dan moet je niet verwachten dat je binnen een week extra bericht krijgt. Ik ken geen Nederlands bedrijf die dat aangeeft. Bij één van de grotere winkels (webshop) in Nederland toch al een aantal keren meegemaakt dat er navraag gedaan moest worden waar de spullen bleven (besteld, betaald en na 2 weken niets ondanks dat op de site stond dat het voorradig was).
Ik wil hiermee aangeven dat je kleine puntje van kritiek in mijn ogen niet terecht is.
groet
Johan
-
Wat via deze winkel binnen laten komen en dat ging allemaal vlot en netjes.
Wel een keer moeten bellen dat de prijs niet klopt met de voorbestel prijs, maar dat werd onmiddelijk recht getrokken
(y)
-
Al zeker een 25x daar besteld. Nog nooit geen problemen en bij een eventuele
vraag. Per telefoon altijd een bevredigend antwoord.
-
Vorige week nog in de winkel daar geweest. Ze hebben een redelijk assortiment in de winkel staan, maar de rest kunnen ze voor je uit het magazijn laten komen. Heb een tijdje staan twijfelen over een model, en kreeg netjes een kop koffie aangeboden. Uiteindelijk helaas besloten het model niet kopen (waardoor ik nu alsnog de verzendkosten moet gaan betalen ;)).
Alleen als je om een aantal modellen vraagt, en vervolgens nog om een ander model / andere variant, lijkt de magazijnmedewerker/-medewerkster er niet zo blij van te worden dat hij/zij nog een keer op en neer kan.
-
Eergisteren een vakantie uitstapje gemaakt richting Detmold en ook even bij Lippe geweest.
De winkel ziet er netjes uit en er staat 'gemiddeld' e.e.a. in de winkel, oa. erg leuk KM1 spul.
Medewerker was vriendelijk en gaf aan dat ze het meeste 'auf Lager' hadden en niet in de winkel hadden staan. Nummers doorgegeven en 5 minuten later werd dit gebracht. Loks werden met zachte handschoenen uitgepakt en getest op de testbaan.
'Fazit' ;) : zou ik er nog een keertje heen gaan: Nein.
Ik was er tijdens een vakantie uitje, maar je kunt bij Lippe veel beter via internet alles regelen.
Het is geen Huider Heerhugowaard of JB Modellbahn Osnabrück waar je heerlijk even kunt rondkijken.
De afhandeling in de winkel is gewoon een beetje knullig.
Je moet met Credit Card betalen, een Meastro Card werkt niet (terwijl dit wel werkt bij andere Duitse winkels).
Daarnaast is de kassa niet direct gelinkt aan hun internet/klantensysteem.
Dus je winkelbestelling komt niet in je account erbij te staan.
Dit is dan weer lastig voor de MSL kortingspunten, die krijg je niet bij een winkel bestelling.
Je kunt wel je punten verzilveren, maar dit wordt vervolgens wat onduidelijk verwerkt in je account.
Kortom, echt een bedrijf die zich richt op handel via internet en zeker niet via de winkel.
Al moet je wel 'goed voorbereid' bij hun aanschaffen, want de mailcommunicatie loopt wel wat stroef en hun antwoorden zijn kort en soms onduidelijk (terwijl ik als 'grensganger' toch wel een aardig woordje Duits kan praten en typen).
-
Via internet een topzaak met altijd interessante aanbiedingen. Snel verzonden en redelijke verzendkosten (9,50). Goed emailcontact.
Groet,
Ruud
-
Mijn eerste bestelling is gedaan en aangezien ik naart duitsland ga binnen een paar weken ga ik mijn bestelling daar ophalen en ginder in de winkel eens rondkijken voor strooigras en ander groen voor op de baan.
Dit is toch de goedkoopste winkel die ik al ben tegengekomen.
Ik zal je mijn ervaring van de winkel laten weten maar ik ben er nu al gerust in dat dit ook positief zal zijn.
Groeten
Tom
-
pisitief
Van mij mag je, maar de winkel zal er niet zo blij mee zijn.
-
Tja, wat zal ik zeggen....
Ben daar afgelopen najaar geweest omdat ik in de buurt was.
Misschien een leuke internet winkel maar voor de shop zelf zou je je de moeite kunnen besparen.
Prijzen niet echt aantrekkelijk en eigenlijk behoorlijk beperkt assortiment in de shop zelf. Zeker wat betreft deco spul.
Was met een kwartiertje weer buiten...
Grt.
Ferry
-
Serieus ?
Hmm, dat had ik niet verwacht.
Het voelt zo groot zeg maar :)
-
Dat dacht ik dus ook, maar dat viel vies tegen...
De grootte vergelijkbaar met de winkel in Woerden.
Er zijn grotere in NL ( waar ik ook langer binnen blijf 8) )
-
Nou ja dat de prijzen niet aantrekkelijk zijn, dat ben ik niet met je eens.
Kijk nu eens naar bv. de Roco 62547 (DB 115 509, 80 Jahre Autozug): http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Roco/1-4-005001-74571-0-0-0-3-10-2-0-gatt-nl-h-0/ein_produkt.html
Waar vindt je die goedkoper ?
Maar zoals Ruud en anderen aangeven, als internetshop is het gewoon een hele fijne winkel met schappelijke verzendkosten naar NL.
Nadeel vindt ik wel dat als ik een mail stuur met 2 of 3 vragen dat men niet alle vragen beantwoord.
De 'winkel' is gewoon voor erbij.
Het magazijn is ook niet bij de winkel, maar ligt er een eindje af.
