BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Peter Korsten op 29 June 2010, 22:20:29
-
Chris. die 1842 zal er toch ook wel in DC zijn? Op de site van, eh, een zekere treinenwinkel in het westen des lands kan ik aan '1800-serie' en een foto van de 1833 (met het nummer in het midden) niet zien welke ik zou moeten bestellen.
- Peter
-
volgens roco moet je de 62671 (http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/50/pr/elektrolokomotive-serie-1600-der-ns.html) hebben.
-
klikkie doen (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=614:roco-1842-weert-nieuwe-ontwikkeling&catid=49:roco&Itemid=115) ;D
-
Fraai ding! (y)
-
Kijk ze kunnen het wel (y)
-
Heb je nog ergens ruimte ontdekt om een luidsprekertje in te bevestigen?
Het zou leuk zijn als ze deze voorgeprogrammeerde decoder op de markt gaan brengen. Dat gebrul van de (?) ventilatoren voordat de lok ook maar goed op gang gekomen is..
Gr, Bert
-
Nou, daar zat ik toevallig zelf ook aan te denken :)
In ieder geval is er meer plaats dan voorheen, dus ik denk zelf wel dat dit gaat lukken.
Maar dan de geluiden nog. :)
-
Zou er een Franse lok zijn die dezelfde aandrijflijn heeft? En waarvan ESU misschien wel een geluidsdecoder heeft?
Zijn er kenners die hier misschien een antwoord op hebben?
(Ik voel een projectje aankomen, jij ook zeker..)
Groeten
Bert
-
Nope, heb al zitten zoeken :)
Ja, ik had dat project in gedachte toen ik de modelbespreking aan het maken was :)
-
Geluidsopnames heb ik wel, dus ik zal vandeweek eens wat gaan knutselen daarmee ;)
-
Yeee (y)
-
klikkie doen (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=614:roco-1842-weert-nieuwe-ontwikkeling&catid=49:roco&Itemid=115) ;D
En daar lezen we:
"Voor wie het nieuws gemist had, Roco heeft besloten dit jaar nog 3 modellen van de 1600-1800 serie uit te brengen.
Om precies te zijn de 1611 VENLO, de 1858 ZAANDAM, de 1830 ZWOLLE en de 1637 AMERSFOORT in cargo rood."
Dat zijn er 4. ;)
-
1 puntje over de draaistellen. Bij het draaistel onder het nummer moet het bakje tussen de rubbers nog wat verder uitsteken. Zie ook mijn foto van de 1842 in januari 2006:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1842_met_tr_5840_25_1_2006_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1842_met_tr_5840_25_1_2006_1.jpg)
Ik heb het deel rond om gemarkeerd.
-
En daar lezen we:
"Voor wie het nieuws gemist had, Roco heeft besloten dit jaar nog 3 modellen van de 1600-1800 serie uit te brengen.
Om precies te zijn de 1611 VENLO, de 1858 ZAANDAM, de 1830 ZWOLLE en de 1637 AMERSFOORT in cargo rood."
Dat zijn er 4. ;)
euh, oeps.
-
ik wilde vandaag de loc halen, maar viel me op dat bij de nummer en de wapen een geel balkje zit, dit is duidelijk te zien, heeft alle locs dit, of toevallig deze. Wel jammer dat het geen bovenleiding mogelijkheid heeft, valt dit op te lossen?
-
Vermoedelijk zul je dan zelf wat moeten knutselen. Rij je zelf met functionele bovenleiding?
mvg,
Gert
-
Rij je zelf met functionele bovenleiding
is wel de bedoeling, maar wel jammer van de productiefout, wel vreemd dat Chris in zijn verslag er niet over gehad heeft, ik 4 locs in de vitrine gezien die dit heeft.
-
Die blokjes zijn geen productiefout.
Alle Roco 1600 varianten hebben dit.
Gr. Remco.
-
Wat bedoel je nu precies met "productiefout"? Als ik kijk naar chris zijn foto's zie ik niets geks aan de loc. Het is een hele mooie lok. Daarnaast zie je steeds meer modellen die geen functionerende bovenleiding hebben. Dat is minder nodig in het digitale tijdperk
Groeten Ronald.
-
@Zaanstreekrail
Dat zijn geen productie foutjes. Zolang de lok al bestaat, dus vanaf nummer 1, dus al jaaaaaren geleden, heeft deze lok dat al. Dat zijn inzet stukjes in de gietmal, waar de nummers hebben gezeten van de Franse broer van deze lok.
Aangezien dit al lang bekend is, heb ik dat niet nog een keer in de herhaling gegooid in mijn bespreking.
