BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Arnold op 17 June 2010, 08:13:47
-
http://www.telegraaf.nl/buitenland/6970366/__Gewonden_door_treinbotsing_Dld__.html?sn=binnenland,buitenland
-
Da's niet zo mooi. Maar de tekst is ook een beetje vaag.
Een goederentrein die ontspoort en daarbij een regionale (passagiers)trein raakt/ramt, oké da's duidelijk.
Maar dan: "De machinist van de passagierstrein raakte zwaargewond. De machinist van de regionale trein bleef ongedeerd"? ???
Wat is het nou, is de machinist van de geraakte trein nu gewond of niet?
De grindtrein bestaat trouwens uit onze oude vertrouwde Fccpps'en!
Groeten,
Gerard.
-
Zoals gewoonlijk klopt de verslaggeving weer eens niet.
-
mmm wat een vreemd Telegraaf bericht.. sinds wanneer grenst Nedersaksen aan Nederland?
-
Om alles duidelijk te maken
De goederentrein, beladen met zand, ontspoorde gisteravond laat bei Peine. Tijdens het ontsporen ramde de trein een Regional Express die in tegengestelde richting reed. Door de klap ontspoorde ook de RE en de wagons landen voor een deel in de tuin van een aantal huizen. 15 van de 65 inzittende van de RE raakte lichtgewond. De machinist van de goederentrein bleef ongedeerd, de machinist van de RE is echter met spoed naar een ziekenhuis gebracht.
De spoorlijn is minstens tot komende maandag volledig gesloten. De DB ziet een schadepost van miljoenen euro's.
BRON : ARD
-
mmm wat een vreemd Telegraaf bericht..
Das een pleonasme ;D
sinds wanneer grenst Nedersaksen aan Nederland?
Volgens Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nedersaksen) sinds 1946 ::)
-
Zo dan aardige puihoop weer zeg. Treinen die op rechte stukken spoor ontsporen da's ook wel vreemd. Vervelend dat er weer (zwaar)gewonden bij vallen.
Het lijkt me ook best raar als je rare geluiden hoort en als je gaat kijken wat er aan de hand is en er ligt een dubbeldekker in je tuin. Ik woon zelf ook vlak langs het spoor,maar niet zo dicht als die mensen in Duitsland.
En ik begreep het bericht over regionale, passagierstrein en goederentrein ook al niet.
-
Meer info + foto's:
http://www.paz-online.de/Peiner-Land/Lokalnachrichten/Stadt-Peine/Peine-16-Verletzte-bei-schwerem-Zugunglueck
*wat voor een lok hangt er voor de goederensleep? Is de STRABAG nohab voor de hand liggend?
-
Het schijnt een trein van MWB geweest te zijn...
-
T,is wel raak, het 2e trein ongeluk in zo,n korte tijd en weer een goederentrein.
Het valt nog mee dat er ook hierbij nog geen doden zijn gevallen.
Als dit op de dag had plaats gevonden, je moet er niet aan denken.
Dwars door een woonwijk.
Nu zaten er geen gevaarlijke stoffen in de goederentrein.
Maar stel je voor wat er dan had gebeurd, met al die gevaarlijke stoffen per dag op het spoor.
Hoe kan een trein op een recht spoor zo ineens uit de rails raken.
Martin.
-
Wat is het probleem met gevaarlijke stoffen? De ketels vervormen, maar gaan niet lekken hoor! De ketelwagens in Duitsland zijn in veel betere staat dan in Italië, mocht je soms op het ongeval met de LPG trein daar doelen. Je weet wel dat het spoor de veiligste manier van vervoeren is he ;) En hoeveel van die vrachtwagens, dan al niet beladen met "gevaarlijke" stoffen, gaan er per dag op hun kant?
-
och, ik denk dat we beter maar weer gewoon in berenvellen achter mammoeten aan kunnen gaan rennen, geen gevaarlijke stoffen, geen ontsporende treinen, geen gewonde machinisten en reizigers, kortom, ideaal.
-
en wat is met de mammoet? Is denk ik ook beetje gevaarlijk ...
-
Dat valt wel mee. Mammoetaanvallen zijn tegenwoordig vrij schaars.
-
klopt, bovendien moet het ook weer niet té saai worden.
-
Wat vervelender is: je moet eerst in je blote reet achter beren aan om aan berenvellen te komen.
Hmm, ik ga maar eens wat nuttig doen. Raampjes verven ofzo.
Zennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.
-
Goed, jullie hebben jullie punt duidelijk gemaakt, nu weer terug naar de ontspoorde trein.
In alle vormen van vervoer kan het flink fout gaan.
-
Hoe kan een trein op een recht spoor zo ineens uit de rails raken.
De gebruikelijke oorzaak van ontsporen bij goederentreinen is een gebroken astap door oververhitting van het lager.
Vandaar dat er de laatste tijd veel hotboxdetectors geplaatst zijn en geplaatst worden op plekken waar veel goederentreinen voorbij komen.
-
Het schijnt een trein van MWB geweest te zijn...
:'( Bron?
-
Duitstalige nieuwsberichten lezen ;)
De taurus van ze zal het wss niet geweest zijn, daar die verhuurd is aan een ander bedrijf.
-
Duitstalige nieuwsberichten lezen ;)
t geduld nie voor ;)
De taurus van ze zal het wss niet geweest zijn, daar die verhuurd is aan een ander bedrijf.
Fiiiieuuww 8)
-
Dan zal het een mak G 1206 en of v100 ost geweest zijn.
Hopelijk niet de ex DB krokodil.
-
Op Rolandrail had men het erover dat het een trein zou zijn die onder licentie van MWB reed, getrokken door een SBB Re 421 (juist ja, een Re 4/4 loc dus).
-
Op Rolandrail had men het erover dat het een trein zou zijn die onder licentie van MWB reed, getrokken door een SBB Re 421 (juist ja, een Re 4/4 loc dus).
oe daar ben ik ook fan van dus als die kaduuk is zou dat wel zonde zijn.
Maargoed het lijkt er op dat alleen de wagens schade hebben (heb toch ff de moeite genomen de duitse bronnen te lezen ::))
-
Dan zal het een mak G 1206 en of v100 ost geweest zijn.
Hopelijk niet de ex DB krokodil.
Kleine correctie: dan zou het de ex ÖBB 1020 041-8 zijn geweest....
Grtz Marco.