BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Jeronimos op 01 July 2010, 11:59:47
-
Nee, geen ongeluk, maar over de renovatie van de Dubbeldekkers.
Let eens op de toon van het bericht, bah
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7083489/__Praatverbod_in_delen_van_trein__.html?p=25,2
Is al oud nieuws voor vele onder ons.
-
Toon? Ik reis niet vaak met de trein maar erger mij kapot aan al die lui die uitgebreid al hun intieme details en hun hele leven de ruimte in gooien met hun mobieltjes zodat iedereen het maar hoort. Ik ben echt niet wars van moderne middelen, maar een stukje rust en comfort hoort toch bij het treinreizen (mits die rijd natuurlijk ;D ;))?
Goed idee van de NS! (y) Mijn steun hebben ze :)
-
Maar zoiets als "NS werknemers zwijgen opgelegd" vind je niet te?
-
Ik reis elke dag meer dan drie uur met de trein en ik juich een dit stukje comfort toe. stiltecoupes toe. Niet alleen voor mijzelf, maar als iemand wilt werken, hoeft hij/zij ook geen 'last' te hebben van de overige medereizigers. Of zij nu bij de NS werken of niet ;D
Handhaving, . . . . . tja da's weer een ander aspect.
-
Toch wel knap van de Telegraaf. Er wordt in het diepste geheim ergens aan gewerkt, en toch weten zijn het.
-
Maar zoiets als "NS werknemers zwijgen opgelegd" vind je niet te?
Staat nergens in het Televaag bericht, hoor? ;)
-
Jawel hoor, nog voor de titel. Nou ja oké, niet echt in het bericht. ;)
-
Nou diepste geheim. ???
In december 2009 hadden we hier al een draadje over (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,23867.0.html) ;D
Gr.
Eric
-
Zo'n geheim is het anders niet...
Is toch al een tijdje bekend!
En tevens begrijpt de Telegraaf zijn eigen berichten blijkbaar niet:
"De zone 'werken en rust' op de bovenverdieping en de zone voor 'ontmoeten en gezelligheid' beneden."
Terwijl het op het plaatje juist andersom staat, en wat die VIRM op het bovenste plaatje er nou bij doet... ;D
-
...., en wat die VIRM op het bovenste plaatje er nou bij doet... ;D
Kijk maar eens goed naar het tweede plaatje eronder.
Boven een DDM (of was het nou DD-AR) met groene banken die veranderd wordt in een VIRM met lounge 8)
over verbouwen gesproken (y)
Gr.
Eric
-
Zo vreselijk geheim blijkt het idd niet te zijn. Bij nu.nl weten ze het ook al. ;D
http://www.nu.nl/binnenland/2282395/ns-gaat-oude-dubbeldekkers-moderniseren.html (http://www.nu.nl/binnenland/2282395/ns-gaat-oude-dubbeldekkers-moderniseren.html)
-
Standaard staan met 140 km per uur spannend!!! :-X
-
Dat is toch geen probleem. In de Thalys met 300 km/u kan je ook rustig staan en een bakkie koffie drinken.
Alleen het optrekken en afremmen he. Dat wordt dolle pret. ;D
Gr.
Eric
-
Ik vind de titel van dit draadje wat sensationeel... ;D
-
Aan dit stuk kun je uitstekend aflezen hoe je van komkommernieuws een rel-artikel maakt.
NS werknemers zwijgen opgelegd; staat nergens in het stuk en is ook geen aanleiding voor gezien de fleurige impressie verderop
Spreekverbod in treinen; alsof een stiltecoupé hetzelfde is als een spreekverbod voor de mensen doe er verblijven.
In het diepste geheim; Oh ja? hier al bekend. Verder spreekt het vanzelf dat de verbouwing in werkplaatsen gebeurt in plaats van voor iedereen zichtbaar (lees; in de open lucht).
Verder staat er een fout plaatje bij; je zou daarin de suggestie kunnen zien dat de nieuwste dubbeldekkers alweer aan een revisie toe zijn. Suggestie; geldverspilling.
Ach ja, de tellegraaf ken me nog meer vertellen, we weten het langzamerhand wel.
-
Aan dit stuk kun je uitstekend aflezen hoe je van komkommernieuws een rel-artikel maakt.
NS werknemers zwijgen opgelegd; staat nergens in het stuk en is ook geen aanleiding voor gezien de fleurige impressie verderop
Spreekverbod in treinen; alsof een stiltecoupé hetzelfde is als een spreekverbod voor de mensen doe er verblijven.
In het diepste geheim; Oh ja? hier al bekend. Verder spreekt het vanzelf dat de verbouwing in werkplaatsen gebeurt in plaats van voor iedereen zichtbaar (lees; in de open lucht).
Verder staat er een fout plaatje bij; je zou daarin de suggestie kunnen zien dat de nieuwste dubbeldekkers alweer aan een revisie toe zijn. Suggestie; geldverspilling.
Ach ja, de tellegraaf ken me nog meer vertellen, we weten het langzamerhand wel.
Kan niet anders zeggen dan sensationeel
-
Dat is toch geen probleem. In de Thalys met 300 km/u kan je ook rustig staan en een bakkie koffie drinken.
Alleen het optrekken en afremmen he. Dat wordt dolle pret. ;D
En gaat ook leuk worden als ie door een wisselstraat gaat, is wel met een lage snelheid maar in de trein zie je dan toch iedereen die staan heen en weer bewegen ;D
-
De discussie over stiltezones kun je gewoon in één zin samenvatten.
"Stiltezones zijn best een goed idee, maar werken totaal niet zolang je
er als NS niet iemand inzet die controleert of iedereen de regels ook naleeft".
Je kunt hooguit GSM-vrije coupe's aanbieden, die gewoon voorziet van een
stoorzender die het GSM-signaal in die coupe blokkeert.
Dan pak je al een groot deel van de pratende overlast aan.
MvG Peter,
-
"Stiltezones zijn best een goed idee, maar werken totaal niet zolang je
er als NS niet iemand inzet die controleert of iedereen de regels ook naleeft".
Daar kan ik alleen maar aan toevoegen: een mislukt experiment :-[
Het idee is leuk maar de uitvoering ......
Zeker als NS personeel er al maling aan heeft en er gewoon vrolijk kleppend gaat zitten. :-X
Gr.
Eric
-
Hé, is het weer komkommertijd?
Gr. Ed
-
Yep (y)
-
Hoi ik las ook dat bericht.
Voor stilte moet je een goederen trein gebruiken,Die maken wat minder lawaai.
Dan 50 beppende gezelschaps dieren en telefonerende kippen in een dubbeldekker treinstel ongeacht wel type. ;D
Bij het instappen mobieltjes en ipod,s inleveren en knijpers op de mond, dan ontdek je pas hoe stil zo,n trein rijdt 8)
Martin.
-
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen hun handen (letterlijk!) vuil maken aan dit periodiek.
Er woorden aan vuil maken is eigenlijk ook te veel eer...
mvg,
Gert
-
Tsja Gert,
Zelfs op BNLS is het komkommertijd ;D ;D ;D
Gr.
Eric