BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Bob R. op 11 January 2007, 12:45:23
-
Piko heeft de G7/BR 55 locomotief. Mijn belangstelling gaat uit van de NMBS versie.
Heeft er al iemand ervaring met dit "instap" model ? Hij lijkt me erg kaal
-
De lok is inderdaad erg kaal, maar dat was de oorspronkelijke lok ook. De Schuifbeweging is volledig weergegeven. Zelfs in werkelijkheid was het maar een enkele stang. Ook het aantal ketelappendagen dat er in werkelijkheid was klein. Alleen een luchtpomp en een voorverwarmer en aan de andere kant zelfs alleen leidingen.
(http://www.zackenbahn.de/images/fahrzeuge/dampflok_diverse/br55_607.jpg)
Bovendien zijn de opschrifen ook zoals ze waren. Tegen de tijd dat ze werden doorgegeven aan de DB, waren de meeste loks al 50 jaar oud, dus moeite voor opschriftenborden werd er niet genomen.
-
En de schuifbeweging is binnenliggend, dus die hoefde Piko ook niet na te maken ;) In de Duitse pers is wel de nodige kritiek geweest op het ontbreken van een vrije doorkijk onder de ketel. Maar of je dat erg vindt, is een kwestie van smaak.
Arjen.
-
mja, wie die latere pruissische rijdende raffinaderijen gewend is zal m kaal vinden ja... vergeleken met de nederlandse locs was die G7 nog een tamelijk volgehangen machientje. Nu tijd dat Piko eens een oude pruissische 1B uitbrengt, hobby uiteraard... leuke basis voor een zooi NS-locjes ;D
-
Een nog oudere Pruis als goedkoop hobbymodel? Ik verwacht eerder een stroomlijnloc, dan zijn ze nog veel sneller klaar ;D
-
jamaar die zijn muf.
-
zou jij ook zijn als je 65 jaar onder een omgekeerde ijzeren badkuip had gezeten ;D
Maar even serieus: zou er niets leuks te maken zijn van die G7? Eventueel na verwijdering van de achterste drijfas?
-
Als je een achterse drijfas moet weghalen moet ook de hele lok worden ingekort.
Je kan dan beter een voorloopas maken.