En die is volgens mij best wel groot, want toen 'mijn nummers' telefonisch doorgegeven werden werd ook de stelling- en rijnummers doorgegeven waar dit lag.
Nogmaals (zoals ook door Ferry aangegeven): voor de winkel op zich hoef/moet je er absoluut niet heen ! Het is eigenlijk alleen maar lastig, omdat het kassasysteem geen goede koppeling heeft met het internetsysteem (waardoor oa. je winkelaankoop niet bij je account komt te staan, waardoor bv ook je MSL bonuspunten niet goed verwerkt worden).
Als je echt eens een leuke winkel in Duitsland wilt bezoeken, dan moet je eens naar JB Modellbahnservice in Osnabrück gaan.
Een enorm assortiment in een hele leuke aankleding.
Wel gratis parkeren achter het pand, maar niet echt scherpe DLD prijzen.
-
thx voor de tip Alfred
-
Je moet bij Lippe wel regelmatig op de site kijken om de koopjes niet te missen. Soms gaat het nl. razendsnel. Ik zag twee dagen geleden een BR 41 van Roco, auslaufmodel, voor de superprijs van 199,-. Vandaag was-ie al weer weg, dus helemaal uitverkocht. Het gaat niet bij alle aanbiedingen zo snel, maar soms dus wel.
Groet,
Ruud
-
Dat zullen van die Roco-quota loks zijn, handelaren mogen een partij(tje) goedkoop inkopen, en moeten ze dan maar
weg zien te zetten. In het duitse zijn de sneltreinstoomloks populair, die zie je eigenlijk nooit in de aanbieding,
dan de 'hybrides' 41er en zo, en dan de goederenloks, 50ers en zo. De prijzen zie je dan leuk varieren als gevolg van de
vraag, bij Kieskemper zweefde de 41er tussen 170 en 190 en een DR-57er tussen 110 en 130
fred
-
Je moet bij Lippe wel regelmatig op de site kijken om de koopjes niet te missen. Soms gaat het nl. razendsnel. Ik zag twee dagen geleden een BR 41 van Roco, auslaufmodel, voor de superprijs van 199,-. Vandaag was-ie al weer weg, dus helemaal uitverkocht. Het gaat niet bij alle aanbiedingen zo snel, maar soms dus wel.
Groet,
Ruud
Soms zijn de links ook een beetje verborgen zoals deze:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/hersletterangebote/Sonderangebote/31-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-gatt-nl-p-0/hersletterangebote.html
Even terugkomend op de BR 41, bij Walter Licht in Münster staat ie nog wel op de site: http://www.modellbahnen-licht.de/Sonderangebote/Dampflok-BR-41-Kohle-DB-62316.html
Bij belangstelling is ook hier mijn advies, eerst bellen/mailen alvorens blindelings te bestellen.
-
Ik heb nu regelmatig waart besteld een boven zit tevreden overgeeft de snelheid en service.
Groetjes
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Ben ik even blij dat ik niet via Tapatalk hoef te posten ..... :D
Sander
-
;D
-
;D (y)
-
Sorry, martindomburg, maar was wel een inkoppertje ;)
-
Bagger spellingscorectie :-X
moet natuurlijk zijn:
Ik heb nu regelmatig daar wat besteld een ben zeer tevreden over de snelheid en service.
(y)
-
Ik heb recent bij deze winkel besteld, en absoluut tevreden over de snelle levering en
de goede degelijke verpakking, genoeg schokabsorberende materialen in de doos (y)
Het was alleen even zoeken waar het pakket gebleven was in NL, het blijkt dat de zending
door DHL doorgegeven wordt aan Post-NL en dus ook door deze wordt afgeleverd.
En er zat een zakje Haribo beertjes in de verpakking!
Gr.
Robbert Jan.
-
HAribo beertjes ?
Dat ken ik ergens van.... Dan verkopen ze ook via een bepaald kanaal over ebay
Na ja, eergisteren een loc besteld die aangemerkt staat als te bestellen bij leverancier, dus niet uit voorraad. Doe ik normaal niet, maar de prijs was te mooi
Ben benieuwd hoelang dat gaat duren...
Martijn
-
:) dat doen die duitsers vaker bij verzendingen. Haribo macht kinder froh ;D.
-
Ook ik kreeg bij mijn bestelling zo'n zakje Haribo beertjes en mijn neef krijg die ook bij zijn bestelling dus ik ga er vanuit dat dit standaard is.
Een prima (internet) bestel zaak met goede prijzen en keurige levering.
Het enige puntje is dat je niet kan zien hoelang het duurt voordat een niet op voorraad product in huis is bij je bestelling.
-
'Haribo macht Kinder froh' en veel Duitsers voegen daar aan toe: 'Und Eltern ebenso' (en ook de ouders) ;D
Nogal wat Duitse eBay-verkopers doen een cadeautje bij hun verzending. Ik heb al eens speelgoed gehad, een extra wagonnetje of reclamespullen van de DB (bloknootje, pen, e.d.)
Groet,
Ruud
-
Ja, leuk een kadootje. Maar het stukje chocolade dat ik erbij kreeg heeft het niet gehaald met 32 graden. ;D
-
Nogal wat Duitse eBay-verkopers doen een cadeautje bij hun verzending. Ik heb al eens speelgoed gehad, een extra wagonnetje of reclamespullen van de DB (bloknootje, pen, e.d.)
Dat komt omdat zij veel waarde hechten aan een zeer hoge beoordeling van de koper. Als je hun niet beoordeeld, krijg je gelijk de vraag om dat svp wel te doen.
