BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Jos B. op 07 July 2010, 22:41:51
-
Vandaag tijdens mijn werk in Eijsden heb ik de de hele dag alleen maar Belgische stoptreinen voorbij zien rijden.
En geen enkele Intercity.
Weet iemand hier iets vanaf?
Rijdt de Intercity nu minder slagen,of rijdt hij helemaal niet meer?
Jos.
-
Vakantie dienstregeling?
-
Ik heb de planning van de NMBs eens bekeken, en hij doet maar 2 slagen aan het eind van de middag.
Jos.
-
Heeft inderdaad met de vakantiedienstregeling van de NMBS te maken.
-
Dat zou volgens mij goed kunnen.
Jos.
-
De treinen rijden zelfs maar tot Luik.
-
Dat is dus wat ik bedoelde.
Tussen Luik en Maastricht rijdt nu alleen het oude boemeltje.
Er is nu maar 2 x een rechtstreekse verbindeing met Brussel.
Al de andere keren moet je in Luik overstappen.
Jos.
-
Zeg Jos lees jij de Limburger niet ;) (http://www.limburger.nl/article/20100515/REGIONIEUWS06/100519789/1030)
Je hoeft je I11 set dus niet op Marktplaats te zetten ;D
-
Bob, maak je maar niet druk, die I11 is een blijvertje.
maar inderdaad, het is een slechte zaak om nu in de zomerdienstregeling de hele verbinding genadeloos uit te kleden naar maar 4 treinen per dag.
En het is minder geworden dan die 4 treinen per dag.
Van de 14 ritten zijn over:
12x een stoptrein Luik - Maastricht v.v.
2x een Intercity Brussel - Luik - Maastricht v.v.
Jos.
-
De IC Brussel-Maastricht rijdt nu weer gewoon elk uur sinds 2 weken.
En er is mij nog iets nieuws opgevallen.
In het weekend is aan het spoor gewerkt en wat hebben ze daar geplaatst!!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG00002_20100913_0916.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG00002_20100913_0916.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG00003_20100913_0917.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG00003_20100913_0917.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG00004_20100913_0918.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG00004_20100913_0918.jpg)
Foto's zijn genomen ter hoogte van de spoorwegovergang Vogelzang/Hubert van Doornelaan, in Maastricht.
Jos.
-
Niet hier ook al...
Straks moet ik nog overstappen op 3-rail :P.
Tinus.
-
Beter bekend als de "krokodil", de Belgische en Franse manier om een
signaal voor de trein beïnvloeding (systeem: Memor) naar de loc te krijgen.
Onder de loc zit een borstel die over deze "krokodil" heen sleept.
Gr.
Robbert Jan.
-
Dat klopt helemaal.
Dus ze zijn nog wat met deze lijn van plan?
De Memor is doorgetrokken vanaf de Belgische grens naar Maastricht.
Alleen de laatste 1,5 kilometer tussen deze overweg en Station Randwijck is beveiligingsloos.
Jos.
-
Op 24 november bestaat station Eijsden 150 jaar.
Dit wordt niet speciaal gevierd, wel is er op 24 november een kleine fototentoonstelling in het stationsgebouwtje.
En op 10 december is de Maastricht Brussel Express definibtief verleden tijd.
En vanaf 11 december zullen er weer stoptreinen stoppen in Eijsden.
Jos