BeneluxSpoor.net forum

Wat zijn we aan het bouwen? => Baanplannen => Topic gestart door: r.hoolsema op 07 September 2010, 18:25:21

Titel: r.hoolsema baanplan h0
Bericht door: r.hoolsema op 07 September 2010, 18:25:21
Hallo allemaal

Zoals jullie weten heb ik hier me baanplan laten zien en de 1ste vorderingen. Maar ik kan toch niet zeggen dat ik helemaal tevreden ben over mijn baanplan.

(http://i99.photobucket.com/albums/l292/hoolsema/sporenplan/19082010180.jpg)

en de wisselstraat uitgelicht
(http://i99.photobucket.com/albums/l292/hoolsema/sporenplan/19082010181.jpg)

zoals je ziet gaat het spoor dubbelsporig de bocht om nou is de bedoeling dat het spoor daar zakt. Dan komt ie dus op min 1.
Nou komt het idee hier vandaan
(http://i99.photobucket.com/albums/l292/hoolsema/sporenplan/19082010179.jpg)

op deze baan van tante m is er beneden een rond rijdende baan. Nou heb ik nu dit
(http://i99.photobucket.com/albums/l292/hoolsema/sporenplan/update.png)

en dat is dus een keerlus. dat houd in de trein komt beneden komt tot stop andere trein naar boven. Nou zou ik beneden toch graag een rondje beneden hebben met een stukkie parade baan aan de voorkant. Nou heb ik nog max 20 cm onder basis nivo beschikbaar. om die sporen te plaatsen. Als iemand een idee heeft is dat erg welkom. ik heb me al heel wat avondjes over gebroken.

voor het geval wat info
nl/duits limburg landschap
afmetingen baan is 2.70 bij 1.10
ruimte onder basis hoogte is max 20 cm
hoogte maakt niet uit
marklin c-rails

ik hoop dat iemand een idee heeft

mvg
Reinder
Titel: Re:r.hoolsema baanplan h0
Bericht door: Marcel112 op 07 September 2010, 19:23:31
Correct me if i'm wrong guys.

Keerlus met Marklin? Nooit van gehoord.
Het enige goede punt van die lelijke dingen in het midden.
Alleen bij 2-rail heb je hiermee, elektra-technisch, te maken.
Titel: Re:r.hoolsema baanplan h0
Bericht door: henk op 07 September 2010, 19:28:23
Keerlus met Marklin? Nooit van gehoord.

Dat lijkt me sterk, maar als je bedoelt dat er bij drierail geen keerluskortsluitprobleem is, dan heb je gelijk.  :)
Titel: Re:r.hoolsema baanplan h0
Bericht door: r.hoolsema op 07 September 2010, 19:41:02
Correct me if i'm wrong guys.

Keerlus met Marklin? Nooit van gehoord.
Het enige goede punt van die lelijke dingen in het midden.
Alleen bij 2-rail heb je hiermee, elektra-technisch, te maken.

lekker antw

bij marklin heb je wel degelijk een keerlus je hebt alleen die kortsluiting niet. Voor de rest blijft het gewoon een keerlus. Tevens gaat dit topic over mijn baanplan en niet over het marklin systeem. dus geliefde geen touwtrekkerij hier

mvg
Reinder
Titel: Re:r.hoolsema baanplan h0
Bericht door: Ronaldk op 07 September 2010, 20:27:06
Hum, het lijkt er op dat je te weinig ruimte hebt om een extra rondje c.q. rails aan de voorkant te neer te leggen. Je kan nog wel een extra "lus" maken waarbij er alleen naar beneden gereden wordt. Dan is dat je paradebaanvak en je schaduwstation een niveau lager leggen...

Groeten Ronald.
Titel: Re:r.hoolsema baanplan h0
Bericht door: r.hoolsema op 07 September 2010, 21:29:53
hmm dat zou inderdaad kunnen. Zou ik alleen moeten kijken hoe ik dat mooi toepas

mvg
Reinder
Titel: Re:r.hoolsema baanplan h0
Bericht door: r.hoolsema op 09 September 2010, 15:58:17
Zo daar was ik weer. Ik zat gister efkes te bladeren in de piko catalogus. En daar stond een mooie fabriek in die ik misschien wil toepassen als deels hoofdthema. Nou wil ik mijn baan als in limburg plaatsen inv hoogte verschillen. Nou was ik benieuwt of je egenlijk zandbedrijven had in limburg omstreeks 1980? Het moet natuurlijk wel te verantwoorden zijn. Of moet ik misschien een andere fabriek plaatsen die bij limburg hoort?

Mvg
Reinder
Titel: Re:r.hoolsema baanplan h0
Bericht door: M@rco op 10 September 2010, 22:04:20
Het bedrijf "Wessem BV" (zand, grind enz) is al sinds 1968 in bedrijf en wordt bevoorraad via scheepsvaart, spoor en over de weg!
http://www.wessem.com/nl/

Marco
Titel: Re:r.hoolsema baanplan h0
Bericht door: r.hoolsema op 11 September 2010, 00:15:51
dank u wel voor de info. Morge is effe me kopstation
 Nog een keer onder de loep nemen. Misschien dat die fabriek dan wel het hoofdthema wordt.


Mvg
Reinder