-
Nog even een vraagje over "Lippe"
Het is een kleine winkel voor erbij begrijp ik. Weet iemand of daar wel een testbaantje ligt om je aan te kopen artikelen even te laten testen?
Waarschijnlijk ben ik as zaterdag daar in de buurt...
-
Op basis van de goede ervaringen hier en de gunstige prijzen afgelopen zondag ook iets besteld bij Lippe!
Vanmorgen kwam het pakket al binnen. Supersnelle levering tegen gunstige verzendkosten (€ 9,50). (y)
-
Als je dan toch in de buurt bent, via Horn naar Altenbeken rijden, mooie bosweg, in Altb staat een BR 44 op een sokkel.
In Bad Driburg, ook vlakbij, moet er ergens een modelbaan zijn, te bezichtigen door publiek.
Heb je dan nog tijd over, tuf dan naar Bösingfeld en bezoek de Extertalbahn, hebben de oudste bedrijfsvaardige
elok,s van Duitsland. Enne, ook Ottbergen ligt in de buurt, hoe ik dat weet, heb 15 jaar in Lippe gewoond :)
Wim
-
Nou
Twee weken geleden een loc besteld die nog op te leveren door fabrikant stond, nu toch al binnen
Tevdreden dus !
Martijn
-
In Bad Driburg, ook vlakbij, moet er ergens een modelbaan zijn, te bezichtigen door publiek.
Modellbundesbahn (http://www.modellbundesbahn.de/) is alleen op Zondag open!
Gelukkig wist ik het van te voren, wij waren 3 weken terug in de buurt op vakantie.
Wilde nog wel naar Detmold, maar het was te warm voor de kids om op Pa te moeten wachten ;D
Misschien een volgende keer...
-
Nog even een vraagje over "Lippe"
Het is een kleine winkel voor erbij begrijp ik. Weet iemand of daar wel een testbaantje ligt om je aan te kopen artikelen even te laten testen?
Waarschijnlijk ben ik as zaterdag daar in de buurt...
Ja, voor alle gangbare schalen hebben ze een testbaantje.
Ik heb niet eens hoeven vragen, de medewerker kwam er zelf al mee.
Had een soundlok en een analoge lok (met losse decoder) gekocht, de sound lok werd op de digitale baan getest incl. alle geluidfuncties. De analoge lok werd getest op een ander baantje.
Bij mij werden de loks met van die zachte witte handschoeven uit de verpakking gehaald (y)
-
Een beetje off-topic ....
Weet iemand waar je die die zachte witte handschoenen kunt kopen ?
Sander
-
Bij de apotheek.
Groet Jaap
-
Bouwmarkt, ijzerwarenhandel...
-
Action, heeft handschoen per doos, goedkoop en gewoon weggooien na gebruik.
-
Hoi
Als je de witte katoenen handschoenen bedoeld
dan kun je eens kijken op de site van Airbrushcentrum Almere.
Die zij niet zo duur. Ik heb zelf ook deze handschoenen besteld nadat
ik op sommige loc's vingerafdrukken en vetvlekjes constateerde die er niet meer af te krijgen zijn zonder de lak te beschadigen.
Gr. Ron
-
Even een schopje:
MSL heeft sinds 27-9 ook een winkel in Bremen:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/specials/msl-Bremen/0-0-0-0-28-0-0-0-0-0-0-0-de-0-0/specials.html
Zie ook het filmpje op de site. Dat ziet er toch donders mooi uit daar (y)
Voor ons 'noorderlingen' ook niet eens zo gek ver weg, dus ik ga zeker een keer (of 2 of 3) die kant op :)
En nu maar hopen dat de prijzen scherp blijven.
-
Een beetje off-topic ....
Weet iemand waar je die die zachte witte handschoenen kunt kopen ?
Sander
Ga even naar de betere feestwinkel en vraag om witte handschoenen voor sinterklaas. ze hebben vaak een mooie collectie die niet erg duur zijn. En ''als hulpsinterklaas'' heb ik er goede ervaringen mee.
groet remco
-
Witte handschoenen? gewoon bij Conrad al vanaf €1,19 per paar.
-
Nieuw schopje:
Gisteren in de mailbox en inmiddels ook op de site:
Sehr geehrte Kunden, liebe Modellbahner.
diesmal haben wir besonders gute Nachrichten für all unsere holländischen Kunden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kostenloser Versand in die Niederlande !
Ab sofort versenden wir in die Niederlande versandkostenfrei per UPS. Dieses Angebot gilt zunächst für einen Zeitraum von 3 Monaten.
Kortom:
Gratis verzending in Nederland 04.11.2013
UPS gratis verzending in Nederland vanaf November 2013 tot januari 2014
Detmold 4. Nov. 2013
bron: http://www.modellbahnshop-lippe.com/news/mslblog/0-0-0-163-0-0-0-0-0-0-0-0-de-0-0/Gratis+verzending+in+Nederland.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/news/mslblog/0-0-0-163-0-0-0-0-0-0-0-0-de-0-0/Gratis+verzending+in+Nederland.html)
DEUVM (y)
-
Fabrikanten hebben nare ervaringen met genoemde shop
-
Maar Beneluxspoor is een klantenplatform.
Dat vergeten sommige producenten en winkeliers nogal eens.
mvg,
Gert
-
En als zodanig is Lippe een van de betere winkels in Europa. (y)
-
BNLS is niet alleen een klanten forum, het is een forum om de modelspoorhobby te bevorderen.
Zie daarvoor : De stichting.
Overigens de weg van steeds maar aanbiedingen en vrijwel tegen kostprijs aanbieden van loks en rijtuigen is dodelijk voor de varieteit van uit te brengen modellen.