-
1 puntje over de draaistellen. Bij het draaistel onder het nummer moet het bakje tussen de rubbers nog wat verder uitsteken. Zie ook mijn foto van de 1842 in januari 2006:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1842_met_tr_5840_25_1_2006_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1842_met_tr_5840_25_1_2006_1.jpg)
Ik heb het deel rond om gemarkeerd.
Dat bakje is het reservoir van de wielflenssmering. In Frankrijk is dat een ander systeem dan in Nederland en dus hebben de 16/17/1800'en van Roco altijd een 'verkeerd' draaistel gehad. Terecht overigens, het is m.i. de moeite niet omdat aan te passen.
-
Dat zijn geen productie foutjes. Zolang de lok al bestaat, dus vanaf nummer 1, dus al jaaaaaren geleden, heeft deze lok dat al. Dat zijn inzet stukjes in de gietmal, waar de nummers hebben gezeten van de Franse broer van deze lok.
En als je dat niet bevalt, dan kun je natuurlijk wachten op een 1700 van LS Models. Alleen moet je dan wel jáááren geduld hebben.
mvg,
Gert
-
Goed, ik heb een aantal keren klikkie gedaan en kennelijk leest mijn winkelier mee op dit forum, want er staat nu een andere foto op zijn site. Het is net of ik die foto elders gezien heb, maar ik kan er zo snel niet opkomen. ;)
Dus eh, na jaren zeuren staat er nu mijn eigen 1842 aan te komen.
- Peter
-
de 1601 stond ernaast en die had het blokje niet
-
Ah, weer wat geleerd over het reservoir van de wielflenssmering. Ik heb zelf geen Roco 16/17/1800, dus was niet op de hoogte van het 'afwijkende' draaistel.
-
de 1601 stond ernaast en die had het blokje niet
Die heeft dat blokje ook gewoon.
Gr. Remco.
-
deze???
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1600_bewerking.jpg)
mvg,
Maarten
-
Zou de 1601 het juist niet moeten hebben? Ik meen mij te herinneren dat ergens, halverwege de jaren 80, de flenssmering naderhand als CW is aangebracht...
Edit: aangepast, in tweede instantie verwijzend naar de foto hierboven...
-
Ik heb het over het blokje onder het nummer en wapen ( De verdikking waar bij de franse uitvoering het nummer op staat )
Gr. Remco.
-
Een paar vragen:
-wat kost dit model?
-als ik wil omnummeren, kan ik met de nummers van Wolters de eerste 2 cijfers (18) laten staan?
-
Ik heb het over het blokje onder het nummer en wapen ( De verdikking waar bij de franse uitvoering het nummer op staat )
O, ik dacht dat andere blokje ::)
-
Het moet in ieder geval wel een heel goed model zijn als de discussie alleen nog gaat over blokjes die er al 30 jaar opzitten. ;D
Jammer dat ik er niet echt eentje nodig heb.
-
Het wordt mijn eerste 16/17/1800! Joepie! :)
- Peter
-
De één heeft het over het blokje op het draaistel en de ander heeft het over het blokje onder het wapen?
Of snap ik nu niet meer ??? ;D
-
Een paar vragen:
-wat kost dit model?
-als ik wil omnummeren, kan ik met de nummers van Wolters de eerste 2 cijfers (18) laten staan?
€190 gelijkstroom.
-
Zaanstreek rail zal het wel hebben over het blokje in de zijkant van de wand van de lok.
Hij geeft aan dat de 1601 dat niet heeft. Dan moet hij die lok heel snel kopen want dan heeft ie een mega supersonisch zeldzaam exemplaar.
1601 met blokje in de zij, pagina 4 laatste foto net te zien.... (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=505%3Aroco-1601-nieuwe-ontwikkeling&catid=49%3Aroco&Itemid=115&limitstart=2)
-
Het is nog steeds een zij ;)
-
Inderdaad : zie ook even voorstellen zaanstadrail (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,17742.msg265607.html#msg265607)
Groeten Ronald.
-
ik heb even een rode vlakje gemaakt waar de verhoging zit, de loc was toch een nieuwe ontwikkeling? Ze hebben nu 2 mallen een voor de franse versie en een voor de nederlandse versie?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roco_62673___kopie.jpg)
-
jaaahaaa!
-
Ik denk eerder dat ze maar 1 mal hebben, met verschillende uitwisselstukken.
Jos.
-
Ja het is gewoon een basis mal. En deze stroken hebben er altijd al in gezeten dus om daar nu ineens over te gaan lopen zeuren is wel heel erg laat. En dat is ook iets waar ik van denk als je er aan stoord koop dan straks een LSM dan heb je zeker een goeie.
