BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: Illya Vaes op 19 August 2010, 19:29:03
-
Kun je die foto's hier ook bij zetten?
NS 1617 met 8 DR-rijtuigen (Ame+WR+5Bme+?BDme?) en ICR-BKD als tr.2343 Hoofddorp - Berlin Hbf te Barneveld Aansluiting op 11 september 1993.
Ik ben geen restauratiewagen-expert, maar volgens mij was dit een afwijkend type.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/11494c.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/11494c.jpg)
NS 1610 met ICR-BKD en 7 DR-rijtuigen (eerste BDme) als tr.2346 Hannover - Hoofddorp te Barneveld Aansluiting op 11 september 1993:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/11496.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/11496.jpg)
NS 1613 komt met 7 DR-rijtuigen en ICR-BKD als ledig materieel voor tr.2345 Hoofddorp - Hannover van Hoofddorp Opstelterrein aan bij station Hoofddorp (dus: trein 72345 Hfdo-Hfd) op 12 maart 1994:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/11823.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/11823.jpg)
NS 1309 + 5 DB (BDm+ABm+groene Bm+2Bm) + DR Mitropa + 2 DR (ABme+Bme) van achteren als D345 Hoek van Holland - Berlin ten westen van Woerden (hier is nu de fly-over uit Alphen a/d Rijn), 18 maart 1990:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/UU07563.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/UU07563.jpg)
NS 1649 + DB Bm + DSB AB + SZD WR + 2 DR (groene Bme en groen/beige ABm) als Nord-Westexpres D236 naar Hoek van Holland ten westen van Woerden, 18 maart 1990:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/UU07565.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/UU07565.jpg)
-
Ik ben geen restauratiewagen-expert, maar volgens mij was dit een afwijkend type.
Nee hoor, gewoon een Bautzen, alleen in de 'nieuwe' kleurstelling (de gele biesjes zijn een tijdje vervallen geweest bij Mitropa, maar werden later na de wende weer op de rijtuigen geschilderd).
Ernst-Jan
-
Nee hoor, gewoon een Bautzen, alleen in de 'nieuwe' kleurstelling (de gele biesjes zijn een tijdje vervallen geweest bij Mitropa, maar werden later na de wende weer op de rijtuigen geschilderd).
Ik bedoelde met "afwijkend" dat deze (bij mijn weten) 'normaliter' niet in deze treinen meereden (dat waren, als ik het goed begrijp, Halberstadt-rijtuigen)
-
(http://farm4.static.flickr.com/3566/3515912239_a20f646039.jpg) (http://farm4.static.flickr.com/3566/3515912239_a20f646039_b.jpg) klik
Nog net een te zien in de laatste Warszawa express op weg naar Hoek van Holland,
Maassluis, 22mei 1993.
Gerard van Vliet.
-
@Illya
Bedankt voor de foto's want die zocht ik inderdaad.
Mvg Ad
-
Ik bedoelde met "afwijkend" dat deze (bij mijn weten) 'normaliter' niet in deze treinen meereden (dat waren, als ik het goed begrijp, Halberstadt-rijtuigen)
Mja, deze restauratierijtuigen zijn in Bautzen gebouwd en niet in Halberstadt, maar waren wel van hetzelfde type. Deze rijtuigen reden wel gewoon mee met treinen naar NL hoor.
Overigens zijn er een paar definities van Halberstädters, de eerste zijn de Rekorijtuigen die hier gebouwd zijn. Later kreeg je de lange Halberstädters (waarvoor ze de productiehallen in Halberstadt hebben moeten verbouwen) en dat waren de middeninstaprijtuigen (Oost-Duitse tegenhanger van de Silberlinge zeg maar). Maar de 26,4m coupérijtuigen worden ook gewoon (lange) Halberstädters genoemd.
Ernst-Jan