Maar a's voer voor een nieuw draadje.
-
Fabrikanten hebben nare ervaringen met genoemde shop
Hoi
Roco is voor ik meen 30% eigenaar van MSL. Ik kan me dus voorstellen dat andere fabrikanten het wel eens niet eens zijn met de condities van MSL.
Bart
-
BNLS is niet alleen een klanten forum, het is een forum om de modelspoorhobby te bevorderen.
Zie daarvoor : De stichting.
Ik zie niet in hoe jij de modelspoorhobby bevordert door zo'n opmerking over een Duitse concullega te plaatsen.
mvg,
Gert
-
In ieder geval krijgen alle agressieve nieuwkomers met dergelijke verhalen te maken. Dat ging bijvoorbeeld 20 jaar geleden over een zekere nieuwkomer in Vlaardingen precies hetzelfde. Als consument kan ik dergelijke verhalen niet goed controleren en boeit het me ook minder. Als klant kan ik wel een mening hebben over de prijs-prestatieverhouding en de service van een winkel en die zijn bij Lippe uitstekend.
-
Die mening kan ik ook alleen maar delen.
Ik ben vorig jaar zomer naar de winkel in Detmold geweest en afgelopen zomer naar de winkel in Bremen (voor mensen eens in de buurt van Bremen zijn een aanrader om eens een kijkje te nemen).
Zowel via internet, maar ook in de winkel zelf is service gewoon uitstekend.
Mijn internet orders worden keurig afgehandeld, incl. de opmerkingen die ik erbij zet.
En het is echt niet zo dat ze met alle producten de laagste prijs hebben.
Zo heb ik bv. op Eurospoor een setje NS ICL wagens gekocht (bij een Nederlandse Fa.) voor € 21,-/stuk. Die kosten bij Lippe € 36,-/stuk.
2e en laatste voorbeeld: Fleischmann Press lok 481205: Lippe € 196,- --> Bentink € 149,-.
-
Ik beschouw deze winkel echt niet als een concullega hoor, dat zou teveel eer voor me zijn. Mijn comments zijn ook als modelspoorliefhebber gedaan, niet als concullega.
Verder vindt ik het eerlijker als bij voorlichting op een forum meerdere kanten worden belicht. Niet alleen de ronkende reclame van genoemde shop maar ook de mening/ervaring van een aantal fabrikanten/importeurs.
In mijn opvatting bevorder ik daarmee de hobby, jij mag een andere mening zijn toegedaan.
-
Ik koop graag bij Lippe, heb er goede ervaringen mee. Maar inderdaad: wel goed op de prijs letten; vaak is Lippe aantrekkelijk qua prijs, maar niet altijd!
Geen verzendkosten in rekening brengen naar Nederland (voorlopig voor 3 maanden op proef), vind ik wel een aardige en klantvriendelijke stunt.
Groet,
Ruud
-
Ik vind (met koffie maar zonder thee) het als importeur en klein serie fabrikant het een aangename winkel. Niet meer en niet minder dan de meeste andere bedrijven waar ik koop.
Koop er weinig echter als ik iets bestel wat binnen de grenzen van ons koninkrijk niet te koop is dan is het er altijd snel. Soms bel ik ze even om te vragen of ze een specifiek onderdeeltje hebben. Kein Problem!
-
Wel leuk dat ze geen verzendkosten rekenen (al is het tijdelijk). Zie je op eBay vaak: binnenland (Duitsland) gratis en Nederland DHL 19,-.
Met Lippe zelf (nog) geen ervaring, wel met andere duitse ww. Zal binnenkort wel eens proberen ;D
Gr, Marc
-
Lippe = (y)
-
Ik vindt Lippe een hele goede winkel= (y).
Ze hebben nu voor 3 maanden geen verzendkosten anders geloof ik via DHL 9,50 euro of 10 euro.
Ze verkopen de producten van de merken goedkoper dan dat je ze kan krijgen bij het merk zelf. (bijvoorbeeld 1 loc van roco kost bij roco zelf 224 euro, dan kost het bij Lippe 139 euro (Roco Artikelnummer: 72391, BR 111 024 (Ellok))
Je kunt ook punten sparen bij je aankopen als je een account aanmaakt. De punten kun je inwisselen tegen korting.
Mvg.
Stefan
-
Verder vindt ik het eerlijker als bij voorlichting op een forum meerdere kanten worden belicht. Niet alleen de ronkende reclame van genoemde shop maar ook de mening/ervaring van een aantal fabrikanten/importeurs.
Ik denk dat 99% van de forumgebruikers modelspoorconsumenten zijn. En die geven dan als consument hun mening.
Die is tot nu toe tamelijk positief. Kennelijk doet Lippe het dus best goed.
Zou best bijzonder zijn als men een heel andere houding naar fabrikanten/importeurs toe heeft. Maar goed, het zou kunnen.
Niemand verbiedt fabrikanten/importeurs om hier te reageren. Maar kennelijk is het animo van hen niet zo groot om hier iets over Lippe te zeggen.
mvg,
Gert
-
Je kunt ook punten sparen bij je aankopen als je een account aanmaakt. De punten kun je inwisselen tegen korting.
Dat is geen unicum. Ook winkels in Nederland hebben zoiets wel.
Zou best bijzonder zijn als men een heel andere houding naar fabrikanten/importeurs toe heeft.
Maar een inkoopprijs bedingen a la methode van een bepaalde grootgrutter kan ook averechts werken. Je moet dan wel erg veel verkopen.