De 1842 is gewoon heel mooi geworden en goed. Petje af dat het toch kan bij Roco.
Manuel
-
ik heb even een rode vlakje gemaakt waar de verhoging zit, de loc was toch een nieuwe ontwikkeling? Ze hebben nu 2 mallen een voor de franse versie en een voor de nederlandse versie?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roco_62673___kopie.jpg)
Op een forum is het wel gebruikelijk dat we naar elkaar luisteren en niet alles doordrammen en totaal geen nota nemen wat andere gebruikers aangeven....
Dus LEES wat anderen aangeven in hun berichten.
-
Ik snap werkelijk het probleem niet. Wil je nu een zeer goed gelijkend model met een paar hele kleine minpuntjes? Koop dan nu dit nieuwste Roco-model.
Wil je op de middellange termijn een vermoedelijk nagenoeg perfect model? Zet je geld dan nu op een spaarrekening en koop te zijner tijd het LS Models-model.
Kortom: Onderneem nu actie. Da's een stuk constructiever dan oeverloos ouwejeweetwellen. ;)
mvg,
Gert
-
Gert? Dat stoort nu ook de meeste winkeliers.
Maar ik zet het nog maar eens neer. Bouw eerst eens wat zelf en als je dat net zo goed kan als de fabikanten. Dan mag je daarna mag je net zoveel zeveren en zeiken als je maar wilt. Niet naar je zin? Ook goed, vooral niet kopen dan.
Btw, je hebt nog een stukkie tegoed over de T44. Ook niet helemaal perfect, maar na een avondje of 3 is hij wel naar de zin.
Jeco gaf de voorzet, ik maakte hem af
Steef
-
Krijgen we dat weer.
-
Ik snap werkelijk het probleem niet. Wil je nu een zeer goed gelijkend model met een paar hele kleine minpuntjes? Koop dan nu dit nieuwste Roco-model.
Wil je op de middellange termijn een vermoedelijk nagenoeg perfect model? Zet je geld dan nu op een spaarrekening en koop te zijner tijd het LS Models-model.
En als je een bijna perfect model wilt voor meer geld dan neem je de Philotrain. ;)
-
Krijgen we dat weer.
http://www.weer.nl/nl/home/weer/nederland/actueel_en_verwacht_weer.html
Gr.Jaap
-
Oh jee, wat zouden de winkeliers nou weer van dat warme weer vinden?
-
We vervangen de koffie door jus d'orange (y) ;D
-
Zullen we met zijn allen terug gaan naar de 1842 (y)
( Die, het mag gezegd worden, zeker nu het zo warm is, wel is uitgevoerd met airco (y) ;D )
En Zaanstreekrail, het zou op zijn best netjes zijn als je enige notie neemt van wat er geschreven wordt en niet
blijft doorgaan over dingen die al verduidelijkt zijn.
Gr. Remco.
-
Bouw eerst eens wat zelf en als je dat net zo goed kan als de fabikanten. Dan mag je daarna mag je net zoveel zeveren en zeiken als je maar wilt. Niet naar je zin? Ook goed, vooral niet kopen dan.
;D ;D Dat is nu eens een uitdaging: we starten een poll en de Beneluxspoorders mogen bepalen wie wel en wie niet mag zeveren en zeiken. Ben ik eens benieuwd wie dat dan wel en niet mag ;D
Overigens heb ik nog geen nieuwe 1601 gekocht, maar ik vind het wel een mooi model. Het is meer dat ik er al 2 oude heb en ook nog een naar 2 rail omgebouwde Märklin.
Ik heb die verhogingen nog nooit gespot, maar die lijken me eenvoudig oplosbaar (ik zie ze wel op de foto van Chris). Gewoon de bak op de kruistafel leggen en met de frees erover heen. Opnieuw spuiten, de nog nieuw uit te brengen Kleinspoor transfers erop (of zelf maken op een Alps printer) en je hebt een nog mooier model.
mvg,
Ivo
P.S., Sorry Remco, nu weer helemaal on-topic
-
Voor de geïnteresseerde heb ik nog even twee detailfoto's geschoten van de verhogingen:
(http://upload.spoorpunt.nl/upload/p1220750_399.jpg) (http://upload.spoorpunt.nl/upload/p1220750_399.jpg)
(http://upload.spoorpunt.nl/upload/p1220751_283.jpg) (http://upload.spoorpunt.nl/upload/p1220751_283.jpg)
Onder normale omstandigheden zie je hier niets van, alleen als je er schuin langs kijkt, met licht van achteren zie je ze.
