BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Jojo op 04 July 2010, 14:04:20
-
Bijna een jaar na de 6400'en in RailPro-livrei is het nu de beurt aan de V100 die al jaren op Crailoo actief is. Nog zonder opschriften trof ik hem vanmiddag onder het ecoduct wat gezien de hitte van de afgelopen dagen gerust een slim plan genoemd mag worden. Geen idee of hij in dit jasje ook het land intrekt of dat hij hier blijft rangeren.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/V100093_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/V100093_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/V100093_3.jpg)
-
Deze V100 is hier nog geen jaren actief, dit is de oude V100 van VSM :)
-
Nice :) Ik zeg Roco kom maar op met een model van dit lokje :)
Iemand enig idee waarom deze loc in Railpro kleurstelling gebracht wordt?
Groeten,
Herman
-
Op zo'n snik hete dag eropuit :o
Dat verdiend respect (y)
Inderdaad, Roco, dit model zou toch niet misstaan op een nederlandse treinbaan ;)
Groeten Paul
-
Geen idee of hij in dit jasje ook het land intrekt of dat hij hier blijft rangeren.
De loc heeft volgens mij geen enkel NL-beveiligingssysteem, dus zal die in Crailoo blijven rangeren.
Ik vreesde al dat deze metamorphose zou gebeuren, de loc is in eigendom overgegaan van de VSM naar RailPro dus vanuit bedrijfs-PR wel begrijpelijk; hier in NL heeft hij waarschijnlijk minder historische waarde om origineel te houden. Het is overigens ook geen door Alstom verbouwde loc zoals de andere Ost-V100'en.
Voor de historici:
1966 gebouwd als V100 093 (later vernummerd in DR 110 093-2 en DB AG 201 093-2)
1995 naar VSM (1999-2001 verhuurd geweest aan ACTS)
2008 naar RailPro
Op mijn modelbaan blijft hij als V100 093 wel in de DR-uitvoering braaf zijn werk doen ;)
-
Discussie over het linken van foto's is verplaatst naar dit topic (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28525.0.html).
Hier gaan we verder over de V100 in RailPro outfit.
-
In de tussentijd heeft de lok opschriften gekregen, althans aan de zijkant. Niet helemaal goed te zien want iemand heeft er een ander Duits product naast gezet.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/V100_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/V100_2.jpg)
-
En sinds wanneer rangeert dat "andere Duitse produkt" al op Crailoo?
Als Railpro-loks op de grote baan willen rijden, moet afgezien van de beveiligingssystemen ook nog de toelating van een andere vervoerder worden gebruikt. Railpro is toch geen zelfstandige vervoerder of heb ik het hier mis?
Met groet,
Han
-
Dat duitse product lijkt de ex-Wisselbouw (WBN) LMK 251097, deze heeft ook nog een tijd bij voestalpine te Utrecht gestaan.
Binnenkort maar weer eens een rondje maken langs Crailoo.
Met vriendelijke groet,
Jon van Dijk
-
Binnenkort maar weer eens een rondje maken langs Crailoo.
Dat is vanuit jouw dorp niet zo ver, toch ?
Ik heb er nooit zo op gelet maar het schijnt me zo toe dat rond de klok van 3 de rangeerlok van dienst van het laadstation richting Bussum rijdt om de vuilwagens klaar te zetten om opgehaald te worden. Momenteel staat er echter aan de noordkant van het ecoduct een verzameling railbouwvoertuigen die het uitzicht aldaar enigzins belemmeren.
-
Dat duitse product lijkt de ex-Wisselbouw (WBN) LMK 251097, deze heeft ook nog een tijd bij voestalpine te Utrecht gestaan.
Binnenkort maar weer eens een rondje maken langs Crailoo.
Met vriendelijke groet,
Jon van Dijk
Vorige week zondag stond dat wisselbouw locje anders nog te Ut, van de week pas verhuisd dus...