-
Ja, sterke partijen zijn al gauw minder populair bij de handelspartners. Ondertussen weet je nooit wat nu waar is van alle verhalen en wat niet. De opmerking van Han is dan ook rijkelijk vaag. Kunnen we hier niets mee.
Het commentaar van de klanten hier is daarentegen gebaseerd op eigen ervaringen en zeer duidelijk. (y)
-
Je moet dan wel erg veel verkopen.
Meer dan 500 pakketten gaan er dagelijks weg.
Al is daarmee het volume natuurlijk niet bekend (groot/klein), is dit toch wel een substantieel aantal.
Zie voor meer info: http://www.youtube.com/watch?v=hoAE8bX_lRc
Daarnaast is een jaarlijks terugkerend onderwerp de Nürnberg Neuheiten, waarbij tal van bedrijven aan het woord komen om hun nieuwtjes te promoten.
Tja .. ik weet het niet hoor :-\ Als ik als fabrikant zulke nare ervaringen met Lippe zou hebben .....
-
Leuk filmpje van Lippe.
En ze zijn inderdaad vlug met bezorgen, binnen 3 dagen!
Gerard
-
Kort geleden zaken besteld bij Lippe en de volgende dag nog wat toegevoegd aan de bestelling van de vorige dag.
Alles werd na 4 werkdagen keurig verpakt afgeleverd. Een prima service voor een prima prijs.
mvg,
Wilfred
-
Goede ervaringen.
Heb eens per ongeluk een wisselstroomloc gekocht ipv gelijkstroom.
Mailtje, retourbon printen, geld teruggestort...en dat alles binnen 2 dagen.
Ik had het geld al terug voordat de loc weer bij Lippe in Duitsland was.
Ik bestel daar dus regelmatig iets.
Groet,
Henk
-
Iets dat me nooit helemaal duidelijk is geworden bij Lippe: kun je een bestelling langzaam opbouwen en dan in één keer laten versturen? Of hebben ze daar de opslagruimte niet voor?
- Peter
-
Ze doen het prima, uitstekende service en vakkundig personeel. Een bezoekje aan de winkel in Bremen is een aanrader. Ook over de verzending heb ik nooit klachten.
Dat er een nauwe relatie schijnt te bestaan met Modelleisenbahnen GmbH in de firma (benoem het hier maar gewoon) heeft is voor de prijsstelling voor ons als consument alleen maar positief lijkt me.
grtz,
Wim
-
@ Peter: volgens mij kan je niet zelf je bestaande bestelling uitbreiden. Echter, als je een bestelling gedaan hebt die nog niet naar je verzonden is, en je mailt of er iets toegevoegd of veranderd kan worden, dan lukt dat over het algemeen wel.
-
Die samenwerking is er zeker, daarom is er ook 1x per jaar "roco fabrieks opruiming" bij Lippe (y)
-
Ik kreeg eergisteren een nieuwsbrief van MSL (Modellbahnshop Lippe) met leuk nieuws.
De komende drie maanden hebben ze gratis verzending naar Nederland via UPS!
Het is eerst een proef geloof ik, maar pak je voordeel.
Alex
-
Tja Alex, dat was dus de aanleiding voor het weer afstoffen van dit draadje.
Kijk maar:
Kortom:
Gratis verzending in Nederland 04.11.2013
UPS gratis verzending in Nederland vanaf November 2013 tot januari 2014
Detmold 4. Nov. 2013
bron: http://www.modellbahnshop-lippe.com/news/mslblog/0-0-0-163-0-0-0-0-0-0-0-0-de-0-0/Gratis+verzending+in+Nederland.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/news/mslblog/0-0-0-163-0-0-0-0-0-0-0-0-de-0-0/Gratis+verzending+in+Nederland.html)
DEUVM (y)
mvg,
Gert
-
Tja, zo ver had ik niet terug gelezen :-[
-
Iets dat me nooit helemaal duidelijk is geworden bij Lippe: kun je een bestelling langzaam opbouwen en dan in één keer laten versturen? Of hebben ze daar de opslagruimte niet voor?
Je bestellingen blijven in het winkelmandje en kun je dus naar believen aanvullen. Dit totdat je gaat betalen.
Is dat wat je bedoelt?
Gr, Ben.
-
Dat denk ik hiet. Zo lang een product in het virtuele winkelmandje zit, heb je nog niks besteld. Volgens mij weet Lippe dan ook nog van niks.
Peter bedoelt denk ik dat je een paar maanden lang producten weg kan laat laten leggen en de boel uiteindelijk in één keer betaalt en laat versturen. Sommige shops doen dat voor de betere klanten. Het kost de winkel wel geld natuurlijk aan rente en opslagruimte. Als je wilt weten of Lippe dat doet, moet je gewoon mailen.
-
Kennelijk ben ik een goede klant. :)
Het is eigenlijk het gemak van dat verzamelen en alles in één keer laten opsturen (ik woon immers op een eiland in de Middellandse Zee) dat ik hoofdzakelijk bij één winkelier bestel. Overigens heeft die hetzelfde "euvel" als Lippe, namelijk een snelle doorlooptijd. Waar je bij een andere winkelier nog wel een oud model kunt vinden, is dat bij deze twee veel minder het geval.
- Peter
-
Naar aanleiding van 't bericht dat er geen verzendkosten berekend worden naar (o.a.) Nederland
deze maanden, heb ik op 6 nov. een en ander besteld. één artikel moest besteld worden.
Vandaag, 15 nov. is alles binnengekomen. Prima service, en leuk geprijsd ook!
Aanrader.
