BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Basilicum op 15 July 2010, 21:37:38
-
Van de week ben ik tegen een 922-3 van Liliput 'aangelopen'. Een loc, die mooi is van lelijkheid. ;)
(http://www.anw-modeltreinen.nl/liliput/productinfo/afbeeldingen/lil131372.jpg)
Foto: link van www.Liliput (http://www.liliput.de/index.php?option=com_artikel&link=99&hk=1&uk=1&a_id=662&link1=1&limit1=40&seite_a=3).nl.
Ik heb een paar vragen over deze Badische Xb:
- Hoe zijn de rijeigenschappen?
- Is de demontage voor onderhoud vrij eenvoudig?
- Zo op het eerste gezicht ligt de motor niet in het machinistenhuis, maar in de ketel. Klopt dat?
Alvast dank voor de informatie. :)
Groet,
Basilicum
-
ga naar treinenzaak en bekijk m en laat m ff voor je rijden?
-
Dat zal ik zeker niet laten, Floris. ;)
Toch hoor ik graag ervaringen van 'collegaspoorders'.
Groet,
Basilicum
-
Op deze Duitse site dreileiter-magazin.com (http://dreileiter-magazin.com/html/body_liliput_92_bad_.html) staat een test(je) van de Br. 93
Net als op op deze site www.diehugs.de (http://www.diehugs.de/Modell/Test/BR_92/br_92.html)
Maar ik zie de loc niet open gemaakt :-\
-
Interessante linkjes, Bob. Dank je wel. (y)
Groet,
Basilicum
-
ik lees in die tweede test al iets belangrijks: achterste as heeft antislipbanden en geen van de assen is geveerd. Zo'n locje als dit heeft als je er normale eisen aan stelt geen banden nodig, zeker als de assen nog enigszins geveerd of gecompenseerd zijn. Met 3 starre stroomafnemende assen en 1 as met banden heb ik niet heel veel vertrouwen in de stroomafname van het ding op termijn.