Ik ga het daarom ook niet aanpassen.
-
;D ;D Dat is nu eens een uitdaging: we starten een poll en de Beneluxspoorders mogen bepalen wie wel en wie niet mag zeveren en zeiken. Ben ik eens benieuwd wie dat dan wel en niet mag ;D
Dat weet ik wel, niemand en zeker niet over elkaar gaan zeiken of elkaar belachelijk maken!
Back on topic: het blijft een stoere loc alleen ik heb toch liever een 1700, ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Die verhogingen storen me niet, hoe vaak zit je met je neus bovenop de loc?
Mvgr Jan Wiebrand
-
Hoi,
Hoe smoelt deze naast de Marklin. Heb zelf de Marklin 1720 die niet zo prettig meer rijd.
Past zeker goed bij de Artitec's maar die zijn al zo duur.
Geen betere manier om je studie financiering te besteden ;D.
Groeten,
Martijn
-
Mijn vorige berichtje was nogal onduidelijk.
Ik heb het ook warm ::).
Het is slechts 29 graden in huis.
Ik bedoel dus dat dit Roco exemplaar mooi bij de DDM past.
Maar ja 500 plus euro voor zes rijtuigen plus het magere bedrag van 200 euro voor dit schatje :-X.
Groet,
Martijn
-
ik vind het zonde, dit had vanuit de fabriek best hersteld kunnen worden, van afstand zie je het niet, maar van dicht bij wel, ik vind het voor zonde vanwege dat ze er € 189,00 voor durven vragen. Maar als je er niet aanstoord is het zeer mooi loc.
-
Aanpassen van de kap zou klauwen met geld hebben gekost.
Dat zou de prijs (nog verder) omhoog drijven van de lok.
Vandaar dat Roco hier niet voor gekozen heeft.
bron : Roco.
Kunnen we er nu over ophouden ?
-
ik vind het zonde, dit had vanuit de fabriek best hersteld kunnen worden, van afstand zie je het niet, maar van dicht bij wel, ik vind het voor zonde vanwege dat ze er € 189,00 voor durven vragen. Maar als je er niet aanstoord is het zeer mooi loc.
Ik geef je gelijk voor dat geld ... als ze die roosters aanpassen waarom zouden ze dan niet die vlakjes aanpassen en het nummerplaatje op de neus ? ;)
Ik ga voor de LSM 1800 wachten ,
Al duurt het 5 jaar ik ga ervoor !
Ik ga binnenkort eens contact opnemen met ESU omdat ik heeeeeeel veel opnames van de 1700 en vooral 1800 serie heb
opgenomen ;)
Met Vriendelijke Groet,
Salvador die in afwachting is wat LS Models gaat brengen.
-
ik ga voor de LSM 1700/1800 of desnoods de marklin versie, die kan je met goede onderdelen ook ombouwen naar gelijkstroom
-
Sorry, maar klagen over de Roco en dan voor een Marklin gaan? :| Beetje ongeloofwaardig dit...
-
Of je gaat schuren, plamuren, verven en transfers plakken. ;)
Maar mij stoort die verhoging niet. Ik zit niet met mijn neus op mijn treinen. En heb je echte wel weleens strak glad gezien?
Marc
-
Misschien heeft ZIJ eens geïnformeerd naar de prijs van een Märklin ;D. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk met functionele bovenleiding rijden ... maar dat is of-topic.
Terug naar de 1842 (kan geen icoontje vinden van een moderator die streng met z'n vingertje zwaait).
-
Je bedoelt zoiets Gerard:
(http://i896.photobucket.com/albums/ac168/Bouwe911/Modeltreinen/icon_vingertje.gif)
mvg Bouwe
En nu echt terug naar de 1842 ;) ;D
-
de vraag blijft nog steeds staan, is het mogelijk om via bepaald electronica stroom via bovenleiding te krijgen.
waarom is het er eigenlijk af, de andere loc t/m 1823 hadden het wel.
-
De noodzaak om middels de bovenleiding een extra spanning op de baan te krijgen. (Extra trein die apart te regelen is.) Die noodzaak is er dankzij de digitale tijdperk niet meer. Men kan nu onbeperkt spanning/stroom uit de rails halen en die via een decoder iets aansturen/schakelen.
Het rijden van treinen middels spanning/stroom via de bovenleiding is trouwens ook erg gevoelig vanwege het kleine contact vlak tussen de pantograaf en de bovenleiding.
Daarom heeft Roco sinds (Dacht) vorig jaar de mogelijkheid om via de bovenleiding te rijden er uit gehaald.