Wim
-
Die samenwerking is er zeker, daarom is er ook 1x per jaar "roco fabrieks opruiming" bij Lippe (y)
Wanneer is ongeveer die fabrieksopruiming?
-
Ook mijn ervaringen zijn alleen maar positief.
Afgelopen maandag besteld, vandaag het pakket al in ontvangst mogen nemen.
En dat met de kerstdrukte, met name in Duitsland!
Top (y)
grtz Jeroen
-
De afgelopen tijd heb ik gemerkt dat Lippe lang niet altijd (aanzienlijk) goedkoper is dan Nederlandse aanbieders, zoals MTE, soms zelfs duurder. Bijvoorbeeld de ketelwagen 47080 van Brawa kost bij Lippe 27,81 en bij MTE 26,51.
Groet,
Ruud
-
Bij Lippe spaar je wel op elke bestelling nog 3% korting op elk besteld artikel! wat je later kunt inwisselen op een nieuwe bestelling.
Maar het is en blijft altijd kijken waar je het voordeligst kunt shoppen.
Recent op woensdag besteld bun Lippe en op vrijdag al binnen!
-
Hoi, ff opgezocht:
Bij Lippe 26,91 - 3% Korting [verzilvering achteraf] = 26,91 [bruto] 26,11 [netto], geen verzendkosten !
Bij MTE 26,51 - [korting voor leden ??] + 7,50 verzendkosten = 34,01 [bruto] ?? [netto].
Bij de treinenwinkel in de buurt 29,90 = zelfs goedkoper dan MTE, dat bedrag heb ik er nog wel voor over !
Eerder zaken waar het prijsverschil er echt toe doet of die ik hier niet kon krijgen besteld bij Lippe, prima verzorgd en snelle levering, decoderinbouw gratis !!! [Haribo ;D]
Groet Dieter
PS:
Deze vergelijking gaat v.z.v. MTE betreft natuurlijk wat mank bij een verzamelbestelling want dan wordt het verzendkostenaandeel voor dit item natuurlijk lager.
-
Bijvoorbeeld de ketelwagen 47080 van Brawa kost bij Lippe 27,81 ...
Net zoals Dieter aangeeft kost deze nu € 26,91.
Wellicht is bij de concurrent een lagere prijs geconstateerd en dan gaan ze mee met de prijs.
Sinds 26-2 staat dit bij Lippe op de site:
Liefersituation Märklin / Trix / LGB
Seit Januar 2014 können wir Märklin Artikel nur noch per Fax über den zuständigen Außendienstmitarbeiter bestellen.
Eine Bestellung über einen elektronischen Datenaustausch, wie wir ihn all die letzten Jahre durchgeführt haben, ist von Seiten Märklin aus leider nicht mehr möglich.
Als Folge erhalten wir auch keine automatische Rückmeldung mehr über Verfügbarkeit und Liefertermine.
Aus diesem Grund finden Sie ab sofort in unserem Shop nur noch diese Märklin/Trix/LGB Artikel, die wir auch direkt in unserem Zentrallager vorrätig haben (grüne Ampel im Warenkorb).
Gerne besorgen wir Ihnen auch die Märklin/Trix/LGB Artikel, die wir z.Zt. nicht am Lager haben, bitten aber um Verständnis, dass wir keine Aussagen über Liefertermine und Verfügbarkeiten machen können.
Zur Beachtung: Die Verfügbarkeitsampel auf der Märklin Homepage gibt keine Aussage über die tatsächliche Verfügbarkeit im Handel.
Ihr MSL Team
Per fax :-X
Werkelijk waar ...
Nog even en de postduif komt weer terug.
Voor diegenen die de Duitse taal niet zo machtig zijn:
Lippe moet nu per fax bestellingen plaatsen waar dit voorheen via een soort webshop kon.
Vanuit Märklin is dit geblokkeerd/stopgezet.
Daaruit volgend is nu ook de voorraad en levertijd niet meer 'real-time' te controleren.
Märklin is nu dus ook lekker bezig de stoelpoten onder Lippe weg te zagen.
Eind vorig jaar zijn ze door Märklin al bewust uit de MHI is gegooid en nu dit weer.
Kansloos zo, met de modelspoorbranche.
[ironie mode aan]Of ze hebben per 1-1 alle XP computers al uit voorzorg al weggedaan zonder hiervoor vervanging te plaatsen, of ze hebben een 'herintreder' aangenomen die niet met computers overweg kan ;D [ironie mode uit].
-
Ik gok op het laatste.
-
Eind vorig jaar zijn ze door Märklin al bewust uit de MHI is gegooid
Ik lees in de blog van Lippe een iets ander verhaal: de MHI is een vereniging van detailhandelaren. En de vereniging heeft een regel aangenomen waarbij een ongewenste handelaar bij meerderheid van stemmen uit de vereniging gezet kan worden. Hetgeen met Lippe is gebeurd. In feite dus door zijn collega's aan de kant gezet. Kan wel een reden verzinnen...
-
2 Weken geleden ook iets gekocht daar, gewoon een uitstekende webshop. (y)
-
hallo,
al iemand ervaring met het retour sturen van een defect model naar Lippe ?
ik heb met kerstmis een Dapol reinigingswagon gekregen,deze is echter defect ( motortje)
hoe zit het dan met de verzendkosten om het model terug te sturen ? zijn deze voor mij ?
verzendkosten zijn meer dan kosten van nieuwe motor bij conrad.
ben zelf al sinds de kestdagen proberen met Lippe contact te krijgen via telefoon en mail,tot nu toe krijg ik geen antwoord.
groetjes Roger
-
Voorwaarden staan op de site, kwestie van even lezen:
- http://www.modellbahnshop-lippe.com/agb/0/0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-nl-0-0/agb.html
- http://www.modellbahnshop-lippe.com/kundeninfos/0/0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-nl-0-0/kundeninfos.html
Je kunt dus beter naar de "kundendienst" bellen of mailen.
