BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: MartijnB op 15 September 2010, 16:29:12
-
Wie heeft er ervaring met Piko A rails?
Ik zit er over na te denken om Piko A rails te gaan gebruiken voor mijn schaduw stations en niet zichtbare delen. Mijn interesse voor Piko rails komt omdat deze relatief goedkoop is, maar de vraag is natuurlijk wel hoe is uiteindelijk de prijs/kwaliteit verhouding.
Ik lees graag jullie ervaringen.
Groet,
Martijn
-
Piko A rails als flex kan ik aanraden, zijn zeer soepel en prijsgunstig.
Het is doordat ik een groot lot Flm rails heb kunnen kopen dat ik hiermede niet verder gebouwd heb.
Goed te onderhouden met enkel een railreiniger.
Zeker geschikt voor schaduwstation.
Mvg.
Matheus.
-
Tot nu toe goede ervaring met Piko A-gleis.
Wij gebruiken het voor zowel schaduwstation als zichtbare delen. Heb nog geen ervaring hoe het zich houdt op de langere termijn.
-
Martijn
Ik heb geen Piko,maar Peco flexrails in mijn schaduwstation,heb hier zeer goede ervaringen mee.
En als je het in Engeland besteld, is het nog goedkoper als Piko rails.
Wim
-
De ervaringen met Piko A gleis, zijn 90 % goed. Uitgebreide informatie heb ik al eens ergens neergezet, ik dacht in het gouda draadje, maar ben niet zeker...
-
Hoi fissy,
De ervaringen met Piko A gleis, zijn 90 % goed
En de overige 10 % :). Kan je aangeven wat er dan niet goed is?
Groet,
Martijn
-
raken snel vuil, door luchtvochtigheid, geen slanke wissels, geen puntstuken...
-
Hi,
Mijn hele schaduwstation en overige niet zichtbare delen zijn Piko A gleis.
Ik heb alleen zo af en toe problemen met de DKW's, treinen gaan soms stiekem de andere kant op.
Lijkt er op de de roco wielen net iets verder van elkaar afstaan dan dat de Piko dkws verwachten...
-
Ook ik heb goede ervaringen met PIKO -A rails, alleen....
De wisselaandrijvingen in combinatie met digitale wisseldecoders is problematisch. Hierover is al veel geschreven, maar het komt eropneer dat ze A) veel stroom trekkne, waardoor de decoder 'blokkeerd', dwz in een soort beveiligingsmodus schiet en dus de wissel niet omgaat en B) onbetrouwbare eindafschakeling hebben.
Als je voor andere aandrijving gaat (Conrad, Tortoise, Servo) dan gaat het prachtig.
De DKW (beter: de Engelse wissels) zoals genoemd: het probleem heb ik soms dat materiaal een andere kant op wil dan bedoeld. Nauwkeurige controle van de spoorbreedte is dan meestal voldoende om betreffende wagon te genezen...
Nico
-
Iedereen bedankt tot nu toe.
Het is goed om te lezen dat de ervaringen over het algemeen genomen goed zijn.
Zit er zelfs over na te denken om ook Piko rails in de zichtbare gedeeltes te gaan gebruiken.
Wat betreft de wisseldecoders kan ik waarschijnlijk zelf wel wat aan doen want deze bouw ik namelijk zelf (voor Loconet), maar wil zeker ook gebruik gaan maken van servo's in het zichtbare gedeelte.
@Nico,
Gebruik jij ook Servo's i.c.m. Piko wissels? Zo ja, kaan je daar wat meer over vertellen of laten zien?
Groet,
Martijn
-
Ik gebruik ook servos icm Piko wissels en DKWs, geen problemen, als de servos iets druk op de wisseltongen opleveren...