BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: dennie op 11 August 2010, 16:03:09
-
Sinds wanneer heeft de acts loc 7105 een tekening op de zijkant huif staan.
ik zag het vanmiddag toen de trein 50094 om 15,21 uur landgraaf voorbij reed richting maastricht,foto niet gemaakt wel filmpje,slechte kwaliteit helaas.
-
Misschien kun je dat filmpje laten zien?
-
http://www.youtube.com/watch?v=5Zhmv35RAFo
-
Bijzondere artistieke uiting *kuch*, weet niet of dit zo bedoelt is.
-
Al een paar jaar.
-
Zie dit bericht (http://www.acts-nl.com/NL/telex.htm) van ACTS
-
Dag mede treintjes fanaten.
Dit even over de echte 7105 voor vandaaG
De 7105 wordt vanavond gewisseld te Acht met de zwarte G 2000.
Het zwarte monster is dus vanaf morgen weer actief in het zuiden.
Ga vanavond met 7105 van Roermond naar Acht en wissel daar de loks met een collega en ga vervolgens mijn weg vervolgen richting Wijster.
7105 is trouwens het nummer van het model van Piko.
groetjes Chris ;D
-
Ja nou ik het artikel op de website van acts lees,valt het me weer in, de tekening op de loc .ik had inmiddels al verwacht dat die tekeningen er al lang weer vanaf waren.
Ach ja morgen maar weer de g2000 vastleggen,hoor de motoren lekker brullen op het stuk tussen haanrade en landgraaf vanwege helling in het spoor
-
Op zich wel jammer dat die G2000 weer terug komt. Ik heb ondertussen al zoveel foto's van die lok voor de afvaltrein. Ik heb alle leuke stekken inmiddels wel een keer gedaan met die lok... Dan maar creatief zijn en nieuwe stekken zoeken...
-
Weet iemand toevallig of de 7105 ook in Duitsland rijdt?
Groet, Enrico
-
De 7105 heeft indusi en is inderdaad toegelaten in Duitsland. Inzet op een duitse baan zou dus kunnen.
Groet,
Edwin
-
Tja, die tekenwedstrijd. Die heb ik in model dus even gemist ;D.
-
Dag mede treintjes fanaten.
Dit even over de echte 7105 voor vandaaG
De 7105 wordt vanavond gewisseld te Acht met de zwarte G 2000.
Het zwarte monster is dus vanaf morgen weer actief in het zuiden.
Ga vanavond met 7105 van Roermond naar Acht en wissel daar de loks met een collega en ga vervolgens mijn weg vervolgen richting Wijster.
7105 is trouwens het nummer van het model van Piko.
groetjes Chris ;D
Toch niet gelukt? Vanmiddag zat de 7105 nog gewoon voor de afvaltrein. :-)
-
Edwin,
Bedankt. Ik vraag het eigenlijk omdat ik ik alleen met Duits spul rij.
Maar als deze mooie lok op duitse sporen rijdt, vindt ik het eentje voor mijn wenslijst.
Groet, Enrico
-
Bijgaand nog een "bewijs" dat de loc echt in Duitsland inzetbaar is:
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&lang=1&file=vl_5001507_63&action=image&position=1 (http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&lang=1&file=vl_5001507_63&action=image&position=1)
Op de foto is de loc onderweg met een vuiltrein naar Duitsland (de foto is nog net in NL gemaakt).
Verder heeft ACTS de 7101 en 7102 enige tijd geleden ingeleverd bij de leasemaatschappij wegens het wegvallen van wat werk. De loc's zijn daarna in Portfeeders-outfit ingezet in Duitsland. Inmiddels heeft ACTS weer zoveel werk, dat de loc's weer terug zijn in het lok'enbestand van ACTS:
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&id=20764&action=portrait (http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&id=20764&action=portrait)
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&id=20765&action=portrait (http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&id=20765&action=portrait)
Groet, Edwin
-
Niet liegen, de 7102 is actief bij een ander bedrijf, nog steeds in PF kleurtjes.
-
Ja moest de lok afgelopen nacht wissllen,maar de G2000 had er geen zin in.
Deze nacht gaan we het opnieuw proberen.
Heb de G 2000 mee naar de Moerdijk met de Acht/Tilburg trein.
Moest gelijk maar gaan tanken op de Kijfhoek.
Dus als het mee zit vannacht is morgen de G 2000 weer actief in het Limburgse.
groetjes vanuit de nachtdienst (y)
-
Waarom word eigenlijk de loc gewisseld,want vandaag vrijdag stong de 7104 weer voor de vuiltrein.
Is de g2000 sterker of betere radiografische bediening?
-
Verder heeft ACTS de 7101 en 7102 enige tijd geleden ingeleverd bij de leasemaatschappij wegens het wegvallen van wat werk. De loc's zijn daarna in Portfeeders-outfit ingezet in Duitsland.
Groet, Edwin
Eind maart, begin april dit jaar heb ik er in Duitsland bij de Dortmunder Eisenbahn nog met de 7102 gereden. Dit in verband met een praktijk-opleiding Duitse regelgeving. Deze werd daar ook wel de Käse-lok genoemd ;D. De ritten die ik (onder begeleiding van een Duitse machinist uiteraard) gereden waren voornamelijk tussen Dortmund Obereving en Oberhausen West (en vandaar het terrein van Thyssen/Krupp in) vv.
Daar reden overigens nog een aantal loks van een ander type 1206, een prototype zo werd me verteld. Deze hebben een andere motor (een MTU), een lagere topsnelheid van 80km/h, maar waren wel weer sterker. Ik heb daar ook een paar keer meegereden, en kon zo goed het verschil merken.
Dit is zo'n protolok:
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/392434/kategorie/Deutschland~Dieselloks~MaK+G+1206.html
Ik kan alleen niet zeggen op welk type ik het liefste reed, ze hadden allebei voor- en nadelen.
Bij de prototype was motorisch iets rustiger, terwijl de 7102 betere stoelen had.
Groeten Erwin
-
Waarom word eigenlijk de loc gewisseld,want vandaag vrijdag stong de 7104 weer voor de vuiltrein.
Is de g2000 sterker of betere radiografische bediening?
Zal wel iets met onderhoud en inzetten te maken hebben. Waarom rijden NS treinen niet iedere dag dezelfde diensten? Zal wel in grote lijnen dezelfde reden zijn.
-
Waarom word eigenlijk de loc gewisseld,want vandaag vrijdag stong de 7104 weer voor de vuiltrein.
Is de g2000 sterker of betere radiografische bediening?
Als ik het goed heb is de trein vanaf Maastricht naar Wijster eigenlijk net iets te zwaar voor de G 1206. Daarom werd er vanaf Maastricht veelal een 1600 voor gezet. Een G2000 kan deze trein wel handelen en kan ook nog eens ingezet worden in de Beatrixhaven en Haanrade. Het spaart dus een lok uit. Dat een G1206 ook wel de trein naar Wijster heeft gereden is een kwestie van prioriteiten stellen en keuzes maken door de vervoerder.
Groet, Edwin
-
1500 kW voor de G1206 tegen 2240 tot 2700 kW voor de G2000 BB (afhankelijk van de versie), met een ook nog eens 20 km/h hoger liggende topsnelheid (100 resp. 120 km/h) en meer tankinhoud (3150 liter tegen 5000 liter)