-
dus,wat maak jij daaruit op ?
dat ik zou moeten betalen als het artikel meer waard is dan 40 euro ? of zit ik fout?
-
Dat je de vraag beter daar neer kunt leggen dan hier.... dan weet je direct waar je mee af bent. Zoals al eerder in deze draad aangehaald schijnt het een prima zaak te zijn die staat voor wat ze verkopen. Dan mag je er vanuit gaan dat ze ook jou probleem op gaan lossen zonder al te grote kosten voor jou :)
-
gelijk heb je Ronald, alleen zit ik al een paar dagen te proberen contact met hun te krijgen,maar helaas,lijnen zijn steeds bezet en via de mail alleen een automatisch antwoord dat het even kan duren.
ik denk dat ik hem maar gewoon terug stuur en kijken wat er gebeurd.
ik mag wel zeggen dat ik een goeie klant ben daar,heb er alleen dit jaar al voor meer dan duizdend euro besteld,neem aan dat ze dan wel een beetje collant zullen zijn (hoop ik ) ;D
-
Gewoon terugsturen zou ik niet doen. Dan is de kans groot dat de kosten voor jouw rekening komen, ook als die normaal voor rekening van Lippe zouden zijn.
Vaak hebben dit soort webshops met betrekking tot retouren de regeling met vervoerders dat de ontvanger betaalt. Maar dan moet een vervoerder wel de opdracht van die ontvanger krijgen. Ook andere regelingen zijn mogelijk, maar dat hoor je dan wel van Lippe.
Bedenk wel dat het tussen kerst en oud en nieuw is, ook bij MSL zal de bezetting niet maximaal zijn.
Huub
-
Precies, ik zou daar wat meer tijd voor vrijhouden. Heb zelf een belangrijk document wat verstuurd moet worden naar België, wacht wel even tot volgende week als de rust wedergekeerd is.
En ja, eerst maar eens horen van ze of ze de retourzending betalen. Maar dat zou geen probleem moeten zijn.
-
klopt,jullie hebben beide gelijk,ik wacht tot na de feestdagen,
wat betreft het retour sturen,ik ben net bij postkantoor geweest,het kost stanaard 13 euro,dat is duurder dan eventueel zelf een nieuw motortje erin zetten (wat eigenlijk niet zou moeten gezien de garantie)
fijne jaarwisseling
grtz.roger
-
normaal als je retour moet sturen naar Lippe, bekom je een retour label van dhl. Dit geld voor mij binnen duitsland, maar ik denk, zoiets is er ook voor nederland mogelijk.
Antwoord via Mail aan de Kundenservice is bij mij nog immers beantwoord, dus misschien nog wat geduld!
-
Een kosteloze retourlabel voor de Nederlandse klanten mailen ze ook.
-
De vraag over de kosten van verzending bij terug sturen hoor je vaak hier. Maar als ik in een winkel iets koop b.v. Mediamarkt en als er iets defect is , moet ik zelf de reiskosten naar de winkel betalen. Waarom is het als het per post gaat dan de kosten ineens voor de verkoper ?. Je betaald de porto om op te sturen omdat je geen zin hebt om zelf kosten te maken om naar de winkel te gaan. Of de afstand is te groot of tijdgebrek etc. Je betaald dus gewoon een tussenpersoon om jou spullen te vervoeren. Als bij mijn bedrijf iemand iets afhaalt en het gaat dan kapot, dan is het b.v garantie. Maar dan zou hij het wel moeten brengen . Als we op locatie moeten repareren dienen de reiskosten wel betaald te worden.
Ik denk dat we gewoon te veel verwend zijn geworden door de grote jongens die makkelijker van de grote bult porto kunnen betalen. Maar voor de kleine winkelier is het weer een extra onkosten post bovenop de tijd die het vergt. De fabrikanten ( waar meestal de fout zit )vergoeden die porto kosten niet aan de tussenhandel.
Brutus
-
Ja prima club.
MAAR.............Ik verdenk deze jongens er wel van dat ze een bonus van m'n tandarts krijgen. Ieder keer zit er een zakje van die ranzige maar vooral MIERZOETE Haribo snoepjes bij de zending ;D
-
Ze leveren snel. En ik vond ze naar verhouding niet duur, afgezien van de bijkomende verzendkosten. Maar die betaal je ook bij bv Conrad.
-
Verzendkosten? Die had ik niet. Erg goed dus! (y) Vorige week een 'proefbestelling' gedaan, natuurlijk precies voor de kerst :), alles (bouwpakket van Auhagen, smeervet Roco en Fleischnmann olie) kwam goed verpakt binnen. Netjes dus. Hopelijk hebben ze over een maand, misschien 2, die Brawa Tn locomotief nog...
Het pakje Haribo is dus standaard, ik dacht dat een magazijn medewerker wat had laten slingeren ;) (Alhoewel dat is weer niet echt Duits...) De kleine van mij was er als de kippen bij om het weg te grissen :-X
Met vriendelijke groet,
Martijn van der Hoek
-
Bij reclamaties krijg je via de kundendienst van Lippe een mail vanuit de Deutsche Post met een retour label.
Dit is een dubbel label, het linker deel is voor binnen Nederland (via PostNL), het rechterdeel is voor verzending in Duitsland.
De verzendkosten zijn volledig voor rekening van Lippe.
Ik heb afgelopen voorjaar de '10 002' gekocht, analoog.
Deze dus: (http://www.modellbahn-magazin.com/article_data/images/1/161304_b.jpg)
Paar weken later was de sound versie van 10 002 in de aanbieding.
Heb een mail gestuurd naar de kundendienst, samengevat dat ik toch wel erg graag de sound versie wilde en dat ik mijn analoge loc nog niet gebruikt had.
Terugname van de analoge loc was totaal geen probleem. Na retournering is de analoge door Lippe gecontroleerd, daarna geld terug gestort en na betaling had ik binnen een paar dagen de sound versie in huis. Dit alles zonder extra (verzend)kosten, natuurlijk wel de geldende prijs voor de sound loc ;)
In Duitsland komt het veel vaker voor dat bedrijven een kleinigheidje bij de bestelling in doen, zoals een klein zakje snoep.
Lippe is daar echt niet enige mee. Bij mijn laatste bestellingen doen ze er vaak een flyer met nieuwtjes bij in (Roco, Noch, Busch enz.)
-
Dit is mijn huisleverancier. Niet duur, snelle (gratis) levering en een spaarprogramma dat met al aardig wat heeft opgeleverd.
Maandagavond wat besteld (klein doosje) vanmorgen ging de bel van de DPD bezorger
-
jammer dan voor de tussenhandel,maar ik hoef niet met extra kosten te worden opgezadeld voor iets wat niet mijn schuld is.
-
Mooie service vor jou Alfred,denk dat het bij mij ook wel zo zal gaan.
ik ben al jaren klant bij hun en heb ook al heel wat besteld daar (o.a. div. sound lok's ) en alles is nog altijd goedgegaan,dit is mijn eerste retour geval, vandaar dat ik niet precies weet hoe hun dit afhandelen, ik heb er alle vertrouwen in.
-
Waar je wel ff rekening mee dient te houden omdat je in het buitenland besteld is de bank overschrijvingsperiode.
Ik betaal altijd via een buitenland betaling gewoon via bv. internetbankieren, het valt mij op dat het vaak een paar dagen duurt totdat de betaling erbij is.
Met name grotere bedragen duren langer. Heb wel eens iets besteld voor bv. 2 tientjes, 2 dagen later geleverd.
Bij bedragen van meer dan 100 euro is het bijna altijd 3 dagen later voor mij.
Volgens mij komt dit door de bank die het geld een dag extra 'vasthoudt'.
-
Met welk doel? Rente? Geloof je dat zelf? ;)
-
PayPal... Werkt ook heel snel
met vriendelijke groet,
Martijn
-
Leveren heel snel als je via Pay Pal betaald. Pay Pal is ook een verzekering voor niet geleverde aankopen en beschadigde leveringen. Is bijna net zo snel als aan de kassa in de winkel dus ze hoeven niet op een bankbijschrijving te wachten, + geen verzendkosten naar Nederland. Kan zelfs voor bounuspunten sparen wat ik zelf overigens niet doe.
Per bankoverschrijving duurt het langer. Het is heel gewoon dat banken onderling de bedragen langer vasthouden om nog wat rente te trekken. Dit gebeurd niet alleen bij overschrijvingen naar het buitenland maar ook met binnenlandse betalingen.
gr Brutus
-
Het zogenaamde valuteren is al een jaar of wat verboden in de EU. Banken houden zich daar ook aan al was het alleen maar omdat het nogal opvalt.
-
Ik heb ook al aardig wat bestellingen gedaan. Ik betaal altijd met paypal en het komt vaak voor als ik 's ochtends bestel dat het de volgende dag al hier is. Het bonussysteem heeft me al aardig wat opgeleverd, zeker de moeite waard.
Mvg, Peter
-
Het zogenaamde valuteren is al een jaar of wat verboden in de EU. Banken houden zich daar ook aan al was het alleen maar omdat het nogal opvalt.
Ja, dat zal best wel maar wie is de controlerende politieagent? Pas na jaren horen we misschien hoe de graaiers deze regel weer ontdoken hebben.
Mijn ervaring blijft staan dat er soms ettelijke dagen overheen gaan eer dat een bij-, of afboeking is verwerkt.
Gr Brutus
-
Prima zaak. Geen verzendkosten naar Nederland. Geen ervaring met hun service want daar heb nooit gebruik van hoeven maken. Aanrader!
-
Hallo;
Vooraf de beste wensen voor 2015, dat het een goed jaar mag worden voor ons allen.
Ik koop bij Lippe wat de modelspoorwinkel hier in de buurt niet- of niet op voorraad [als ik een bestelling bij de leverancier niet wil afwachten] heeft. Daarbij heb ik ook binnen 10 km. twee winkels over de grens [D] binnen bereik maar die doen qua prijsstelling nauwelijks onder voor de winkel in Nederland die dan ook, zonder meer, mijn voorkeur heeft.
Lippe heeft een zeer uitgebreid assortiment en goede prijzen. De service is v.z.v. mijn eigen ervaring goed en bij vooruit betaling vindt aflevering binnen 2 á 3 dagen plaats indien er geen feestdagen of weekend tussen zitten. Ook ik heb de indruk dat boekingen over de grens bij de bank vaak even "blijven hangen", soms irriterend ... maar goed ... die willen ook wat aan de transacties verdienen.
Groet Dieter
-
En daarmee sluiten we dit draadje.
Genoeg positieve ervaringen, maar ook genoeg reclame voor de winkelier die Beneluxspoor niet sponsort.....
Gr, Bert